Ulkoilusta

Huolestuneisuutta

Miten pitkiä lenkkejä, ja kuinka usein teette vinttikoirienne kanssa? Minkä on koiran rotu? Kuinka puette koiranne lenkeille?

Minua NIIN sapettaa ihmiset jotka kulkevat 10-20 asteen pakkasilla vinttikoiriensa/whipettiensä kanssa ILMAN VAATTEITA (siis koirilla) tai sitten koiralla on kyllä kehoa suojaava puku mutta päätä ei ole suojattu mitenkään! Mitä ihmiset oikein ajattelevat?? Pienetkin pakkaset ovat 5 min pidemmillä ulkoiluilla suuri vaara pohjakarvattoman koiran päälle!

6

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • borzaya hortaya

      kuitenkaan yleistä, vaikka kirjoitatkin tuonne tuon nimen whippet, kaikki vinttikoirat eivät ole pohjavillattomia, esim. borzoi joka ei vaatetta tuolla kelillä kaipaa.

      • Huolestuneisuutta

        Eiköhän tekstistä käy aikasen hyvin ilmi se, mitä ajan takaa. Pilkun viilaus tässäkin asiassa aivan turhaa.


    • talvilepoa"

      Meidän englanninvinttikoira ei halua kuin käydä tekemässä merkit ja tarpeet nopeasti pihalle ja palata melkein heti takaisin sisälle. Talvet se makoilee >>tyytyväisenä>> sohvilla ja sängyillä, mutta kesäisin se on innokas ja energinen kuin mikäkin raketti :-)

      • sagili

        Mulla taas noita karvattomia koiria jotka juuri tuolla hyvällä varustuksella (tossut, pipo, kokopuku) pärjäävät mainiosti pakkasellakin...toki ilman vaatteita mennään vaan tosi lujaa tekemään asiat...mut tosiaan suojattuna lenkkeillään miltei samoin kun kesäkeleilläkin. Ja harrastellaan agia kasvihuoneella ym...Ainut hankaluus on varmaan tuo sopivien tamineiden löytyminen...itse teen kaikki omin pikku kätösi joten sitä ongelmaa ei ole =)


      • whippeliini
        sagili kirjoitti:

        Mulla taas noita karvattomia koiria jotka juuri tuolla hyvällä varustuksella (tossut, pipo, kokopuku) pärjäävät mainiosti pakkasellakin...toki ilman vaatteita mennään vaan tosi lujaa tekemään asiat...mut tosiaan suojattuna lenkkeillään miltei samoin kun kesäkeleilläkin. Ja harrastellaan agia kasvihuoneella ym...Ainut hankaluus on varmaan tuo sopivien tamineiden löytyminen...itse teen kaikki omin pikku kätösi joten sitä ongelmaa ei ole =)

        Oma whippettini menee kyllä innoissaan ulos ilman vaatettakin, mutta rupeaa jossain vaiheessa tärisemään jo ihan pikkupakkasellakin. Tilasin täältä fleecetakin ( hauvallevaatteita.shinybook.fi ) ja sillä on pärjännyt ainakin näillä keleillä, kovalla tuulella olen ajatellut laittaa päälle vielä sadetakin. Koira itsekin tykkää siitä, kun se on mukavan pehmeä ja nopsa pukea päälle.


      • Gre(y)at
        whippeliini kirjoitti:

        Oma whippettini menee kyllä innoissaan ulos ilman vaatettakin, mutta rupeaa jossain vaiheessa tärisemään jo ihan pikkupakkasellakin. Tilasin täältä fleecetakin ( hauvallevaatteita.shinybook.fi ) ja sillä on pärjännyt ainakin näillä keleillä, kovalla tuulella olen ajatellut laittaa päälle vielä sadetakin. Koira itsekin tykkää siitä, kun se on mukavan pehmeä ja nopsa pukea päälle.

        Täällä kaksi greyhoundia. toisella paksu tuuhea turkki, joskin pohjavillaton, mutta näyttää tuo jonkin verran lämmittävän n.-10 asteen jälkeen tuulen ja sateen pitävä takki niskaan, peittää suuret lihakset) Koira ei tuolloinkaan palele ja lihakset lämmittävät kun on päässyt tekemään muutaman juoksu pyrähdyksen. Tassut palelevat ensimmäisenä n-15 pakkasessa hyvin nopeasti!. sillöin tehdään lenkit hitaalla ravilla.
        Nuoremmalla , Lyhyempi karvainen grey on sisäreisistä ja mahasta naku ja muutenkin turkki on ohut ja lyhyt alku talvesta. Syksyllä jo 7 on koiralle jo kylmä :) Toppatakki on pakko pukea viimeistään - 5/8 pakkasella. (riippuen tuulesta ja lenkin pituudesta. Tassut eivät palele helposti. Tykkää kulkea kylmillä ilmoilla vain nopeaa ravia,,,siinä sitten yritän välillä juosta, jotta sais vähän lihaksia lämpimäksi ja energian purkua.
        -15 on jo aika kidutusta. Eikä koirat pääse silloin vapaanakaan juoksemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe