Miten pitkiä lenkkejä, ja kuinka usein teette vinttikoirienne kanssa? Minkä on koiran rotu? Kuinka puette koiranne lenkeille?
Minua NIIN sapettaa ihmiset jotka kulkevat 10-20 asteen pakkasilla vinttikoiriensa/whipettiensä kanssa ILMAN VAATTEITA (siis koirilla) tai sitten koiralla on kyllä kehoa suojaava puku mutta päätä ei ole suojattu mitenkään! Mitä ihmiset oikein ajattelevat?? Pienetkin pakkaset ovat 5 min pidemmillä ulkoiluilla suuri vaara pohjakarvattoman koiran päälle!
Ulkoilusta
6
531
Vastaukset
- borzaya hortaya
kuitenkaan yleistä, vaikka kirjoitatkin tuonne tuon nimen whippet, kaikki vinttikoirat eivät ole pohjavillattomia, esim. borzoi joka ei vaatetta tuolla kelillä kaipaa.
- Huolestuneisuutta
Eiköhän tekstistä käy aikasen hyvin ilmi se, mitä ajan takaa. Pilkun viilaus tässäkin asiassa aivan turhaa.
- talvilepoa"
Meidän englanninvinttikoira ei halua kuin käydä tekemässä merkit ja tarpeet nopeasti pihalle ja palata melkein heti takaisin sisälle. Talvet se makoilee >>tyytyväisenä>> sohvilla ja sängyillä, mutta kesäisin se on innokas ja energinen kuin mikäkin raketti :-)
- sagili
Mulla taas noita karvattomia koiria jotka juuri tuolla hyvällä varustuksella (tossut, pipo, kokopuku) pärjäävät mainiosti pakkasellakin...toki ilman vaatteita mennään vaan tosi lujaa tekemään asiat...mut tosiaan suojattuna lenkkeillään miltei samoin kun kesäkeleilläkin. Ja harrastellaan agia kasvihuoneella ym...Ainut hankaluus on varmaan tuo sopivien tamineiden löytyminen...itse teen kaikki omin pikku kätösi joten sitä ongelmaa ei ole =)
- whippeliini
sagili kirjoitti:
Mulla taas noita karvattomia koiria jotka juuri tuolla hyvällä varustuksella (tossut, pipo, kokopuku) pärjäävät mainiosti pakkasellakin...toki ilman vaatteita mennään vaan tosi lujaa tekemään asiat...mut tosiaan suojattuna lenkkeillään miltei samoin kun kesäkeleilläkin. Ja harrastellaan agia kasvihuoneella ym...Ainut hankaluus on varmaan tuo sopivien tamineiden löytyminen...itse teen kaikki omin pikku kätösi joten sitä ongelmaa ei ole =)
Oma whippettini menee kyllä innoissaan ulos ilman vaatettakin, mutta rupeaa jossain vaiheessa tärisemään jo ihan pikkupakkasellakin. Tilasin täältä fleecetakin ( hauvallevaatteita.shinybook.fi ) ja sillä on pärjännyt ainakin näillä keleillä, kovalla tuulella olen ajatellut laittaa päälle vielä sadetakin. Koira itsekin tykkää siitä, kun se on mukavan pehmeä ja nopsa pukea päälle.
- Gre(y)at
whippeliini kirjoitti:
Oma whippettini menee kyllä innoissaan ulos ilman vaatettakin, mutta rupeaa jossain vaiheessa tärisemään jo ihan pikkupakkasellakin. Tilasin täältä fleecetakin ( hauvallevaatteita.shinybook.fi ) ja sillä on pärjännyt ainakin näillä keleillä, kovalla tuulella olen ajatellut laittaa päälle vielä sadetakin. Koira itsekin tykkää siitä, kun se on mukavan pehmeä ja nopsa pukea päälle.
Täällä kaksi greyhoundia. toisella paksu tuuhea turkki, joskin pohjavillaton, mutta näyttää tuo jonkin verran lämmittävän n.-10 asteen jälkeen tuulen ja sateen pitävä takki niskaan, peittää suuret lihakset) Koira ei tuolloinkaan palele ja lihakset lämmittävät kun on päässyt tekemään muutaman juoksu pyrähdyksen. Tassut palelevat ensimmäisenä n-15 pakkasessa hyvin nopeasti!. sillöin tehdään lenkit hitaalla ravilla.
Nuoremmalla , Lyhyempi karvainen grey on sisäreisistä ja mahasta naku ja muutenkin turkki on ohut ja lyhyt alku talvesta. Syksyllä jo 7 on koiralle jo kylmä :) Toppatakki on pakko pukea viimeistään - 5/8 pakkasella. (riippuen tuulesta ja lenkin pituudesta. Tassut eivät palele helposti. Tykkää kulkea kylmillä ilmoilla vain nopeaa ravia,,,siinä sitten yritän välillä juosta, jotta sais vähän lihaksia lämpimäksi ja energian purkua.
-15 on jo aika kidutusta. Eikä koirat pääse silloin vapaanakaan juoksemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14913158Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729601Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h949094Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k187734Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386714Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1476134Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri153114En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3911189Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71133YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl84980