Hei,
teemme sosiaalialan vammaistyön kurssilla ryhmämme kanssa esitelmää kuulovammaisuudesta. Olisi mukava kuulla kuulovammaisilta ja sekä heidän läheisiltään, miten kuurouteen on suhtauduttu ja miten lähipiiri on kokenut minkälaista on olla, kun ei kuule.
Olisi mukava saada paljon vastauksia aiheeseen, jotta voimme antaa laajan ja monipuolisen kuvan aiheesta.
miten läheiset/perhe ja muu lähiyhteisö kokee?
Kuulovammaisten läheiset
3
999
Vastaukset 3
- huononee vain!
mutta ei kuuro kokonaan. Minulla on kuulolaite ja sukuni kyllä tietää, että kuulen huonosti, vaikka on kuulolaitekin. Kyllä he alkuun puhuvat vähän kovemmin, mutta sitten vähän ajan kuluttua normaalilla äänellä. Monta kertaa saa kysyä mistä on kysymys, jos on sellainen tilanne, että juuri minulle ei puhuta, mutta olen siinä lähellä. Välillä tuntuu, että hermostuvat ja ihan suuttuvatkin kun aina kysyn mitä. Osittain varmaan luulevat, että en ole tosissani. Poikani on keksinytkin hyvän ratkaisun, kun joskus käy luonani. Vaikka on kuulolaite korvassani, en kerta kaikkiaan saa selvää mitä hän sanoo. Niinpä hän sitten laittaa tekstiviestin kännykkääni vastaukseksi. Kun kysyn hänen tullessaan, että keitänkö kahvia, hän pudistaa päätään. Sitten jossain vaiheessa laittaa tekstiviestin, että laita nyt sitä kahvia. Todella kurjaa kun ei kuule hyvin!
- Pillikinttu
Luulen, että kaikkein varmin tapa on lähestyä sen paikkakunnan kuulovammaisyhdistyksiä ja mennä sinne keskutelemaan, mikä on kaikkein lähimpänä opiskelupaikkaasi. Yhdistykset ja yhteystiedot saat Kuuloliiton sivuilta parhaiten. Kuuloliiton jäseniä ovat huonokuuloiset, kuuroutuneet, meniéren tautia sairastavat, tinnitusihmiset, sisäkorva (CI) istutteen saajat, kuulohermokasvainleikatut, eli akustikusneurinoomaihmiset. Tässä pieni luettelo kaikista ryhmistä, jotka kuuluvat Kuuloliittoon. Kuurot ovat omassa liitossaan, eli Kuurojen Liitossa, sekin löytyy netistä omilta sivuiltaan.
- Pikkuveli,,,,,
jatkuvaa väärinymmärryksen korjaamista, pinnapalaa, vaikkei saisi. Huonokuuloiset ihmiset on lojaaleja, hyviä ja uskollisia. Veljeni, jolla ei ollut syntyessä korvia eikä korvakäytäviä ollenkaan, mutta sisäkorvat oli, leikkaamalla saatiin, 20% prosenttia kuuloa, kuulokojeella loput. Hän pääsi elämään sisään vanhempien tuella, sai vaimon, perheen, 3lasta, lastenlapset ja sama vaimo yhä liittoa 37v... upeeta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 661110
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️42795- 69782
- 149726
- 72717
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37675Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)78663- 53647
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k202576Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m115568Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19540- 52529
- 90498
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?10497Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18490Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail113484Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline112441YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene25436Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto65431Perussuomalaiset eiväy uskaltaneet tulla ulos bussista Helsingissä .
Perussuomalaiset erikoisessa tilanteessa Helsingissä – Eivät uskaltaneet tulla ulos bussistaan: ”Uhka käsin kosketeltavi158423