Tytölle Kymco, 2T vai 4T ?

iskä ihmeissään

Jep, eli joululahjaksi olisi tarkoitus ostaa Kymco Super 8.
http://www.masco.fi/kymco-c-21_22.html?page=2&sort=2a

Kumpi olisi parempi 2T vai 4T ?
Tuntuu, että noissa nelitahtisissa, ainakin mikäli näihin palstoihin on uskominen, on ollut enemmän erilaisia käyntihäiriöitä.
Onko nelarissa mita etuja, kuin hiljaisuus ja ei käryä niin pahasti ?
Tietenkin saa ehdottaa muitakin skodeja samassa hintaluokassa, mutta tämä Super 8 tuntuu fiksulta hieman suuremman pyöräkoon ja mitoituksensa takia.

13

1140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • starillavaan
      • sergsergesrtesrtesrt

        solifer on kiinalainen paskakasa


    • tabhahy

      No kerros vähän mitä haluat mopoltasi? Pientä kulutusta, luotettavuutta ja taloudellisuutta, eikä tarvitse kulkea laittomia nopeuksia? Sitten se on nelitahti.

      Kaksitahtisessa taas et saa mitään muuta hyvää kuin suorituskyky, se on niin reippaasti tehokkaampi ja kulkee paremmin, mutta se näkyy kulutuksessa, eikä ole niin huoltovapaa kuin nelitahti. Ja tietenkin haju on sitten kaksitahtiöljyn ja bensiinin sekainen.

      • esrotjseoöitjewoitrj

        eikä ole niin huoltovapaa kun nelitahti??? :) eiköhän se oo just toisinpäin ku nelarissa pitää venttiilienvälykset säätää tietyin väliajoin ja öljyt vaihtaa mikä on paskasta hommaa,2 tahtisessa ei tarvi kumpaakaan ku öljyä vaa lisätään tonnin välein


      • atahybayhb
        esrotjseoöitjewoitrj kirjoitti:

        eikä ole niin huoltovapaa kun nelitahti??? :) eiköhän se oo just toisinpäin ku nelarissa pitää venttiilienvälykset säätää tietyin väliajoin ja öljyt vaihtaa mikä on paskasta hommaa,2 tahtisessa ei tarvi kumpaakaan ku öljyä vaa lisätään tonnin välein

        Kokemusta on skyteamin nelitahtimoottorista jossa venttiilinvälykset olivat 9000 ajettunakin pysyneet oikeassa. Huoltovapaata ajoa se on. Lisäksi kaksitahtiseen täytyy vaihtaa myös peräöljyt säännöllisesti kaksitahtiöljyn lisäämisen oheen, että ei se öljyllä läträäminen ole nelitahdissa näin monimutkaista.

        Nelitahti on kestävämpi kunhan nämä pikkuasiat tekee ajoissa, kaksitahtisen huoltovälit ovat tiheämmät kuin nelitahdilla, se kyllä tekee nelitahdista huoltovapaamman.


      • dthrdthrdtht
        atahybayhb kirjoitti:

        Kokemusta on skyteamin nelitahtimoottorista jossa venttiilinvälykset olivat 9000 ajettunakin pysyneet oikeassa. Huoltovapaata ajoa se on. Lisäksi kaksitahtiseen täytyy vaihtaa myös peräöljyt säännöllisesti kaksitahtiöljyn lisäämisen oheen, että ei se öljyllä läträäminen ole nelitahdissa näin monimutkaista.

        Nelitahti on kestävämpi kunhan nämä pikkuasiat tekee ajoissa, kaksitahtisen huoltovälit ovat tiheämmät kuin nelitahdilla, se kyllä tekee nelitahdista huoltovapaamman.

        sanoppa miten 2 tahtinen sit vaatii enemmän huoltoa?, eihän siinä tarvi mitään sen kummempia osia vaihdella ku nelarissakaan

        tulppa ja ilmanputsarim puhdistus eli iha samat ku nelarissakin,eikä nelari oo yhtään kestävämpi et kyl neki leipoo ja 2 tahtisella ite ajoin yli 20000km ilman mitään koneremppaa ja sit vaihdoin männän varmuuden vuoksi


      • tyaeyh baeshuyb
        dthrdthrdtht kirjoitti:

        sanoppa miten 2 tahtinen sit vaatii enemmän huoltoa?, eihän siinä tarvi mitään sen kummempia osia vaihdella ku nelarissakaan

        tulppa ja ilmanputsarim puhdistus eli iha samat ku nelarissakin,eikä nelari oo yhtään kestävämpi et kyl neki leipoo ja 2 tahtisella ite ajoin yli 20000km ilman mitään koneremppaa ja sit vaihdoin männän varmuuden vuoksi

        Mikä ongelma sulla on myöntää että nelitahti on kestävämpi ku 2 tahti? Asia ei puhumalla muutu. Mikä kone ny ei vois leikata kii?

        Eikä missään lue että vaatii enemmän huoltoo vaan huoltoväli on tiheempi, that's it. Se pitää paikkansa ja nelitahti on kestävämpi, voitelu on parempi ku kakstahdissa.

        Tiedät kumminkin muttet vaan voi myöntää että nelitahti ois jossain parempi ku kakstahti.


      • fbjhfhjfghjnghjnghj
        tyaeyh baeshuyb kirjoitti:

        Mikä ongelma sulla on myöntää että nelitahti on kestävämpi ku 2 tahti? Asia ei puhumalla muutu. Mikä kone ny ei vois leikata kii?

        Eikä missään lue että vaatii enemmän huoltoo vaan huoltoväli on tiheempi, that's it. Se pitää paikkansa ja nelitahti on kestävämpi, voitelu on parempi ku kakstahdissa.

        Tiedät kumminkin muttet vaan voi myöntää että nelitahti ois jossain parempi ku kakstahti.

        no laitappa jotain todisteita siitä et nelari ois kestävämpi, sä vaan kuvittelet että se voitelu ois jotenki nelarissa parempi,ja nestejäähdytteinen 2 tahtikoneen sylinteri kestää helposti 30000km mutta mäntä pitää vaihtaa sinä aikana kerran,ite ajoin yli 20000km mäntää vaihtamatta ja hyvi kesti ja sit myin pois

        ainut missä nelari on 2 tahtia parempi on bensankulutus ja hiljaisuus


      • gtazhyasyh
        fbjhfhjfghjnghjnghj kirjoitti:

        no laitappa jotain todisteita siitä et nelari ois kestävämpi, sä vaan kuvittelet että se voitelu ois jotenki nelarissa parempi,ja nestejäähdytteinen 2 tahtikoneen sylinteri kestää helposti 30000km mutta mäntä pitää vaihtaa sinä aikana kerran,ite ajoin yli 20000km mäntää vaihtamatta ja hyvi kesti ja sit myin pois

        ainut missä nelari on 2 tahtia parempi on bensankulutus ja hiljaisuus

        voisin laittaa samat sulle

        no laitappa jotain todisteita siitä et kakstahti ois kestävämpi, sä vaan kuvittelet että se ois jotenki nelaria kestävämpi ynnä muuta plaaplaa.

        kakstahtisessa, tuoreöljy- tai seosvoitelussa, öljy joko syötetään tippoina voitelukohteisiin tai polttoaineseoksen mukana ja palaa sitten samalla seoksen kanssa. nelitahtisessa taas on mopoissa kuivasumppu joka kierrättää öljyä jatkuvasti voitelukohteisiin jossa öljykalvo on aina voitelukohdissa siirtämässä epäpuhtaudet, lämpöä ja tietenkin, voitelemassa. kakstahtisessa taas öljy vaan palaa seoksen mukana pois sitä mukaa kun sitä syötetään voitelukohteisiin, eikä siis sido itseensä mitään, vain voitelee.

        tuossa siis toimintaperiaate. myös sitten sitä metalli-vasten-metallia -kosketusta on kakstahtisessa pakostikin hieman paikoittain jolloin kuluminen on nelitahtia suurempaa.

        eikä mikään estä nelitahdilla ajamasta samoja lukemia kuin sää hieman liioitellusti tai loppuunajetusti oot väittäny ajettavan. ero on siinä että nelitahti kestää pitemmälle.


        ittelläs taas ei tunnu olevan mitään hajua mistään moottoritekniikoista kun et itte perustele mitään, väität vaan jotain omias ajokilometreillä kakstahdilla ja sitten that's it. saman tekee myös nelitahti ja enemmän ajettuna. eikä kaikki perustu vain voiteluun. kakstahti sytyttää joka kierroksella, nelitahti joka toisella, tälläkin on vaikutusta männän ja moottorin yleiseen rasitukseen.


    • Monkibomber_93

      Kaverilla ollut 4T Super 8 kohta kolme vuotta, ajettu hieman päälle 30 000km, ainoa "viritys" on CDI-rajoittimen ohitus (kulkee hieman päälle 50km/h), kerran on jännitteensäädin hajonnut ja kerran toinen vena otti kiinni mäntään, eli venat lähti vaihtoon. Eli aika pitkälti "tankkaa ja aja" -periaatteella toimiva laite.

      • puoluteeton TM testi

        baotian, joka valmistaa suurimman osan suomen mopoista sai hyvän mainoksen viime kesänä,
        näille, jotka epäilee kiinan skoden kestävyyttä, suosittelen mainiota kestotestiä luettavaksi
        3 kesää ja 14 000 km, ja vielä kulkee !!


      • hftyjhtfygjtyjtyj
        puoluteeton TM testi kirjoitti:

        baotian, joka valmistaa suurimman osan suomen mopoista sai hyvän mainoksen viime kesänä,
        näille, jotka epäilee kiinan skoden kestävyyttä, suosittelen mainiota kestotestiä luettavaksi
        3 kesää ja 14 000 km, ja vielä kulkee !!

        ton testin mopo on ns hyvä yksilö, itellä oli iha sama mopo ja vikoja 10 kertaa enemmä parin ekan tonnin aikana mitä tossa koko testin ajalla


      • 26
        hftyjhtfygjtyjtyj kirjoitti:

        ton testin mopo on ns hyvä yksilö, itellä oli iha sama mopo ja vikoja 10 kertaa enemmä parin ekan tonnin aikana mitä tossa koko testin ajalla

        taas hopottaja asialla,
        TM:n testi taas vialla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2079
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

      Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1520
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1299
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      236
      1180
    5. No ei sun asunto eikä mikään

      muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1160
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

      Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1086
    7. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1031
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      243
      972
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

      Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      916
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

      Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      891
    Aihe