koira ei kakkaa ulos pakkasella

anonyymi80

Ongelma: mulla on bostoninterrieri joka ei supstu kovalla pakkasella paskoo ulos. Normaalista koira hoitaa tarpeensa ulos alle 5 minuutissa. Tämän olisi loistavaa pakkasella mutta heti kun lämpötila laskee alle -10 asteen niin koira ei suostu ku pissaamaan ja paskoo sisälle heti silmän välttäessä. Ulkoilussa käytetään paksua talvihaalaria (ongelma ei ole haalarissa koska koira joutuu käyttämään ohuen turkkinsa takia haalaria myös lauhemmilla talvikeleillä päivittäin eikä mitään ongelmia ole. Kenkiä ei ole koska koira ei suostu niillä kävelemään. Nyt koira on paskonut viimeksi eilen aamulla (sisälle) ja sen jälkeen ei kertaakaan. Syö ja leikkii ihan normaalista. Ruikkasin sille eilen suuhun teelusikallisen levolacia jotta ei menini pidättelyn takia ummetuksen puolelle ja laitoin päälle juoksusuojan jolloin se ilmottaisi paskahädästä sen sijaan että menisi piiloon sitä tekemään. Mitä muuta voisi tehdä? Tämä on ihan uus ongelma!! kaikki muuta talvet ollaan selvitty hyvin koska koira on yleensä tehnyt tarpeensa todella nopeasti.
Meillä on muutenki ollut koiran kanssa sisässiisteysongelmia joista on päästy joten jos annan sen paskoa sisälle niin pelkään et kohta se tekee taas kaiken sisälle.

19

4164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2907

Auttaisikohan jos pidentäisit sitä ulkonaoloaikaa? Tai saisit mahdollisesti enemmän fyysistä rasitusta siihen ulkoiluhetkeen. Omat piskit saavat sonnat liikkeelle vasta siinä 10 - 15 minuutin kohdalla juostuaan tuon ajan vapaana. Hihnareissuilla menee aikaa selvästi enemmän.

"Kenkiä ei ole koska koira ei suostu niillä kävelemään." Jos olisin itse koira niin en suostuisi minäkään. En suostuisi ottamaan ylleni myöskään minkäänlaista pilkkihaalaria vaikka minä siinä saattaisin söpölle näyttääkin. Vaikka koirallasi on lyhyt turkki on koiran vaatettaminen aivan turhaa touhua alle -20 asteen pakkasissa.

• anonyymi80

No just tultiin vartin lenkiltä eikä koira suostunut tekemään mitään (ja muutenkin sain koko lenkin ajan vetää sitä perässä kunnes se tajus että mennään jo kotia kohti). Sitä ennen oltiin 10 minuuttia irti pihalla minkä ajan koira lähinnä seisoi ulko-oven takana eikä suostunut liikkumaan. Tuntuu et se menee pakkasella ihan henkisesti lukkoon siitä kylmyydestä eikä sitä kiinnosta muu kuin sisälle pääsy.
        Vaatettaminen ei sinänsä ole turhaa. Koira on käyttänyt vaatteita ihan pennusta (nimenomaan haalareita) ja viihtyy niissä eikä ne tunnu mitenkään rajoittavan sen liikkumista. Päinvastoin, ilman haalaria koira ei lauhemmalla ilmalla suostu ulkoilemaan. Testattu on. Menee heti alle nollakelin vaan oven taakse seisomaan eikä suostu tekemään mitään ellei ole haalaria päällä. ja jos lenkille lähdetään niin värjöttelee vaan perässä jollei haalaria ole. käytän niitä oman koirani parhaaksi talvella. Asutaan maalla joten niistä ei ole silmaniloa kellekään. Mulla on myös tiibetinspanieli ja sille kiskasen päälle manttelin kun pakkasta on yli 25 astessa. Mutta se tarkenee tuolla ulkona ihan hyvin.
        mää luulen et käyn ostaa koiralle tossut. Menkööt sit rahat hukkaan jos ei tykkää. Mut kokeillaan sitäkin, koska en jaksa aloittaa sisäsiisteyskoulutusta alusta talven jälkeen...

• pistää vihaksi asti
        anonyymi80 kirjoitti:

No just tultiin vartin lenkiltä eikä koira suostunut tekemään mitään (ja muutenkin sain koko lenkin ajan vetää sitä perässä kunnes se tajus että mennään jo kotia kohti). Sitä ennen oltiin 10 minuuttia irti pihalla minkä ajan koira lähinnä seisoi ulko-oven takana eikä suostunut liikkumaan. Tuntuu et se menee pakkasella ihan henkisesti lukkoon siitä kylmyydestä eikä sitä kiinnosta muu kuin sisälle pääsy.
        Vaatettaminen ei sinänsä ole turhaa. Koira on käyttänyt vaatteita ihan pennusta (nimenomaan haalareita) ja viihtyy niissä eikä ne tunnu mitenkään rajoittavan sen liikkumista. Päinvastoin, ilman haalaria koira ei lauhemmalla ilmalla suostu ulkoilemaan. Testattu on. Menee heti alle nollakelin vaan oven taakse seisomaan eikä suostu tekemään mitään ellei ole haalaria päällä. ja jos lenkille lähdetään niin värjöttelee vaan perässä jollei haalaria ole. käytän niitä oman koirani parhaaksi talvella. Asutaan maalla joten niistä ei ole silmaniloa kellekään. Mulla on myös tiibetinspanieli ja sille kiskasen päälle manttelin kun pakkasta on yli 25 astessa. Mutta se tarkenee tuolla ulkona ihan hyvin.
        mää luulen et käyn ostaa koiralle tossut. Menkööt sit rahat hukkaan jos ei tykkää. Mut kokeillaan sitäkin, koska en jaksa aloittaa sisäsiisteyskoulutusta alusta talven jälkeen...

Anna koiras pois. Anttila ja citymarket myy lelukoirii hae sieltä.

• Myy-Pikkuinen
        anonyymi80 kirjoitti:

kun koira ei suostu kylmällä kakkaamaan ulos. Tuossa jo jollekkin kirjoitit että ostat tossut, mielestäni ihan hyvä keino, samaa kokeilisin minäkin ja ehkä jotkut tossut on ostettava omallekkin, mikäli pakkanen tuosta vielä kiristyy. Tosin tuo tiiperoinen onneks vielä tekee hätänsä, nyt se on ymmärtänyt että kun nopeesti tekee hätänsä kylmällä ilmalla niin pääsee heti sen jälkeen kotiin lämpimään. Kotiin en sitä vie ennenkuin ne tarpeet ulos on tehty.
        Ei se niitä tietty heti tee mutta jonkin matkaa käveltyä kyllä.

• anomyymi80
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

kun koira ei suostu kylmällä kakkaamaan ulos. Tuossa jo jollekkin kirjoitit että ostat tossut, mielestäni ihan hyvä keino, samaa kokeilisin minäkin ja ehkä jotkut tossut on ostettava omallekkin, mikäli pakkanen tuosta vielä kiristyy. Tosin tuo tiiperoinen onneks vielä tekee hätänsä, nyt se on ymmärtänyt että kun nopeesti tekee hätänsä kylmällä ilmalla niin pääsee heti sen jälkeen kotiin lämpimään. Kotiin en sitä vie ennenkuin ne tarpeet ulos on tehty.
        Ei se niitä tietty heti tee mutta jonkin matkaa käveltyä kyllä.

Kyllä ajattelin et tossut taitaa olla ainut vaihtoehto. Leikkasi aamulla kokeilumielessä vanhoista sormikkaista sormiosat irti ja pujotin jalkoihin ja kyllä koira niiden kanssa käveli, tippuivat vaan pois. Eli kokeillaan josko tossut pelastaisivat pakkaspäivät. Nehän voi vaikka sitten napata jalasta pois kun koira on saanut tarpeensa tehtyä ja sit ulkoillaan niin kauan kun koira tahtoo.
        Tämä on sinänsä huvittavaa että koirani yleensä tekee kaikki tarpeensa tosi nopeasti eli ihan muutamissa minuuteissa. Eli lauhalla säällä/muina vuodenaikoina tehdään tarpeet eka ja sitten jatketaan lenkkeilyä :) (toinen koirani kun on hieman hitaamman puoleinen näissä asioissa). Muina talvina paukkupakkasella tämä onkin ollut hyvä juttu kun koiraa ei ole tarvinut "kiusata" pitkillä lenkeillä paukkupakkasilla. Mutta tänä talvena homma on muuttunut päänlaelleen ja kakka ei kulje yhtään kun on kovasti pakkasta. Eli lopputuloksena on mitä kovempi on pakkanen, sitä enemmän joudutaan lenkkeilemään :D Onneksi pientä koiraa voi fyysisesti leikittää sisälläkin, kun on iso talo niin sielläkin mahtuu juoksemaan eli en huolestu jos koira ei halua hirmuisesti lenkkeillä. Mut sisälle ei kakkailla, siitä pidän kiinni :)

• Myy-Pikkuinen
        anomyymi80 kirjoitti:

Kyllä ajattelin et tossut taitaa olla ainut vaihtoehto. Leikkasi aamulla kokeilumielessä vanhoista sormikkaista sormiosat irti ja pujotin jalkoihin ja kyllä koira niiden kanssa käveli, tippuivat vaan pois. Eli kokeillaan josko tossut pelastaisivat pakkaspäivät. Nehän voi vaikka sitten napata jalasta pois kun koira on saanut tarpeensa tehtyä ja sit ulkoillaan niin kauan kun koira tahtoo.
        Tämä on sinänsä huvittavaa että koirani yleensä tekee kaikki tarpeensa tosi nopeasti eli ihan muutamissa minuuteissa. Eli lauhalla säällä/muina vuodenaikoina tehdään tarpeet eka ja sitten jatketaan lenkkeilyä :) (toinen koirani kun on hieman hitaamman puoleinen näissä asioissa). Muina talvina paukkupakkasella tämä onkin ollut hyvä juttu kun koiraa ei ole tarvinut "kiusata" pitkillä lenkeillä paukkupakkasilla. Mutta tänä talvena homma on muuttunut päänlaelleen ja kakka ei kulje yhtään kun on kovasti pakkasta. Eli lopputuloksena on mitä kovempi on pakkanen, sitä enemmän joudutaan lenkkeilemään :D Onneksi pientä koiraa voi fyysisesti leikittää sisälläkin, kun on iso talo niin sielläkin mahtuu juoksemaan eli en huolestu jos koira ei halua hirmuisesti lenkkeillä. Mut sisälle ei kakkailla, siitä pidän kiinni :)

aattelin eilen illalla tiiperoisesta että jos vielä pakkanen kiristyy niin ehkä saattaa olla sama ongelma edessä, mut toivotaan ettei.

Juu, kotona mekin nyt kylmillä ilmoilla leikitään enemmän, kun ulkona ei oikein voi lenkittää tarpeeksi. Toivotaan että niistä tossuista on apuja!! =)))

• anonyymi80 kirjoitti:

Kannattaisi kokeilla jotain pieniä vauvan varrellisia sukkia, ostaa tai neuloa itse...
        Tuossa olisi hyvä malli, noihin varsiin voisi vielä pujottaa pehmeän kuminauha, niin luulisi pysyvän jalassakin, tai sitte tarranauhalla kiristää päältä.

http://3.bp.blogspot.com/_KdOi793XMuw/S5DhSQBbPKI/AAAAAAAAAhM/gVrH4KypDUA/s320/IMG_3541.JPG

• anonyymi80
        Sikra kirjoitti:

Kannattaisi kokeilla jotain pieniä vauvan varrellisia sukkia, ostaa tai neuloa itse...
        Tuossa olisi hyvä malli, noihin varsiin voisi vielä pujottaa pehmeän kuminauha, niin luulisi pysyvän jalassakin, tai sitte tarranauhalla kiristää päältä.

http://3.bp.blogspot.com/_KdOi793XMuw/S5DhSQBbPKI/AAAAAAAAAhM/gVrH4KypDUA/s320/IMG_3541.JPG

mahtaakohan nuo eristää tarpeeksi hyvin koiran tassun kylmästä maasta? ainakin pitäisi joku nahkapala tms. ommella pohjaan. toisaalta lumi pääsee niistä helposti läpi ja sulaa sitten tassun vaikutuksesta ja lämpimät sukat eivät ole lämpimiä. Eli hyvä idea mutta vaatii varmaan vielä eristeitä pohjaan. Ja mää olen niin tumpelo ompeluhommissa eli taidan silti käydä ostamassa koirien tossut :) mettästäisin huutonetistä mutta haluaisin ne toisaalta jo tänään kun tuolla on niin kylmä.

toinen mitä ajattelin on sanomalehden levittäminen maahan kakkaamista varten eli koira vois tehdä tarpeensa niiden päällä kun ne vähän eristäis maasta...? pöhköä? TODELLA!! :) mut säälittää väkisten pitää toista ulkona kun toinen vaan yrittää nostella tassujaan ilmaan ja pyrkiä sisälle. tämä tuli mieleen siitä kun tänään aamulenkillä käveltiin niin tien viereen oli tippunu heiniä varmaan hevosten rehukuormasta tms. ja koira meni heti siihen päälle pissalle. onneksi kukaan ei näe mitä omalla pihalla tekee :)

• anonyymi80
        anonyymi80 kirjoitti:

mahtaakohan nuo eristää tarpeeksi hyvin koiran tassun kylmästä maasta? ainakin pitäisi joku nahkapala tms. ommella pohjaan. toisaalta lumi pääsee niistä helposti läpi ja sulaa sitten tassun vaikutuksesta ja lämpimät sukat eivät ole lämpimiä. Eli hyvä idea mutta vaatii varmaan vielä eristeitä pohjaan. Ja mää olen niin tumpelo ompeluhommissa eli taidan silti käydä ostamassa koirien tossut :) mettästäisin huutonetistä mutta haluaisin ne toisaalta jo tänään kun tuolla on niin kylmä.

toinen mitä ajattelin on sanomalehden levittäminen maahan kakkaamista varten eli koira vois tehdä tarpeensa niiden päällä kun ne vähän eristäis maasta...? pöhköä? TODELLA!! :) mut säälittää väkisten pitää toista ulkona kun toinen vaan yrittää nostella tassujaan ilmaan ja pyrkiä sisälle. tämä tuli mieleen siitä kun tänään aamulenkillä käveltiin niin tien viereen oli tippunu heiniä varmaan hevosten rehukuormasta tms. ja koira meni heti siihen päälle pissalle. onneksi kukaan ei näe mitä omalla pihalla tekee :)

taidan kokeilla tänään ekaksi tuota sanomalehtitouhua koska hieman epäilyttää se miten koira suhtautuu noihin tossuihin (eli hidastaako ne vaan koko toimistusta). :) naurattaa jo valmiiksi :) onneksi ei ole mitään naapureita näkemässä kun mää levittelen sanomalehtia mun kylmäkammoisen koirani alle :) käyn ostaa tossut sit huomenna jos hommat ei toimi.

• mie vaa

väittämä ettei tarvi vaatetusta alle -20 asteen pakkasilla, varsinkin kun on kyse sisäkoirasta, ulkokoira on asia erikseen, mutta veikkaampa ettei ole hääviä ulkokoirallakaan kun on vanhemmassa iässä.
        jos mää menen ton mun vanhuksen kanssa ulos edes paskotusreissun ajaksi ilman suojaa 5miinuksenkaan korvilla, niin koiran koipijänteet kirnaa ja elukka kippurassa useiden päivien ajan ja kipulääkkeillä.. ei ole mukavaa se..
        Vaatetus pitää veren sen verran lämpimänä, että ei jäykistellä ja kipuilla. Karmeeta ees aatella, että tuo olis pihalla 19 asteen pakkasessa ilman pukua, toihan ryömis ilman jalkoja sekunneissa ja uikuttas ja huutas tuskasta...hyh

• 14+7

Kuules nyt! Ei se oo sun koiras vika jos sun oma pakkasensietökykysi on maksimissaan viisi minuuttia.

• anonyymi80

Mulla kyllä pakkasensietokykyä löytyy :) juurihan olen ollut koirien kanssa ulkona pelkästään aamulla yhteensä yli tunnin :) ja mielelläni ulkoilen. Ongelma on TODELLAKIN toisen koirani pakkasensietokyky kun ei malta olla ulkona kuin pisujen verran ja sitten kerjää jo sisälle (Kommentoijat vois opetella ensin sitä sisälukutaitoa?). Se on hienoa että kun apua ja vinkkejä pyytää niin ensimmäinen neuvo on antaa koira pois. Kas kummaa kun Suomessa eläinsuojelurikkomukset yleistyvät kun ihmisillä on noin välinpitämätön asenne ja apuakaan ei saa pyytää.

Noh ongelma on sinänsä osittain ratkastu et koira teki kyllä kakit kun päästiin töihin eli rupesi toimistolla pyörimään ja kiikutin sen nopeasti ulos niin reippaasti suoritti hommat ja juoksi äkkiä takaisin sisään :)

• sanomalehtiä. voisi olla ihan ok. juttu.
      kun mun chihut oli pentuja niin oli pakko laittaa sanomalehtiä parvekkeelle kun eivät liikkunut ulkona mihinkään jos oli esim. kova tuuli ja satoi. samaten oikein kunnon räntäkelillä.
      nyt ei ole mitään ongelmaa enään.

• kurjaa että pakkanen jotenkin lamaannuttaa koiran kakkatouhut!

Minä olen ostanut jotain koirantossuja, pakkasen takia vaikka ne ovat jääneet lähes kokonaan pitämättä... Eli sitä ehdottaisin minäkin sinulle, ja itse ostaisin ehdottomasti ihan kunnon tossut jotka on koirille tarkoitettu ja jotka pysyy hyvin paikallaan. Mitä hankalammat tuntuiset ne on ja mitä herkemmin ne putoaa, sitä vaikeampi kai koiraa on saada niitä pitämään. Siis jotain tyyliin vahvikepohjaiset fleece-tossut tms (löytyy varmaan lemmikkitarvikeliikkeistä, ainakin lahtelainen Janutex valmistaa sellaisia).

• jos tossuja kokeilet niin kannattaa varmaan totuttaa se koira niihin sisällä, silloin kun koira tekee jotain mistä se tykkää. :) Jos vaikka laitat ne sille ennen kuin annat ruokaa tai leikit tai mitä se nyt eniten rakastaa tehdä. Jos ei se tykkää lähteä ulos kylmään ja tossut tarkoittaa vain että silloin aina on lähdettävä, niin varmaan se alkaa vihata niitä.

• anonyymi80
        Ursa kirjoitti:

jos tossuja kokeilet niin kannattaa varmaan totuttaa se koira niihin sisällä, silloin kun koira tekee jotain mistä se tykkää. :) Jos vaikka laitat ne sille ennen kuin annat ruokaa tai leikit tai mitä se nyt eniten rakastaa tehdä. Jos ei se tykkää lähteä ulos kylmään ja tossut tarkoittaa vain että silloin aina on lähdettävä, niin varmaan se alkaa vihata niitä.

Katselinki että kunnon koirien töppösiä näyttää saavan alle 20 e.
        Mutta en tänään ehdi kaupunkiin niitä ostamaan joten kokeilen tänään vielä sitä sanomalehtikikkaa jos saisin sen avulla koiran kakkimaan ulos. Jos koira ei halua itse pakkasen takia lenkkeillä niin en ala sitä muuten väkisten ulkona perässäni raahaamaan tai pihalla irti oven takana seisottamaan :) iso talo niin juoksemaan mahtuu ja koirat kulkevat vielä päivisin töissäkin mukana eli aktiviteettiä riittää vaikka ei niin paljon ulkona olisikaan :) (ja sitten keksitään extra-sisäleikkejä :)) eli riittää kun tarpeilla käyvät. Lenkkeilen enemmän sitten toisen koirani kanssa jolla pakkasen kestävyys onkin ihan toista luokkaa (kahlaa kaulaansa myöten hangessa onnellisena ilman mitään haalareita :)) toisaalta tämä mun pakkasarka koirani on aina antanut miellellään laittaa haalarin/juoksupöksyt ym. päälle eli eiköhän se tossuihinkin totu. Toiselle koiralle kiskaisin kerran kurahaalarin pahimmalla loskakelillä päälle (oltiin menossa kylään kävellen) ja koira seisoi vaan tönkkönä pihalla ja 2 m perässä vetämisen jälkeen riisuin haalarin ja kävin nappaamassa pyyhkeen mukaan :D
        katsotaan. Kunhan vaan löydän jonkin keinon jolla saan sen kakkimaan ulos pakkasellakin.

• anonyymi80 kirjoitti:

Katselinki että kunnon koirien töppösiä näyttää saavan alle 20 e.
        Mutta en tänään ehdi kaupunkiin niitä ostamaan joten kokeilen tänään vielä sitä sanomalehtikikkaa jos saisin sen avulla koiran kakkimaan ulos. Jos koira ei halua itse pakkasen takia lenkkeillä niin en ala sitä muuten väkisten ulkona perässäni raahaamaan tai pihalla irti oven takana seisottamaan :) iso talo niin juoksemaan mahtuu ja koirat kulkevat vielä päivisin töissäkin mukana eli aktiviteettiä riittää vaikka ei niin paljon ulkona olisikaan :) (ja sitten keksitään extra-sisäleikkejä :)) eli riittää kun tarpeilla käyvät. Lenkkeilen enemmän sitten toisen koirani kanssa jolla pakkasen kestävyys onkin ihan toista luokkaa (kahlaa kaulaansa myöten hangessa onnellisena ilman mitään haalareita :)) toisaalta tämä mun pakkasarka koirani on aina antanut miellellään laittaa haalarin/juoksupöksyt ym. päälle eli eiköhän se tossuihinkin totu. Toiselle koiralle kiskaisin kerran kurahaalarin pahimmalla loskakelillä päälle (oltiin menossa kylään kävellen) ja koira seisoi vaan tönkkönä pihalla ja 2 m perässä vetämisen jälkeen riisuin haalarin ja kävin nappaamassa pyyhkeen mukaan :D
        katsotaan. Kunhan vaan löydän jonkin keinon jolla saan sen kakkimaan ulos pakkasellakin.

Voi toista. :) No niin ne on erilaisia koiratkin. Toivotaan että se alkaa "irrota" ja että se koira kylmällä huomaisi että sitten pääsee sisälle kun on tehnyt asiansa. Niin minunkin pitää tuon mummukan kanssa nykyään tehdä kun on oikein kylmä. :) Perjantaina oli illalla -28 ja koira oli salamannopea kakkelinsa kanssa, ja kun yritin sitä saada vielä vähän matkaa mäkeä ylös niin se heittäytyi selälleen. Se on siinä iässä että sen mielestä on paaaljon järkevämpää maata sisällä uunin edessä kun on oikein kylmä. Kääntää vaan selkänsä kun laitan toiselle koiralle valjaita päälle. ;D

• anonyymi80
        Ursa kirjoitti:

Voi toista. :) No niin ne on erilaisia koiratkin. Toivotaan että se alkaa "irrota" ja että se koira kylmällä huomaisi että sitten pääsee sisälle kun on tehnyt asiansa. Niin minunkin pitää tuon mummukan kanssa nykyään tehdä kun on oikein kylmä. :) Perjantaina oli illalla -28 ja koira oli salamannopea kakkelinsa kanssa, ja kun yritin sitä saada vielä vähän matkaa mäkeä ylös niin se heittäytyi selälleen. Se on siinä iässä että sen mielestä on paaaljon järkevämpää maata sisällä uunin edessä kun on oikein kylmä. Kääntää vaan selkänsä kun laitan toiselle koiralle valjaita päälle. ;D

eilisen iltalenkin tokakierroksella (eli piti tula välillä lämmittämään koiraa sisälle) kiskasin koiralle paksummat urheilusukat hiuspompuloiden avulla kiinni jalkoihin ja haalari päälle. Pienen ihmettelyn jälkeen koira juoksi ulkona onnessaan ja teki tarpeensa heti ja malttoi nuuskia ympäriinsä pelkän "apua mää kuolen tähän kylmyyteen" seisoskelun sijaan :) Sama juttu tänä aamuna eli kun laitoin sukat heti jalkaan niin johan tarpeiden teko sujui ja koira muutenkin touhusi enemmän pihalla :) Mää käyn kyllä ostamassa kunnon tossut jos koira kerta tykkäs noista sukistakin (sukat oli kuitenkin vähän epäkäytännölliset kun valuivat) :) Ongelma ratkaistu :)

• meillä kans
        anonyymi80 kirjoitti:

eilisen iltalenkin tokakierroksella (eli piti tula välillä lämmittämään koiraa sisälle) kiskasin koiralle paksummat urheilusukat hiuspompuloiden avulla kiinni jalkoihin ja haalari päälle. Pienen ihmettelyn jälkeen koira juoksi ulkona onnessaan ja teki tarpeensa heti ja malttoi nuuskia ympäriinsä pelkän "apua mää kuolen tähän kylmyyteen" seisoskelun sijaan :) Sama juttu tänä aamuna eli kun laitoin sukat heti jalkaan niin johan tarpeiden teko sujui ja koira muutenkin touhusi enemmän pihalla :) Mää käyn kyllä ostamassa kunnon tossut jos koira kerta tykkäs noista sukistakin (sukat oli kuitenkin vähän epäkäytännölliset kun valuivat) :) Ongelma ratkaistu :)

HYVÄ!!
        Ihaana kuulla, eli se oli pikkutassujen kylmettymisestä johtuva boikotti.......

meikäläisellä oli pitkäkarvainen koira(20 v sitten) joka pisti stopin ulos sateella. Vein sen väkisin, mutta en ole ikinä nähnyt niin nopeita tarpeiden tekoa kuin silloin, molemmat tehtiin alta aikayksikön, että pääsi takaisin sisälle......ja kuivaan......ei auttanut sadetakit, ei mitkään. Väkisin vain ulos siksi aikaa, että teki tarpeensa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1402
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      81
      833
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      831
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe