Sairauspvraha hylätty

dippadai123

tereve

Sainpa päätöksen että sairauspäivärahahakakemus hylätty. Olin ensin 18 päivää sairaslomalla, josta se minimi 22,04 maksettiin. Sen jälkeen s-lomaani jatkettiin mielenterveystoimiston lääkärin toimesta tammikuun loppuun saakka, samasta syystä. Odottelin päätöstä yli kuukauden, täysin rahattomana, pikavipit otettu, laskin sen mukaan että päätös on myönteinen (en edes muuta kuvitellut), ja että saanpa ne nyt maksettua (kela lupasi että päätös tehdään tällä viikolla viimeistään, se sentään lopulta piti paikkansa). Joka viikko soitin sinne, ja vakuuteltiin (minä panikoin ja pelkään näitä asioita, kuuluu juuri kyseiseen sairauteen, joten tuli hieman painostettua) että päätös tehdään pian ja on kyllä varmasti ihan ok, kaikki tarvittavat tiedot kun kerta löytyvät ja jatkosairausloma kyseessä, eikä edes mitenkään pitkäksi ajaksi. ok....

Mutta, hylättyhän se on. Mitäs nyt? mistä nyt saan rahaa? Kelan mukaan olen työkykyinen edelliseen työhöni jossa aikoinaan vähän aikaa olin, "tekninen avustaja" paikallisessa teatterissa....ööö....häh? niin se oli ihan palkkatukityö muutaman kuukauden, ajat sitten. Olen siis kykenevä juuri siihen työhön, ok, milloinka työni taas alkaa? Minut siis laitettiin terapian kautta sairaslomalle henkisen tilani takia, työttömyydestä. Kun on henkisesti paskana niin on, ei siinä auta vaikka kuinka todellisuudessa haluaisin olla terve ja työssä, missä vaan.

MTK lääkäri lähetti sinne A-lausunnon jonkun sairaskertomuksen, mikä lie. Kuulema B-lausunnon tekeminen on työlästä ja että noilla pitäisi homma onnistua kyllä. Eipä onnistunut, mitäs nyt? oliko tämä nyt tässä? n 1300 euroa jäi saamatta, eikä mitään toivoa sitä muualta saada. luottotiedot menee nyt sitten.

1

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutustu palstaan http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5060

      Jos sairaspv-raha hakemus on hylätty, niin ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi työkkäriin heti - http://www.mol.fi/etusivu/index.html ja vasemmalta linkki ilmoittaudu. Muistaakseni tämä pitää varmistaa henk.koht käynnillä viikon sisällä.

      Valita päivärahapäätöksestä Kelaan - päätöksen mukana on ohjeet valituksen tekemiselle.

      Kelaan asumistukihakemus ja sossun toimeentulotukihakemus.

      Kirkon diakonissa saattaa antaa apua ruokamenoihin tms. Äläkä missään nimessä ota lisää pikavippejä vaikka saisitkin jos ei ole aivan pakko. Jos rahat on aivan finaalissa, voisitko lainata kavereilta/vanhemmilta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe