Tytölle Kymco, 2T vai 4T ?

iskä ihmeissään

Jep, eli joululahjaksi olisi tarkoitus ostaa Kymco Super 8.
http://www.masco.fi/kymco-c-21_22.html?page=2&sort=2a

Kumpi olisi parempi 2T vai 4T ?
Tuntuu, että noissa nelitahtisissa, ainakin mikäli näihin palstoihin on uskominen, on ollut enemmän erilaisia käyntihäiriöitä.
Onko nelarissa mita etuja, kuin hiljaisuus ja ei käryä niin pahasti ?
Tietenkin saa ehdottaa muitakin skodeja samassa hintaluokassa, mutta tämä Super 8 tuntuu fiksulta hieman suuremman pyöräkoon ja mitoituksensa takia.

13

1138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • starillavaan
      • sergsergesrtesrtesrt

        solifer on kiinalainen paskakasa


    • tabhahy

      No kerros vähän mitä haluat mopoltasi? Pientä kulutusta, luotettavuutta ja taloudellisuutta, eikä tarvitse kulkea laittomia nopeuksia? Sitten se on nelitahti.

      Kaksitahtisessa taas et saa mitään muuta hyvää kuin suorituskyky, se on niin reippaasti tehokkaampi ja kulkee paremmin, mutta se näkyy kulutuksessa, eikä ole niin huoltovapaa kuin nelitahti. Ja tietenkin haju on sitten kaksitahtiöljyn ja bensiinin sekainen.

      • esrotjseoöitjewoitrj

        eikä ole niin huoltovapaa kun nelitahti??? :) eiköhän se oo just toisinpäin ku nelarissa pitää venttiilienvälykset säätää tietyin väliajoin ja öljyt vaihtaa mikä on paskasta hommaa,2 tahtisessa ei tarvi kumpaakaan ku öljyä vaa lisätään tonnin välein


      • atahybayhb
        esrotjseoöitjewoitrj kirjoitti:

        eikä ole niin huoltovapaa kun nelitahti??? :) eiköhän se oo just toisinpäin ku nelarissa pitää venttiilienvälykset säätää tietyin väliajoin ja öljyt vaihtaa mikä on paskasta hommaa,2 tahtisessa ei tarvi kumpaakaan ku öljyä vaa lisätään tonnin välein

        Kokemusta on skyteamin nelitahtimoottorista jossa venttiilinvälykset olivat 9000 ajettunakin pysyneet oikeassa. Huoltovapaata ajoa se on. Lisäksi kaksitahtiseen täytyy vaihtaa myös peräöljyt säännöllisesti kaksitahtiöljyn lisäämisen oheen, että ei se öljyllä läträäminen ole nelitahdissa näin monimutkaista.

        Nelitahti on kestävämpi kunhan nämä pikkuasiat tekee ajoissa, kaksitahtisen huoltovälit ovat tiheämmät kuin nelitahdilla, se kyllä tekee nelitahdista huoltovapaamman.


      • dthrdthrdtht
        atahybayhb kirjoitti:

        Kokemusta on skyteamin nelitahtimoottorista jossa venttiilinvälykset olivat 9000 ajettunakin pysyneet oikeassa. Huoltovapaata ajoa se on. Lisäksi kaksitahtiseen täytyy vaihtaa myös peräöljyt säännöllisesti kaksitahtiöljyn lisäämisen oheen, että ei se öljyllä läträäminen ole nelitahdissa näin monimutkaista.

        Nelitahti on kestävämpi kunhan nämä pikkuasiat tekee ajoissa, kaksitahtisen huoltovälit ovat tiheämmät kuin nelitahdilla, se kyllä tekee nelitahdista huoltovapaamman.

        sanoppa miten 2 tahtinen sit vaatii enemmän huoltoa?, eihän siinä tarvi mitään sen kummempia osia vaihdella ku nelarissakaan

        tulppa ja ilmanputsarim puhdistus eli iha samat ku nelarissakin,eikä nelari oo yhtään kestävämpi et kyl neki leipoo ja 2 tahtisella ite ajoin yli 20000km ilman mitään koneremppaa ja sit vaihdoin männän varmuuden vuoksi


      • tyaeyh baeshuyb
        dthrdthrdtht kirjoitti:

        sanoppa miten 2 tahtinen sit vaatii enemmän huoltoa?, eihän siinä tarvi mitään sen kummempia osia vaihdella ku nelarissakaan

        tulppa ja ilmanputsarim puhdistus eli iha samat ku nelarissakin,eikä nelari oo yhtään kestävämpi et kyl neki leipoo ja 2 tahtisella ite ajoin yli 20000km ilman mitään koneremppaa ja sit vaihdoin männän varmuuden vuoksi

        Mikä ongelma sulla on myöntää että nelitahti on kestävämpi ku 2 tahti? Asia ei puhumalla muutu. Mikä kone ny ei vois leikata kii?

        Eikä missään lue että vaatii enemmän huoltoo vaan huoltoväli on tiheempi, that's it. Se pitää paikkansa ja nelitahti on kestävämpi, voitelu on parempi ku kakstahdissa.

        Tiedät kumminkin muttet vaan voi myöntää että nelitahti ois jossain parempi ku kakstahti.


      • fbjhfhjfghjnghjnghj
        tyaeyh baeshuyb kirjoitti:

        Mikä ongelma sulla on myöntää että nelitahti on kestävämpi ku 2 tahti? Asia ei puhumalla muutu. Mikä kone ny ei vois leikata kii?

        Eikä missään lue että vaatii enemmän huoltoo vaan huoltoväli on tiheempi, that's it. Se pitää paikkansa ja nelitahti on kestävämpi, voitelu on parempi ku kakstahdissa.

        Tiedät kumminkin muttet vaan voi myöntää että nelitahti ois jossain parempi ku kakstahti.

        no laitappa jotain todisteita siitä et nelari ois kestävämpi, sä vaan kuvittelet että se voitelu ois jotenki nelarissa parempi,ja nestejäähdytteinen 2 tahtikoneen sylinteri kestää helposti 30000km mutta mäntä pitää vaihtaa sinä aikana kerran,ite ajoin yli 20000km mäntää vaihtamatta ja hyvi kesti ja sit myin pois

        ainut missä nelari on 2 tahtia parempi on bensankulutus ja hiljaisuus


      • gtazhyasyh
        fbjhfhjfghjnghjnghj kirjoitti:

        no laitappa jotain todisteita siitä et nelari ois kestävämpi, sä vaan kuvittelet että se voitelu ois jotenki nelarissa parempi,ja nestejäähdytteinen 2 tahtikoneen sylinteri kestää helposti 30000km mutta mäntä pitää vaihtaa sinä aikana kerran,ite ajoin yli 20000km mäntää vaihtamatta ja hyvi kesti ja sit myin pois

        ainut missä nelari on 2 tahtia parempi on bensankulutus ja hiljaisuus

        voisin laittaa samat sulle

        no laitappa jotain todisteita siitä et kakstahti ois kestävämpi, sä vaan kuvittelet että se ois jotenki nelaria kestävämpi ynnä muuta plaaplaa.

        kakstahtisessa, tuoreöljy- tai seosvoitelussa, öljy joko syötetään tippoina voitelukohteisiin tai polttoaineseoksen mukana ja palaa sitten samalla seoksen kanssa. nelitahtisessa taas on mopoissa kuivasumppu joka kierrättää öljyä jatkuvasti voitelukohteisiin jossa öljykalvo on aina voitelukohdissa siirtämässä epäpuhtaudet, lämpöä ja tietenkin, voitelemassa. kakstahtisessa taas öljy vaan palaa seoksen mukana pois sitä mukaa kun sitä syötetään voitelukohteisiin, eikä siis sido itseensä mitään, vain voitelee.

        tuossa siis toimintaperiaate. myös sitten sitä metalli-vasten-metallia -kosketusta on kakstahtisessa pakostikin hieman paikoittain jolloin kuluminen on nelitahtia suurempaa.

        eikä mikään estä nelitahdilla ajamasta samoja lukemia kuin sää hieman liioitellusti tai loppuunajetusti oot väittäny ajettavan. ero on siinä että nelitahti kestää pitemmälle.


        ittelläs taas ei tunnu olevan mitään hajua mistään moottoritekniikoista kun et itte perustele mitään, väität vaan jotain omias ajokilometreillä kakstahdilla ja sitten that's it. saman tekee myös nelitahti ja enemmän ajettuna. eikä kaikki perustu vain voiteluun. kakstahti sytyttää joka kierroksella, nelitahti joka toisella, tälläkin on vaikutusta männän ja moottorin yleiseen rasitukseen.


    • Monkibomber_93

      Kaverilla ollut 4T Super 8 kohta kolme vuotta, ajettu hieman päälle 30 000km, ainoa "viritys" on CDI-rajoittimen ohitus (kulkee hieman päälle 50km/h), kerran on jännitteensäädin hajonnut ja kerran toinen vena otti kiinni mäntään, eli venat lähti vaihtoon. Eli aika pitkälti "tankkaa ja aja" -periaatteella toimiva laite.

      • puoluteeton TM testi

        baotian, joka valmistaa suurimman osan suomen mopoista sai hyvän mainoksen viime kesänä,
        näille, jotka epäilee kiinan skoden kestävyyttä, suosittelen mainiota kestotestiä luettavaksi
        3 kesää ja 14 000 km, ja vielä kulkee !!


      • hftyjhtfygjtyjtyj
        puoluteeton TM testi kirjoitti:

        baotian, joka valmistaa suurimman osan suomen mopoista sai hyvän mainoksen viime kesänä,
        näille, jotka epäilee kiinan skoden kestävyyttä, suosittelen mainiota kestotestiä luettavaksi
        3 kesää ja 14 000 km, ja vielä kulkee !!

        ton testin mopo on ns hyvä yksilö, itellä oli iha sama mopo ja vikoja 10 kertaa enemmä parin ekan tonnin aikana mitä tossa koko testin ajalla


      • 26
        hftyjhtfygjtyjtyj kirjoitti:

        ton testin mopo on ns hyvä yksilö, itellä oli iha sama mopo ja vikoja 10 kertaa enemmä parin ekan tonnin aikana mitä tossa koko testin ajalla

        taas hopottaja asialla,
        TM:n testi taas vialla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6798
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      1996
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1208
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1035
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      899
    Aihe