Mielipiteenne Kokkolasta?

ehkä muuttaja

Kannattaako muuttaa, mikä meno siellä?

8

933

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräkoira

70-luvun loppu, meno vitun dippi.

• hakalaxx

Väkivaltainen paikka.
      Et uskalla iltaisin liikkua ulkona laisinkaan.
      Katso vaikka joka ikinen su ja ma lehdet .
      Aina jotain negatiivista tapahtunut.
      Älä muuta Kokkolaan-parempiakin paikkoja lähistöllä on olemassa
      .

• Kokkotar66

Tervetuloa!Rauhallinen ja mukava paikka, luonnonäheisyys ja meri.Hyvät koulut ja opiskelu mahdollisuudet. Sopivan kokoinen jos tykkää pienestä kaupungista jossa kuitenkin on mielestäni kaikki tarvittavat palvelut. Shoppialemaankaan ei enää tarvi lähteä muihin kaupunkeihin kun kaikki löytyy täältä. Ihmiset on mukavia ja kaksikielisyys on rikkaus, pelkällä suomellakin pärjää hyvin mutta näkee täällä jo hiukka kansainvälisyyttäkin. Väkivaltaa minun ei ole koskaan tarvinnut pelätä, ed. kirjoittajan viitaus su ja ma lehtiin on tosi, mutta tappelut tapahtuu valomerkin jälkeen ravintoloiden edustoilla, tarviiko sinne sitten mennä, ei minun ainakaan ja muualla on turvallista. Työskentelen ensiavussa, joten tuttua on mitä tapahtuu. Toivottavsti viihdyt jos tänne tulet!

• pelasta itses

Chaisse!

• olinko väärässä

Taas näitä; paikkakuntalainen kyselee TÄÄLLÄ mielipiteitä kotikunnastaan...

• se on totuus

Kannattaa muuttaa mutta pois päin.

• EN suosittele

paikkakuntalainen??
      Eihän Kokkolassa ole yhtään akuperäisasukasta vaan kaikki ovat muuttaneet sinne jostainpäin.
      Väkivaltainen paikka-niin iltaisin kuin öisinkin.

• Itse olen syntynyt Kokkolassa 50-luvun lopulla ja asunut siellä 80-luvun puoliväliin. Sitten muutin olosuhteiden pakosta Kokkolaa suurempaan kaupunkiin. Nyt olen käynyt Kokkolassa säännöllisesti muutaman kerran vuodessa vanhempia tapaamassa. 90-luvun alusta muistuu mieleen lama-aika ja Kokkolan surkea tilanne. Liiketilaa oli myynnissä siellä ja täällä konkurssien takia ja kirppareita oli joka puolella. Mutta muutamassa vuodessa tilanne muuttui, uutta rakennusta syntyi, uutta yritystä ja koko 2000-luvun Kokkolassa on ollut tekemisen meininki. Kokkola on jollain tapaa nyt sivusta seuraajan näkemyksen mukaan sopivan pieni ja omaperäinen, luovalla tavalla hullu paikka. Siinä on se historia (lähinnä ruotsinkielisten omistus kaikesta) ja sitten siihen sekoitettuna suomenkielisten muuttaminen naapurikunnista sekä näiden suurempi osuus kaupungin kehitykseen vaikuttaminen. Minun mielestäni Kokkola on hyvä vaihtoehto, jos etsii dynaamista, kulttuuririkasta ja sellaista keskikokoista tai vähän pienempää kaupunkia. No, olihan siellä siellä sellaista kyräilyä, nurkkakuntaisuutta ja vastaavaa silloin kun lähdin. Mutta siitä en osaa enää sanoa kun olen asunut muualla 30 vuotta ja nämä asiat tulevat esiin vasta kun asuu paikkakunnalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      198
      2283
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      39
      1557
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      133
      1213
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      281
      994
    5. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      962
    6. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      896
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      892
    8. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      268
      856
    9. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      765
    10. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      763
    Aihe