Mielipiteenne Kokkolasta?

ehkä muuttaja

Kannattaako muuttaa, mikä meno siellä?

8

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräkoira

      70-luvun loppu, meno vitun dippi.

    • hakalaxx

      Väkivaltainen paikka.
      Et uskalla iltaisin liikkua ulkona laisinkaan.
      Katso vaikka joka ikinen su ja ma lehdet .
      Aina jotain negatiivista tapahtunut.
      Älä muuta Kokkolaan-parempiakin paikkoja lähistöllä on olemassa
      .

    • Kokkotar66

      Tervetuloa!Rauhallinen ja mukava paikka, luonnonäheisyys ja meri.Hyvät koulut ja opiskelu mahdollisuudet. Sopivan kokoinen jos tykkää pienestä kaupungista jossa kuitenkin on mielestäni kaikki tarvittavat palvelut. Shoppialemaankaan ei enää tarvi lähteä muihin kaupunkeihin kun kaikki löytyy täältä. Ihmiset on mukavia ja kaksikielisyys on rikkaus, pelkällä suomellakin pärjää hyvin mutta näkee täällä jo hiukka kansainvälisyyttäkin. Väkivaltaa minun ei ole koskaan tarvinnut pelätä, ed. kirjoittajan viitaus su ja ma lehtiin on tosi, mutta tappelut tapahtuu valomerkin jälkeen ravintoloiden edustoilla, tarviiko sinne sitten mennä, ei minun ainakaan ja muualla on turvallista. Työskentelen ensiavussa, joten tuttua on mitä tapahtuu. Toivottavsti viihdyt jos tänne tulet!

    • pelasta itses

      Chaisse!

    • olinko väärässä

      Taas näitä; paikkakuntalainen kyselee TÄÄLLÄ mielipiteitä kotikunnastaan...

    • se on totuus

      Kannattaa muuttaa mutta pois päin.

    • EN suosittele

      paikkakuntalainen??
      Eihän Kokkolassa ole yhtään akuperäisasukasta vaan kaikki ovat muuttaneet sinne jostainpäin.
      Väkivaltainen paikka-niin iltaisin kuin öisinkin.

    • Itse olen syntynyt Kokkolassa 50-luvun lopulla ja asunut siellä 80-luvun puoliväliin. Sitten muutin olosuhteiden pakosta Kokkolaa suurempaan kaupunkiin. Nyt olen käynyt Kokkolassa säännöllisesti muutaman kerran vuodessa vanhempia tapaamassa. 90-luvun alusta muistuu mieleen lama-aika ja Kokkolan surkea tilanne. Liiketilaa oli myynnissä siellä ja täällä konkurssien takia ja kirppareita oli joka puolella. Mutta muutamassa vuodessa tilanne muuttui, uutta rakennusta syntyi, uutta yritystä ja koko 2000-luvun Kokkolassa on ollut tekemisen meininki. Kokkola on jollain tapaa nyt sivusta seuraajan näkemyksen mukaan sopivan pieni ja omaperäinen, luovalla tavalla hullu paikka. Siinä on se historia (lähinnä ruotsinkielisten omistus kaikesta) ja sitten siihen sekoitettuna suomenkielisten muuttaminen naapurikunnista sekä näiden suurempi osuus kaupungin kehitykseen vaikuttaminen. Minun mielestäni Kokkola on hyvä vaihtoehto, jos etsii dynaamista, kulttuuririkasta ja sellaista keskikokoista tai vähän pienempää kaupunkia. No, olihan siellä siellä sellaista kyräilyä, nurkkakuntaisuutta ja vastaavaa silloin kun lähdin. Mutta siitä en osaa enää sanoa kun olen asunut muualla 30 vuotta ja nämä asiat tulevat esiin vasta kun asuu paikkakunnalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      203
      2412
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      62
      2308
    3. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      71
      2053
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1891
    5. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1495
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1404
    7. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1245
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1176
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1166
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1112
    Aihe