Miks ihmeessä pitää kenenkään laitta niin äärettömän raflaavia mielipiteitä mistään talopaketista tähän foorumiin? Kyllä negatiivisetkin kokemukset voi julkituoda monella eri tavalla. Vapaa foorumihan tämä on, mutta voishan sitä miettiä, että menisikö saman sanomaan kovaan ääneen julkisella paikalla, mitä kirjoittaa? Suvaitsevuutta ystävät hyvät, on myös hyväksyttävä, että joku pitää siitä, mistä itse ei pidä.
Miks sitten taas taloedustajat tulee tänne myymään? Eiköhän tämä foorumi ole tarkoitettu meille tavallisille rakentamisesta kiinnostuneille ihmisille. Tarvittaessa ihmiset kyllä kysyy edustajalta ihan itse tai talotehtaalta vaikka e-maililla. Jos koskaan enää teen talopaketti kauppoja, niin ainakin ne talot ovat missaneet meidät asiakkainaan, jotka yrittävät nimimerkkejen taakse mennä ja huomaa heti, että katos taloedustajahan tuo on. Jos ei voi muuten myydä, kuin nimimerkin takaa, niin ei kannata myydäkään. Mikä kauppamies se semmonen on?
TALOPAKETIT
10
2263
Vastaukset
- Talvirakentaja
Jos markkinaosuus talopakettimyynnissä olisi lähellekään tämän palstan perusteella tulevaa käsitystä olisi Jetta Älväri kaksistaan noin 75% markkinoista. Todellisuudessa molemmat merkit ovat pikkutekijöitä markkinoilla mikä suoraan viittaakin siihen, että taitaapi k.o. merkkejä lähellä olevat kirjoitella tänne useammalla nimimerkillä.
Muu parjaaminen on aivan tyypillistä anonyymibullshittiä -on niin kovin helppo päteä täällä anonyyminä ilman minkäänlaisia perusteita.
Anonyymisyys sinänsä on ihan ok, kunhan mielipiteet/väittämät perustuvat johonkin muuhun kun omaan vilkkaaseen mielikuvitukseen tai "naapurini tuttavalla oli se ja se paketti jne". Tällä palstalla on useita aivan asiallisia kirjoittajia ja selkeästi jopa alan hyvin tuntevia ammattilaisia, joten täältä saa kyllä ihan asiallista tietoakin kunhan osaa suodattaa noiden rääväsuiden katteettomat kommentit.
Jukka on paska, Kastelli on paska, Finndomo on paska jne on aivan samaa sarjaa kuin Jokerit on paska, Kärpät on paska ja Tps on paska -helppo huutaa massan mukana, mutta tietoa asiasta harvalla.- Talvirakentaja
Siis en ole minkään talotehtaan palveluksessa, vaikka työssäni tapaan omakotirakentajia päivittäin.
Minulla on kohtuu pitkä kokemus alalta useammastakin tehtävästä ja olen lopettanut huhuihin uskomisen jo vuosia sitten. - tervetulleita
Talvirakentaja kirjoitti:
Siis en ole minkään talotehtaan palveluksessa, vaikka työssäni tapaan omakotirakentajia päivittäin.
Minulla on kohtuu pitkä kokemus alalta useammastakin tehtävästä ja olen lopettanut huhuihin uskomisen jo vuosia sitten."Mainostelet" itse tilanneesi Jukka-Talon ensi talveksi. Toiset taas eivät ole tykänneet Jukka-Talan elementeistä ja siksi he ovat tuossa edellä julki tuoneet miksi heille ei riitä Jukka-Talon rakennustapa. Täällä puidaan jyvät akanoista jotta lukijat saavat faktaa talopaketin valitsemiseksi. Annetaan kaikkien mielipiteiden tulla vapaasti sillä se on kaikkien rakentajien etu. Kyllä lukijat osaavat käyttää aivojaan ja ottaa vinkeistä vaareja!
- järkeä
tervetulleita kirjoitti:
"Mainostelet" itse tilanneesi Jukka-Talon ensi talveksi. Toiset taas eivät ole tykänneet Jukka-Talan elementeistä ja siksi he ovat tuossa edellä julki tuoneet miksi heille ei riitä Jukka-Talon rakennustapa. Täällä puidaan jyvät akanoista jotta lukijat saavat faktaa talopaketin valitsemiseksi. Annetaan kaikkien mielipiteiden tulla vapaasti sillä se on kaikkien rakentajien etu. Kyllä lukijat osaavat käyttää aivojaan ja ottaa vinkeistä vaareja!
Vihdoinkin täällä saa oikeaa tietoa eikä kumarreta talotehtaiden mielikuva myynnille.
Enemmän pitää talohankintaan käyttää järkeä eikä tehdä tunneperäisiä äkkiratkaisuja. Talotehtaat kyllä vetoavat tunteisiin ja näin sokaisevat ensikertaa rakentamaan aikovia. suuri osa talokaupat tehneistä ei todella tiedä mitä tuli tilattua!!! - pikkutekijöitä.
Vaikka mieluusti näin haluaisit uskoa?
Miksi itse parjaat ja kuten joku sanoi, mainostat sivulauseessa Jukka-taloa?
Kannattaa ensiksi tutkia omat tekstit, mitä tänne kirjoittelee ja sitten vasta muiden.
Samoin miten kirjoittaa ja missä hengessä.
Niin kauan kuin on elämää on erilaisia mielipiteitä. - RakentajA
Ihan varmasti jollekin on Jetta-talo se paras, toiselle Älväri, kolmannelle Sami, neljännelle Jukka, viidennelle Kastelli, kuudennelle Kannus, seitsemännelle hartiapankkitalo jne. Edellinen lause ei ole mitenkään arvojärjestyksessä minun silmissäni ja monta talomerkkiä jäi puuttumaankin, yleisesti vaan, ihan kaikille taloille on varmasti omat ostajansa.
Jokainen talotehdas on varmasti Suomen ykkönen, kun tutkimuksessa esitetyt kysymykset muokataan oman edun mukaisesti. Mutta onhan perheitä ja tarpeitakin niin paljon erilaisia. On hölmöä "tuomita" yksikään X-talopaketinostaja, olipa argumentit mitä hyväänsä.
Itse pyrin aina näillä eri suomi24-keskustelufoorumeilla miettimään, että uskaltaisinko sanoa tämän ääneen suuressa ihmisjoukossa, joita en tunne. Sillä sitähän tämä on. Yhtä anonyymi minä varmasti olisin Helsingin tai Rovaniemen rautatieaseman odotushallissakin, ei siellä kukaan minua tunne.
- RakentajA
Olemmehan mekin valintamme tehneet ja faktoihin perustuen. Mutta kyllä tällaisen toiskertalaisen pakettitalorakentajan täällä käytävä keskustelu kääntää mieluummin tunneostajaksi. Tosin, omiin kokemuksiimme täällä kerrotut toisten epäonnistumiset eivät tule koskaan vaikuttamaan, mutta "salakauppiaat" kylläkin, en osoita sormella ketään, kyllä ne jokainen vähän asioista perillä oleva löytää.
Kuten olen jo jossakin aiemmin todennut, niin kaikilla talotehtailla on varmasti tyytyväisiä ja tyytymättömiä asiakkaita ja aluekohtaiset erot on varmasti havaittavaissa.
Meistä paras keino varmaa tietoa meille vieraista talopaketeista olikin, käydä juttelemassa koti kuntamme työmailla eri talomerkkejen asiakkaita, heiltä saa todellisia mielipiteitä.- Talvirakentaja
"Meistä paras keino varmaa tietoa meille vieraista talopaketeista olikin, käydä juttelemassa koti kuntamme työmailla eri talomerkkejen asiakkaita, heiltä saa todellisia mielipiteitä. "
Todella hyvä tapa kerätä tietoa/kokemuksia juuri omalla paikkakunnalla toteutuneista projekteista. Paikkakuntakohtaiset erot talomyyjissä ja asennusporukoissa voivat olla melkoiset kaikilla talotehtailla.
Ennen lopullista päätöstä on myös hyvä kysyä talomyyjältä juuri sen teitä kiinnostavan talomallin tapaisten talojen toteutuneiden projektien osoitteita ja käydä nekin itse katsomassa/rakentajia haastattelemassa. - RakentajA
Talvirakentaja kirjoitti:
"Meistä paras keino varmaa tietoa meille vieraista talopaketeista olikin, käydä juttelemassa koti kuntamme työmailla eri talomerkkejen asiakkaita, heiltä saa todellisia mielipiteitä. "
Todella hyvä tapa kerätä tietoa/kokemuksia juuri omalla paikkakunnalla toteutuneista projekteista. Paikkakuntakohtaiset erot talomyyjissä ja asennusporukoissa voivat olla melkoiset kaikilla talotehtailla.
Ennen lopullista päätöstä on myös hyvä kysyä talomyyjältä juuri sen teitä kiinnostavan talomallin tapaisten talojen toteutuneiden projektien osoitteita ja käydä nekin itse katsomassa/rakentajia haastattelemassa.Niin mekin muuten tehtiin syksy talvella, enpäs muistanutkaan. Näille kulmin kun on pari vähän samaan tyyliin tehtyä taloa nakerrettu parin eri talovalmistajan tekemänä, ne käytiin katsastamassa.
Meidän tuleva talo kun on aivan eri valmistajan kirjaan perustuva malli ja siitäkin aika rankalla kädellä muuteltu (tokkopa enää tunnistaa, että siitä lähdettiin liikkeelle), kuin mitä lopullinen toimittaja on.
Me tietysti kun ollaan jo yks rakennettu, niin ollaan jokseenkin tietoisia, mitä se suunnitteleminen ja rakentaminen on, miten talot on tehty ja miten eri toimittajat eroavat toisistaan - ei sitä ekalla kerralla näin ymmärtänyt. - ei kannata
RakentajA kirjoitti:
Niin mekin muuten tehtiin syksy talvella, enpäs muistanutkaan. Näille kulmin kun on pari vähän samaan tyyliin tehtyä taloa nakerrettu parin eri talovalmistajan tekemänä, ne käytiin katsastamassa.
Meidän tuleva talo kun on aivan eri valmistajan kirjaan perustuva malli ja siitäkin aika rankalla kädellä muuteltu (tokkopa enää tunnistaa, että siitä lähdettiin liikkeelle), kuin mitä lopullinen toimittaja on.
Me tietysti kun ollaan jo yks rakennettu, niin ollaan jokseenkin tietoisia, mitä se suunnitteleminen ja rakentaminen on, miten talot on tehty ja miten eri toimittajat eroavat toisistaan - ei sitä ekalla kerralla näin ymmärtänyt.Ette saa rehellistä vastausta jo rakentaneilta!
Kuka omaansa haukkuisi joka on vielä vaatinut älyttömät investoinnit! Käykää eri talotehtailla tutustumassa valmistukseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827086Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267053Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1086157Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635185Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003380