"tapppajadopperit""

rfgseh

Ärsyttää tää rasismi doppereitta sekä rotikoita kohtaan.
Selitän vielä kerrran: joka ikinen kerta kun koira puree ihmistä on vastaavasti se omistajan syy.
sitten on nämä 1 kg painavat sisut. jos omistaja päästää pikkukoiransa vapaaksi esim. omakotitalo aluuella ja naapurissa on dopperi narun päässä niin voitte arvata miten siinä käy , sama käy siinä kun päästätte agressiivisen pikku uffen vapaaksi lenkkipolulla voi se päätyä isompien koirien suihin..................

9

874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

      No siis ei se nyt ihan näinkään yksiselkoinen tämä asia ole. Tunnen doppereita sekä rotikoita, oma koirani leikkii puistossa molempien koirarotujen kanssa.. MUTTA, on myös olemassa luonnehäiriöisiä koiria näissäkin koiraroduissa, minkä takia olisi erittäin tärkeää tälläisiä koiria hankkiessa ottaa selvää koiran sukutaustoista. Aina syy ei ole omistajassa, vaan koira voi olla myös luonnehäiriöinen. Ei yleistetä näitä asioita.

      • ,jhjfghf

        syy on usein joko omistajassa tai sitten jonkun muun koirasta joka tulee haastamaan riitaa...
        toki oma koirakin voi olla luonnehäiriöinen ,mutta kun kaikki dopperit ja rotikat ovat päässeet raatelemaan/jopa tappamaan on usein omistajan syytä*


      • 37
        ,jhjfghf kirjoitti:

        syy on usein joko omistajassa tai sitten jonkun muun koirasta joka tulee haastamaan riitaa...
        toki oma koirakin voi olla luonnehäiriöinen ,mutta kun kaikki dopperit ja rotikat ovat päässeet raatelemaan/jopa tappamaan on usein omistajan syytä*

        Ei ne koira ,mutta ne omistajat...lueppas tuolta toiselta palstalta kuinka omistaja on hyvin opettanut koiransa puistelemaan pienempiä


      • Sori vaan
        37 kirjoitti:

        Ei ne koira ,mutta ne omistajat...lueppas tuolta toiselta palstalta kuinka omistaja on hyvin opettanut koiransa puistelemaan pienempiä

        Edellinen viesti kuuluu rotikka palstalle


    • sekä dopperit

      että rotikat tulisi kieltää, ja kaikki tavatut yksilöt välittömästi lopettaa.

      • Namiro

        Olen aivan eri mieltä rotikoiden ja dobberien lopettamisesta kanssasi.Molemmat rodut ovat aivan ihania lemmikkejä jos niitä kohdellaan hyvin Huomaa JOS ! Häirikköjä on tietysti aivan samalla lailla kuin kasvattajissakin. Siihen on hyvä konsti, kun antaa el.lääkärin tutkia koiran terveyden ja keskustella alan asiantuntijan kanssa miten koiraa voi kouluttaa.Usein , jos olet katsonut koirakouluttajan ohjelmaa, löytyy syy sieltä narun toisesta päästä.Joten yritetään yhdessä !!!


      • doberman forever

        Sen parempaa rotua kuin dobermanni, saa todella hakea! Kuten tälläkin palstalla on moneen kertaan todettu, on usein koiran ongelmien syy siellä hihnan toisessa päässä...

        Minulla oli kaksi dobberia, ja kun heistä aika jätti, vaihdoin rotua. Sillä ajattelen, etten enää löytäisi niin upeita yksilöitä kuin nämä kultani. Ja sitten toisaalta taas ajattelen, että aina vertaisin uutta dobberiani kahteen aiempaan. Eikä se olisi oikein kumpaakaan kohtaan.

        Kaikesta huolimatta sydämeni sykkii edelleen dobbereille, eikä koskaan pidä sanoa, "Ei koskaan... "

        Doberman - the king of the dogs!


    • Dobermannfani

      Mun mielestä Dobermannit on mukavia koiria. Itselläni on dobermanni, jota ei voisi luokitella kovinkaan rotunsa mukaiseksi. Se istuu ja makoilee, mutta saa silti paljon liikuntaa. Meillä on puolet pienempi koira siihen verrattuna, ja kun meidän dobberi menee haistelemaan tuota meidän pinempi koira murisee ja ärisee. Mutta haukkuva koira ei pure. Sen olen oppinut! Ja joo, mun mielestä ei kannata koiria lopettaa sen takia, että luulee sen olevan verikoira ynm. Kaikissa elokuvissa sanotaan että dobermannit ja rotwailerit on verikoiria, mutta se ei todellakaan oo totta! Sen oon oppinu dobermanneista, ja koirista ylipäätään! Ja mun mielestä dobberit ja rotikat on yhtä ihania kuin muutkin koirarodut. Ei niitä kannata lopettaa heti ku se pikkusen purasee. Ku sellane koira vähän purasee, ollaan heti silleen et: APUA! SE PURI MUA! NYT SE TÄYTYY LOPETTAA!! IIK!.. ihan tyhmää tollane touhu..

    • kyllästynyt..

      huoh.. dobberit ja rotikat, mikä ihme niissä on niin pahaa?
      Sekö että ne on väritykseltään mustia ja keskikokosia koiria hiukan suurempia? Dobermanni kehitettiin aikoinaan palveluskoiraksi, sillä nyt vaan on hurja ulkomuoto, mikä aiheuttaa ennakkoluuloja. Bernhardinkoira polveutuu Rooman legioonan sotakoirista, mitä tietenkään kukaan ole tullut ajatelleeksi sillä niillä on pehmeä ja suloinen ulkokuori. Täytyy katsoa pintaa syvemmälle :)
      Oon syntyny ja kasvanu dobberien kanssa, eikä ole ikinä ollut ongelmia niiden kanssa (toisin kuin papillonin kanssa, joka puri käden auki peukalosta pikkurilliin) , olen nyt 17v ja on kaksi dobberia. Tiedän miltä "tappajadobberi" ja "iso ego" kommentit tuntuu, eli te jotka tälläsia asioita tuutte inisemään kattokaa peiliin ongelma on siellä... korvien välissä. Tietysti on huonoja omistajia, amatööri opettajia ja oikeasti luonnevikaisia koiria joka rodussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe