"tapppajadopperit""

rfgseh

Ärsyttää tää rasismi doppereitta sekä rotikoita kohtaan.
Selitän vielä kerrran: joka ikinen kerta kun koira puree ihmistä on vastaavasti se omistajan syy.
sitten on nämä 1 kg painavat sisut. jos omistaja päästää pikkukoiransa vapaaksi esim. omakotitalo aluuella ja naapurissa on dopperi narun päässä niin voitte arvata miten siinä käy , sama käy siinä kun päästätte agressiivisen pikku uffen vapaaksi lenkkipolulla voi se päätyä isompien koirien suihin..................

9

903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

No siis ei se nyt ihan näinkään yksiselkoinen tämä asia ole. Tunnen doppereita sekä rotikoita, oma koirani leikkii puistossa molempien koirarotujen kanssa.. MUTTA, on myös olemassa luonnehäiriöisiä koiria näissäkin koiraroduissa, minkä takia olisi erittäin tärkeää tälläisiä koiria hankkiessa ottaa selvää koiran sukutaustoista. Aina syy ei ole omistajassa, vaan koira voi olla myös luonnehäiriöinen. Ei yleistetä näitä asioita.

• ,jhjfghf

syy on usein joko omistajassa tai sitten jonkun muun koirasta joka tulee haastamaan riitaa...
        toki oma koirakin voi olla luonnehäiriöinen ,mutta kun kaikki dopperit ja rotikat ovat päässeet raatelemaan/jopa tappamaan on usein omistajan syytä*

• 37
        ,jhjfghf kirjoitti:

syy on usein joko omistajassa tai sitten jonkun muun koirasta joka tulee haastamaan riitaa...
        toki oma koirakin voi olla luonnehäiriöinen ,mutta kun kaikki dopperit ja rotikat ovat päässeet raatelemaan/jopa tappamaan on usein omistajan syytä*

Ei ne koira ,mutta ne omistajat...lueppas tuolta toiselta palstalta kuinka omistaja on hyvin opettanut koiransa puistelemaan pienempiä

• Sori vaan
        37 kirjoitti:

Ei ne koira ,mutta ne omistajat...lueppas tuolta toiselta palstalta kuinka omistaja on hyvin opettanut koiransa puistelemaan pienempiä

Edellinen viesti kuuluu rotikka palstalle

• sekä dopperit

että rotikat tulisi kieltää, ja kaikki tavatut yksilöt välittömästi lopettaa.

• Namiro

Olen aivan eri mieltä rotikoiden ja dobberien lopettamisesta kanssasi.Molemmat rodut ovat aivan ihania lemmikkejä jos niitä kohdellaan hyvin Huomaa JOS ! Häirikköjä on tietysti aivan samalla lailla kuin kasvattajissakin. Siihen on hyvä konsti, kun antaa el.lääkärin tutkia koiran terveyden ja keskustella alan asiantuntijan kanssa miten koiraa voi kouluttaa.Usein , jos olet katsonut koirakouluttajan ohjelmaa, löytyy syy sieltä narun toisesta päästä.Joten yritetään yhdessä !!!

• doberman forever

Sen parempaa rotua kuin dobermanni, saa todella hakea! Kuten tälläkin palstalla on moneen kertaan todettu, on usein koiran ongelmien syy siellä hihnan toisessa päässä...

Minulla oli kaksi dobberia, ja kun heistä aika jätti, vaihdoin rotua. Sillä ajattelen, etten enää löytäisi niin upeita yksilöitä kuin nämä kultani. Ja sitten toisaalta taas ajattelen, että aina vertaisin uutta dobberiani kahteen aiempaan. Eikä se olisi oikein kumpaakaan kohtaan.

Kaikesta huolimatta sydämeni sykkii edelleen dobbereille, eikä koskaan pidä sanoa, "Ei koskaan... "

Doberman - the king of the dogs!

• Dobermannfani

Mun mielestä Dobermannit on mukavia koiria. Itselläni on dobermanni, jota ei voisi luokitella kovinkaan rotunsa mukaiseksi. Se istuu ja makoilee, mutta saa silti paljon liikuntaa. Meillä on puolet pienempi koira siihen verrattuna, ja kun meidän dobberi menee haistelemaan tuota meidän pinempi koira murisee ja ärisee. Mutta haukkuva koira ei pure. Sen olen oppinut! Ja joo, mun mielestä ei kannata koiria lopettaa sen takia, että luulee sen olevan verikoira ynm. Kaikissa elokuvissa sanotaan että dobermannit ja rotwailerit on verikoiria, mutta se ei todellakaan oo totta! Sen oon oppinu dobermanneista, ja koirista ylipäätään! Ja mun mielestä dobberit ja rotikat on yhtä ihania kuin muutkin koirarodut. Ei niitä kannata lopettaa heti ku se pikkusen purasee. Ku sellane koira vähän purasee, ollaan heti silleen et: APUA! SE PURI MUA! NYT SE TÄYTYY LOPETTAA!! IIK!.. ihan tyhmää tollane touhu..

• kyllästynyt..

huoh.. dobberit ja rotikat, mikä ihme niissä on niin pahaa?
      Sekö että ne on väritykseltään mustia ja keskikokosia koiria hiukan suurempia? Dobermanni kehitettiin aikoinaan palveluskoiraksi, sillä nyt vaan on hurja ulkomuoto, mikä aiheuttaa ennakkoluuloja. Bernhardinkoira polveutuu Rooman legioonan sotakoirista, mitä tietenkään kukaan ole tullut ajatelleeksi sillä niillä on pehmeä ja suloinen ulkokuori. Täytyy katsoa pintaa syvemmälle :)
      Oon syntyny ja kasvanu dobberien kanssa, eikä ole ikinä ollut ongelmia niiden kanssa (toisin kuin papillonin kanssa, joka puri käden auki peukalosta pikkurilliin) , olen nyt 17v ja on kaksi dobberia. Tiedän miltä "tappajadobberi" ja "iso ego" kommentit tuntuu, eli te jotka tälläsia asioita tuutte inisemään kattokaa peiliin ongelma on siellä... korvien välissä. Tietysti on huonoja omistajia, amatööri opettajia ja oikeasti luonnevikaisia koiria joka rodussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe