Apua kaatuu

Onkohan jollain ollut saomja ongelmia joskus.
Windows 7 toiminut ongelmitta, nyt tulee ruutuun sellaisia vihreitä, sinisiä ja valkoisia koko ruudun peittäviä raitoja, eikä mitään voi tehdä. Vikasieto tilaan pääsen ja yritinkin jo palauttaa mutta ei onnistunut.
Onko tuo mahdollisesti viruksen aiheuttama, kun avasin yhden tiedoston mikä hävisi sen jälkeen?
F-securea en saa enää päälle. Loppuu keinot, kohta se on windows levyn vuoro ja formattii.

Win7 64bit
i7 intel
2gt ati radeon 5970
6gt ram

11

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmuuskopio ainakin tiedostot.

      Aja levyn korjaus klikkaamalla levyaseman kuvaketta oikealla hiirinapilla ja valitse ominaisuudet:
      http://www.aijaa.com/v.php?i=7178496.png
      En usko että auttaa mutta kokeile silti. Kesken kaiken rikkoontuneet ohjelmat voivat kyllä olla merkki rikkoontuvasta kiintolevystä. Ei tästä ainakaan haittaa ole.

      Kokeile uudelleen asennusta.

      Oma veikkaukseni kuitenkin on että laitevika.

    • minkä

      tiedoston avasit ?

    • eteenpäintaaksepäin

      mutta voisit kokeilla HDDScannia. Tuskin siitä haittaakaan on.

    • mieleeni, että oletko säätänyt mitenkään tuon näyttiksen tuulettimen kierroksia? nimittäin vakiokierroksilla se käyt tosi kuumana varsinkin pelatessa. eli voisi olla näyttis hajoamassa.

      • Tänään tulikin sitten sitä sinistä informaatio tekstiä.

        Itsekin huolestuin ettei vain johdu näyttiksestä, on kuitenkin alle vuoden vanha koko kone. Että menisi kyllä vielä takuuseenkin, eli sen puolesta ei ole hirveää. Windowsia ja ajureita ei jaksais alkaa asenteleen uudestaan, se on kuitenkin puol päivää että saa koneen taas kondikseen.

        Eli sinisen tekstin ydin kohdat.
        windows has been shut down to prevent damage your computer. irql_not_less_or_equal
        tecnical information: stop:0x0000000a
        collecting data for crash dump...
        initializing disk for crash dump...
        beginning dump of physical memory.

        En ole säätänyt tuulettimia, enkä ole kellotellut. Nyt yritän poistella kaikki uusimmat asennukset, ja ihme kyllä on ulkoinen kovalevy missä kaksi kovalevyä. Eli on varmuus suojat. heh tyhmyydestä viisastunut.
        dumping physical memory to disk:80
        Otin kuvan tuosta niin ehdin näkemään mitä luki ruudus ennenkuin käynnistyy uudestaan.


      • sfinski80 kirjoitti:

        Tänään tulikin sitten sitä sinistä informaatio tekstiä.

        Itsekin huolestuin ettei vain johdu näyttiksestä, on kuitenkin alle vuoden vanha koko kone. Että menisi kyllä vielä takuuseenkin, eli sen puolesta ei ole hirveää. Windowsia ja ajureita ei jaksais alkaa asenteleen uudestaan, se on kuitenkin puol päivää että saa koneen taas kondikseen.

        Eli sinisen tekstin ydin kohdat.
        windows has been shut down to prevent damage your computer. irql_not_less_or_equal
        tecnical information: stop:0x0000000a
        collecting data for crash dump...
        initializing disk for crash dump...
        beginning dump of physical memory.

        En ole säätänyt tuulettimia, enkä ole kellotellut. Nyt yritän poistella kaikki uusimmat asennukset, ja ihme kyllä on ulkoinen kovalevy missä kaksi kovalevyä. Eli on varmuus suojat. heh tyhmyydestä viisastunut.
        dumping physical memory to disk:80
        Otin kuvan tuosta niin ehdin näkemään mitä luki ruudus ennenkuin käynnistyy uudestaan.

        http://www.geekswhoknow.com/articles/stop-0x0000000A-0x000000A-irql_not_less_or_equal.htm
        Kohta 2:
        Components of the hardware may have failed such as the memory chip, the processor or motherboard. It may also indicate problems in video or disk adapters or device driver incompatibility issues.

        Tämäkin puhuu puolestaan että virhe muuttui nyt itsekseen stop virheeksi.


      • Digitaali Naali

        Jännä homma kun katsoin nuita kuvia ja tutulta näyttää, omasta läppiksestäni nimittäin näyttis on juurikin tuollaiselta näyttänyt ja välillä on ruutu pimeä kokoajan mutta toisinaan saa läppärin käyntiin ilman minkäänlaisia ongelmia, saattaa toimia viikonkin ja sitten taas pimenee.

        Voisikohan siinä olla ylikuumenemista ja olisikohan tuota mahdollista korjata mitenkään, ohjain on vaihdettavaa mallia läppärissäni kuitenkin.


      • Digitaali Naali kirjoitti:

        Jännä homma kun katsoin nuita kuvia ja tutulta näyttää, omasta läppiksestäni nimittäin näyttis on juurikin tuollaiselta näyttänyt ja välillä on ruutu pimeä kokoajan mutta toisinaan saa läppärin käyntiin ilman minkäänlaisia ongelmia, saattaa toimia viikonkin ja sitten taas pimenee.

        Voisikohan siinä olla ylikuumenemista ja olisikohan tuota mahdollista korjata mitenkään, ohjain on vaihdettavaa mallia läppärissäni kuitenkin.

        Eilen kiikutin koneen huoltoon, menee kuitenkin takuun piikkiin kun oli heillä vielä kasattukin.

        Joten odotellaan mikä oli vikana, laitteissa vai ohjelmissa


      • sfinski80 kirjoitti:

        Eilen kiikutin koneen huoltoon, menee kuitenkin takuun piikkiin kun oli heillä vielä kasattukin.

        Joten odotellaan mikä oli vikana, laitteissa vai ohjelmissa

        koske ohjelmistovikoja...


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        koske ohjelmistovikoja...

        Noh ei koske ohjelmisto takuita, mutta aika varmaa on että on laitevika. Sanoivat että jokatapauksessa he korjaavat ilmaiseksi. Eikä se sitten muutamien kymppien takia kaadu, kun koneen lähtöhintakaan mikään ihan pieni ollut. Kun työkäyttöön kuitenkin tarkoitettu. Helpommalla pääsee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe