Kiperä kysymys?

aputoimittaja

Vanhuudella on monta nimeä.
Ikäihminen, seniori, vanhus, käpy, seniili jne.
Mutta minkä ikäisenä itse kukin tuntee olevansa ikäihminen, vanhus tai seniori.

Sattuipa silmiini erässä tiedotteessa seuraava kysymys.
"Kuinka vanha olisit, jos et tietäisi kuinka vanha olet?"

Pani funtsaamaan.
Olen usein saanut kuulla kanssaihmisiltä, kun olen kertonut ikäni, että ei voi olla totta. Et sinä niin vanha ole.
Olen pannut vastaukset kohteliaisuuden piikkiin. Mutta tarkemmin asiaa harkittuani, en todellakaan tunne itseäni niin vanhaksi.
Olen omasta mielestäni ainakin parikymmentä vuotta nuorempi kuin syntymätodistukseni kertoo.

Kuinka on teidän kanssanne hyvät lajitoverit?
Kuinka vanha olisit, jos et tietäisi, kuinka vanha olet?

12

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miniä silloin :)

kukoisti, kun joku sanoi hänelle tuon saman,

"että ei voi olla totta. Et sinä niin vanha ole",

että luulitkos kymmenen vuotta vanhemmaksi?

• ++*--

Lääkärikin oli kehunut miten aputoimittajalla on loistava henkinen vireys, että semmonen-"lääkäri".

• HA ha HA ha

Kuinka monta kirjoittajaa täällä oikeasti olisi jos aputoimittajan kaikki nikit olisivat kaikkien tiedossa?

Vaikataan 5-8, loput ovat aputoimittajan varjoja.

• lääkärin tarpeessa
        HA ha HA ha kirjoitti:

Kuinka monta kirjoittajaa täällä oikeasti olisi jos aputoimittajan kaikki nikit olisivat kaikkien tiedossa?

Vaikataan 5-8, loput ovat aputoimittajan varjoja.

on tämä luulotautinen vainoharhainen perskärpänen. Vai leikkiikö neiti etsivää ?

• Lorena*

Ihmisillä voi olla kaksi eri ikämääritelmää kronologinen ikä ja fysiologinen ikä. Edellisessä vuodet plus muut tekijät kulkevat käsi kädessä ikääntyessä. Toisen ikääntymisen hyvä esimerkki on esim Aira Samulin, ainakin vetreä' hän on jäseniltä aivot toimivat energia pumpun lailla, ilo, nauru kaikuu ilmoille joka antaa myönteisyyttä kuulijoille. Eipä Jorma (yli 60v) Uotinenkaan mikään köntys ole, vois sen Helenan käskynkässä kyllä näyttävämmin esiintyä!

Aloittaja taitaapi olla oikea ilolintu, ilomieli piiloutuneena milloin mihinkin kaapuun?

• Ramoona*

Iloinen ilme, hyvä ryhti ja hoidettu ilmiasu nuorentavat, ja eläkeiässähän viimeistään saa kiristävän piponkin heittää huitsinnevadaan. Naisilla on kosmetiikan keinonsa ja jos on vielä hyvä perimä, voi hyvin käydä ainakin kymmenen vuotta ikäänsä nuoremmasta - kyllähän se hivelee molempien sukupuolten itsetuntoa. Olen myös sitä mieltä, että kauneus ei ole katoavaista, vaan se kypsyy kuin viini vanhetessaan. Voi tuntua vähän kornilta tämä huomioni : arkkuun asetettu hyvin iäkäskin ihminen on yleensä kaunis näky, kun kaikki taisteluiden ja jännitysten, huolten ja murheiden juonteet ovat rauenneet levolliseen rauhaisaan olemukseen .

• Lauri Lapikas
        Ramoona* kirjoitti:

Iloinen ilme, hyvä ryhti ja hoidettu ilmiasu nuorentavat, ja eläkeiässähän viimeistään saa kiristävän piponkin heittää huitsinnevadaan. Naisilla on kosmetiikan keinonsa ja jos on vielä hyvä perimä, voi hyvin käydä ainakin kymmenen vuotta ikäänsä nuoremmasta - kyllähän se hivelee molempien sukupuolten itsetuntoa. Olen myös sitä mieltä, että kauneus ei ole katoavaista, vaan se kypsyy kuin viini vanhetessaan. Voi tuntua vähän kornilta tämä huomioni : arkkuun asetettu hyvin iäkäskin ihminen on yleensä kaunis näky, kun kaikki taisteluiden ja jännitysten, huolten ja murheiden juonteet ovat rauenneet levolliseen rauhaisaan olemukseen .

Nyt sai aloittaja tyttöset mukaan.
        Voi lakaa kello kilisemään :=)))).
        Pitäähän jonkun pysyä esillä

• mielestäni

vanhan näköinen . Mutta hyvä kunto hänellä on.
        Mikä siinä onkin, että toisen naama pysyy nuorena, kuten Helena Lindgren tai Jorma Ollila,
        onko se se ehdoton säännöllisyys vai mikä?

• voi kateellista
        Lauri Lapikas kirjoitti:

Nyt sai aloittaja tyttöset mukaan.
        Voi lakaa kello kilisemään :=)))).
        Pitäähän jonkun pysyä esillä

Lapikasta , mikähän vätys oletkaan .

• Maalaismies*

Manailin noilla nimityksiää itseäni mennä viikolla ajaessani kolarin liikenneympyrässä. Kaikki asianomaiset poliisimiehiä myöten suhtautuivat niin ymmärtäväisesti minuun, että hävetti.

Melkoinen sakko tuntui vähintäinkin kohtuulliselta. Asiaan kohdallani kuuluu lisäksi tietenkin bonusmenetykset. Hyvä niin!

Joo, kyllähän nuoret ajavat näyttävämpiä kolareita, mutta olen räknäillyt mielessäni, että jotakin minulta jäi näkemättä, kun tärskäytin kolmion takaa ympyrässä olevan auton keulaan.

Kerronko lisää miltä minusta tuntuu: (käihminen, seniori, vanhus, käpy, seniili jne.)???

• Meillä oli pikkusiskoni kanssa 2½ vuotta ikäeroa, mutta vieraat luulivat yleensä minua pikkusiskoksi.
        Todennäköisesti se johtui siitä, että jo nuorena sisareni oli ladylike ja minä samanlainen tuulihattu kuin nykyisinkin. Totuin siihen, että minua aina luultiin nuoremmaksi kuin olin.

Kun sitten täytin kolmekymmentä vuotta, kysyi muuan työtoverini - aivan ihana vanha neiti - paljonko täytin.
        Koiruuksissani sanoin täyttäneeni neljäkymmentäviisi. Siihen neiti: - Hyvänen aika! Minä en olisi millään arvannut. Olin koko ajan kuvitellut, että sinä olet vasta neljäkymmentä.
        Että se siitä ja sen kestävyydestä!

Mitä nykyiseen ikääni tulee, itse sitä on vaikea arvioida. Yhtenä päivänä tuntee itsensä ihan ikälopuksi ja näyttääkin siltä. Toisena päivänä taas tuntemukset ja näkemykset saattavat olla ihan päinvastaiset. Yleensä en kuitenkaan kovin paljon ikääni mieti. Se on mikä on ja lisääntyy päivä päivältä ihan itsestään eikä minun pohtimisiani kaipaa.
        Ja onkos 74 vuotta nyt niin paljon? Kuinkas vanha se Metusalemi oli?

• Kristelanna k

ja miksei nainenkin.
        Tuo kyky olla monena, eikö se ole hyvä asia. Moni-ilmeisyys, monimielisyys, -kielisyys ja paljon muuta. Ihmisen "esineellistäminen", eikö se oo vähän hämäräperäistä puuhaa. Henkisesti lyödä tai masentaa ihmistä.
        Ja mitä ja kenen tarkoituksia palvelee käpynä tms. oleminen.
        No nyt kutsuu lumityöt, hyvän päivän jatkoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      171
      4867
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1641
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1457
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      65
      970
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      797
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      787
    7. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      56
      776
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      751
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      739
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      731
    Aihe