Lopettakaa typeryys!

Käyttäkää järkeänne

Lopettakaa koirapuistoissa käynti!

Ne ovat omiaan stressaamaan koiria: pienessä tilassa paljon toisilleen
vieraita koiria.

Ne ovat myös oikeita tautipesiä. Kaikenlaiset ripuli- ym. taudit leviävät niistä.

Vain idiootit käyttävät koiriaan koirapuistoissa.

35

1092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älkää käyttäkö järke

      Älkää viekö lapsianne päiväkotiin / kouluun. Hirveitä tautipesäkkeitä. Kaiken maailman nuhat, ripulit, jopa täit leviävät siellä. Ne ovat omiaan stressaamaan lapsia: pienessä tilassa paljon toisilleen aluksi vieraita lapsia ja muutama diktaattorimainen aikuinen.

      Älkää myöskään menkö töihin, ainakaan jos joudutte olemaan sosiaalisessa kontaktissa muiden ihmisten kanssa. Sosiaaliset tilanteet ovat omiaan stressaamaan ihmisiä: joutuu tapaamaan paljon vieraita ihmisiä. Niiltä voi myös saada kaiken maailman tauteja ym.

      Vain idiootit vievät lapsensa päiväkotiin tai käyvät töissä.

      • koirat ja lapset

        ... noin tyhmä kuin sinä. Sano, että et ole tosissasi, että mielestäsi vertasit hienosti ja osuvasti. Voin sitten ajatella, että suomalaisilla koiranomistajilla on vielä jotain toivoa olemassa. Vaikka suomalaiset ovatkin ÄO:taan EU:n keskitasoa heikompia, ei tällaisia limboja kai sentään ihan kaikissa sinunkaan aivopierussasi esiinny?


    • reebuska35

      Olen siis idiootti..omani viihtyy koirapuistoissa ja niin minäkin.

      Sinä ja koirasi puolestaan stressaatte niin älkää käykö siellä mutta älkää olettako että kaikki stressaa..me emme.

      Ja kyllä ne taudit leviää ihan normaali lenkeilläkin kun tapaa muita koiria siellä ja haistelee ulosteita. Eli koirapuistot ei eroa siinä laisinkaan. Ja kai sinä annat tavata sentään koirasi muitakin koiria eli omaa lajiansa?

      • juupa juu

        koiria lapsiin.Koirat ei ole ikinä ihmisten arvoisia.Samoin koira ei tarvitse toisia koiria,kuin suvun jatkamiseen.Koiralle riittää hyvä isäntä jota se palvoo ei muuta.


      • guiggigui
        juupa juu kirjoitti:

        koiria lapsiin.Koirat ei ole ikinä ihmisten arvoisia.Samoin koira ei tarvitse toisia koiria,kuin suvun jatkamiseen.Koiralle riittää hyvä isäntä jota se palvoo ei muuta.

        Ei pidä paikkansa. Koira on laumaeläin ja tarvii lajikumppaneitaan ihan niinkuin me ihmisetkin ja minusta tuo vertaus lapsiin oli hyvä. :)
        Elävä olento on aina elävän olennon arvoinen ja jokaiselle elolliselle se oma laji (ja lauman jäsenet sisältäen muut lajitkin) on tärkein.

        sinun koirasi on kuin amputoitu jos luulet että sille riittää vain sinä joka olet eri lajia ja kommunikoit eri lailla.


      • nokkeluutees alottaj
        juupa juu kirjoitti:

        koiria lapsiin.Koirat ei ole ikinä ihmisten arvoisia.Samoin koira ei tarvitse toisia koiria,kuin suvun jatkamiseen.Koiralle riittää hyvä isäntä jota se palvoo ei muuta.

        Jos koirasi ei ole sinulle minkään arvoinen , onko sillä väliä jos se hieman hilseilee ylettömän stressin vuoksi ;-)

        Ja minulla on niin hyvä koira, että se ei pelkää koirapuistossa. Nauttii leikistä, ja on niin kova luu, ettei muut edes yritä sitä alistaa. Ja pidän siitä kuin omista lapsistani.

        Koirallasi taitaa olla muutama heikkous hermorakenteessaan vai kuinka?


      • hanki tietoa

        Koirat ovat laumaeläimiä ja niitä stressaa vieraiden koirien joukkoon väkisin joutuminen.


      • kunpa kaikki tietäis
        juupa juu kirjoitti:

        koiria lapsiin.Koirat ei ole ikinä ihmisten arvoisia.Samoin koira ei tarvitse toisia koiria,kuin suvun jatkamiseen.Koiralle riittää hyvä isäntä jota se palvoo ei muuta.

        Ensimmäinen järkevä ja todenmukainen kommentti! Juuri näin.


      • hanki tietoa...
        nokkeluutees alottaj kirjoitti:

        Jos koirasi ei ole sinulle minkään arvoinen , onko sillä väliä jos se hieman hilseilee ylettömän stressin vuoksi ;-)

        Ja minulla on niin hyvä koira, että se ei pelkää koirapuistossa. Nauttii leikistä, ja on niin kova luu, ettei muut edes yritä sitä alistaa. Ja pidän siitä kuin omista lapsistani.

        Koirallasi taitaa olla muutama heikkous hermorakenteessaan vai kuinka?

        Mistä tiedät minkä arvoinen kenenkin koira on? Koirani on saanut luonnetestissä 250 pistettä,joten revi siitä. Ei ihan sitä heikkohermoisinta sorttia, kelpaisi vaikka poliisi- tai sotakoiraksi. Siitä huolimatta en tarkoituksella vie sitä vieraisiin laumoihin, niin tyhmä en ole. Höpömamit ja niiden piskit jätämme omaan arvoonsa.


      • kiparus
        juupa juu kirjoitti:

        koiria lapsiin.Koirat ei ole ikinä ihmisten arvoisia.Samoin koira ei tarvitse toisia koiria,kuin suvun jatkamiseen.Koiralle riittää hyvä isäntä jota se palvoo ei muuta.

        toivottavasti sinulla ei ole omaa koiraa.


    • ..

      Ja sinäkö päätät ketkä käyvät koirapuitoissa ja ketkä eivät?Just joo

      • hanki tietoa.....

        >Ja sinäkö päätät ketkä käyvät koirapuitoissa ja ketkä eivät?Just joo

        en päätä mutta jos saisin päättää, ei tulisi koirapuistoja, ja näissä olemassa olevissa ei pääsisi käymään.


    • Hihhuli2

      Siellähän se koira saa hyvää sosiaalistumista toisiin koiriin. Kunhan muistaa, että ei vie liian nuorta pentua sinne. Aloittajan koira on erakko omistajansa takia. Se ei pääse kommunikoimaan lajitovereidensa kanssa. Se ei voi leikkiä koirille tyypillisiä leikkejä.

      • ....

        Kyl meillä mentiin koirapuistoon jo silloin kun oli ekat rokotukset kunnossa.Koskaan ei ole ollu mitään ongelmia


      • hanki tietoa....

        Koira ei tarvitse sosiaalistumista, kuin pentuna, pentupiirissä. Sen jälkeen se on onnellinen omassa "laumassaan" johon kuuluu mahdollisesti perheen muita koiria, tai ainakin isäntä/emäntä ja perheenjäsenet.

        Olet tavallisen tyhmä jos luulet että aikuinen koira nauttii muiden koirien tapaamisesta. HUOM. Eri asia toki on jos sillä on tuttuja "koirakavereita".


      • höpömami
        hanki tietoa.... kirjoitti:

        Koira ei tarvitse sosiaalistumista, kuin pentuna, pentupiirissä. Sen jälkeen se on onnellinen omassa "laumassaan" johon kuuluu mahdollisesti perheen muita koiria, tai ainakin isäntä/emäntä ja perheenjäsenet.

        Olet tavallisen tyhmä jos luulet että aikuinen koira nauttii muiden koirien tapaamisesta. HUOM. Eri asia toki on jos sillä on tuttuja "koirakavereita".

        Kaikki koirat ovat erilaisia, yksilöitä. Suurin osa omistajista varmaan tuntee koiransa ja tietää mistä se pitää ja mistä ei. Kun omani tapaa puistossa muita koiria, häntä heiluu, hän hypähtelee ilosta. Oikein näen kuinka hän nauttii juoksuleikeistä ja painista. Olen onnellinen kun näen hänet niin iloisena. Jonkun toisen koiran elekieli taas viestii stressistä ja ahdingosta, silloin se on väärässä paikassa. Pysy itse vaan pois puistoissa, me jatkamme siellä hauskanpitoa.


    • ärsyttää lässysuomal

      >
      Vain idiootit käyttävät koiriaan koirapuistoissa.

      Näin kirjoitin aloitusviestiini.

      Ja todeksi todistitte omalla tyhmyydellänne tuon väitteeni. Kommenttinne tässä ketjussa puhuvat puolestaan. Kun koiranomistajat (monet, mutta eivät onneksi kaikki) ovat Suomessa tuota tasoa, ei ihme, ettei täällä koskaan koirat tottele ja käyttäydy kunnolla.

      Menkää joskus vaikka Berliiniin kaupunkilomalle, ja ihmetelkää sitten, miten siellä koirat kävelevät IRTI keskellä vilkasta kaupunkimiljöötä, seuraten isäntiään ja emäntiään, eivätkä lähde minnekään. Näette siinä käytännössä, mitä voidaan saavuttaa keskieurooppalaisella koirankoulutus mallilla, joka on monille suomalaisille höpömameille vieras. (Suomalainen ja keskieurooppalainen koirankoulutus kulttuuri eroaa jyrkästi toisistaan). Siellä ei koskaan vietäisi koiria KOIRAPUISTOON.

      • Rubi-koiran omistaja

        Ok, me ollaan tyhmiä, jos me käydään koirapuistossa....eihän se sinua vahingoita eikä ole sinun ongelmasi, joten älä urputa....taudit leviää kaikkialla, ei ainoastaan koirapuistossa...


      • rubia käy sääli
        Rubi-koiran omistaja kirjoitti:

        Ok, me ollaan tyhmiä, jos me käydään koirapuistossa....eihän se sinua vahingoita eikä ole sinun ongelmasi, joten älä urputa....taudit leviää kaikkialla, ei ainoastaan koirapuistossa...

        Yhä vaan siis entistä tyhmempiä kommentteja, samalta kirjoittajalta.

        Eli koirapuisto siis on selkeästi pahempi tautipesä, kuin "kaikkialla", koska siellä käy paljon koiria, taas "kaikkialla" ei käy niin paljon. Paljonkohan sinun ÄO:si on?


      • Rubi-koiran omistaja
        rubia käy sääli kirjoitti:

        Yhä vaan siis entistä tyhmempiä kommentteja, samalta kirjoittajalta.

        Eli koirapuisto siis on selkeästi pahempi tautipesä, kuin "kaikkialla", koska siellä käy paljon koiria, taas "kaikkialla" ei käy niin paljon. Paljonkohan sinun ÄO:si on?

        Kuin myös, rakas ystäväni....;) Mietityttää myös minuakin, kuinka paljon sinun ÄO:Si on? Plus sosiaalinen älykkyys sos. taidot mukaanlukien? En jaksa edes väitellä sinun kanssasi tästä aiheesta, että missä taudit leviää eniten, voi lol, kun tartut tollaseen kommenttiin, jossa sanon vaan, että käyn koirapuistossa, jos haluan ja se ei vahingoita ketään eikä ole kenenkään muun ongelma kuin minun, ihan sama, leviskö ne vitun taudit siellä vai ei ja missä ne leviää eniten....sillä ei oo mitään merkitystä, muutoin ku tietyissä tapauksissa, anna vittu tän aiheen olla äläkä tartu jokaikiseen mun kommenttiin, mua ei kiinnosta jauhaa paskaa sun kanssas etenkää tästä aiheesta saati muutenkaan enkä mä sulle puhunu, joten pidä se typerä hapannaamasi kiinni ja anna minun olla....Liikaa vaadittu? Siinä tapauksessa vaikutat joltain typerältä hapannaamatrollilta, josta ei juurikaan kannata välittää....Ja pieni vinkki; älä jankkaa tollasista turhista asioista, että missä taudit leviää eniten ja tartu joka vitun kommenttiin, jonka minä kirjotan....Hyvää loppuelämää....tää on viimenen kerta, ku mä kommentoin sulle, joten turhaan jätät mulle mitään trollauskommentteja....mua ei kiinnosta puhua sun kanssas, joten hyvä olis, jos jättäsit mut rauhaan, kiitos.....:)


      • Rubi-koiran omistaja

        Oikein hyvää iltaa....Joo-oh, koirapuisto on varmasti oikee tautipesä ja todennäköisesti pahempi kuin tuo "kaikkialla", en kiistä sitä enkä kiellä, jos olen sanonut niin vahingossa, olen pahoillani....Pointti oli se, ettei muiden koirapuistossa käynti varmaan haittaa tuota keskustelun aloittajaa ja jos me, jotka siellä käydään, ollaan sen mielestä tyhmiä, ni sit me ollaan niitä sen mielestä....Jos joku silti haluaa käydä siellä, se on sen oma asia ja oma päätös ja se tekee sen omalla vastuullaan ja jos joku ei aio enää mennä sinne, se on taas sen oma asia ja oma päätös....Voisko tän keskustelun tästä aiheesta lopettaa? Mua ei kiinnosta enää puida sitä....En kiistä, etteikö koirapuisto olis pahempi tautipesä kuin muut paikat, missä ihmiset käy koirien kanssa lenkillä, mutta en jaksa enää jauhaa tästä aiheesta....Ja mun koiran huostaanottoon sä et voi pahemmin vaikuttaa eikä se sulle kuulu, vaikka mulla ois leijonia, joten anna olla....Jos nuo haukkumaviestit ei lopu, teen rikosilmoituksen poliisille netin kautta....Se, että joku omistaa koiran, oli se henkilö millanen tahansa, ei kuulu sinulle, jos koira voi hyvin ja on hyvissä käsissä....Voit ajatella, mitä haluat, mutta osaat kai olla tunkematta nokkaasi asioihin, jotka ei sinulle kuulu? Eli se, että oliko mulla koira tai ei, ei kuulu sinulle tipan tippaa...en minäkään tule sanomaan sinusta, miten sinun kohdallasi pitäisi olla lemmikkien suhteen, saatko pitää niitä vai et....


    • en saisi viedä

      nuorta koiraani koirapuistoon tutustumaan toisiin koiriin, lapsiin ja aikuisiin. Olisiko sitten kiva kun koirani murisisi kaikille koirille ja ihmisille jos ei saisi niihin rauhassa tottua?

      • tuuttta20v

        Moi kysyn täs samal vinkkii:

        Miks jokkut koirat on kauhean agressiivisia koirapuistossa ja omani on alkanut niiden takia pelkäämään koiria? ennen kaikki oli hyvin mutta kun alettiin käymään koirapuistossa niin koirani on alkanut olemaan kokoajan varuillaan ja kaikki koirat murisee..

        kun menin puistoon viimeksi niin ne omistajat sano et niiden koirat tosi kilttejä ja näytti olevankin hallinnassa, mutta sit ne hetken päästä alistimun koiraani ja kun menin väliin niin sain hammasta.

        kiitos jos sanotte miksi toimin väärin kun koirani kimppuun hyökätään varoittamatta

        olen lukenut kirjan koiran signaaleista kiitos


      • koirapsy__
        tuuttta20v kirjoitti:

        Moi kysyn täs samal vinkkii:

        Miks jokkut koirat on kauhean agressiivisia koirapuistossa ja omani on alkanut niiden takia pelkäämään koiria? ennen kaikki oli hyvin mutta kun alettiin käymään koirapuistossa niin koirani on alkanut olemaan kokoajan varuillaan ja kaikki koirat murisee..

        kun menin puistoon viimeksi niin ne omistajat sano et niiden koirat tosi kilttejä ja näytti olevankin hallinnassa, mutta sit ne hetken päästä alistimun koiraani ja kun menin väliin niin sain hammasta.

        kiitos jos sanotte miksi toimin väärin kun koirani kimppuun hyökätään varoittamatta

        olen lukenut kirjan koiran signaaleista kiitos

        Koiralle koirapuistoon meno on silloin aika iso stressitekijä, jos siellä olevat koirat ovat sille outoja eikä entuudestaan tuttuja. Noin suuren stressitekijän ns. kovaluonteiset yksilöt kestävät, vaikkakaan ne eivät siitä tietenkään "tykkää" nekään. Sinun koirasi on luonteeltaan pehmeämpi, ja se näkyy siinä, että se muistaa ikäväksi kokemansa asiat tosi pitkään, ja alkaa stressaantua vastaavanlaisten ulkoisten tekijöiden ilmaannuttua kuvaan mukaan myöhemmin.

        Vrt. esim. pehmeäluonteinen koira pelästyy ulkona tietyssä paikassa jotain kovaa rasahdusta tai pauketta. Sellainen koira muistaa tuon paikan pitkään, ja alkaa pelätä jo ennalta kun lähestytään seuraavilla kerralla tuota paikkaa.


      • .......
        koirapsy__ kirjoitti:

        Koiralle koirapuistoon meno on silloin aika iso stressitekijä, jos siellä olevat koirat ovat sille outoja eikä entuudestaan tuttuja. Noin suuren stressitekijän ns. kovaluonteiset yksilöt kestävät, vaikkakaan ne eivät siitä tietenkään "tykkää" nekään. Sinun koirasi on luonteeltaan pehmeämpi, ja se näkyy siinä, että se muistaa ikäväksi kokemansa asiat tosi pitkään, ja alkaa stressaantua vastaavanlaisten ulkoisten tekijöiden ilmaannuttua kuvaan mukaan myöhemmin.

        Vrt. esim. pehmeäluonteinen koira pelästyy ulkona tietyssä paikassa jotain kovaa rasahdusta tai pauketta. Sellainen koira muistaa tuon paikan pitkään, ja alkaa pelätä jo ennalta kun lähestytään seuraavilla kerralla tuota paikkaa.

        Siis minä kyllä henkilökohtaisesti korostaisin koirapuistojen tärkeyttä koiran henkisen hyvinvoinnin ja sosiaalisuuden kannalta. Koirapuistot ovat koirille mainioita rentoutumispaikkoja normaalin arjen keskellä. Ja sinä joka viittasit keskieurooppalaiseen tapaan kasvattaa koiria, voisit vielä hieman miettiä jyrkkää mielipidettäsi. Koiran omistajana olet ehdottoman aina koirasi johtaja, jopa koirapuistossa, jossa sen tulee kuunella ja totella omistajaansa. Omat koirani olen kouluttanut kuuliaisiksi ja tottelevaiseksi, mutta en siltikään kulkisi koira vapaana kaupungin kaduilla, vaikka varmasti voisinkin. Koira on ihmisestä riippumatta aina koira, jolla on koiran vaistot ja mitä tottelevaisinkin koira saattaa joskus yllättää esim. karkaamalla.

        Loppupeleissä melko turhaa edes lotkauttaa korviaan tuollaiselle "koirapuistoja vastaan" hömpälle. Eipä kukaan sinua sinne pakota ;)


    • dumbass

      Jeah.. ja keskieuroopassa saa vielä typistelläkin koiria. Loistava esimerkki!

    • Muutama pointti

      "Ne ovat omiaan stressaamaan koiria: pienessä tilassa paljon toisilleen
      vieraita koiria."

      Totta , onneksi puisto jossa käyn on iso ja en törmää kuin tuttuihin koiriin , kun käyn myöhään illalla.

      "Ne ovat myös oikeita tautipesiä. Kaikenlaiset ripuli- ym. taudit leviävät niistä."

      Totta , nyt aion hetkeksi jättää puistossa käymisen. Lumen sulaessa paska, kusi lilluu siellä.
      Ainahan löytyy näitä idiootteja joytka eivät korjaa koiransa jätöksiä

      • kerrankin järkevä

        Olet aivan oikeassa, ja sinä oletkin oivaltanut, mikä on koirapuistojen ainoa, edes jonkin verran järkevä käyttötapa. Toivottavasti muutkin tajuaisivat sen, mutta se lienee liikaa toivottu.


    • doginomistaja

      Miten se sinulle kuuluu, että vienkö koirani koirapuistoon vai en?
      Ja miten se ees haittaa sinua?

    • Rubi-koiran omistaja

      Sitä minäkin sanoin ja sitte pari epäsosiaalista mulkvistia haukkuu minua sen takia, vaikka ei ole mitään syytä....eivätkö nuo itsekin käy puistoissa, vaikka siellä taudit leviävätkin, jokaisen oma asiahan se on.....Mikä mua huvittaa, lähinnä se, että noi lapselliset pikkusielut mollaa täällä minua, mutta eivät raukat osaa katsoa peiliin....Mikä syy on haukkua sen perusteella, että mä sanon käyväni puistossa, jos haluan, sittenpähän olen idiootti tuon aloittajan mielestä, eipä se ole sen ongelma eikä sitä myöskään satuta? Monet on varmaan samaa mieltä mun kanssa....

      • valio<<<<<

        Aivan turha vetää herneitä nenään kun aloittaja mollaa, sen näkee jo kilometrin päähän, että kunnon trollaus menossa. Tämmöiset keskustelupalstat, joissa voi nimettömänä kommentoida, eivät ole mitään muuta kuin pelkkää jaskailua :) Kommentoijien asenne ja kirjoitustyyli muuttuu välittömästi, kun pitää kirjoittaa omalla nimellään. Monet rotukoira- tai yhdistysten foorumit ovat tästä hyviä; siellä kunkin käyttäjätunnus on oma nimi (etunimi sukunimi). Jäävät nuo trollaukset tämmöisille tyhjänpäiväisille palstoille :)

        Ja aiheeseen kommentoiden, me kävimme koirapuistossa, kun ei ollut muuta turvallista paikkaa pitää koiraa irti ja antaa sen juosta vapaana. Mitään tappeluita ei pahemmin tullut vastaan, mutta pikkuhiljaa alkoi kerääntymään yhä enemmän ja enemmän ärsytyksenaiheita ja lopulta lopetimme puistossa käymisen. Viimeinen niitti oli se, kun olimme illalla myöhään yksinämme koiramme kanssa puistossa. Puistossa on kaksi aitausta, joista toinen oli sillä hetkellä tyhjä. Seuraksemme saapui pian nuori ja homssuinen nainen, jolla oli kolme narttukoiraa mukanaan. Yhdellä nartuista oli kiima päällä ja uroksemme innostui siitä heti. Muija ei tehnyt elettäkään yrittääkseen estää koirien liiallisen kiehnäämisen, kysyimme häneltä vielä että pentujako meinaat tällä tavalla saada? Vastaus oli myöntävä.. Eipä onneksi tullut pentuja kun saatiin estettyä astuminen. Muija yritti vielä saada meitä jäämään puistoon, kun "koirat selvästi tulevat hyvin toimeen." Just joo.. Kuulimme vielä kavereilta juttua, että tuo nainen oli yrittänyt jo pidemmän aikaa nartuillaan saada tuolla tavalla pentuja maailmaan.


    • Rubi-koiran omistaja

      En tiedä, onko kumpikaan noista mun mollaajista tuo aloittaja, epäilen, ettei ole, mut idiootteja ja kusipäitä, joiden tarkotus on vaan näemmä trollata niinkuin sanoit....Minua haukkuvat idiootiksi, mutta ovat sellasia itekkin....Ei sillä, onhan tuota itekkin ollu hölömö välillä, mutta nyt kun sanoin vaa, että jos me ollaan tyhmiä, kun käydään koirapuistossa, niin ei se varmaan ole tuon aloittajan ongelma, niin ei noilla 2 ole mitään syytä ruveta haukkumaan mua....:) Ja toi muija, mistä puhuit...todella omituista, eihän kenenkään toisen koiran tarvii olla siittäjä sen narttukoirille....Jos haluaa pennuttaa koiransa, hommatkoon siihen uroksen jostain muualta....ei toisen koiria voi siihen käyttää ilman omistajan suostumusta....Itelläkin narttukoira, mutten todellakaan halua, että se pamahtaa paksuks just nyt, jos joskus pamahtaa, ni se on sillon, ku on resurssit pitää ne pennut ja sellanen asunto, jossa voi olla koiralauma....Nyt asutaan yksiössä ja sinne vielä pentuja, ni huhhuh, se ois jo eläinrääkkäystä ja sit, ku siihen menee rahaa jo useemman koiran pitämiseen, vaikka kyllähän jotkut niistä pennuista antaisin eteenpäi....:)

    • Ei ole totta !

      Ei , ei ei !!!!!
      Taas tämä kuopion lahja maailmalle täällä avautumassa !

    • Rubi-koiran omistaja

      No, lol...Entä sitten? Anna mun olla äläkä tule aukomaan sitä hapannaamaasi, en ole sinulle edes puhunut.....

    • Voi elämän kevät

      Ei , Ei , Ei .. Taas se on täällä :)

      " noko toi kun toi mun koira ja toisaalta taas kun toisten koirat ja sitten kun ne toisten koirien omistajat ja toisaalta kun jokainen pitäisi huolen omistaan koiristaan ettei huolehtis ollenkaan vieraitten koirista"

      Heeehheeehheee !!!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe