Kielletty aihe?

janna,.,.,

Kenen mielestä turkis on turhaa julmuutta? =omasta mielestäni on aivan tuhannen turhaa ja sairasta touhua.
Samaan aikaan tunnen syyllisyyttä siitä, että juon maitoa enempi varmaan, kuin juottovasikka... enkä ainakaan näillä näkymin pysty siitä luopumaan...tee maito se on lähes tulkoon ravintoympyräni kokonaisuudessaan...lihaa jonkin verran käytän...ollut myös täysin lihattomalla 10vuotta, nykyisin satunnaisesti..koiraa en lihattomalle pistäisi koskaan. Saa myös "jahtailla" hiiriä koloistaan...raakaa hiirulaisia kohtaan..mut 99,8% tapauksista hiirulainen puikkii jostain varauloskäytävästä omille teilleen;) joskus käy hiirelle köplästi... kerran tai pari vuodessa....
elämä on ristiriitaista

134

1649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinhän se on,vai on

Riippuu turkiksista.
      Itselläni on 3 kanikauluria ja sisäturkki kanista ja en luopuisi niistä.
      Lisäksi noi kettuterroristit jotka noille kettutarhoille luvatta menevät, saavat minut kannattamaan laillista elinkeinoa. Olkoonkin turkiksista sitten mitä mieltä vaan.
      Eli lyhykäisyydessään, kannatan laillisesti tuotettuja turkiksia, en KIINALAISIA turkiksia.
      Lisäksi turkiksia on ollut aina ja tulee olemaan.....ne kuuluvat pohjoisiin maihin lämmöntuottajina

Juottovasikkaa en syö, koska sen liha on kärsimyksiä täynnä......onneksi juottovasikka-liha on pannassa aika monessakin maassa...
      http://www.animalia.fi/animalia-toimii/toimintakohteet/tuotantoeläimet/naudat/valkoinen-vasikanliha

Mutta näitä vasikoita eivät kettutytöt käy varastamassa ja laskemassa vapauteen...miksiköhän......????????

• näin se vaan on

Mitä iloa niille ketuille ja minkeille on, että ne päästetään suomen luontoon kuolemaan nälkään tai tappamaan lintumme???
        Niin kauan kun tarhaus on laillista ja turkikset tuotetaan edes jotenkin inhimmilisesti (näinhän toimitaan nykyään, siitä määrää laki), niin kannatan ennemmin niitä kuin rikollisia jotka yön pimeydessä tekevät tuhojaan toisten yrityksiin.
        Jos et tätä ymmärä, niin en voi auttaa.
        turkistarhaus on suomessa edelleen laillinen elikeino ja sallittu.
        piste.

Sähän voit ja saat olla mitä mieltä tahansa. Minä olen tätä mieltä.
        Suonet sen minulle.

• janna,.,

ensiksi ihan pakko tarttua sanoihin juottovasikkaa en syö;) no en kyllä minäkään söisi;) mutta vasikat juo maitua..tai siis tiivisteen ja veden sekoitusta lähinnä, paitti jossain paikoissa vasikkaa saa imutella ihan ommaa äityliä, joka on jo eläimen psyyken kannaltakin suositeltavaa omasta mielestäni..mutta en ole sen kummemmin tarkemmin tohon puoleen perehtynyt, niin tiä sit koko tottuutta, jos koskaan voikaan tietää..missään asiassa..
        Jop.. ja tähdentäisin , että turkis on mielestäni turhaa kärsimystä, kun tarkoitetaan tarhattuja häkissä eläviä eläimiä..omin silmin on tullu nähtyä mitä elämä turkisketulla on..ihan paskaa..ja siis ihan laillisesti olen tämän nähnyt..silmiä rikki, elintila olematon, turhautumista....sukulaisilla on tarha..mitä en tajua..miten ne ei ite tajua ja näe sitä kurjuutta...mutta en minä ala lakia vastaan pokkuroimaan. toivon vain, että joskus tälle epäkohdalle tulee parannus..ja aika monelle muullekkin epäkohdalle..
        ja itse olen yhen sortin kakka, voin vain toivoa, että lehmien olot paranee tulevaisuudessa enempi ja enempi, sekä "tuotantoeläinten" muidenkin osalta elämänlaatu paranisi.
        Voin tietysti olla aika monessa asiassa ja olenkin pahasti hakoteillä..mutta en koe metsästystä sinänsä pahana, kunhan osaa asiansa, eli nopea lopetus , eikä tarpeetonta kärsimystä tuoteta..
        ..majavaturkkikin ois ihan ok, mutta se tapa jolla majava metsästetään, hukuttamalla omille kulkureiteilleen..ihanaa on varmaan kuolema hukkumalla..ei voi ymmärtää..yök sairasta.. on varmaan muitakin tapoja, mutta tuota saa aika monessa maassa harrastaa ihan lain voimalla, ja sittenhän se on oikein,,hyi ei ole.
        joo vasikoiden laskemisesta vapauteen..ei se ole monessa paikassa normivasikankaan elämä hääviä, saati sitten juuri noiden kyseisten....(jos ne ei oo tarpeeksi söpöpörröjä?) oikeasti vasikat on ihan sikana lutusia isoine silmineen ja touhukkaine intoiluineen;)

• janna.,.,
        näin se vaan on kirjoitti:

Mitä iloa niille ketuille ja minkeille on, että ne päästetään suomen luontoon kuolemaan nälkään tai tappamaan lintumme???
        Niin kauan kun tarhaus on laillista ja turkikset tuotetaan edes jotenkin inhimmilisesti (näinhän toimitaan nykyään, siitä määrää laki), niin kannatan ennemmin niitä kuin rikollisia jotka yön pimeydessä tekevät tuhojaan toisten yrityksiin.
        piste.

Suonet sen minulle.

Sinä olet tuota mieltä ja minä olen tätä mieltä ja olen siitä just niin iloinen että just minä olen tätä mieltä, enkä sitä mieltä;) no juu mielipiteet on erilaisia, ymmärsin sitä koskaan tai en...
        heh ja todennäköiseti en, enkä toivottavasti koskaan ymmärräkkään...silloinhan minä en olisi minä vaan sinä ja jos sinä ymmärtäisit minua, niin hyi sinä olisit minä ja silloin... no sori syntymähumala vaivaa..pari depis päivää takana ja nyt sit aarinko aakee mua mielessä lämmittää...siis muistin että talven jälkeen on yleensä aina tullut kesä...sitkutellaan pari kuukautta, ei ole paljon pois kokonaisuutta ajatellen ja taas kaikki melkolailla hyvin..omassa päässä siis...ei koko maailmassa.
        Enkä kannata kettujen spreijaamista ja tai vapauteen päästämistä...ei aikuisten ihmisten touhuja..ei johda yhtään mihinkään se.

• Myy-Pikkuinen

siis tappavat linnut ja kuolevat nälkään!! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
        Niin ja sanoohan sen nyt järkikin ettei vasikat luonnossa itekseen pärjää...mietippä vähän että miksiköhän eivät!! =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• olet klikattu
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

siis tappavat linnut ja kuolevat nälkään!! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
        Niin ja sanoohan sen nyt järkikin ettei vasikat luonnossa itekseen pärjää...mietippä vähän että miksiköhän eivät!! =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

klik klik

• venla s
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Kylläpä taas kerran lunastit kaikki odotukset.
        Vain tyhmä ja idiootti ottaa noistakin ilon ja tahallaan väärin ymmärtämisen jalon taidon.
        Onnittelut, et tuottanut taaskaan pettymystä!!!!

• janna,.,.
        janna,., kirjoitti:

ensiksi ihan pakko tarttua sanoihin juottovasikkaa en syö;) no en kyllä minäkään söisi;) mutta vasikat juo maitua..tai siis tiivisteen ja veden sekoitusta lähinnä, paitti jossain paikoissa vasikkaa saa imutella ihan ommaa äityliä, joka on jo eläimen psyyken kannaltakin suositeltavaa omasta mielestäni..mutta en ole sen kummemmin tarkemmin tohon puoleen perehtynyt, niin tiä sit koko tottuutta, jos koskaan voikaan tietää..missään asiassa..
        Jop.. ja tähdentäisin , että turkis on mielestäni turhaa kärsimystä, kun tarkoitetaan tarhattuja häkissä eläviä eläimiä..omin silmin on tullu nähtyä mitä elämä turkisketulla on..ihan paskaa..ja siis ihan laillisesti olen tämän nähnyt..silmiä rikki, elintila olematon, turhautumista....sukulaisilla on tarha..mitä en tajua..miten ne ei ite tajua ja näe sitä kurjuutta...mutta en minä ala lakia vastaan pokkuroimaan. toivon vain, että joskus tälle epäkohdalle tulee parannus..ja aika monelle muullekkin epäkohdalle..
        ja itse olen yhen sortin kakka, voin vain toivoa, että lehmien olot paranee tulevaisuudessa enempi ja enempi, sekä "tuotantoeläinten" muidenkin osalta elämänlaatu paranisi.
        Voin tietysti olla aika monessa asiassa ja olenkin pahasti hakoteillä..mutta en koe metsästystä sinänsä pahana, kunhan osaa asiansa, eli nopea lopetus , eikä tarpeetonta kärsimystä tuoteta..
        ..majavaturkkikin ois ihan ok, mutta se tapa jolla majava metsästetään, hukuttamalla omille kulkureiteilleen..ihanaa on varmaan kuolema hukkumalla..ei voi ymmärtää..yök sairasta.. on varmaan muitakin tapoja, mutta tuota saa aika monessa maassa harrastaa ihan lain voimalla, ja sittenhän se on oikein,,hyi ei ole.
        joo vasikoiden laskemisesta vapauteen..ei se ole monessa paikassa normivasikankaan elämä hääviä, saati sitten juuri noiden kyseisten....(jos ne ei oo tarpeeksi söpöpörröjä?) oikeasti vasikat on ihan sikana lutusia isoine silmineen ja touhukkaine intoiluineen;)

elekää vapautelko pikku vasikoita, liian orpoa ois se touhu... elinolosuhteiden vain pitäisi kehittyä ja joidenkin epäkohtien katkettava ehkä kokonaan.... en ole kuullut mitään todella onnnistuneita ratkaisuja kettujen elinolojen parannukseksi, joita kukaan siis lähtisi innolla toteuttamaankaan...nytkin jotkut valittelevat, kun pitää laittaa tasanne jonnkekkin häkin nurkkaan...kauheaa hirveä duuni ja voi paska, siitä se vasta rumasana irtoo, jos se elukka on mennyt sen ajankulukseen tuhoamaan ja pitäis mennä sille uus semmonen kyhäämän...ja uus laitetaan joskus ens vuoden toukokuus....

• ????? laki
        näin se vaan on kirjoitti:

piste.

Suonet sen minulle.

Anteeks mikä laki niin määrää että turkikset tuotetaan 'inhimillisesti'?
        Missä laissa lukee et eläintä saa pitää verkkohäkissä?

• Laillinen elinkeino Suomessa, jonka turvaa laki.
        Kettutytöt harjoittavat terrorismia laillista elinkeinoa kohtaan . . . eli rikkovat lakeja ja näin ollen ovat verrattavissa rikollisiin.

• janna,.,.
        umalehtinen kirjoitti:

Laillinen elinkeino Suomessa, jonka turvaa laki.
        Kettutytöt harjoittavat terrorismia laillista elinkeinoa kohtaan . . . eli rikkovat lakeja ja näin ollen ovat verrattavissa rikollisiin.

aha

• Lämmöntuottamisesta sen verran,että nykypäivänä on vähintään vastaajia lämmöntuottajia,jos asuista puhutaan.Eli mikään välttämättömyys turkikset ei ole edes siinä mielessä.
        Se että jokin asia on aina ollut,niin montaa on onneksi myös myöhemmin tarkemmin ajateltuna joko muutettu parempaan suuntaan,tai lopetettukkin.Maailma muuttuu,ja onneksi jossain asioissa parempaankin.Toivottavasti myös tässä.Eli elinkeino,jossa huono eläintenpito sallitaan,lopetettaisiin kokonaan.Se kun ei ole sivistyneen valtion tunnusmerkkejä.

• en katso

En katso noita provo videoita.
        Niitä on ihan turhaa linkitellä tänne. Ei mitään todellisuuspohjaa. Sen näki niissä muokatuissa sikavideoissakin........kukaan ei tiedä mistä ne on otettu ja koska.

Eikä tarhakettuja voi sanoa villieläimiksi, siinä muodossaan mitä sanalla oikeasti tarkoitetaan......

• molossi kirjoitti:

Lämmöntuottamisesta sen verran,että nykypäivänä on vähintään vastaajia lämmöntuottajia,jos asuista puhutaan.Eli mikään välttämättömyys turkikset ei ole edes siinä mielessä.
        Se että jokin asia on aina ollut,niin montaa on onneksi myös myöhemmin tarkemmin ajateltuna joko muutettu parempaan suuntaan,tai lopetettukkin.Maailma muuttuu,ja onneksi jossain asioissa parempaankin.Toivottavasti myös tässä.Eli elinkeino,jossa huono eläintenpito sallitaan,lopetettaisiin kokonaan.Se kun ei ole sivistyneen valtion tunnusmerkkejä.

Ennen tosiaan turkikset oli käyttöasusteita, ja nahkat metsästettiin metsistä, eläimet elivät normaalia villieläinten elämää. Nyt on asia eri, lämpimiä asusteita saa ilman eläinten rääkkäämistä.

• kvg.......
        ????? laki kirjoitti:

Anteeks mikä laki niin määrää että turkikset tuotetaan 'inhimillisesti'?
        Missä laissa lukee et eläintä saa pitää verkkohäkissä?

Jos et tiedä niin en voi auttaa.
        Hae googlesta.
        Sieltä se löytyy samalta alalta kuin kotilemmikkien pitokin........
        Jos olet noin tietämätön, niin kannattaa ehdottomasti sivistää itseään.

• janna,.,
        en katso kirjoitti:

Niitä on ihan turhaa linkitellä tänne. Ei mitään todellisuuspohjaa. Sen näki niissä muokatuissa sikavideoissakin........kukaan ei tiedä mistä ne on otettu ja koska.

Eikä tarhakettuja voi sanoa villieläimiksi, siinä muodossaan mitä sanalla oikeasti tarkoitetaan......

joko mun silmiä on muokattu..tai tarhaa..hmmmmm
        voi voi voi kun ei voi enää silmiinsäkään luottaa...
        ikävää..todella ikävää..no vanhuus ei tule yksin, nyt se on sitten omin silmin kautta koettu.

• "Lisäksi turkiksia on ollut aina ja tulee olemaan...."

Kyllä ihminen on varmasti turkiksia käyttänyt vuosituhansia, mutta turkistarhausta ei ole ollut "aina" vaan se on loppujen lopuksi hyvin nuori elinkeino.

• 1+2+

Kantti kestää ja on kestänytkin, mutten käytä aikaani noihin provonauhoihin..ne kun eivät anna todellista kuvaa yhtään mistään, vaan hakevat vain ja ainoastaan sensaatiota........se on 2 eri asiaa.....

*Olkoon se eläin mikätahansa, sen paikka ei ole kitua elämäänsä pienessä verkkopohjaisessa häkissä siinä pyöriä hullunlailla ympyrää ja usein vielä silmä tai jalkapuolena tai raadeltuna...* sanoit.
        -hyvä että olet samaa mieltä koirien häkkikasvatuksesta ja kelvottomista elioloista. Täälläkin on noita "tuttuja", jotka ovat jääneet kiinni moisesta.........kuten hyvin muistat. Jos tarkkoja ollaan, niin nuo eivät eroa millään tavalla kettujen häkeistä.

• 9+999
        janna,., kirjoitti:

joko mun silmiä on muokattu..tai tarhaa..hmmmmm
        voi voi voi kun ei voi enää silmiinsäkään luottaa...
        ikävää..todella ikävää..no vanhuus ei tule yksin, nyt se on sitten omin silmin kautta koettu.

Jos sun mielestä ne ei ole tarkoitushakuisia ja väärennettyjä, niin......usko sitten vaikka joulupukkiin.

• 1+2+ kirjoitti:

Kantti kestää ja on kestänytkin, mutten käytä aikaani noihin provonauhoihin..ne kun eivät anna todellista kuvaa yhtään mistään, vaan hakevat vain ja ainoastaan sensaatiota........se on 2 eri asiaa.....

*Olkoon se eläin mikätahansa, sen paikka ei ole kitua elämäänsä pienessä verkkopohjaisessa häkissä siinä pyöriä hullunlailla ympyrää ja usein vielä silmä tai jalkapuolena tai raadeltuna...* sanoit.
        -hyvä että olet samaa mieltä koirien häkkikasvatuksesta ja kelvottomista elioloista. Täälläkin on noita "tuttuja", jotka ovat jääneet kiinni moisesta.........kuten hyvin muistat. Jos tarkkoja ollaan, niin nuo eivät eroa millään tavalla kettujen häkeistä.

Ai siellä on joku pitänyt koiria tällaisissa häkeissä, no miten kävi, saivatko jatkaa sitä koiranpitoa?

http://yle.fi/ecepic/archive/00332/turkistarhaus_turki_332450b.jpg

Ja etsimällä etsin oikein positiivisen kuvan onnellisista eläimistä joilla on sekin virikkeeksi annettu puukapula siinä käytössä.

• 1+2+ kirjoitti:

Ai sinä hyväksyt ketut niihin pieniin häkkeihin, mutta et koiria...minusta nuo molemmat eläimet on kipua ja tuskaa tuntevia eläimiä ja ansaitsevat parempaa...

En nyt tiedä mistä ''tutuistasi'' kerrot, jotka minunkin pitäisi tietää ja muistaa, mutta hyvä että edes ne eläimet on sitte päässeet pois pienistä häkeistä...

• 15+13
        molossi kirjoitti:

Lämmöntuottamisesta sen verran,että nykypäivänä on vähintään vastaajia lämmöntuottajia,jos asuista puhutaan.Eli mikään välttämättömyys turkikset ei ole edes siinä mielessä.

Siis turkikset eivät ole mikään välttämättömyys, MUODISTA siinä on kyse, on mukamas niin hienoa kulkea rääkätty kettu harteita lämmittämässä!

• Ei siitä mihinkään pääse.
        Voimassa oleviien lakien mukaan rikkovat noissa iskuissaan ties miten montaa lain kohtaa!

Ei asioita noin hoideta/muuteta. Ei nyt eikä vastaisuudessa.
        Päättäjät puntaroivat asiaa monelta kantilta. Yksi syy eikä ehkäpä vähäisin ole se että miten monelle vaikkapa jo pelkkä turkistarhaus antaa elannon.

• Myy-Pikkuinen
        umalehtinen kirjoitti:

Ei siitä mihinkään pääse.
        Voimassa oleviien lakien mukaan rikkovat noissa iskuissaan ties miten montaa lain kohtaa!

Päättäjät puntaroivat asiaa monelta kantilta. Yksi syy eikä ehkäpä vähäisin ole se että miten monelle vaikkapa jo pelkkä turkistarhaus antaa elannon.

Eiköhän se ole niiden k"kettutyttöjen/poikien asia miten ne asiansa julki tuo. Joko laillisesti tai laittomasti, pääasia että kaikki on eläinten hyödyksi!!

Vitut minä niistä tarhaajista välitä, eläinten kärsimyksistä kyllä!! =))))))))))))))))))))))))))))

• 15+13 kirjoitti:

Siis turkikset eivät ole mikään välttämättömyys, MUODISTA siinä on kyse, on mukamas niin hienoa kulkea rääkätty kettu harteita lämmittämässä!

norskeista sen suhteen, Oslo Fashion Week on kieltänyt turkisten käytön näytöksissään. Juuri sellaisia signaaleja minusta kaivataan, toivottavasti se on "tarttuvaa"! Suomen mediaa ei ole tainnut jostain syystä se uutinen kiinnostaa, en löytänyt suomeksi muuta kuin Animalian tiedotteen aiheesta.

http://www.animalia.fi/tiedotteet/oslon-muotiviikoilla-ei-esitellä-turkiksia-–-norjassa-muotiala-mukana-toiminnassa-turkiks

Kaikkihan sitä eivät sulata, esimerkiksi Ruotsista ja Tanskasta on suureen ääneen ihmetelty asiaa vaikka siellä muuten ollaan jo käytännön toimissa turkistarhauksen lopettamiseksi ainakin osittain. Mutta minusta nuo perustelut on ihan riittävät,

"Tämä on ollut luonnollinen valinta, sillä emme halua Oslon muotiviikkojen olevan areena, jossa edistetään sellaisten tuotteiden kauppaa, joiden tuotanto on eläinten hyvinvointisyistä jo useissa maissa laitonta."

• 10+9
        Ursa kirjoitti:

norskeista sen suhteen, Oslo Fashion Week on kieltänyt turkisten käytön näytöksissään. Juuri sellaisia signaaleja minusta kaivataan, toivottavasti se on "tarttuvaa"! Suomen mediaa ei ole tainnut jostain syystä se uutinen kiinnostaa, en löytänyt suomeksi muuta kuin Animalian tiedotteen aiheesta.

http://www.animalia.fi/tiedotteet/oslon-muotiviikoilla-ei-esitellä-turkiksia-–-norjassa-muotiala-mukana-toiminnassa-turkiks

Kaikkihan sitä eivät sulata, esimerkiksi Ruotsista ja Tanskasta on suureen ääneen ihmetelty asiaa vaikka siellä muuten ollaan jo käytännön toimissa turkistarhauksen lopettamiseksi ainakin osittain. Mutta minusta nuo perustelut on ihan riittävät,

"Tämä on ollut luonnollinen valinta, sillä emme halua Oslon muotiviikkojen olevan areena, jossa edistetään sellaisten tuotteiden kauppaa, joiden tuotanto on eläinten hyvinvointisyistä jo useissa maissa laitonta."

ja se että sielä turkistarhausta vastustavat näköjään muutkin kuin "kettutytöt"!!!

• 99+9
        Ursa kirjoitti:

Ai siellä on joku pitänyt koiria tällaisissa häkeissä, no miten kävi, saivatko jatkaa sitä koiranpitoa?

Ja etsimällä etsin oikein positiivisen kuvan onnellisista eläimistä joilla on sekin virikkeeksi annettu puukapula siinä käytössä.

Se koirajuttu on kesken ja koirat on tutun hoitolassa.

• 5+1
        Sikra kirjoitti:

Ai sinä hyväksyt ketut niihin pieniin häkkeihin, mutta et koiria...minusta nuo molemmat eläimet on kipua ja tuskaa tuntevia eläimiä ja ansaitsevat parempaa...

En nyt tiedä mistä ''tutuistasi'' kerrot, jotka minunkin pitäisi tietää ja muistaa, mutta hyvä että edes ne eläimet on sitte päässeet pois pienistä häkeistä...

Sun tiedot kettutarhoista perustuu vain ja ainoastaan näihin vääristeltyihin sensaatio filmeihin...
        En voi kuin valittaa......

• 4+18
        99+9 kirjoitti:

Se koirajuttu on kesken ja koirat on tutun hoitolassa.

Niin eli niitä koiria ei saanu pitää sellaisissa häkeissä koska ne kerran vietiin sieltä pois mut kettuja saa!

• 10+15
        5+1 kirjoitti:

Sun tiedot kettutarhoista perustuu vain ja ainoastaan näihin vääristeltyihin sensaatio filmeihin...

Kerros kuule sä sitten niistä kettutarhoista kun kerran tiedät paremmin! Millaset olot niillä ketuilla sun TIETOJES mukaan on, laitas nyt faktaa!

• Myy-Pikkuinen
        5+1 kirjoitti:

sinun tiedot perustuu??

• 10+8
        umalehtinen kirjoitti:

Ei siitä mihinkään pääse.

Mietitkö sä uma ollenkaan niitä eläimiä??
        Sä puolustelet elinkeinoa sillä että muutama radikaali penska on murtautunu turkistarhoille. Kyl kaikki tietää että se on laitonta mut onko sulla mielipidettä itse asiaan eli turkiseläinten oloihin niissä tarhoissa??
        Onko sun mielestä oikein että kettua pidetään pienessä häkissä`??

• Pukeli 1
        umalehtinen kirjoitti:

Laillinen elinkeino Suomessa, jonka turvaa laki.

että ihan oikeasti olet tuota mieltä, kunhan nyt vain heittelet, että tulisi keskustelua tästä ikuisuus asiasta.
        Eikös kaikki jotka tällä palstella viihtyvät ole koiraihmisiä, henkeen ja vereen ?

Oikea koiraihminen ei voi sallia, että kettuja mitkä kuuluvat koiraeläimiin kohdellaan julmasti ja vielä puolustaa elinkeinon nimissä tätä erittäin iljettävällä tavalla hankittua elantoa.

• Myy-Pikkuinen
        10+8 kirjoitti:

Sä puolustelet elinkeinoa sillä että muutama radikaali penska on murtautunu turkistarhoille. Kyl kaikki tietää että se on laitonta mut onko sulla mielipidettä itse asiaan eli turkiseläinten oloihin niissä tarhoissa??

ole koskaan ollut mitään omaa mielipidettä tuohon asiaan, se jauhaa tuota samaa virttään vaan kokoajan. =))

• 13+10
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

ole koskaan ollut mitään omaa mielipidettä tuohon asiaan, se jauhaa tuota samaa virttään vaan kokoajan. =))

joka ei ole koskaan kertonut omaa mielipidettään tähän aiheeseen vaikka muuten osallistuukin kaikkiin eläinsuojelukeskusteluihin, on Haukullinen. =)))))))))))

• tässä idille faktaa

• tähän eikä filmeihin

• Myy-Pikkuinen

• Myy-Pikkuinen

• olet kyllä niin piha
        4+18 kirjoitti:

Niin eli niitä koiria ei saanu pitää sellaisissa häkeissä koska ne kerran vietiin sieltä pois mut kettuja saa!

ne koirat oli omissa paskoissaan !!!!!!!!!!
        Siksi ne vietiin pois. Lisäksi häkit olivat niille liian pienet.
        Ketuilla on lainmukaiset häkit.Laki siis määrää kettujen ja minkkien häkit!!!!!!!!!!!!!!

TE TOLLOT USKOTTE VAIKKA BONSAIKISSOIHIN jos joku esittelee ne totena........säälittävää sakkia.......

• idiootille linkki

• idiootti ei osaa
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Unknown ExType: 'UNHANDLED_ERROR'

IP verification error

Ai hitto mutta tuohan sopii hyvin sinun tiedoksi!! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

se linkki toimii ihan hyvin, mutta jos et osaa konettasi käyttää niin en voi kuin valittaa

• Myy-Pikkuinen
        olet kyllä niin piha kirjoitti:

ne koirat oli omissa paskoissaan !!!!!!!!!!
        Siksi ne vietiin pois. Lisäksi häkit olivat niille liian pienet.
        Ketuilla on lainmukaiset häkit.Laki siis määrää kettujen ja minkkien häkit!!!!!!!!!!!!!!

TE TOLLOT USKOTTE VAIKKA BONSAIKISSOIHIN jos joku esittelee ne totena........säälittävää sakkia.......

niistä häkkien koosta, kettujen paikka ei ole niissä häkeissä missä ne nyt joutuvat olemaan! Tiedätkö kuinka ne edes lopetetaan??

• Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Eiköhän se ole niiden k"kettutyttöjen/poikien asia miten ne asiansa julki tuo. Joko laillisesti tai laittomasti, pääasia että kaikki on eläinten hyödyksi!!

Vitut minä niistä tarhaajista välitä, eläinten kärsimyksistä kyllä!! =))))))))))))))))))))))))))))

On erilaista kuin muiden rikollisten toimissa?? Samanlaisia lainrikkojia kuin muutkin rikolliset.

Ei ole kettutyttöjen/poikien oma asia . . . se on yhteiskunnan asia pistää kansalaiset elämään lain puitteissa ja noudattattamaan voimassa olevia lakeja.
        Tasa-arvo myy pienoinen on aika tärkeä juttu.

Vai oletko sitä mieltä että kuitenkin rikollisia pitää ymmärtää . . . aikaisemmista lausunnoistasi poiketen.

• spicetspan

Sä uskot vaikka bonsaikissoihin jos ne esitellään sulle totena.........ei mitään itsekritiikkiä ole.
        Sääliksi käy, en voi muuta sanoa.

• Myy-Pikkuinen

opettelisit ensin tuon linkittämisen??

• lakia ei tartte noud
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

niistä häkkien koosta, kettujen paikka ei ole niissä häkeissä missä ne nyt joutuvat olemaan! Tiedätkö kuinka ne edes lopetetaan??

Sun mielestä lakia ei tarvitse noudattaa...no, se on kyllä huomattu. Viestisi kertovat kyllä sen.
        Joka päivä ja kaikista viesteistä paljastuu väliinpitämättömyytesi ja kunnioituksen puute lakia kohtaan

• Myy-Pikkuinen
        lakia ei tartte noud kirjoitti:

Sun mielestä lakia ei tarvitse noudattaa...no, se on kyllä huomattu. Viestisi kertovat kyllä sen.
        Joka päivä ja kaikista viesteistä paljastuu väliinpitämättömyytesi ja kunnioituksen puute lakia kohtaan

lakia ei tarvitse tuossa noudattaa, tarhaajat voisivat rikkoa tuota lakia ja laittaa isot maatarhat ketuille hyvää ruokaa ja koppi missä voivat olla tuulelta ja tuiskuta suojassa!! =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• klikattuna
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

lakia ei tarvitse tuossa noudattaa, tarhaajat voisivat rikkoa tuota lakia ja laittaa isot maatarhat ketuille hyvää ruokaa ja koppi missä voivat olla tuulelta ja tuiskuta suojassa!! =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

klik klik

• Myy-Pikkuinen

• 17+2

• Myy-Pikkuinen

• Myy-Pikkuinen

• Myy-Pikkuinen
        idiootti ei osaa kirjoitti:

se linkki toimii ihan hyvin, mutta jos et osaa konettasi käyttää niin en voi kuin valittaa

linkittää. Autoin sinua vähän ja mitä jos itse opettelisit sen tiedon linkittämisen?? ;))))))))))))))))))))

• Myy-Pikkuinen
        13+10 kirjoitti:

joka ei ole koskaan kertonut omaa mielipidettään tähän aiheeseen vaikka muuten osallistuukin kaikkiin eläinsuojelukeskusteluihin, on Haukullinen. =)))))))))))

oma valinta, osallistuuko vai ei. Mutta tuo yks mummeli käy vaan rääpimässä tuota samaa virtään, muuta se ei osaakkaan. =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• 18+8
        spicetspan kirjoitti:

Sä uskot vaikka bonsaikissoihin jos ne esitellään sulle totena.........ei mitään itsekritiikkiä ole.
        Sääliksi käy, en voi muuta sanoa.

hyväksyisitkö sinä että koiraa pidetään yhden neliön häkissä jossa se nököttäis vuorokaudet ympäri verkkopohjalla?

Äläkä linkitä ja selitä muuta vaan kerro että olisiko se sinun mielestä oikein?

• 20+19
        umalehtinen kirjoitti:

On erilaista kuin muiden rikollisten toimissa?? Samanlaisia lainrikkojia kuin muutkin rikolliset.

Ei ole kettutyttöjen/poikien oma asia . . . se on yhteiskunnan asia pistää kansalaiset elämään lain puitteissa ja noudattattamaan voimassa olevia lakeja.

Vai oletko sitä mieltä että kuitenkin rikollisia pitää ymmärtää . . . aikaisemmista lausunnoistasi poiketen.

saada päättäjät ymmärtämään että eläinrääkkäystä ei pidä sallia sillä perusteella että kutsuu sitä elinkeinoksi !!
        Väitätkö että koiraeläimen pitäminen pienessä häkissä ei ole eläinrääkkäystä? Voisitko kuvitella omat koirasi elämään verkkohäkkiin ympäri vuorokauden?

• ;;;;;;;;;)))))))))))
        umalehtinen kirjoitti:

Uma on oikeassa ja asiallinen toisin kuin taas kerran nämä vääntäjät. Lisäksi nämä luontoterroristit ovat saaneet jopa satojen tuhansien eurojen korvauksia maksettavikseen, sehän ei tietenkään haittaa jos muutenkin aikoo koko ikänsä soosuntuella elää, ei kai ne voi minimituloista ulosmitata.

Itsellä on paljon nahkavaatteita ja eipä se siankaan elo niin herkkua ole ja valtaosa nahkavaatteista tuotetaan siannahasta. Tai ulkomailta tuodusta nahasta, pari vuotta sitten kohistiin kun oli koirannahkaa mukana.
        Myy tuskin muistaa/ tietää tapausta kun oli silloin vielä peruskoulussa eikä ehtinyt 247 roikkua tätien kanssa internetissä ;)))))))

• ;;;;;;;;;;;;;)))))))
        Ursa kirjoitti:

Suomessa on kepu niin vahva puolue että aikalailla saa yhteiskunta muuttua ennenkuin maaseudun elinkeinoihin aletaan kieltolakeja soveltaa. Ensikeväänä on taas eduskuntavaalit, ottakaa selvää ehdokkaidenne kannasta asiaan. Lakeihin voi vaikuttaa lainsäätäjien kautta.

• 19+8
        ;;;;;;;;;))))))))))) kirjoitti:

Uma on oikeassa ja asiallinen toisin kuin taas kerran nämä vääntäjät. Lisäksi nämä luontoterroristit ovat saaneet jopa satojen tuhansien eurojen korvauksia maksettavikseen, sehän ei tietenkään haittaa jos muutenkin aikoo koko ikänsä soosuntuella elää, ei kai ne voi minimituloista ulosmitata.

Itsellä on paljon nahkavaatteita ja eipä se siankaan elo niin herkkua ole ja valtaosa nahkavaatteista tuotetaan siannahasta. Tai ulkomailta tuodusta nahasta, pari vuotta sitten kohistiin kun oli koirannahkaa mukana.
        Myy tuskin muistaa/ tietää tapausta kun oli silloin vielä peruskoulussa eikä ehtinyt 247 roikkua tätien kanssa internetissä ;)))))))

ihan tietoisesti teet sellaisia valintoja että tuet tuotantoa jossa eläimiä kohdellaan huonosti?

Kukin tyylillään. ;(((((((((((((((((((

• 21+32
        umalehtinen kirjoitti:

Näissä rikollisissa on erona se, ettet sinä ole tukemassa heitä niinkuin muita rikollisia.

• 8 + 14
        ;;;;;;;;;;;;;))))))) kirjoitti:

Suomessa on kepu niin vahva puolue että aikalailla saa yhteiskunta muuttua ennenkuin maaseudun elinkeinoihin aletaan kieltolakeja soveltaa. Ensikeväänä on taas eduskuntavaalit, ottakaa selvää ehdokkaidenne kannasta asiaan. Lakeihin voi vaikuttaa lainsäätäjien kautta.

Se sikafarmari Sirkka-Liisa Anttila on oikein kovanaama. Puolustaa häkkieläin tarhausta ja suursikaloita.

No no keskustalle.

• Puhun yleisesti. Turkistarhaus on laillinen elinkeino Suomessa! Nuo nuoret tai minkäikäisiä sitten ovatkin rikkovat lakia . . . eikä heidän keinonsa ole se oikea . .saada muuto aikaiseksi. Päinvastoin tekevät hallaa asialleen.

• Myy-Pikkuinen
        umalehtinen kirjoitti:

Puhun yleisesti. Turkistarhaus on laillinen elinkeino Suomessa! Nuo nuoret tai minkäikäisiä sitten ovatkin rikkovat lakia . . . eikä heidän keinonsa ole se oikea . .saada muuto aikaiseksi. Päinvastoin tekevät hallaa asialleen.

hallaa, sen tekee pakkanen!! Parempi että ihmiset saavat tietää missä oloissa eläimet joutuvat olemaan!!

• Vastaatko tänäänkään
        umalehtinen kirjoitti:

Hyväksytkö vai tuomitsetko Kaishakunin palstalla esittämät maahanmuuttaja-ja homoseksuaalivastaiset kirjoitukset?entä hänen presidentistä esittämänsä lausunnot?

• 15+13
        umalehtinen kirjoitti:

Puhun yleisesti. Turkistarhaus on laillinen elinkeino Suomessa! Nuo nuoret tai minkäikäisiä sitten ovatkin rikkovat lakia . . . eikä heidän keinonsa ole se oikea . .saada muuto aikaiseksi. Päinvastoin tekevät hallaa asialleen.

Niin mitä keinoja sä nyt mahdat tarkoittaa?

• vastaas tähän
        18+8 kirjoitti:

hyväksyisitkö sinä että koiraa pidetään yhden neliön häkissä jossa se nököttäis vuorokaudet ympäri verkkopohjalla?

Äläkä linkitä ja selitä muuta vaan kerro että olisiko se sinun mielestä oikein?

Riippuu kuule ihan koiran koosta.
        Lain mukaan siihenkin on olemassa sopivat rotunsa, tuon kokoiseen häkkiin.

Onko sinun mielestäsi oikein että pakkasella häkitetään isompia koiria vuorokaudet ympäriinsä pihalla?????

Tai että on edelleen olemassa häkkikanaloita?????

• 99+7
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

linkittää. Autoin sinua vähän ja mitä jos itse opettelisit sen tiedon linkittämisen?? ;))))))))))))))))))))

Kuule kyllä osaa, paremmin kuin sinä.
        Mutta sille en voi mitään jos et osaa laittamaani linkkiä avata, se kun toimi ainakin minun koneellani moittettomasti
        ;-)))))))))))))))))))

• uskomattomia pellejä
        Vastaatko tänäänkään kirjoitti:

Hyväksytkö vai tuomitsetko Kaishakunin palstalla esittämät maahanmuuttaja-ja homoseksuaalivastaiset kirjoitukset?entä hänen presidentistä esittämänsä lausunnot?

Ihan samalla lailla, kun pitäisi hyväksyä teidänkin rakkimaiset väännöt ja milloin mistäkin.

• onko oikein
        Ursa kirjoitti:

Mitä mieltä olet palstalaisen koirien pitämisestä häkissä vuodet ympäriinsä ???
        Miten kotikoiran elämä tuosta?
        Mun mielestä kotikoirien pitäisi olla kotona eikä ulkona häkissä. Oli se sitten kuinka iso tahansa.
        mutta vastaa, mitä mieltä olet koirien häkittämisestä???????
        MITÄ?

• vastaas tähän
        Sikra kirjoitti:

Mun mielestä kotikoirien pitäisi olla kotona eikä ulkona häkissä. Oli se sitten kuinka iso tahansa.
        MITÄ?

• Virtuaalikoneistaja
        vastaas tähän kirjoitti:

MITÄ?

levy päälle, jankutus, jankutus, jankutus :)

• voi olla

• ihana video

• Minäpä muistankin
        onko oikein kirjoitti:

MITÄ?

Muistanko oikein, se joka pitää koiria ulkohäkeissä on joku Peris ja hänellähän on sellaisia koiria jotka viihtyvät pihalla?

• vastaas tähän kirjoitti:

MITÄ?

Kerro ensin rotu, ja tarkoitatko ''häkillä'' tarhaa vai häkkiä, niin vastaan...?

• 6+33
        vastaas tähän kirjoitti:

Onko sinun mielestäsi oikein että pakkasella häkitetään isompia koiria vuorokaudet ympäriinsä pihalla?????

Kuule tuon kokoiseen häkkiin ja verkkopohjalla ei asuteta yhtään koiraa.

• faktaa!!
        vastaas tähän kirjoitti:

ei minkään kokoista koiraa saa laittaa niin pieneen häkkiin eikä aitaukseen! Häkissä koiraa ei saa pitää kuin tilapäisesti ja verkkopohjaisessa häkissä EI SAA pitää koiraa ollenkaan!

• 15+13 kirjoitti:

Niin mitä keinoja sä nyt mahdat tarkoittaa?

Ei laittomuuksilla koskaan mitään muutoksia tehdä.

• 18+18
        umalehtinen kirjoitti:

Niin mitä laittomuuksia sä nyt sit tarkoitat????

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,
        umalehtinen kirjoitti:

Laittomuuksilla herätetään kansa tajuamaan mitä ympärillä tapahtuu meidän tietämättä, niin että sitten ihmiset alkais ruveta vaatimaan lakimuutosta.
        ..että niin.

• 11+6
        Pukeli 1 kirjoitti:

että ihan oikeasti olet tuota mieltä, kunhan nyt vain heittelet, että tulisi keskustelua tästä ikuisuus asiasta.
        Eikös kaikki jotka tällä palstella viihtyvät ole koiraihmisiä, henkeen ja vereen ?

Oikea koiraihminen ei voi sallia, että kettuja mitkä kuuluvat koiraeläimiin kohdellaan julmasti ja vielä puolustaa elinkeinon nimissä tätä erittäin iljettävällä tavalla hankittua elantoa.

Voi Pukeli... nyt tais tulla ryppy rakkauteen ku menit arvostelemaan jaloa elinkeinoa. :)))
        Ainakaan uma ei sulle nyt vastaa vaiks muille kyl. Koita kestää! =)))))))))))))))))

• tarkka lukija
        umalehtinen kirjoitti:

jokun elämään, kun olet ?hävittänyt? oudosti heidän koiran.

• luulija
        18+18 kirjoitti:

Niin mitä laittomuuksia sä nyt sit tarkoitat????

varmaa sitä ko se ahisteli lapsen pyöräkellarii ja pelotteli sitä koirallasa.

• tarkka lukija kirjoitti:

jokun elämään, kun olet ?hävittänyt? oudosti heidän koiran.

Kenenköhän koiran olen hävittäny?? Ja nyt tarkkana vastauksesi kanssa.

• 5342
        umalehtinen kirjoitti:

ettet käräjöiny siitä asiasta?

• 11+20
        5342 kirjoitti:

ettet käräjöiny siitä asiasta?

yrittäsit säkin pysyä alotuksen aiheessa, se on turkistarhaus eikä mikään koirien karkaaminen!

• 10+8 kirjoitti:

Sun on ihan turhaa kysäistä tuota minulta. En ole henkilökohtaista kantaani tänne turkistarhauksesta koskaan sanonut, enkä tule sanomaan.
        Olen vain tuonut esille sen että noi kettutytöt tekevät rikoksia noilla iskuillaan.
        Samoin olen tuonut tänne että kyseessä on laillinen elinkeino Suomessa.

Kuten myös sen että mulla on turkki . . .

• 66+1
        en katso kirjoitti:

http://animalia.fi/animalia-toimii/toimintakohteet/turkiseläimet

• yksinkertainen sielu
        umalehtinen kirjoitti:

että mikä on oikea keino saada muutos aikaiseksi? Mitäs näiden aktivistien pitäis sun mielestä tehdä saadakseen muutoksen aikaiseksi?

• yksinkertainen sielu kirjoitti:

että mikä on oikea keino saada muutos aikaiseksi? Mitäs näiden aktivistien pitäis sun mielestä tehdä saadakseen muutoksen aikaiseksi?

Kuin muidenkin asioiden suhteen tehdään, kun halutaan muutosta. Yhteys päättäjiin . . keskustelut, hyvät perustelut, hyvä pohjatyö. Lailliset keinot . . .
        Hitaastihan muutokset tapahtuu . . .
        Yksi tapa on tentata tarkkaan eduskuntavaaleissa ehdokas jota aikoo äänestää. Tentata hänen kantaansa turkistarhaukseen . . .

Turkisten käyttäjät. . .jostain luin.. on enempi vanhemman polven ihmisiä. Väki nuortuu ja elämän realiteetit muuttuvat pikkuhiljaa.

• Myy-Pikkuinen
        umalehtinen kirjoitti:

Kuin muidenkin asioiden suhteen tehdään, kun halutaan muutosta. Yhteys päättäjiin . . keskustelut, hyvät perustelut, hyvä pohjatyö. Lailliset keinot . . .
        Yksi tapa on tentata tarkkaan eduskuntavaaleissa ehdokas jota aikoo äänestää. Tentata hänen kantaansa turkistarhaukseen . . .

Turkisten käyttäjät. . .jostain luin.. on enempi vanhemman polven ihmisiä. Väki nuortuu ja elämän realiteetit muuttuvat pikkuhiljaa.

nuo keinot ole jo käytetty aikaa sitten. Nyt on kyse kuitenkin elävistä olennoista joiden ei noissa olosuhteissa tarvis odotella yhtään kauempaa!!

• yksinkertainen sielu
        umalehtinen kirjoitti:

Eli jos vanhemmat älyäis pitää naamansa kiinni niin saatas vähän nopeemmin yks eläinrääkkäyksen muoto loppumaan! Perustelut on hyvät mut ne ei halua kuunnella. Raha raha raha, se menee aina eläinten hyvinvoinnin edelle!

• yksinkertainen sielu kirjoitti:

Eli jos vanhemmat älyäis pitää naamansa kiinni niin saatas vähän nopeemmin yks eläinrääkkäyksen muoto loppumaan! Perustelut on hyvät mut ne ei halua kuunnella. Raha raha raha, se menee aina eläinten hyvinvoinnin edelle!

ehkäpä laki ja sen kiemurat.
        Ei ehkäpä ole yksinkertaista tehdä lakialoitetta ja saada se nopeassa tahdissa läpi . . .
        En itse tunne lakia ja sen kiemuroita . . .Päättäjien pitää katsoa asioita muultakin kuin yhdeltä kantilta.
        Pitää muistaa että turkistarhaus on toisille elinkeino . . . ja laillinen. Ei ehkäpä ole ihan helppoa tuosta vain lyödä pöytään lakia joka yht'äkkisesti tekee vuosien laillisen elinkeinon laittomaksi . . . .

Ei siinä se auta onko nuori vai vanha .. . ja pitääkö joku ikäryhmä suunsa kiinni. Sama laki on nuorille ja vanhoille . . ..
        Faktaa taas on mikäli turkkien ja turkistuotteiden ostaminen vähenee . . . vähenemistään . . . alkaa tulla turkisliikkeille kannattavuus kysymys . . .
        Mikäli vielä tiukennetaan vaatimuksia eläinsuojelulaissa... turkistarhoille . . .ja vaaditaan uudistuksia . . .moni tarha joutuu sulkemaan ovensa.

Nuo tuntuu mitään sanomattomilta keinoilta, ja hitailta sellaisilta . . . mutta tollai nuo jutut etenee.

• Virtuaalikoneistaja
        umalehtinen kirjoitti:

Ei ehkäpä ole yksinkertaista tehdä lakialoitetta ja saada se nopeassa tahdissa läpi . . .
        En itse tunne lakia ja sen kiemuroita . . .Päättäjien pitää katsoa asioita muultakin kuin yhdeltä kantilta.
        Pitää muistaa että turkistarhaus on toisille elinkeino . . . ja laillinen. Ei ehkäpä ole ihan helppoa tuosta vain lyödä pöytään lakia joka yht'äkkisesti tekee vuosien laillisen elinkeinon laittomaksi . . . .

Ei siinä se auta onko nuori vai vanha .. . ja pitääkö joku ikäryhmä suunsa kiinni. Sama laki on nuorille ja vanhoille . . ..
        Faktaa taas on mikäli turkkien ja turkistuotteiden ostaminen vähenee . . . vähenemistään . . . alkaa tulla turkisliikkeille kannattavuus kysymys . . .
        Mikäli vielä tiukennetaan vaatimuksia eläinsuojelulaissa... turkistarhoille . . .ja vaaditaan uudistuksia . . .moni tarha joutuu sulkemaan ovensa.

Nuo tuntuu mitään sanomattomilta keinoilta, ja hitailta sellaisilta . . . mutta tollai nuo jutut etenee.

syyllistät aika turhaan yhden ryhmän ihmisistä, eivät kaikki vanhemmat ihmiset osta turkiksia ja osa vastustaa tuota laillista eläinrääkkäystä siinä missä nuoremmatkin.

Minun mielestäni nuo ihmiset jotka sitä laillista eläinrääkkäystä puolustavat ja kannattavat ostamalla rääkkättyjen eläimien nahkoja ovat kaikinensa ihmisiä jotka kuvittelevat ihmisen paremmuuden tulevan ulkoisista seikoista.

• Myy-Pikkuinen
        umalehtinen kirjoitti:

kyllä asioista tasan tarkkaa perillä, kysehän on siitä että suurin osa eivät halua sitä lopettaa!! Eli suurin osa päättäjistä (minun mielestäni) suosii eläinrääkkäystä!!

Eikä sitä laikia tarvi tuosta vain pöytään lyödä vaan siirtymäajalla, jonka ei tarvis olla mikään 10 vuotta vaan ehdottomasti lyhyempi. Mutta kun ei, ei ne saatana tee muuta kuin torkkuu ja saivat vielä kalliit "torkkupeitotkin"!! Ei helvetti mitä vitun pelleilyä!!

• 21+9
        umalehtinen kirjoitti:

Älä taas lässytä sontaa, samallalailla ne lakikiemurat onnistuu täälläkin jos hyvää tahtoa riittää, kun
        muissakin EU-maissa.

''' Pitää muistaa että turkistarhaus on toisille elinkeino . . . ja laillinen.'''

Laillinen eläinrääkkäys se on, viisimiljoonaa elämänsä kitumalla elänyttä eläintä pistetään vuosittain suomessa rahaksi. Raha raha raha.

• 21+9 kirjoitti:

Älä taas lässytä sontaa, samallalailla ne lakikiemurat onnistuu täälläkin jos hyvää tahtoa riittää, kun
        muissakin EU-maissa.

''' Pitää muistaa että turkistarhaus on toisille elinkeino . . . ja laillinen.'''

Laillinen eläinrääkkäys se on, viisimiljoonaa elämänsä kitumalla elänyttä eläintä pistetään vuosittain suomessa rahaksi. Raha raha raha.

Elinkeino edelleen . . . . Älä minulle möykkää!!

• Myy-Pikkuinen

Kyllä saan ilman sinun lupaasi kannattaa kettutyttöjä ja poikia. En minä siihen sinun hyväksyntää tarvitse. =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• Myy-Pikkuinen
        umalehtinen kirjoitti:

sinä ja sinun lakisi, työnnä ne lakis sinne mihin aurinko ei paista!! =)))))))))))))))))

Laki laki laki, muuhun et kykene kuin tuohon vanhaan mantraan.

• ei dement
        umalehtinen kirjoitti:

dementiaaaaaaa? Alkava Alzheimer ?????

• Raukkaparka.
        umalehtinen kirjoitti:

Itse sää siin möykkäät, siihe tulit aukoo päätäs ja paskaa jauhamaan. Vastaa alotuksen aiheeseen jos kanttisi riittää, äläkä jauha paskaa. Vahvasti epäilen ettei sinusta ole vastaamaan, eli itsenäiseen ajatteluun, sellain vellihousu sinä olet aina ollut.

• ihmettelijä.........
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

sinä ja sinun lakisi, työnnä ne lakis sinne mihin aurinko ei paista!! =)))))))))))))))))

Laki laki laki, muuhun et kykene kuin tuohon vanhaan mantraan.

Se on yhtä laillinen kuin sun räävittömät juttusi keskustelupalstalla.
        Muutos lähtee jokaisesta itsestään....jospa sinä muuttuisit ensin, kun tarvetta tuntuu olevan kylällisen verran...................................................................................................................

Mä en ymmärrä, miksi muut joutuu lukemaan sun räävittömiä juttujas päivästä toiseen. Eikö ne jumalauta saa sua pois linjoilta sitten millään ??????????? vai eikö ne vaan halua?
        Taitaa olla sama kuin turkistarhauksessakin...............

• Myy-Pikkuinen
        ihmettelijä......... kirjoitti:

Muutos lähtee jokaisesta itsestään....jospa sinä muuttuisit ensin, kun tarvetta tuntuu olevan kylällisen verran...................................................................................................................

Mä en ymmärrä, miksi muut joutuu lukemaan sun räävittömiä juttujas päivästä toiseen. Eikö ne jumalauta saa sua pois linjoilta sitten millään ??????????? vai eikö ne vaan halua?

en ymmärrä eikö ne saa sinunlaista räävitöntä "linjoilta" pois lainkaan. =))))))))))))))))))))))))))

• ''''''''''''''''
        ihmettelijä......... kirjoitti:

'''' Eikö ne jumalauta saa sua pois linjoilta sitten millään ??????????? vai eikö ne vaan halua?
        Taitaa olla sama kuin turkistarhauksessakin............... ''''

• janna,.,,
        umalehtinen kirjoitti:

jos tasa-arvoa pitää olla....niin missä se tasa-arvo sitten kettujen oloissa tulee ilmi?
        Jos sille tasa-arvo linjalle näs lähetään niin, silloin ei mitään kettuja häkeissä pidettäisi.
        Minen ainakaan pitäis, enkä pidä nytkään vaikka se tasa-arvo puuttuukin....ite oon kuuden vuoden iän kieppeillä ekan kerran tarhalla käynyt ja täytyy sanoa, että jo sillon lapsenpää mietti, että aikuisten mielestä tämä näkyy olevan ihan oikein, joten onko mussa jokin vika kun en voi samaa mieltä olla..jätin kertomatta silloin asiasta oman mielipiteen, paitti että kettu on söpö ja jos mulla ois oma, niin se sais olla kotikettu sisällä (yritin olla kautta rantain korrekti, kyllä sitä jo kersana tuon ikäsenä ties mistä riidan saa aikaan jos haluaa..pelotti suoraan sanoen)..ehe het ko sil ois sitten elämä nannaa mun tyynyn vieressä köllötellessä, no lapset on lapsia...kettu kuuluu luontoon.
        ..kuten kai aika moni muukin eläin...esim..koira siis ihan alkujansa peräinen..että itsekästä ja väärin on tämä koiran pitokin...mutta ei mun koiruuden ainakaan tarvi olla noin neliön häkissä paskaansa haistelemassa, ritilän päällä kärvistelemässä...

• janna,.,.
        10+8 kirjoitti:

miettis..se heittäis ne kurjuuden "raadot" kaapistaan pois.
        Mä olen kerran ostanut kirpparilta untuvatoppiksen ..makso vaan 5e ihan uus ja käyttämätön...emmää sitä sen kummemmin puristellu siellä ja ostin...heitin pesukoneeseen ja laitoin sit ko kuivu nii päälle, sit mä sisään ajoin sitä koneella istuessa ja rupesin nyplään, et mitä täs ny oikeen mättää, eihän vanu tältä tunnu...ehe itku meinas päästä kun rupes miettimään niitä elävältä kynittäviä hanhia...takki lensi saman tien takkaan ja sittemmin on tullu aika paljon tarkemmin hiplattua takin sisukset ja präntit.

• koiria häkeissä
        janna,.,, kirjoitti:

jos tasa-arvoa pitää olla....niin missä se tasa-arvo sitten kettujen oloissa tulee ilmi?
        Jos sille tasa-arvo linjalle näs lähetään niin, silloin ei mitään kettuja häkeissä pidettäisi.
        Minen ainakaan pitäis, enkä pidä nytkään vaikka se tasa-arvo puuttuukin....ite oon kuuden vuoden iän kieppeillä ekan kerran tarhalla käynyt ja täytyy sanoa, että jo sillon lapsenpää mietti, että aikuisten mielestä tämä näkyy olevan ihan oikein, joten onko mussa jokin vika kun en voi samaa mieltä olla..jätin kertomatta silloin asiasta oman mielipiteen, paitti että kettu on söpö ja jos mulla ois oma, niin se sais olla kotikettu sisällä (yritin olla kautta rantain korrekti, kyllä sitä jo kersana tuon ikäsenä ties mistä riidan saa aikaan jos haluaa..pelotti suoraan sanoen)..ehe het ko sil ois sitten elämä nannaa mun tyynyn vieressä köllötellessä, no lapset on lapsia...kettu kuuluu luontoon.
        ..kuten kai aika moni muukin eläin...esim..koira siis ihan alkujansa peräinen..että itsekästä ja väärin on tämä koiran pitokin...mutta ei mun koiruuden ainakaan tarvi olla noin neliön häkissä paskaansa haistelemassa, ritilän päällä kärvistelemässä...

Parempi sekin kuin olla kuljetushäkisssä pitkin päivää ja OMISSA PASKOISSAAN..........näitä tulee ilmi kokoajan..........on isompaa kenneliä ja pienempää kotikenneliä. Koirat on häkitettyinä milloin missäkin.

• Kerro?
        koiria häkeissä kirjoitti:

Parempi sekin kuin olla kuljetushäkisssä pitkin päivää ja OMISSA PASKOISSAAN..........näitä tulee ilmi kokoajan..........on isompaa kenneliä ja pienempää kotikenneliä. Koirat on häkitettyinä milloin missäkin.

Ai mikä on parempi ??????????????

• +++++++
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Olet klikkaileva nynnerö!!!

• koiria häkeissä kirjoitti:

eläimelle olla 0,8 neliön verkkopohjahäkissä kuin kuljetushäkissä?

Milläs tavalla se on parempi, kun esim. koirien häkkien lattian nimenomaan pitää olla kiinteäpohjaisia?

Onhan se järkyttävää että häkitettyjä koiria löytyy, mutta vielä asteen verran järkympää on että turkiseläimiä pidetään vielä järkymmissä häkeissä ja vieläpä ihan laillisesti.

• oikeutettua???

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Varkaat veivät satoja minkinnahkoja/art-1288356092943.html

Edelleen en ymmärrä, miksi ei ole kunnon varkauden estolaitteita ja hälyttimiä ????????
      Sitten itketään menetyksiä.......toivottavasti on edes vakuutus.....

• No turkistarhaus on minusta täysin turhaa julmuutta. Sen kyllä hyväksyn että riistaeläinten nahka ja turkki käytetään hyödyksi, kun se eläin joka tapauksessa metsästetään.

Ei sitä turkistarhausta tarvitsisi välttämättä edes kieltää, kunhan vaan määrättäisiin eläinsuojelulaki koskemaan myös sitä elinkeinoa, kuten joissakin sivistysvaltioissa on tehtykin. Tosin se on sitten lopahtanut niissä valtioissa, joten ilmeisesti se on elinkeino jolla ei ole varaa alkeellisimpaankaan eläinten hyvinvointiin? Villieläimen pitäminen vajaan neliön verkkohäkissä ei ole minusta mitenkään perusteltavissa. No tietenkin viisaat sanovat että ei ne mitään villieläimiä ole kun niitä koko ajan jalostetaan kesymmäksi. Esim. kettuja on jalostettu n. 100 vuotta ja siispä se onkin ihan sopivan kesy elämään siinä häkissä? Mitähän jos laittaisin sohvakoiran joka on about 20 000 vuoden jalostuksen tulos suhteessa samankokoiseen verkkopohjaiseen häkkiin ettei vaan turkki likaannu, olisikohan eläinsuojeluviranomaisilla ehkä jotain sanomista jos heille vihjattaisiin asiasta?

• Just tota olen usein ajatellut, kun koirillekkin määrätään häkin/tarhan koko missä on luvallista koiraa pitää, niin miksi sitte näille turkiseläimille ei laadittaisi samoja lakeja ?

• Sikra kirjoitti:

Just tota olen usein ajatellut, kun koirillekkin määrätään häkin/tarhan koko missä on luvallista koiraa pitää, niin miksi sitte näille turkiseläimille ei laadittaisi samoja lakeja ?

saa kysyä. En muista Suomen tarhojen vähimmäiskokoa, mutta ainakin täällä pitää yhden koiran tarhan olla vähintään 12 neliötä, ja siihen lisätä vähintään 7 neliötä koiraa kohti jos siellä on useita koiria. Mutta koira on koira. Ketuille taas pitää olla (eläintarhoissa) vähintään 1000 (tuhannen!) neliön aitaus, siis per kettu tai kettupari. Ja luonnollisesti mahdollisuus kaivamiseen ja muihin lajille luonnollisiin toimiin...

Eli en todellakaan ymmärrä millä voi tarhaketun (tai muun eläimen) pitämistä 0,8 neliön verkkopohjahäkissä perustella? Sanoisin että naurettavaa, mutta kun on elävistä eläimistä kyse niin ei voi oikein nauraakaan...

• vastaas tähän
        Ursa kirjoitti:

saa kysyä. En muista Suomen tarhojen vähimmäiskokoa, mutta ainakin täällä pitää yhden koiran tarhan olla vähintään 12 neliötä, ja siihen lisätä vähintään 7 neliötä koiraa kohti jos siellä on useita koiria. Mutta koira on koira. Ketuille taas pitää olla (eläintarhoissa) vähintään 1000 (tuhannen!) neliön aitaus, siis per kettu tai kettupari. Ja luonnollisesti mahdollisuus kaivamiseen ja muihin lajille luonnollisiin toimiin...

Eli en todellakaan ymmärrä millä voi tarhaketun (tai muun eläimen) pitämistä 0,8 neliön verkkopohjahäkissä perustella? Sanoisin että naurettavaa, mutta kun on elävistä eläimistä kyse niin ei voi oikein nauraakaan...

MITÄ?

• vastaas tähän kirjoitti:

MITÄ?

Eihän koiraa saa häkissä pitää kuin ihan tilapäisesti, ei ulkona eikä sisällä. Jos ulkotarhaa tarkoitit niin riippuu ihan koirista, jotkut koirat ei viihdy sisällä! Eli koiraa pidetään siellä missä sillä on paras olla, on minun mielipide. Jos on ulkokoiria niin tietysti niillä pitää olla kunnon suoja mikä suojaa kaikenlaiselta säältä. Mutta siis koiran hyvinvoinnista pitää kuitenkin olla kyse eikä esim. siitä ettei halua kotiin karvoja tai vastaavaa. Pitäähän niitä ulkokoiriakin kuitenkin joskus ottaa sisälle, jos vaikka sairastuvat.

Mutta verkkopohjaisessa häkissä koiraa ei edelleenkään saa pitää ollenkaan, joten kyllä ne turkistarhat vaan on jotenkin yleisten sääntöjen ulottumattomissa.

• faktaa ei fiktioo
      • 17+7

on päättäjät joille merkkaa vaan turkiksista saadut tulot, ja sen takia pidetään eläimiä pienissä häkeissä!
        Nää turkistarhaajat vois ruveta valmistaan tekoturkiksia ja myydä niitä.

• 11+13

OOtsä uskomaton paska.
        Mä teen susta videon ja esitän sen lehdistölle ja kun sitten sanot ettei noi jutut pidä paikkaansa, niin sanon vaan kylmästi, ett voi olla ettei pidä ENÄÄ.
        Mitäs siihen sanoisit !!!!!!!

Tyhjäpää olet kyllä ihan oikeasti, ei voi muuta kuin nauraa.
        Mene vaan kattomaan ja pelaamaan niitä rääkättyjä ravihevosiasi........niillähän on asiat kunnossa !!!!!!!

• Täällä olikin tv:ssä marraskuussa se turkiskeskustelu, ja siinä jäi varsinkin viimeinen kommentti elämään; turkisalan edustaja sanoi että niiden aktivistien pitäisi tulla kuvaamaan päiväsaikaan koska päivällä ne häkit ovat isompia. :D

Äsken katsoin tuubista pätkän ruotsalaisesta debatista jossa myöskin turkistarhaajalta tuli ihanan perusteltuja vastauksia. Kun keskustelussa aiheena oli minkkien hyvinvointi, niin turkistarhaaja julisti suureen ääneen että ei tässä ole kyse minkkien hyvinvoinnista, vaan "nuo vegaanit" kieltäytyvät syömästä lihaa jne. ja lääkäreidenkään mukaan se ei ole terveellinen elintapa. Sitten kun yksi "niistä vegaaneista" yritti saada keskustelua takaisin aiheeseen eli niihin minkkeihin, niin tarhaaja alkoi kommentoida tämän päätä (tämä keskusteluun osallistunut poika oli kalju).

Eli kaikkensa he tekevät jotta saataisiin puhe siirrettyä pois siitä mistä ihmiset ovat huolissaan, nimittäin turkiseläinten oloista, häkkien pienuudesta, koko elinkeinon eettisyydestä. Samaahan se on Suomessakin:

http://www.hs.fi/keskustelu/aihealue/Kotimaa/ketju/3775539

...eli jos heille esittää kysymyksen joka koskee tarhaeläinten oloja, niin vastaus on varmaan: Miksi sinä haluat kieltää ihmisiltä maidon, lihan ja villasukat?

• Ursa kirjoitti:

Täällä olikin tv:ssä marraskuussa se turkiskeskustelu, ja siinä jäi varsinkin viimeinen kommentti elämään; turkisalan edustaja sanoi että niiden aktivistien pitäisi tulla kuvaamaan päiväsaikaan koska päivällä ne häkit ovat isompia. :D

Äsken katsoin tuubista pätkän ruotsalaisesta debatista jossa myöskin turkistarhaajalta tuli ihanan perusteltuja vastauksia. Kun keskustelussa aiheena oli minkkien hyvinvointi, niin turkistarhaaja julisti suureen ääneen että ei tässä ole kyse minkkien hyvinvoinnista, vaan "nuo vegaanit" kieltäytyvät syömästä lihaa jne. ja lääkäreidenkään mukaan se ei ole terveellinen elintapa. Sitten kun yksi "niistä vegaaneista" yritti saada keskustelua takaisin aiheeseen eli niihin minkkeihin, niin tarhaaja alkoi kommentoida tämän päätä (tämä keskusteluun osallistunut poika oli kalju).

Eli kaikkensa he tekevät jotta saataisiin puhe siirrettyä pois siitä mistä ihmiset ovat huolissaan, nimittäin turkiseläinten oloista, häkkien pienuudesta, koko elinkeinon eettisyydestä. Samaahan se on Suomessakin:

...eli jos heille esittää kysymyksen joka koskee tarhaeläinten oloja, niin vastaus on varmaan: Miksi sinä haluat kieltää ihmisiltä maidon, lihan ja villasukat?

oli vahingossa keskusteluun eikä artikkeliin, vaikka ei kai sillä ole väliä...

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Turkistarhaajat kampanjoivat elinkeinonsa puolesta/1135248993655

• Ursa kirjoitti:

Täällä olikin tv:ssä marraskuussa se turkiskeskustelu, ja siinä jäi varsinkin viimeinen kommentti elämään; turkisalan edustaja sanoi että niiden aktivistien pitäisi tulla kuvaamaan päiväsaikaan koska päivällä ne häkit ovat isompia. :D

Hahahaaa!!!!!!
        Ihan niinkuin täällä kotosuomessa!!! "aktivistien pitäisi tulla kuvaamaan päiväsaikaan koska päivällä ne häkit ovat isompia"
        Pari vuotta sitten tuli jokin ohjelma joka käsitteli kalasaaliiden pienuutta saaristomerellä. Kyseessä oli saaristomeren kalastuslupien (mm. ammattimaisten) liiallinen myöntäminen ja niiden vaikutus kalakantaan. Joku hirveen korkeesti koulutettu ja vinkeen tittelin omaava kaveri teki päätelmän, että pitää kalastaa enemmän että saadaan suurempia kaloja!!!
        Tällä hetkellä mä oon erittäin tyytyväinen tämänhetkiseen koulutustasooni. Mikäli korkeempi koulutus johtaa moisiin päätelmiin, oon iloinen etten halunnut opiskella enempää! :)))

• 15+16

siis ei juma, toivon todellakin että klikkaaja perustelisi julkisesti miksi aiheesta ei saisi keskustella!!

• LYHYTTÄ JA PITKÄÄ

Justiin sama aihe oli vähän aikaa sitten.Turkit joilla kehuskeltiin,on vaan vaihtunut

• 10203040

Justiin sama kerho jatkaa edelleenkin myös vastauksia samaan aiheeseen.
        Tyhmää täynnä koko sakki. Menis jo ny vaikka tekeen joulua perheelleen!

• dokumenttia!!

dokumentti ja se on 80-luvulta et ei mitään sensaationhakua. Että kattokaa nyt tollanen kauniimpi filmi ja kertokaa sit että miltä teistä tuntuu kun eläimet elää tolleen?

Ja sitte ku täällä ollaan pentutehtaita vastaan niin mitäs toi on muuta ku TEHTAILUA.

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=84&t=&a=08537

• Pahalta tuntuu...tosi pahalta :(...ja tuo tehtailu, ja julma eläinrääkkäys on vielä laillista...täyttyy ihmetellä vaan minkälainen ihminen pystyy rahaa repimään viattomien eläinten kidutuksella. Suurimmat syylliset tietysti tuohon eläinten kidutukseen ovat nämä turhamaiset turkiksien käyttäjät.

• 16+18
        Sikra kirjoitti:

Pahalta tuntuu...tosi pahalta :(...ja tuo tehtailu, ja julma eläinrääkkäys on vielä laillista...täyttyy ihmetellä vaan minkälainen ihminen pystyy rahaa repimään viattomien eläinten kidutuksella. Suurimmat syylliset tietysti tuohon eläinten kidutukseen ovat nämä turhamaiset turkiksien käyttäjät.

Kyllä ne tuottajat ja markkinoijatkin on suuria syyllisiä, nehä vetää kaiken aikaa myyntikampanjaa varsinkin maissa joissa ei tiedetä yhtään millasissa oloissa noita turkiseläimiä pidetään.

• 16+18 kirjoitti:

Kyllä ne tuottajat ja markkinoijatkin on suuria syyllisiä, nehä vetää kaiken aikaa myyntikampanjaa varsinkin maissa joissa ei tiedetä yhtään millasissa oloissa noita turkiseläimiä pidetään.

Mutta....jos kukaan niitä ei ostaisi, niin loppuisi tuo kidutus.

• (PKRy)

Olin tarhoilla nuorena töissä noin 8 vuotta, paikat oli aina siistinä ja eläimet hyväkuntoisia.
        Ruoka ja vesi aina, häkit ehjät, huonokuntoiseksi menneet ammuin aina heti hengiltä, pomo ei tykännyt siitä olisi vain pitänyt jättää henkiin. Kuulemma rahan heittämistä kuoppaan. En kuunnellut, mitäs niitä elukoita kiusata. Nahoitusaikana en tappanut yhtään, sähköllä en kyennyt. pälä pälä ja plaa plaa sitä ja tätä. No joo, on se asia nyt kuitenkin niin, että jos on virtaa kintaissa niin kyllä ne tarhat on siistit ja ok paikat niille elukoille niiden elinajan, kun ne ei muusta elämästä tiedä. Huonosti hoidetut paikat on asia erikseen.Ja vielä , että on täällä maailmassa niin paljon muuta todella tärkeämpää asiaa hoidettavana, kuin joku ketun tai minkin elämä. Voisivat nämä piipertäjät, jotka eivät ole maailmaa vielä omaa postilaatikkoaan kauempaa tutkineet hakea ja pelastaa ja auttaa ja antaa hyvä laadukas elämä vaikka Venäjän viemäreissä asuville LAPSILLE. Niin ja mitäs tämä auttoi? Ei niin vittujakaan. Se on aivan sama mitä tänne naputellaan ei ne asiat täällä itkemllä parane, jokaisella kun sattuu olemaan se oma mielipide. kiitos ja hyvästi.

• salli.o
        (PKRy) kirjoitti:

Olin tarhoilla nuorena töissä noin 8 vuotta, paikat oli aina siistinä ja eläimet hyväkuntoisia.
        Ruoka ja vesi aina, häkit ehjät, huonokuntoiseksi menneet ammuin aina heti hengiltä, pomo ei tykännyt siitä olisi vain pitänyt jättää henkiin. Kuulemma rahan heittämistä kuoppaan. En kuunnellut, mitäs niitä elukoita kiusata. Nahoitusaikana en tappanut yhtään, sähköllä en kyennyt. pälä pälä ja plaa plaa sitä ja tätä. No joo, on se asia nyt kuitenkin niin, että jos on virtaa kintaissa niin kyllä ne tarhat on siistit ja ok paikat niille elukoille niiden elinajan, kun ne ei muusta elämästä tiedä. Huonosti hoidetut paikat on asia erikseen.Ja vielä , että on täällä maailmassa niin paljon muuta todella tärkeämpää asiaa hoidettavana, kuin joku ketun tai minkin elämä. Voisivat nämä piipertäjät, jotka eivät ole maailmaa vielä omaa postilaatikkoaan kauempaa tutkineet hakea ja pelastaa ja auttaa ja antaa hyvä laadukas elämä vaikka Venäjän viemäreissä asuville LAPSILLE. Niin ja mitäs tämä auttoi? Ei niin vittujakaan. Se on aivan sama mitä tänne naputellaan ei ne asiat täällä itkemllä parane, jokaisella kun sattuu olemaan se oma mielipide. kiitos ja hyvästi.

kiva katsoo minkkejä ja muutenkin tarhausta

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      229
      1670
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      186
      1581
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      44
      1174
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      46
      881
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      740
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      731
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      730
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      701
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      21
      668
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      627
    Aihe