Lähestymiskiellon jatkuva rikkominen

SyvästiAhdistunut

Eräs mieleltään sairas rikollinen on määrätty lähestymiskieltoon minua kohtaan jo vuosi sitten, mutta lähestymiskiellosta huolimatta hän on rikkonut sitä jatkuvasti ja useita kertoja ja sama häiriköinti jatkuu edelleen, vaikka olen tehnyt ilmoituksen poliisille jokainen kerta, kun kyseinen henkilö on kieltoa rikkonut.

Olen todella väsynyt, tuskastunut ja stressaantunut, kun lähestymiskieltoon määrätty henkilö ei kertakaikkiaan jätä minua rauhaan.

Kyseinen henkilö on aiheuttanut minulle valtavaa henkistä kärsimystä jatkuvilla yhteydenotoillaan ja vainoamisellaan.

Kertokaa minulle, mitä tehdä, että kyseinen henkilö jättää minut rauhaan?

Milloin poliisi ja oikeuslaitos alkavat toimia kyseisen häirkön kohdalla?

Minulla on tullut vahva tunne siitä, että joudun vielä henkirikoksen uhriksi tämän häirikön toimesta.

Minulla on mennyt hermot, koska tuntuu siltä ettei kukaan auta minua tässä asiassa ja olen täysin yksin tässä ahdingossa pelkotiloineni.

Eli mitä tehdä?

5

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pol.palvoja, johtava

      Menet päällystöön kuuluvan poliisin puheille ja kerrot asian. Jos ilmoituksesi on kirjattu, niin ne kaikki näkyvät kyllä poliisin tiedostossa.
      Pyydät, että poliisi pidättää lähestymiskiellon rikkojan. Jos näin tapahtuu, niin oikeus todennäköisesti vangitsee myöhemmin hänet. Lähestymieskiellon rikkomisesta voidaan tuomita vuodeksi vankilaan.

      • kaikkea kanssa......

        et ole lakimies, tai yleensäkään mies sen varsinaisessa merkityksessään..

        Älä viitsi höpöttää paskaasi tällä palstalla.

        Aloittajaa kehottaisin ottamaan yhteyttä asijanajajaan.


      • pol.palvoja, johtava
        kaikkea kanssa...... kirjoitti:

        et ole lakimies, tai yleensäkään mies sen varsinaisessa merkityksessään..

        Älä viitsi höpöttää paskaasi tällä palstalla.

        Aloittajaa kehottaisin ottamaan yhteyttä asijanajajaan.

        Palstan venkula naurattaa meitä taas. Juridiikasta hänellä ei ole sen enempää tietoa, kuin sialla hopealusikasta.
        Lähestymiskieltolain mukaan lähestymismiekiellon rikkomisesta rangaistaa rikoslain 16 9a §:n mukaan, joko sakkollla tai enintään vuodella vankeutta.
        Suomessa ei asianajaja voi laittaa rikosprosessia vireille, ainoastaan syyttäjä poliisin suorittaman esitutkinnan jälkeen. Kun joku rikkoo lähestymiskieltoa, niin poliisi suorittaa esitutkinnan. Tällaisessa tapauksessa, missä lähestymiskieltoa rikotaan toistuvasti poliisi yleensä pidättää epäillyn, ei asianaja, ja vaatii pidättämäänsä henkilöä vangittavaksi. Sen jälkeen asia siirtyy syyttäjälle, joka esittää syytteen ja asiaa käsitellään käräjillä.
        Kaikki tapahtuu veronmaksajien piikkiin, eli on periaatteessa hakijalle ilmainen. Asiajanajat puolestaan veloittavat 200-300 euroa/tunti. Vain palstan venkula on niin typerä, että maksaa, vaikka saisi kaiken ilmaiseksi.


    • Hanki itsellesi lähestymiskielto.

    • yhteiskunta

      mulla on mun skitsofreenikko ex narsisti pyskopaatin kasnssa ihan samqa ongelma,,taustalla tappo,taponyritys,väkivalta rikoksia,ryöstöjä, jne taparikollirenne jne...ekaa kertaa kun hain lähestymsikeiltoa ei muka ollutperusteita vaikka olin olut miehen vaimona 2 v suhteessa jossa kuristi ja muuten pahoinpiteli ja rikkoij koko asunnon ja jne jne.. lapsi sijoitetiin kun erosin miehestä.. kun romahdin niin åahasti.. ei jättä rauhaan vieläkään ja jo 3 kertaa hakenut lähestymiskieltoa todisteiden ja todistajien ja asinaajajien kanssa. ehto että saan lapseni takas on ett mies katoaa mun elämästä.. EN OLE MUKA ees yrittänyt..

      vittu mitä paskaa.. kai osdotan sitten vaan et tulee tosta parvekeen oceasta sisää 1 kerros ja tappaa!!!!!...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      136
      2163
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      204
      1973
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1566
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      9
      1095
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      309
      1013
    6. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      164
      974
    7. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      75
      878
    8. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      260
      864
    9. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      42
      863
    10. Näyttääkö kaivattusi

      Iloiselta vai surulliselta?
      Ikävä
      56
      816
    Aihe