Sony a200:n toinen putki

juniorikuvaaja

Minulla on nyt noin vuoden ajan ollut Sony a200. Objektiivini on SAL50F18, koska myyjällä ei silloin ollut peruskittilinssiä varastossa ja sanoi, että tuo on "paljon parempi". Valovoimaa onkin kiitettävästi ja peruskuvaamiseen on riittänyt ihan hyvin. Jotenkin haluaisin vain jotain laajakulmaisempaa linssiä, kun tuntuu, että tuolla saa aina kävellä monta metriä taaksepäin, että saa kaikki kaverit kuvaan ja maisemakuvista on turha haaveillakaan. Joku yleiszoomikin olisi tietysti kiva. Koska olen aloittelija ja opiskelija, turhan hienoa en raaski ostaa. Mitä suosittelisitte/Mitä itse hankitte ekoiksi putkiksi? Lisäksi kiinnostaisi, että miten sellaiset vanhemmat objektiivit sopivat uudempiin kameroihin eli millaisia käytettyjä uskaltaa ostaa.

3

570

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassa kasassa

Tuolta vaan sopivaa selaamaan

http://www.dyxum.com/lenses/results.asp?IDLensType=3

Mutta pieni varoituksen sana. Mielestäni arvosanoihin vaikuttaa myös käyttäjäryhmä, koska kaikkein halvimpiin/huonoimpiin eivät kokeneet harrastajat edes viitsi koskea, joten niiden arvostelut tulevat lähinnä aloittelijoilta, jotka eivät paremmasta tiedä - eli arvosteluasteikko EI ole 1-5, jolloin arvosanan 3 saanut objektiivi olisi jo kohtuu hyvä, vaan hyvät objektiivit saavat arvosanan 4-5 ja keskinkertaisilla asteikko on taas 3-4. Ja kuulijan tehtäväksi jää päätellä, kumpaan ryhmään objektiivi kuuluu...

• SAL-35F18

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      998
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      885
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      298
      860
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      77
      748
    5. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      726
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      71
      701
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      655
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      646
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      44
      617
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    Aihe