ostamassa Omegaa

auto hakusessa

Kannattasko ostaa Opel Omega Caravan dieselinä? Ois harkinnassa tommoinen menopeli. Nyt plussia ja miinuksia, kiitos.

11

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itellä ollu omega jo jonkin aikaa ja täytyy kyllä sanoo että Omega sopii semmoselle joka sit tarvittaessa pystyy sitä itse huoltamaan. Omegassa riittää aina jotain pikkupuuhaa. Mutta sit iso merkitys on sillä että mikä kone siinä on. toi 2.5 kiisseli kone on ihan passeli. Kaikkein paras tietysti 3.0 rivikutonen. Mutta jos omegan hankit niin ainakin loistava ajotuntuma tiedossa, ja se vielä paranee huomattavasti kun hommaat alustasarjan. Ruostetta yleensä löytyy takakaarista , ne kannattaa katsoa. varaosia on kattavasti saatavilla.

      kaikin puolin hyvä kone semmoselle joka tykkää näpertää .

      • vaimolla oli Fiat

        Joskus oli entisellä vaimolla Fiat ja arvaa, kuka paikkas ruosteita... Ja muutenkin olen vähäsen tee-se-itse-mies. Omega on turvallinen, kuin panssarivaunu. Ja tilaa piisaa. Ajattelin siis B-mallin Omega Caravania.


      • vaimolla oli Fiat kirjoitti:

        Joskus oli entisellä vaimolla Fiat ja arvaa, kuka paikkas ruosteita... Ja muutenkin olen vähäsen tee-se-itse-mies. Omega on turvallinen, kuin panssarivaunu. Ja tilaa piisaa. Ajattelin siis B-mallin Omega Caravania.

        No siinätapauksessa omega vois olla sulle hyvä auto. Omega tosiaan on turvallinen ja aivan loistava ajettava. Ja mun mielestä tuo teho tossa 2.5 litrasessa kiisseli koneessa on hyvä suhteutettuna painoon. Ei muuta ku omega ostoksille vaan. Jos jotain kysyttävää on niin neuvon mielelläni, on tullu niin paljon noita omegoita ruuvailtua.


      • Omega-3
        to_toni kirjoitti:

        No siinätapauksessa omega vois olla sulle hyvä auto. Omega tosiaan on turvallinen ja aivan loistava ajettava. Ja mun mielestä tuo teho tossa 2.5 litrasessa kiisseli koneessa on hyvä suhteutettuna painoon. Ei muuta ku omega ostoksille vaan. Jos jotain kysyttävää on niin neuvon mielelläni, on tullu niin paljon noita omegoita ruuvailtua.

        Onko matkamittarissa jotain "kipurajaa"? Esim. pitää olla ajettu alle 3 satkua, yms. Onko automaatti- ja käsivaihteistoissa eroa huoltojen kannalta? Esim. onko automaatti kalliimpi tai useammin huollettavissa?


      • Omega-3 kirjoitti:

        Onko matkamittarissa jotain "kipurajaa"? Esim. pitää olla ajettu alle 3 satkua, yms. Onko automaatti- ja käsivaihteistoissa eroa huoltojen kannalta? Esim. onko automaatti kalliimpi tai useammin huollettavissa?

        Ilman muuta manuaali, suurin ero on bensankulutuksessa. Automaatti vie huomattavasti enemmän, ite oon ajellu manuaalilla semmosella 7 litran maantiekulutuksella. Manuaali laatikot on nois yleensä tosi kestäviä. Ja mitä kilometreihin tulee niin yleensä kansirempan noihin joutuu tekemään noin 250000km kohalla. että kannattaa joko ostaa alle 200t ajettu tai sit niinku itellä on 290000 ajettu, kansiremppa tehty 250000 kohalla ja sen jälkeen ei mitään isompaa tarvinnu tehä. Mitä nyt perusasiat, öljyjen vaihot yms. Ja sit jakopää noissa kannattaa uusia 60 000 km välein. se maksaa 305e merkki liikkeessä ja 2 vuodentakuu tulee työlle ja 5 vuoden takuu osille. Kaikenkaikkiaan nuo omegan koneet on paljon kestävämpiä ku muiden ooppelien. Mutta sit siihen kannattaa kiinnittää huomiota että noita diesel omegoita on tehty myös semmosella versiolla että siinä on bemarin moottori, niitä kannattaa välttää, niillä on tapana hajota käsiin. Nettiautoa kun selailee niin hyviä vaihtoehtoja löytyy, pistä vaikka linkkiä jos löytyy joku mielenkiintonen niin voin sit sanoo oman mielipiteen.


      • Omega-3
        to_toni kirjoitti:

        Ilman muuta manuaali, suurin ero on bensankulutuksessa. Automaatti vie huomattavasti enemmän, ite oon ajellu manuaalilla semmosella 7 litran maantiekulutuksella. Manuaali laatikot on nois yleensä tosi kestäviä. Ja mitä kilometreihin tulee niin yleensä kansirempan noihin joutuu tekemään noin 250000km kohalla. että kannattaa joko ostaa alle 200t ajettu tai sit niinku itellä on 290000 ajettu, kansiremppa tehty 250000 kohalla ja sen jälkeen ei mitään isompaa tarvinnu tehä. Mitä nyt perusasiat, öljyjen vaihot yms. Ja sit jakopää noissa kannattaa uusia 60 000 km välein. se maksaa 305e merkki liikkeessä ja 2 vuodentakuu tulee työlle ja 5 vuoden takuu osille. Kaikenkaikkiaan nuo omegan koneet on paljon kestävämpiä ku muiden ooppelien. Mutta sit siihen kannattaa kiinnittää huomiota että noita diesel omegoita on tehty myös semmosella versiolla että siinä on bemarin moottori, niitä kannattaa välttää, niillä on tapana hajota käsiin. Nettiautoa kun selailee niin hyviä vaihtoehtoja löytyy, pistä vaikka linkkiä jos löytyy joku mielenkiintonen niin voin sit sanoo oman mielipiteen.

        http://www.nettiauto.com/opel/omega/3670789 ja sitten toinen http://www.nettiauto.com/opel/omega/3479003 Eikös tuo Lahdessa sijaitseva, vähemmän ajettu ois parempi?


      • Omega-3 kirjoitti:

        http://www.nettiauto.com/opel/omega/3670789 ja sitten toinen http://www.nettiauto.com/opel/omega/3479003 Eikös tuo Lahdessa sijaitseva, vähemmän ajettu ois parempi?

        Joo kyllä toi lahdessa oleva auto vaikutti hyvältä. Siinä on varmasti paljon luotettavia kilometrejä edessä. Siinä näytti myös olevan noi hyvät ja hyvän näköset omegan alkuperäset aluvanteet. Ja Toihan tosiaan oli tolla parhaalla varuste tasolla eli löytyy kaikki tarvittavat. Kyllä tossa menee rahat hyvään käyttöön.


      • auto hakusessa
        to_toni kirjoitti:

        Joo kyllä toi lahdessa oleva auto vaikutti hyvältä. Siinä on varmasti paljon luotettavia kilometrejä edessä. Siinä näytti myös olevan noi hyvät ja hyvän näköset omegan alkuperäset aluvanteet. Ja Toihan tosiaan oli tolla parhaalla varuste tasolla eli löytyy kaikki tarvittavat. Kyllä tossa menee rahat hyvään käyttöön.

        http://www.nettiauto.com/opel/omega/2814272 ja http://www.nettiauto.com/opel/omega/3636429 Tuo eka on Pemarin koneellaa varustettu. Onko se hyvä vai huono? Pitääkö olla Opelin oma kone? Mitäs sanot tosta toisesta? Ainakin hitusen tuunattu versio.


      • auto hakusessa kirjoitti:

        http://www.nettiauto.com/opel/omega/2814272 ja http://www.nettiauto.com/opel/omega/3636429 Tuo eka on Pemarin koneellaa varustettu. Onko se hyvä vai huono? Pitääkö olla Opelin oma kone? Mitäs sanot tosta toisesta? Ainakin hitusen tuunattu versio.

        Toi ensimmäinen on bemarin koneella, eli ei missään tapauksessa sitä, se näkyy jo hinnassa että se on halvempi sen takia. Mutta toi toinen on kyllä paras vaihtoehto tähän asti. vaikka siinä on vaihto kone ja ton verran mittarissa niin se ei kerro koko totuutta , tai auto on yhden opel harrastajan ja tosiaan se on ton ite rakentanu, näyttäs olevan steinmezin tuning osia käytetty, ne on laadukkaita, ja tosiaan tossa näytti olevan tuo sport sisusta, se on aivan loistava, ja näytti siltä että siitä löytyy kaikki muutkin herkut. Hyvältä autolta vaikuttaa.


    • opelisti

      Ostin toukokuussa 2.2tdi sedan omegan vm.02, mittarissa oli 285tkm. maksoin 3.5te, varasin remppaan 1te mut en saanut kuluu kun 700e (jarrulevyt/palat, tuulilasi ym.) nyt olen ajanut sillä 19 tkm ja mitään ei ole tarvinut tehdä. kesäkulutus oli 6.2-6.8 välillä, kun laitoin talvikumit tulii kulutusta 0,5l lisää. Viimeviikola käytin katsatuksessa ja huomautettavaa löyty kilven valosta,,, pakkohan sitä jotain. katsatusmies tokas vain et onko tää niitä tuontiautoja :)kn on näin hyvässä kunnossa. ei oöe uitettu,,,

      On mulla myös caravani omega 2,2 bensa vm.03 mittarissa 150tkm mut parempana pidän diisseliä.

      Tallista löytyy vielä commondore 2.8 GS/E vm77

      • Omega-3

        Siis tämä http://www.nettiauto.com/opel/omega/3670789 Ko. auto on vähiten ajettu. Ei oikein innosta tuunattu malli. Omega on hyvä, koska se on iso, takavetoinen, herraskainen pirssi. Ja kestävää laatua. Perse ei luista niin helposti, kuin pemareissa. Toki sitä tapahtuu suuremmilla nopeuksilla. Pitää käydä koeajolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe