Miksi mies tosiaankin ottaa ison koiran vaikka mitään tarvetta ei ole. Mutta tarve kuitenkin on, eihän se mies sitä jättihurttaa muuten ottaisi tietenkään.
Tarve on se kun miehen urostoiminnot lakkaavat keski-iässä, siis ennenaikojaan, ja kuitenkin tuntuu tärkeältä näyttää miehuuttaan niin jatkeeksi otetaan iso hurtta. Näin mies tuntee taas olevansa todella uros, niinkuin muutkin miehet.
Eli kun näet ison koiran niin tiedät, että sen takana on impotentti mies. Se siitä, turhaa väittää vastaan kun jokainen isojen koirien omistaja tai ihailija tietää että tottahan minä puhun.
Miksi mies ottaa ison koiran?
39
810
Vastaukset
- tällasta tänään..
Ei se nyt tolla tavalla mene,mutta ehkä toi oli sulta osaltaan läppä.Yleistät siis että jos on itsevarma mies,niin ottaa pienen koiran,mutta jos on tarvetta todistella miehuuttaan,niin ottaa ison koiran?Samalla tavalla vois ajatella,että mies on itserakas jos ottaa pienen koiran.En tajunnut nyt kyllä yhtään tätä kantaa,vaikka olen nainen enkä edes mies.
- <<<<
MUSTA OIS IHANAA OMISTAA NIIN BERNHARDILAISIA.NÖFFEJÄ KUIN TANSKANDOGGEJAKIN JA KASVATTAA NIITÄ JA SITTEN OMISTAA SAMALLA USEITA ERI ROTUISIA KOIRIA
- Pikku vuh
nainen.
...En tajunnut nyt kyllä yhtään tätä kantaa,vaikka olen nainen enkä edes mies. ....
Mutta jokainen mies haluaa hieman machoilla ja kun ei enää pelaa mikään niin jotain korviketta tarttee hakee. Iso koira on silloin se korvike. - PIKKU VUH
<<<< kirjoitti:
MUSTA OIS IHANAA OMISTAA NIIN BERNHARDILAISIA.NÖFFEJÄ KUIN TANSKANDOGGEJAKIN JA KASVATTAA NIITÄ JA SITTEN OMISTAA SAMALLA USEITA ERI ROTUISIA KOIRIA
SEN KUS KASVATAT.
- Sakemaanikko
Pikku vuh kirjoitti:
nainen.
...En tajunnut nyt kyllä yhtään tätä kantaa,vaikka olen nainen enkä edes mies. ....
Mutta jokainen mies haluaa hieman machoilla ja kun ei enää pelaa mikään niin jotain korviketta tarttee hakee. Iso koira on silloin se korvike.minun miehelläni pelaa pelit ja vehkeet ja omistamme yhdessä isohkoja koiria. Isohkoja siksi, että se isoin on vain sakemanni, eikä se ole jonkin ison molossin omistajan silmissä iso. Eikä ole tarvinnut vierailla siellä kuivuus.fi-sivulla. Mitenkäs selität tämänkin? Odottelen teoriaasi. Ettei nyt olisi vain kateellisen panettelua taas, kun et itse uskalla edes lähestyä koiraa.
- odd
Pikku vuh kirjoitti:
nainen.
Mutta jokainen mies haluaa hieman machoilla ja kun ei enää pelaa mikään niin jotain korviketta tarttee hakee. Iso koira on silloin se korvike.Olethan jo aikuinen? Miksi provoilet täällä kuin keskenkasvuinen? Menisit töihin sinäkin, olisi enemmän hyötyä yhteiskunnalle sinustakin silloin...
Mutta, taidatkin olla saikkueläkkeellä... mielenterveydellisistä syistä. - voi moro
Pikku vuh kirjoitti:
nainen.
Mutta jokainen mies haluaa hieman machoilla ja kun ei enää pelaa mikään niin jotain korviketta tarttee hakee. Iso koira on silloin se korvike.Sä sitten oot vai mies etkä nainen niin kun ajattelin (kun kirjotit siihen sävyyn),jos kerta ymmärrät ja miehenä voit myöntää ettei pelit ja vehkeet aina oo kondiksessa?:D On tainnu sullakin olla joskus miehuudessa todistelemista,kun noin hyvin tiedät..
- riina35
Muistan että iso mies leo lastumäen koira oli pieni japanin chin..jotenkin viehättävää.
Mutta jokainen ottaa sellaisen rodun mistä pitää..
tärkeintä kuitenkin olisi että vaativammat rodut oli pieni tai isokokoinen rotu niin omistajalla on tieto taito sen kouluttamiseen.
ja todennäköinen kiireinen tai elämänmuutoksiin sopeutumaton tai vain ihan se sohvapottu nautiskelija niin ottaa sen matalenergisen rodun joka tyytyy olemaan siellä sohvakuninkaan kainalossa eikä haaveile metsästysretkistä paimentamisesta työosuuksista tai vain seikkailemisesta luonnossa..
eli koiran tarpeet mietittävä ensin ja sitten oltava rehellinen mitä jaksaa tehdä ihan joka päivä kiire tai ei...ellei ole luomukoira joka saa puuhata pihalla vapaanakin..jolloin tarve toimintaan pienenee.
ja joskus se pieni vaatii enemmänkin toimintaa eli koko ei aina mittapuu..ja se iso voi mennä rauhallisimmakin lenkeillä..riippuen rodusta ei koosta.
meni asian sivuun hieman :) - jättitissit
... että miksi naiset haluavat koko ajan vain isommat rinnat (lisää silikonia) ? Mikä pointti on rantapallon kokoisissa tisseissä ?
- ON ARKAJALKA
Jos mies ottaa pikku fifin,pelkää tulevansa leimatuksi homoksi,Näinhän se melkein koiramaailmassa menee,mutta pelko on ihan turha,kaikki tuntemani koiramaailman homot on tavallista miestä paljon fiksumpia.
- Petteri Isomuna
ON ARKAJALKA kirjoitti:
Jos mies ottaa pikku fifin,pelkää tulevansa leimatuksi homoksi,Näinhän se melkein koiramaailmassa menee,mutta pelko on ihan turha,kaikki tuntemani koiramaailman homot on tavallista miestä paljon fiksumpia.
Miksi naiset haluavat niin suurikaluisen miehen ? Eli naisillekin suuruus joissain asioissa on pakkomielle.
- kripuroo
Petteri Isomuna kirjoitti:
Miksi naiset haluavat niin suurikaluisen miehen ? Eli naisillekin suuruus joissain asioissa on pakkomielle.
vai mitä? Oletko tosiaan noin hömelö kuin miltä näytät?
- voihan jestas
Petteri Isomuna kirjoitti:
Eihän se mahdu sisäänkään enää.
- ärsyttäviä >;-/
kripuroo kirjoitti:
vai mitä? Oletko tosiaan noin hömelö kuin miltä näytät?
Kun koiran hankkivat, niin unohtavat oikean elämisen. Kerran kun koira on omistettu, niin siitä eteenpäin koko elämä on vain koirille omistettu. Koiranaiset sietävät miehiä niin huonosti, että jopa turhasta uhkailevat lähestymiskielloilla. Pelkkä miehen ystävyysaskel saa naiset ahdistumaan sekä unohtamaan kokonaan miesten olemassaolevat tunteet. Koira peittää naisen elämästä kaiken muun. Pieni vihjaus seksuaalisuudestakin, kuten vaikka miesten alapäistä, saa koiranaiset oksentamaan, kun eivät miehiä huoli edes ystävikseen. Normaali elämä unohtuu heiltä koirien lumoissa.
- ärsyttävää >;-/
ärsyttäviä >;-/ kirjoitti:
Kun koiran hankkivat, niin unohtavat oikean elämisen. Kerran kun koira on omistettu, niin siitä eteenpäin koko elämä on vain koirille omistettu. Koiranaiset sietävät miehiä niin huonosti, että jopa turhasta uhkailevat lähestymiskielloilla. Pelkkä miehen ystävyysaskel saa naiset ahdistumaan sekä unohtamaan kokonaan miesten olemassaolevat tunteet. Koira peittää naisen elämästä kaiken muun. Pieni vihjaus seksuaalisuudestakin, kuten vaikka miesten alapäistä, saa koiranaiset oksentamaan, kun eivät miehiä huoli edes ystävikseen. Normaali elämä unohtuu heiltä koirien lumoissa.
Korjaan.
Eikä >>koirainaisissa>>. - ....................
ärsyttäviä >;-/ kirjoitti:
Nimim. "ärsyttävää>;-/" taitaa olla katkera jostain ;) Joku pimu dumpannut sut jolla on koira? Muahah
- kripuroo
Mies kun tulee siihen ikkään,
eikä ennää pellaa mikkään,
niin otan sitten ison koiran,
niin oon mä mies jälleen
että ihan tälleen. Kummaa keskustelua. Olen nainen ja minä otin ison koiran. Landseerin ja Bordercollien risteytyksen. Nyt jo hiukan yli viisikuisena painaa melkein 16 kg ja kasvaa vielä monta kuukautta. Luonne ihana ja tottelevainen. Tunnen oloni turvalliseksi. Tekemistä ja lenkkeilyä toki vaatii mutta sehän on vain hyväksi minullekin. Koirani nauttii lumesta ja kinoksista niin ja kesällä uimisesta. Tunkee syliin kun istun sohvalla vaikkei oikein mahdukaan, näitä pentumaisia juttuja.
Paljon tulee noita pieniä räksyjä vastaan joilla on villapaita päällä tälläkin pakkasella.- kripuroo
koskikin miehiä. Nainen on eri juttu, kaipaa turvallisuutta, mies kaipaa isottelua.
- riina32
Ärsyttävä kommentti sinulta "Paljon tulee noita pieniä räksyjä vastaan joilla on villapaita päällä tälläkin pakkasella"
itse pidän kaikista koirista koosta huolimatta ja omaan ison tällä hetkellä (hovawartin)mutta kyllä näissä isoissakin on räksyttäviä..en ymmärrä miksi aina luullaan että vain pienet räksyttää. Olen monesti osoittanut ihmisille huomaatko tuolla menee pieni koira ja kuuletko se ei räksytä..en tosiaan käsitä tuota.
Suututtaa tuollainen ennakkoluulo kun se ei pidä edes paikkansa..isot räksyttää ihan yhtä lailla muttei niistä olla jatkuvasti kommentoimassa.
ja kyllä vaan isoissakin on niitä jotka ei tarkene pakkasella..karvattomiakin.. voi haloo.. - yksi asia mielessä
kripuroo kirjoitti:
koskikin miehiä. Nainen on eri juttu, kaipaa turvallisuutta, mies kaipaa isottelua.
Kuten tuolta keskustelun puolivälistä jo näkee. Seksi on ainut aihe mikä miehiä kiinnostaa ja >>puhututtaa>>.
- provoprovo
Tää kuulostaa kyllä ihan samalta provolta, kun oli joku aika sitten otsikolla "jokainen pelkää isoja koiria", tai joku vastaava se oli.. Dumb ass...! =D
- riina32
kieltämättä..miten ihmeessä nämä provoilevat voivat sanoa olevansa eläinrakkaita ja tykkäävänsä koirista kun sitten milloin haukutaan isoja tappajakoiriksi machoilun jatkeiksi ja pieniä vastavuoroisesti räksyttäjiksi ja fifeiksi..käyttökoiria on joka koko luokassa ja ne ei käyttökoiratkin ajavat tärkeätä hommaa ilostuttamassa meitä läsnäolollaan ja parantavat masennukselta ja vievät harrastuksiin ja ihmisten pariin.
miksi tälläinen ajojahti milloin pieniä vastaan ja milloin isoja..eri asia kun puhumme asioista ilman yleistämistä..jokainen rotu on erilainen ja jokaisen rodun sisällä on yksilö ja jokaisella yksilöllä on se ohjaajansa/omistajansa/rakkaansa ja tässä on variaationsa. Parjaaminen ei edesauta ketään. Kannustava ehdotus toisin voi auttaa niin suuren tai pienen kanssa ongelmien vastaan tullessa.
huolehtikaamme toisistamme ja hyvästä harrastuksestamme/perheenjäsenistämme hyvässä hengessä..onhan se joulukin tulossa.. ;)
- Tosi on
Joskus erään tutun miehen muija alkoi kylillä juoruta naisille että hänen mies ei enää oikein kykene. Sitten se mies otti ison hurtan. Tämä on tosi tapaus. Minua oikein meinasi naurattaa kun se kaveri keksi kaikkia ihmeellisiä selityksiä miksi hän se koiran halusi.
- ....................
Yleistää ei voida. Luulen että isompi osa ihmisistä valitsee koiran rodun eikä varsinaisen koon perusteella, koko tulee sitten sen sopivan rodun mukana.
Se on totta että esim. rotikoiden ja dobbereiden omistajiin mahtuu isottelevia machojakin joille ko. koira on jatke, varsinkin nuoriin 17-20-vuotiaisiin jannuihin, mutta on myös vastuuntuntoisia ja koiransa kunnolla kouluttavia ja niiden kanssa harrastavia rotikka/dobberi-ihmisiä.
Mutta kuinka usein luulet miehen ottavan esim. bernhardilaisen tai collien esittääkseen kovaa? Voisin lyödä vetoa ettei KOSKAAN! Sen sijaan bernhardilaista ja collieta huomattavasti pienempiä bullterrierejä, staffeja ja pitbulleja otetaan useammin jatkeiksi.
Huom, edelleenkin myös näiden rotujen omistajiin mahtuu iso osa vastuuntuntoisia omistajia... Pointtini on vain että esim. niiden tapauksessa PIENEMPI rotu kerää enemmän machoilijoita kuin moni iso (bernhardilainen, collie, berninpaimenkoira, afgaaninvinttikoira yms yms)
Joten ennemmin voidaan puhua miehekkäistä roduista kuin miehekkäästä koiran koosta. Ja nekin rodut suurosa miehistä on valinnut myös muista syistä kuin machoillakseen (luojan kiitos, sillä muuten meillä olisi ongelmia ihmisten kimppuun hyökkäilevien koirien kanssa joka päivä).
Mutta pakko myöntää että yhdeltä kantilta teksistäsi löytyy MYÖS pointtia: Suomessa en ole nähnyt rehellisesti sanoen KOSKAAN ainuttakaan miestä lenkillä pienen koiran kanssa, ellei kyseessä ole ollut joku pitbulli, amstaffi yms. 'kovempi' pieni koira. Ainoa poikkeus ehkä joku 50-60-vuotias vanha mies mäyräkoiran yms. kanssa.
Sen sijaan Espanjassa ja Italiassa näkee JATKUVASTI kaikenikäisiä miehiä jopa pienten KARVAPALLOFIFIEN kanssa lenkillä. Kieltämättä 20-vuotiaita näkee harvemmin noiden kanssa, mutta olen kyllä toisinaan törmännyt senkin ikäisiin, jopa muutoin kovismaisen näköisesti pukeutuneisiin jannuihin mm. cockerspanielin (ns. pehmokoira) kanssa liikkeellä. Espanjassa olen myös asunut vuosia enkä pelkästään käynyt, joten tiedän mistä puhun.
Mistähän tuo noin räikeä ero Suomeen verrattuna sitten johtuu? Ja täytyy vielä mainita etteivät nuo karvapallojen kanssa etelänmaissa liikkuneet miehet suurosaksi olleet lainkaan 'neitimäisiä', vaan muutoin kyllä hyvin perusmiehen näköisiä/ kuuloisia.- hmv
"Mistähän tuo noin räikeä ero Suomeen verrattuna sitten johtuu?"
Voisikohan johtua siitä että etelänmailla ollaan kauemmin mamman helmoissa kuin suomessa? En tiedä kuinka on epsanjassa mutta jostain luin että ainakin italiassa on ihan yleistä että ollaan kotona kolmekymppiseksi ja sitten vasta muutetaan lemmenpesään. Ehkä tästä mammamiiojen yleisestä vaikutusvallasta johtuu että nuo parikymppiset kovisjannutkin joutuu turrea "pakosta" kuljettamaan, tyyliin "ei pissilenkkiä fifiille, ei myöskään pizzaa manolitolle" - ....................
hmv kirjoitti:
"Mistähän tuo noin räikeä ero Suomeen verrattuna sitten johtuu?"
Voisikohan johtua siitä että etelänmailla ollaan kauemmin mamman helmoissa kuin suomessa? En tiedä kuinka on epsanjassa mutta jostain luin että ainakin italiassa on ihan yleistä että ollaan kotona kolmekymppiseksi ja sitten vasta muutetaan lemmenpesään. Ehkä tästä mammamiiojen yleisestä vaikutusvallasta johtuu että nuo parikymppiset kovisjannutkin joutuu turrea "pakosta" kuljettamaan, tyyliin "ei pissilenkkiä fifiille, ei myöskään pizzaa manolitolle"Espanjassa suurin osa miehistä joita tapasin kavereina/deittasin kieltämättä asuivat ainakin 25-vuotiaana kotonaan, osittain myös muualta Euroopasta/Latina-Amerikasta tulleita maahanmuuttajia myöten. 30-vuotiaista ehkä harvempi, en tiedä kun asuin siellä sen nuorena etten senikäisten miesten kanssa kovin paljoa ollut tekemisissä, mutta sellainen tuntuma että moni saattaa asua siihenkin asti kotonaan.
20-vuotiaat kovikset ehkä selittyvät osittain tuolla (vaikka ei kyllä esim. se usein kävellessäni näkemäni cockerin kuljettaja mitenkään vittuuntuneelta näyttänytkään?), mutta en tiedä sitten siitä varsin yleisestä näystä että siinä jo 30-40-vuotiaat miehet jotka tuskin enää valtaosin äidin luona asuvat ottavat sellaisen karvapallon mukaansa kaikkialle.
Olen jopa ravintolabaareissa nähnyt miehillä niitä mukanaan, vaikka ovessa oleva merkki kieltäisikin koirat - eikä kukaan jostain syystä ole sanonut mitään... Taitaa se merkki joissain paikoissa olla vain näennäinen... Eipä sillä, usein nuo pienet koirat tuntuivat olleen tuolla sen verran paremmin koulutettujakin kuin Suomessa että pysyivät rähinöimättä tai räksyttämättä, mikä varmaan vaikutti baariin pääsyyn. Samaa mieltä olen mitä kirjoitit yllä.
Mutta tuosta Espanja/vastaan Suomi hiukan eriävää mielipidettä,tosin lähinnä subjektiivisesti näkemän pohjalta :D
Täällä missä asun (iso kaupunki) ja näillä nurkilla ja lenkkimaastoissa vähän kauempaakin kierreltynä ja empiirisen tutkimuksen pohjalta,näkyy kyllä usein miehiä pikkukoirien kanssa.Kun muistia pinnistelen,niin taitaa lähinnä olla keski-iän luokka eniten.Mutta löytyy kyllä ihan nuortakin jannua :)
Noista hispanooleista en kokemuksesta voi puhua erityisemmin :D,mutta voiskohan olla niin,että siellä on ns.kovien koirien luonteet ja maine sitä luokkaa (toisin kuin meidän tapaisten kulttuurien maissa),että vastuulliset tarkoin miettivät "riskaako" sellaisen ottaa,pärjääkö itse ym. (mikä siis vaan hyvä asia) ja niiden käyttö erikulttuurisissa maissa lähinnä vaan puhtaina vahteina.
Tuli vaan mieleen,kun esim.näytelmissä kun on tuomareita noista erityyppisten koirakulttuurien maista,niin harvemmin ne tuomarit katsoo esim.omien harrastamieni isojen rotujen hampaita itse/tai koskee koiraan.
Kun taas pikkurodut kyllä kähmitään pääasiassa .
Toinen mitä funtsin,niin jos ne etelän miehet on sen verran varmoja omasta maskuliinisuudestaan,ettei niiden tarvi miettiä,mitä joku ajattelee,kun tirrejä taluttaa.Eli ei ole mitään ns.homofobioita sun muita,vaan on sen verran hyvät itsevarmuudet,että narun päässä voi olla vaikka hamsterin luokkaa.Toisin kuin ehkä täällä maan kolkassa...
Noh,en tiedä,kunhan pohdiskelin.
Meillä tosin mies on intoutunut,kun pikkurotu aikoinaan tuli,niin noihin tirriäisiin(siis omaan rotuun nimenomaan) luonteitten puolesta,että yhteislenkeilläkin se aina sitä taluttelee ja mielellään muutenkin mukanaan kuljettelee :D
Minä sitten olen saanut ne isot handlata :D- ....................
molossi kirjoitti:
Samaa mieltä olen mitä kirjoitit yllä.
Mutta tuosta Espanja/vastaan Suomi hiukan eriävää mielipidettä,tosin lähinnä subjektiivisesti näkemän pohjalta :D
Täällä missä asun (iso kaupunki) ja näillä nurkilla ja lenkkimaastoissa vähän kauempaakin kierreltynä ja empiirisen tutkimuksen pohjalta,näkyy kyllä usein miehiä pikkukoirien kanssa.Kun muistia pinnistelen,niin taitaa lähinnä olla keski-iän luokka eniten.Mutta löytyy kyllä ihan nuortakin jannua :)
Noista hispanooleista en kokemuksesta voi puhua erityisemmin :D,mutta voiskohan olla niin,että siellä on ns.kovien koirien luonteet ja maine sitä luokkaa (toisin kuin meidän tapaisten kulttuurien maissa),että vastuulliset tarkoin miettivät "riskaako" sellaisen ottaa,pärjääkö itse ym. (mikä siis vaan hyvä asia) ja niiden käyttö erikulttuurisissa maissa lähinnä vaan puhtaina vahteina.
Tuli vaan mieleen,kun esim.näytelmissä kun on tuomareita noista erityyppisten koirakulttuurien maista,niin harvemmin ne tuomarit katsoo esim.omien harrastamieni isojen rotujen hampaita itse/tai koskee koiraan.
Kun taas pikkurodut kyllä kähmitään pääasiassa .
Toinen mitä funtsin,niin jos ne etelän miehet on sen verran varmoja omasta maskuliinisuudestaan,ettei niiden tarvi miettiä,mitä joku ajattelee,kun tirrejä taluttaa.Eli ei ole mitään ns.homofobioita sun muita,vaan on sen verran hyvät itsevarmuudet,että narun päässä voi olla vaikka hamsterin luokkaa.Toisin kuin ehkä täällä maan kolkassa...
Noh,en tiedä,kunhan pohdiskelin.
Meillä tosin mies on intoutunut,kun pikkurotu aikoinaan tuli,niin noihin tirriäisiin(siis omaan rotuun nimenomaan) luonteitten puolesta,että yhteislenkeilläkin se aina sitä taluttelee ja mielellään muutenkin mukanaan kuljettelee :D
Minä sitten olen saanut ne isot handlata :DJoo, tuo homoksi leimaantuminen voi olla yksi asia Suomessa... Nimittäin olen lukenut eräältä toiselta foorumilta suomalaisen italianvinttikoirien omistajan (mies siis) kirjoituksen, jossa kertoi että kadulla koirien kanssa kulkiessa tulee kyllä ihan homohuuteluita yms. Tosin sanoi kyllä vastaavansa sen verran äreästi takaisin että lyhyeen loppuvat.
Tuolla Espanjassa homoksi taas ei varmaan niinkään jonkin tietyn asian/piirteen vuoksi aleta haukkumaan, sillä ihan oikeitakin homoja näki todella paljon kaupungin pääkadun kujilla käsi kädessä kulkemassa/suutelemassa eikä kukaan edes tuijottanut tai kiinnittänyt huomiota asiaan = Espanjassa jo arkipäivää.
En tiedä sitten onko Suomen kaupungeissa enemmän miehiä pientenkin koirien kanssa, itse olen asunut suurosan elämästäni todella pienellä maalaispaikkakunnalla ja vain pari vuotta kaupungeissa (nekin sitten Järvenpää ja Porvoo eli eivät Helsingin kokoluokkaa kuitenkaan).
- Anti-Macho
Hmmm...kyllä Suomessakin tapaat noita pikkukoiria ulkoiluttavia miehiä, ainakin pk-seudulla ja muissa suurissa kaupungeissa, mutta noin muutenhan Suomi nyt vain on aika harvaan asuttu maa, eli aikamoista erämaata, josta myös löytyy runsaasti petoeläimiä luonnosta sekä talvisin esim. metsissä voi helposti riittää lunta 1 metrin verran...ehkäpä tuossa on yksi selitys asiaan.
Myöskin, mikäli vertaa Espanjalaista ja Suomalaista nuorta miestä (20-35v), niin uskallan väittää meikäläisten liikkuvan luonnonhelmassa huomattavasti enemmän ja kyllähän syyspimeällä iltanuotiolla istuskellessa vaikkapa jokin alaskanmalamuutti tuntuu vain huomattavasti paremmalta ja oikeammalta koiralta siihen tilaan, kuin esim jokin bichon frise:) Luulisin myös suomalaisen mökkikulttuurin vaikuttavan tuohon koira asiaan aika paljon.
Vaikka itse asunkin isohkon kaupungin laitamilla, niin kyllä minulle oli jotenkin aivan luonnollinen valinta koiraa hankkiessa, ottaa jokin melko isokokoinen rotu, joka kestää myös suomen pakkasia ja jonka kanssa oikeasti voi kulkea metsissä ympäri vuoden pelkäämättä, että koira juuttuu lumikinoksiin tai joutuu vaikkapa yksittäisen suden/ilveksen suupalaksi, kylmettymisestä puhumattakaan.
En todellakaan miellä itseäni millään tavalla machoksi, melkeinpä päinvastoin, mutta kovin pienet koirat eivät ole koskaan olleet se oma "juttuni", eivät miellytä silmää ja myöskään luonne ei usein kolahda. Omalla kohdallani sopivimmat rodut omiin tarpeisiini nyt vain sattuivat löytymään tuolta isojen/jätti-rotujen luokasta.- hupsistavaan
että naisetkin ottaa niitä isoja koiria "munan" jatkeeksi :)
Itellä ollu aina iso koira ja olen nainen. enkä väitä vastaan eikö se tunnu aika mahtavalta kulkea ison koiran kanssa tuola pitkin kyliä :DD
tai sitten saan katseita vaan sen takia kun kuljen jättikoiran ja kääpiökoiran kanssa ? :P - Rotikka, joo
eri asia. Ei niitä lueta mutta nepä eivät olekaan rotikoita tai susikoiria tai Tanskan dogeja tai Irlannin susikoiria vaan niitä oikeita koiria.
- On muitakin!
Rotikka, joo kirjoitti:
eri asia. Ei niitä lueta mutta nepä eivät olekaan rotikoita tai susikoiria tai Tanskan dogeja tai Irlannin susikoiria vaan niitä oikeita koiria.
Hmmm...Voisitko vähän selventää, mitä tarkoitat "oikealla" koiralla?..tavallaanhan kaiken rotuiset koirat ovat "oikeita koiria", vaikka en varsinaisesti itsekään monia ylijalostettuja rotuja enää pidä aitoina koirina, esim. schaeffer, englanninbuldoggi yms...
Jos tarkoitat tuolla tarpeellisuutta nykypäivän yhteiskunnassa, niin eipä ainakaan Suomessa kukaan OIKEASTI tarvitsisi myöskään metsästyskoiraa, ruoan kun voi hakea myös kaupasta, lähinnä huviksihan tuotakin toimintaa nykypäivänä harjoitetaan.
Ja kyllä mielestäni vaikkapa rotikalla on tarkoituksensa myös nykypäivänä tuomassa seuraa, sekä etenkin turvaamassa kotia (älä kiitos mainitse hälytysjärjestelmiä ja vartijapojuja) sekä henkilökohtaista turvallisuutta kulkiessasi iltapimeällä ulkona..ei nykypäivän hörhö-aikakaudella mitenkään vähäpätöinen ominaisuus tuokaan.
Oikeita koiria ja wanhoja perimältään nyt ainakin voisi sanoa olevan monet molossit, laumanvartijat sekä arktiset vetokoirat..
- Anonyymi
Harvemmin on impotentti mies koiranomistajana. Ison narttukoiran omistava mies voi käyttää koiraa omiin tarkoituksiinsa. Jos kyseessä on uroskoira voi naisystävä olla asialla ja käskyttänyt miestä ostamaan kykenevän uroksen, vaikka eläinystävän itselleen, tässä tapauksessa koiran isolla. Meneehän tuo eläinystävän aika nuollessakin jos on pariskunta yhdessä ostanut apua on kielestäkin hommissa.
- Anonyymi
Naapurissa on iljettävä vanha pariskunta jotka harrastavat koiraseksiä pihallaan. Kyseessä on vieläpä kennel. Yritin tehdä Kennelliittoon ilmoitusta asiasta, mutta löivät luurin korvaan. Pitää kuulemma olla lainvoimainen tuomio ensin?! Siinähän menee monta vuotta ja tuskin tulee, sillä en ole antanut nauhaa poliisille. Paikallinen poliisi sanoi, että saan itse syytteen salakuvaamisesta. Kuvasin sen omalla valvontakameralla, toki tiesin mitä kuvaan, eli olin nähnyt puuhaa siellä ennenkin ja suuntasin tarkoituksella kameran naapurin pihalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naapurissa on iljettävä vanha pariskunta jotka harrastavat koiraseksiä pihallaan. Kyseessä on vieläpä kennel. Yritin tehdä Kennelliittoon ilmoitusta asiasta, mutta löivät luurin korvaan. Pitää kuulemma olla lainvoimainen tuomio ensin?! Siinähän menee monta vuotta ja tuskin tulee, sillä en ole antanut nauhaa poliisille. Paikallinen poliisi sanoi, että saan itse syytteen salakuvaamisesta. Kuvasin sen omalla valvontakameralla, toki tiesin mitä kuvaan, eli olin nähnyt puuhaa siellä ennenkin ja suuntasin tarkoituksella kameran naapurin pihalle.
On outoa että poliisi uhkailee syytteellä salakuvauksesta. Varmasti tuon kuvatun materiaalin voi jakaa asiaan vihkiytyneiden palstoille ja muihin kanaville. Tuo elukan kanssa piehtaroiminen on maassamme sallittua ja laillista, joten kanssakäymistä elukan kanssa vo huoletta harjoittaa. Kannattaakin pitää objekstiivi suunnattuna naapuriin jotta jokainen sisäänulosmeno ja muu peuhaaminen tulee talteen. Sitten vain myymään nauhoituksia nettiin, rahoiksi laittamaan. Ihmisten naamoja voi hiukan blurrata ettei heti tunnista, elukoista ei niin väliä.
- Anonyymi
Jos on tottunut akan haukkumisiin niin eron jälkeen voi sitten rakki räkyttää.
ois kiva omistaa eri rotuisia koiria akitasta bernhardilaiseen
OIS KIVA OMISTAA ERI ROTUISIA KOIRIA ALASKANMALAMUTISTA BERNHARDILAISEEN JA FCI 2 ROTUJA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022166- 991557
- 1211273
- 801265
- 1171226
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601014- 511007
- 36932
- 33804