varattomuuseste

huono muisti

Ulosottolistauksessa lukee monen velan kohdalla: varattomuuseste. Eli juuri nyt ei voi mitään ulosmitata mitään koska ei ole tuloja. Nämä velat lukee kohdassa: päättyneet ulosmittaukset. Kuitenkaan nämä velat eivät ole ajallisesti niin vanhoja että olisivat vanhentuneet eli niiden vanhentumisaika on 15 vuotta ja vielä monta vuotta jäljellä.
Onko siis niin että juuri nyt niitä ei ulosmitata koska on varattomuuseste mutta lähettääkö velkoja tällaisessa tapuksessa aina esim. vuoden välein muistutusta ulosottomiehelle että josko nyt löytyis tuloja joista voi ulosmitata eli yrittävätkö vielä todennäköisesti uudelleen? Entäs jos parin vuoden ajan on koko ajan "varattomuuseste" unohtavatko lopullisesti vai muistavatko sitten taas vaikka viiden vuoden kuluttua uudelleen lähestyä ulosottomiestä.

22

18486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+14

      Eli jos todetaan varattomaksi kuten sinulla niin uo lähettää velan takaisin velkojalle. Velkoja laittaa sitten vuoden kuluttua sen taas uo:lle jne jne kunnes se vanhentuu (15v) tai saavat sinulta perittyä. Ja on aivan toiveajattelua että velkojat unohtaisivat velan, ei ikuna päivänä! Ja luultavasti eka epäonnistuneen ulosmittauksen jälkeen velkojat yleensä (ellei ole pankki) myyvät velan perintätoimistolle jolloin perintätoimiston loputtomat resurssit kyllä pitää huolen ettei velka vanhene ennen aikojaan!

      • torrrrro

        sitten vielä velkoja saattaa ilmoittaa saatavan niin sanottuun passiivirekisteriin.

        Tämä tarkoittaa sitä, että saatavaa ulosmitataan passiivisesti. Tällöin Ulosotto ei aktiivisesti etsi ulosmitattavaa tuloa tai varallisuutta. mutta esim jos toista saatavaa ulosmitatessaan havaitsee velallisella varoja tai tuloja käyttää näitä muyös passiivirekisterissä olevan saatavan maksuun. Eli käytännössä ulosoton "vakioasiakkailla" kokoajan on ulosotto "aktiivisena" tällöin myös passiiviset velat tavallaan ovat aktiivisessa perinnässä. Näppärää eikö totta.

        Se, että velkoja unohtaisi saatavansa on vain toiveuntasi.


      • Pahavelkoja---
        torrrrro kirjoitti:

        sitten vielä velkoja saattaa ilmoittaa saatavan niin sanottuun passiivirekisteriin.

        Tämä tarkoittaa sitä, että saatavaa ulosmitataan passiivisesti. Tällöin Ulosotto ei aktiivisesti etsi ulosmitattavaa tuloa tai varallisuutta. mutta esim jos toista saatavaa ulosmitatessaan havaitsee velallisella varoja tai tuloja käyttää näitä muyös passiivirekisterissä olevan saatavan maksuun. Eli käytännössä ulosoton "vakioasiakkailla" kokoajan on ulosotto "aktiivisena" tällöin myös passiiviset velat tavallaan ovat aktiivisessa perinnässä. Näppärää eikö totta.

        Se, että velkoja unohtaisi saatavansa on vain toiveuntasi.

        Just, ei me unohdeta velkoja, annetaan vaan kasvaa korkoa ennen kuin ruvetaan "tosissaan" perimään,
        nyt kun katselin tota summaa jota vahingonkorvauksena "saisin" on kasvanut 7 vuodessa jo tuplasti, vielä 13 vuotta tähän niin loppusumma on jo huikea, en kyllä mene konkurssiin vaikka en saataviani saisikkaan, tosin luuseri siitä eniten kärsii, tästälähin uusin saatavani vuodenvälein, aina ennen joulua, se on niinku joulukortti velalliselle, että minä nautin, Hyvää Joulua kaikille luusereille.


      • HAHAHAHAHAHAHAHHAHAH
        Pahavelkoja--- kirjoitti:

        Just, ei me unohdeta velkoja, annetaan vaan kasvaa korkoa ennen kuin ruvetaan "tosissaan" perimään,
        nyt kun katselin tota summaa jota vahingonkorvauksena "saisin" on kasvanut 7 vuodessa jo tuplasti, vielä 13 vuotta tähän niin loppusumma on jo huikea, en kyllä mene konkurssiin vaikka en saataviani saisikkaan, tosin luuseri siitä eniten kärsii, tästälähin uusin saatavani vuodenvälein, aina ennen joulua, se on niinku joulukortti velalliselle, että minä nautin, Hyvää Joulua kaikille luusereille.

        No ei sulla ole montaa uusintavuotta enää aikaa.Se velka kun vanhenee 15/20 vuodessa vaiks miten uusisit.Sun tapauksessas vanhenee 20 vuodessa eli 20-7= 13v sulla enää aikaa lähetellä kortteja tai mitään muutakaa


      • d.9999
        Pahavelkoja--- kirjoitti:

        Just, ei me unohdeta velkoja, annetaan vaan kasvaa korkoa ennen kuin ruvetaan "tosissaan" perimään,
        nyt kun katselin tota summaa jota vahingonkorvauksena "saisin" on kasvanut 7 vuodessa jo tuplasti, vielä 13 vuotta tähän niin loppusumma on jo huikea, en kyllä mene konkurssiin vaikka en saataviani saisikkaan, tosin luuseri siitä eniten kärsii, tästälähin uusin saatavani vuodenvälein, aina ennen joulua, se on niinku joulukortti velalliselle, että minä nautin, Hyvää Joulua kaikille luusereille.

        Summahan saa kasvaa korkoa vaikka maailman tappiin, sehän on paskan hailee siinä kohtaa, kun velat vanhenevat, etkä ole saanut mitään.
        Suurin osa jatkuvassa ulos-otossa olevista ei edes avaa kirjeitä enään. Joulukorttisi siis aivan turha.


      • hjshsjshshshsh
        d.9999 kirjoitti:

        Summahan saa kasvaa korkoa vaikka maailman tappiin, sehän on paskan hailee siinä kohtaa, kun velat vanhenevat, etkä ole saanut mitään.
        Suurin osa jatkuvassa ulos-otossa olevista ei edes avaa kirjeitä enään. Joulukorttisi siis aivan turha.

        Mee pummi töihin niin ei tarttee vonkaa toisilta korvausrahoja.


      • Kärsikää vaan..
        hjshsjshshshsh kirjoitti:

        Mee pummi töihin niin ei tarttee vonkaa toisilta korvausrahoja.

        Olen töissä ja saan jopa pientäpalkkaakin nettona noin 4000€ kk, ja olen orientautunut siihen että en saa koskaan rahojani luusereilta, mutta kiusaan vielä 13v, ellei sitten luuserit toimi velallisen epärehellisesti, sittenhän kiusaan vielä pitempään, että minä nautin...
        p.s. En välitä paskanvertaa saanko rahojani takasin, luuserit siitä enempi kärsii kun on jatkuvasti ulosotto perseentakana. Mitä muuta haittaa siitä seuraa en ala tässä listaamaan, tulis 3 A4 täyteen.


      • .
        hjshsjshshshsh kirjoitti:

        Mee pummi töihin niin ei tarttee vonkaa toisilta korvausrahoja.

        ..jäi vielä mainisematta että itse vonkaan vain hanuria.


      • elämä on..
        hjshsjshshshsh kirjoitti:

        Mee pummi töihin niin ei tarttee vonkaa toisilta korvausrahoja.

        Miksi? Suomi on täynnä tunnollisia veronmaksajia, jotta voin levätä kotna ja nauraa..


      • Anonyymi
        Kärsikää vaan.. kirjoitti:

        Olen töissä ja saan jopa pientäpalkkaakin nettona noin 4000€ kk, ja olen orientautunut siihen että en saa koskaan rahojani luusereilta, mutta kiusaan vielä 13v, ellei sitten luuserit toimi velallisen epärehellisesti, sittenhän kiusaan vielä pitempään, että minä nautin...
        p.s. En välitä paskanvertaa saanko rahojani takasin, luuserit siitä enempi kärsii kun on jatkuvasti ulosotto perseentakana. Mitä muuta haittaa siitä seuraa en ala tässä listaamaan, tulis 3 A4 täyteen.

        Sinäpähän sitten olet osamaksajana tämän "luuserin" elättämisestä niinkuin minäkin.
        Touche


      • Anonyymi
        d.9999 kirjoitti:

        Summahan saa kasvaa korkoa vaikka maailman tappiin, sehän on paskan hailee siinä kohtaa, kun velat vanhenevat, etkä ole saanut mitään.
        Suurin osa jatkuvassa ulos-otossa olevista ei edes avaa kirjeitä enään. Joulukorttisi siis aivan turha.

        hehehhe ...jep suoraan roskiin enää alle 6 v niin vanhenee kaikki ....sitt on bisnekset suoritetty


    • Mitä Äksyin Ämmä

      VELALLISTAKIN tietyin väliajoin, jottei velka vanhenisi jo ennen 15 vuoden lähes lopullista vanhenemista? Miten velallinen saa tiedon siitä, että häneltä perittävä velka on vanhentunut?

      • yhtääkänen

        Lindorff öy täsä hei. Halusimme kertoa sinulle, että velkasi vanheni vain siksi, että me itse unohdimme sitä periä. Sori ei tuu toistumaan... Kaikkien niiden 30 muun pikkuvelan kanssa jota yritämme sinulta silloin tällöin periä.

        Pitäs pitää itse huoli siitä asiasta ja jos joku vahingossa myöhästyy perintänsä uusinnassa. Pitäs itse huomata se ekana. Kuitenkin isojen firmojen kanssa se unohtaminen on aika harvinaista.


      • semmosta sattuu

        > VELALLISTAKIN tietyin väliajoin, jottei velka vanhenisi jo ennen 15 vuoden lähes lopullista vanhenemista?
        > Miten velallinen saa tiedon siitä, että häneltä perittävä velka on vanhentunut?

        Ainakin Lindorffilla ja muilla vastaavilla puljuilla on tapana lähettää vielä pari kuukautta ennen velan lopullista vanhenemista perintäkirje, jossa vaaditaan maksamaan velka välittömästi tai uhataan se siirtää perittäväksi ulosottoon. Ilmeisesti toivovat, että joku idiootti sen vielä hädissään makselee heille kun ei hoksaa sen vanhenevan lopullisesti muutaman viikon päästä.

        Eli perintätoimistot eivät mitenkään itse kerro velan vanehemisesta vaan perivät sitä viime metreille saakka. Velallisen pitää itse hoksata em. asia.

        Pari kertaa olen kettuillakseni soittanut perintätoimistoon viikko sen jälkeen ja kysellyt mitä kummaa kirjeessään tarkoittivat ja miten aikovat sen vanhenneen velan siirtää enää ulosottoon. Eihän ne siellä mitään osaa oikein vastata vaan keskustelu loppuu alkuunsa. Näistä keskusteluista on ollut se positiivinen puoli, että minulle eivät ole enää viimeisen parin vuoden aikana vaivautuneet edes lähettämään vanhenemassa olevien velkojen perintäkirjeitä. Viimeiset velat perintätoimistojen suuntaan vanhenevat itselläni noin vuoden päästä, joten mielenkiinnolla odotan kehtaavatko enää tuhlata aikaansa minuun. Yritin sopia em. velkojen vapaaehtoisesta maksusta noin vuosi sitten osittaista niiden anteeksiantoa vastaan, mutta ei ollut silloin heillä kiinnostusta sellaiseen ja velat palautuivat ulosotosta varattomuusesteellä. Samalla sekunnille kun ne velat palautuivat ja luottotietomerkintä tuli velkojen vanhemiseen saakka, niin itseltäni katosi viimeinen motivaatio maksaa niitä velkoja takaisin, joten saavat jatkossa ehdotella vaikka 99,9 prosentin anteeksiantoa yhden promillen maksusuoritusta vastaan niin vastaukseni on EI KIITOS.


      • 48984858676n66n6n6
        semmosta sattuu kirjoitti:

        > VELALLISTAKIN tietyin väliajoin, jottei velka vanhenisi jo ennen 15 vuoden lähes lopullista vanhenemista?
        > Miten velallinen saa tiedon siitä, että häneltä perittävä velka on vanhentunut?

        Ainakin Lindorffilla ja muilla vastaavilla puljuilla on tapana lähettää vielä pari kuukautta ennen velan lopullista vanhenemista perintäkirje, jossa vaaditaan maksamaan velka välittömästi tai uhataan se siirtää perittäväksi ulosottoon. Ilmeisesti toivovat, että joku idiootti sen vielä hädissään makselee heille kun ei hoksaa sen vanhenevan lopullisesti muutaman viikon päästä.

        Eli perintätoimistot eivät mitenkään itse kerro velan vanehemisesta vaan perivät sitä viime metreille saakka. Velallisen pitää itse hoksata em. asia.

        Pari kertaa olen kettuillakseni soittanut perintätoimistoon viikko sen jälkeen ja kysellyt mitä kummaa kirjeessään tarkoittivat ja miten aikovat sen vanhenneen velan siirtää enää ulosottoon. Eihän ne siellä mitään osaa oikein vastata vaan keskustelu loppuu alkuunsa. Näistä keskusteluista on ollut se positiivinen puoli, että minulle eivät ole enää viimeisen parin vuoden aikana vaivautuneet edes lähettämään vanhenemassa olevien velkojen perintäkirjeitä. Viimeiset velat perintätoimistojen suuntaan vanhenevat itselläni noin vuoden päästä, joten mielenkiinnolla odotan kehtaavatko enää tuhlata aikaansa minuun. Yritin sopia em. velkojen vapaaehtoisesta maksusta noin vuosi sitten osittaista niiden anteeksiantoa vastaan, mutta ei ollut silloin heillä kiinnostusta sellaiseen ja velat palautuivat ulosotosta varattomuusesteellä. Samalla sekunnille kun ne velat palautuivat ja luottotietomerkintä tuli velkojen vanhemiseen saakka, niin itseltäni katosi viimeinen motivaatio maksaa niitä velkoja takaisin, joten saavat jatkossa ehdotella vaikka 99,9 prosentin anteeksiantoa yhden promillen maksusuoritusta vastaan niin vastaukseni on EI KIITOS.

        ASENNETTA!


      • Velallinen5
        semmosta sattuu kirjoitti:

        > VELALLISTAKIN tietyin väliajoin, jottei velka vanhenisi jo ennen 15 vuoden lähes lopullista vanhenemista?
        > Miten velallinen saa tiedon siitä, että häneltä perittävä velka on vanhentunut?

        Ainakin Lindorffilla ja muilla vastaavilla puljuilla on tapana lähettää vielä pari kuukautta ennen velan lopullista vanhenemista perintäkirje, jossa vaaditaan maksamaan velka välittömästi tai uhataan se siirtää perittäväksi ulosottoon. Ilmeisesti toivovat, että joku idiootti sen vielä hädissään makselee heille kun ei hoksaa sen vanhenevan lopullisesti muutaman viikon päästä.

        Eli perintätoimistot eivät mitenkään itse kerro velan vanehemisesta vaan perivät sitä viime metreille saakka. Velallisen pitää itse hoksata em. asia.

        Pari kertaa olen kettuillakseni soittanut perintätoimistoon viikko sen jälkeen ja kysellyt mitä kummaa kirjeessään tarkoittivat ja miten aikovat sen vanhenneen velan siirtää enää ulosottoon. Eihän ne siellä mitään osaa oikein vastata vaan keskustelu loppuu alkuunsa. Näistä keskusteluista on ollut se positiivinen puoli, että minulle eivät ole enää viimeisen parin vuoden aikana vaivautuneet edes lähettämään vanhenemassa olevien velkojen perintäkirjeitä. Viimeiset velat perintätoimistojen suuntaan vanhenevat itselläni noin vuoden päästä, joten mielenkiinnolla odotan kehtaavatko enää tuhlata aikaansa minuun. Yritin sopia em. velkojen vapaaehtoisesta maksusta noin vuosi sitten osittaista niiden anteeksiantoa vastaan, mutta ei ollut silloin heillä kiinnostusta sellaiseen ja velat palautuivat ulosotosta varattomuusesteellä. Samalla sekunnille kun ne velat palautuivat ja luottotietomerkintä tuli velkojen vanhemiseen saakka, niin itseltäni katosi viimeinen motivaatio maksaa niitä velkoja takaisin, joten saavat jatkossa ehdotella vaikka 99,9 prosentin anteeksiantoa yhden promillen maksusuoritusta vastaan niin vastaukseni on EI KIITOS.

        Mikä sitten on tuo velkojen vanhentumisaika perintätoimistoissa oleville veloille siis missä ajassa velkasi vanhentuivat perintätoimistolla?


    • Perijätär29

      Onkos tietoa paljonko nämä perintätoimistot vetävät välistä tästä perittävästä summasta vai kuinka ne sitten laskuttavat?

    • Anonyymi

      Lainsäätäjää on hidastäts koskettanut.

    • Anonyymi

      Velkojen uusiminenkin maksaa, eli kuluja tulee aina velkojalle velasta jota ei koskaan saa perittyä.

      • Anonyymi

        Katselin eilen ilmaiseksi luottotietojani
        Monen vanhentuneen velan kohdalle ulosotto oli laittanut varattomuuseste merkinnän luottotietoihin.
        Minulla olisi varaa maksaa nuo vanhat ulosotot mutta ongelmana on se että olen hävittänyt ulosoton kirjeet ei löydy suomi.fi eikä netposti. Paperia kirjeitä ei myöskään ole tallessa.
        Osalla velkojalle ei ole verkkopalvelua jossa voisi noita velkoja maksaa edes verkkopankkitunnuksien avulla

        Pitäisi saada kuitenkin varattomuuseste merkinnät pois koska olen tällä hetkellä asunnoton eikä luottotiedot näytä hyvältä jotka ovat täynnä varattomuuseste merkintöjä.
        Osan veloista sain maksettua koska sinne pystyi kirjautumaan verkkopankkitunnuksilla ja maksaaamaan suoraan verkkopankista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselin eilen ilmaiseksi luottotietojani
        Monen vanhentuneen velan kohdalle ulosotto oli laittanut varattomuuseste merkinnän luottotietoihin.
        Minulla olisi varaa maksaa nuo vanhat ulosotot mutta ongelmana on se että olen hävittänyt ulosoton kirjeet ei löydy suomi.fi eikä netposti. Paperia kirjeitä ei myöskään ole tallessa.
        Osalla velkojalle ei ole verkkopalvelua jossa voisi noita velkoja maksaa edes verkkopankkitunnuksien avulla

        Pitäisi saada kuitenkin varattomuuseste merkinnät pois koska olen tällä hetkellä asunnoton eikä luottotiedot näytä hyvältä jotka ovat täynnä varattomuuseste merkintöjä.
        Osan veloista sain maksettua koska sinne pystyi kirjautumaan verkkopankkitunnuksilla ja maksaaamaan suoraan verkkopankista.

        Jotain tarkennuksia juttuusi?

        Vanhentuneet velat = ei tarvitse maksaa, niitä ei ulosmitata enää eikä tule enää merkintöjä.
        Varattomuuseste (UMV) = Ei poistu vaikka maksasit, ehkä viimeisin merkintä lyhenee vuodella jos maksat kaikki. Muuten poistuu kun päivämäärä tulee täyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselin eilen ilmaiseksi luottotietojani
        Monen vanhentuneen velan kohdalle ulosotto oli laittanut varattomuuseste merkinnän luottotietoihin.
        Minulla olisi varaa maksaa nuo vanhat ulosotot mutta ongelmana on se että olen hävittänyt ulosoton kirjeet ei löydy suomi.fi eikä netposti. Paperia kirjeitä ei myöskään ole tallessa.
        Osalla velkojalle ei ole verkkopalvelua jossa voisi noita velkoja maksaa edes verkkopankkitunnuksien avulla

        Pitäisi saada kuitenkin varattomuuseste merkinnät pois koska olen tällä hetkellä asunnoton eikä luottotiedot näytä hyvältä jotka ovat täynnä varattomuuseste merkintöjä.
        Osan veloista sain maksettua koska sinne pystyi kirjautumaan verkkopankkitunnuksilla ja maksaaamaan suoraan verkkopankista.

        Lain mukaan ulosotossa olevia velkoja et voi itse maksaa suoraan velkojalle eli ulosoton kautta saa vain maksa ulosotossa olevia velkoja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe