Aloittelevana metsästäjä/rata-ampujana kysyisin seuraavaa: Uusi ase (.308) on lähinnä metsästyskäyttöön suunnattu ja seuraava hankinta on äänenvaimennin.
Jos kuitenkin haluan myöhemmin osallistua jonkinlaisiin kilpa-ammuntoihin (?), olen ymmärtänyt että piipun kokonaispituudelle asetetaan jotkin rajat?
Olen etsinyt tietoa näistä huonolla menestyksellä, voisiko joku valaista sen verran että mitkä rajoitukset pätevät missäkin tilanteissa?
Kilpailut ja piipun pituus
3
410
Vastaukset
- 31
Tutustu SAL:n kilpailusääntöihin aseluokittain. Piipun max pituus tulee harvoin ongelmaksi varsinkaan kivääreissä, mutta suujarrujen jä äänenvaimentajien käyttäminen saattaa olla kiellettyä.
- että ainakaan -86
teknisissä säännöissä ei puhuta piipun pituudesta mitään.
Kokonaispaino max 5.5 kg
Pienin laukaisupaino 1500 g, (hirviammunta 1000 g)
Lisäksi säädöksiä etutähtäimen pituudesta, halkaisijasta , tukin säädöistä ym.
Pitäisi ehkä tilata uudemmat säännöt, mutta näilläkin olen pärjännyt kun olen seurannut ratatuomarin ohjeita.
Viime kesänäkin näin kisoissa käytettävän vaimenninta, ja se hyväksyttiin. Sitä ei mainita erikseen säännöissä.
Ai niin... puoliautomaattia, eli itselataavaa asetta ei luodikkokisoissa pääsääntöisesti saa käyttää. - hatsan
muistaakseni aseen koko mitta täytyy olla 105cm maksimissaan ilman änkkäriä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981562Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231298- 531077
- 72975
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893- 58893
- 106882
- 45879
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82820