Mitä te hoitajat mietitte tälläisen asian tullessa eteen kun potilas on suhteellisen nuori jolla virtsankarkailu ongelmia ja sairaalaan tullessa hän joutuu vaippoja ilmeisesti käyttämään niin jos te ne joudutte vaihtamaankin niin mitä teidän mielessänne silloin pyörii?
millainen yleensä se vaihto tilanne on sitten,koska vaihdettavalle se on ainakin hieman nolo ja outo tilanne.
Miettinyt asiaa..
6
434
Vastaukset
- Vaippapaviaani
"MITÄ MIELESSÄNNE PYÖRII...?"
No, ite aattelen usein, että "mitähän sitä tekis tänään ruuaksi kotona...hmmm...jauheliha oli tarjouksessa lähimarketissa ja nuorimmaiselle piti ostaa tänään ne luistimetkin...Aamulehdessä muuten oli juttua siitä tulevasta vaalista....niin ja mitenköhän se meidän mummo tänään jakselee kun on sitä reumatismiakin...."
Siinä se menee liukuhihnalla sunkin vaippas. Siinä missä niiden kahdenkymmenen muunkin papan.
Ja äläkä liikaa itsestäsi kuvittele- kaikenmaailman kalut on nähty.Suuret ja pienet. Hiivaiset ja visvaiset. Joten elä päätäsi vaivaa. - käyttävät ole kädett
mikä estää itse vaihtamasta?
- kaikenlaista miettii
Tosiaan, sen lisäksi, että miettii mikä olikaan se seuraava homma ja mitä piti tehdä ennen kotiinlähtöä, niin jos on siis täysin toimintakyvytön vuodepotilas, joka itse ei vaihda vaippaansa, niin siinä miettii sitä, että onko siellä alapäässä iho hyvässä kunnossa muuten, eihän ole painaumia, vaippaihottumaa, onko tää vaippa paras mikä siinä nyt on jne. Tarkkailen miten potilas jaksaa itse auttaa tilanteessa ja seuraan sitä..
Jos on potilas jolla vaipat vasta ekaa kertaa (nuori tai vanha, nolottaa niitä mummojakin alkaa niitä pitämään) niin pyrin luomaan ilmapiirin, että hoitotilanne sekin, ihan kuin kaikki muutkin. Juttelen siitä mistä potilas haluaa, joku haluaa kommentoida sitä vaipanvaihtotilannetta, joku haluaa jutella jostain ihan muusta sen ajan. Vitsiä tulee monen kanssa heitettyä.
Vaipanvaihtotilanne on hoitotilanne. Varsinkin vanhuspuolella siinä saa kerättyä paljon tietoa potilaan voinnista (jos alkaa jo olla muistin kanssa ongelmia ja puheen kautta ei ehkä selviä). Töitä se meille on, jokapäiväistä, ei siinä mieti potilasta mitenkään erityisenä, vaikka tokihan tiedostaa sen tilanteen, että potilaalle uutta, noloa, harmillista jne.. ja täytyy se ottaa huomioon. - hello!
hoitajat on ammattilaisia, siinä ei nyt muuta mietitä, kuin että vaippa vaihdetaan ja sillä selvä.Suhteellisen nuoret ja kaikki muutkin, jotka voivat asian itse hoitaa, sen tekevät. Jos on inkontinenssi, ei tarkoita sama, kuin invaliidi, kädetön...Jos joutuu käyttämään sairaalaan tullessa? Yleensähän kaikille työnnetään sairaalassa vaipat? So wake up.Mitäs noloa siinä on jos joutuu käyttämään vaippaa, tai vaihtamaan.Etkös ole kuullut, että hoitajatkin joutuu joskus käyttämään inkoja, kun ei kerkee asioilla käymään työpäivän aikana, mitäs tuumit? Onks noloo?
- asiasta kärsivä
Niin kun kärsinyt itse inkosta ja tutkimuksii tutkimuksien perään tehty,mut ilmeisesti jossain vaiheessa sit on sairaalas oloa tiedossa kun asiaan ei tunnu löytyvän mitään tolkkua niin miten on käytäntö sairaaloissa sit osastolla vaippojen suhteen,koska se minulle ainakin on noloa ku alle tulee ja itse ei niitä mielellään siel alkais vaihtaa koska kotonakin on emännän nähden vaikea ne laittaa ja vaihdella niin vielä vieraassa ympäristössä vaikeampaa..kuitenkkin mun sairaskertomukses on maininta vaippojen käytöstä..katetrointiin en vähällä suostu ja halua koska kovat kivut aikasemmista tullut ja ne on pitkään myös sit..
- ylösfh
asiasta kärsivä kirjoitti:
Niin kun kärsinyt itse inkosta ja tutkimuksii tutkimuksien perään tehty,mut ilmeisesti jossain vaiheessa sit on sairaalas oloa tiedossa kun asiaan ei tunnu löytyvän mitään tolkkua niin miten on käytäntö sairaaloissa sit osastolla vaippojen suhteen,koska se minulle ainakin on noloa ku alle tulee ja itse ei niitä mielellään siel alkais vaihtaa koska kotonakin on emännän nähden vaikea ne laittaa ja vaihdella niin vielä vieraassa ympäristössä vaikeampaa..kuitenkkin mun sairaskertomukses on maininta vaippojen käytöstä..katetrointiin en vähällä suostu ja halua koska kovat kivut aikasemmista tullut ja ne on pitkään myös sit..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3282737Veriteko Kajaanissa.
Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.282011Anna vihje jonka vain te tiedätte
Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e1411797Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano601481Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat
Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko1621030- 68999
Mitä sanoisit jos uskaltaisin
Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha69949- 69939
- 55840
Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!
Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,14839