Kannattaako muuttaa, mikä meno siellä?
Mielipiteenne Kokkolasta?
8
890
Vastaukset
- eräkoira
70-luvun loppu, meno vitun dippi.
- hakalaxx
Väkivaltainen paikka.
Et uskalla iltaisin liikkua ulkona laisinkaan.
Katso vaikka joka ikinen su ja ma lehdet .
Aina jotain negatiivista tapahtunut.
Älä muuta Kokkolaan-parempiakin paikkoja lähistöllä on olemassa
. - Kokkotar66
Tervetuloa!Rauhallinen ja mukava paikka, luonnonäheisyys ja meri.Hyvät koulut ja opiskelu mahdollisuudet. Sopivan kokoinen jos tykkää pienestä kaupungista jossa kuitenkin on mielestäni kaikki tarvittavat palvelut. Shoppialemaankaan ei enää tarvi lähteä muihin kaupunkeihin kun kaikki löytyy täältä. Ihmiset on mukavia ja kaksikielisyys on rikkaus, pelkällä suomellakin pärjää hyvin mutta näkee täällä jo hiukka kansainvälisyyttäkin. Väkivaltaa minun ei ole koskaan tarvinnut pelätä, ed. kirjoittajan viitaus su ja ma lehtiin on tosi, mutta tappelut tapahtuu valomerkin jälkeen ravintoloiden edustoilla, tarviiko sinne sitten mennä, ei minun ainakaan ja muualla on turvallista. Työskentelen ensiavussa, joten tuttua on mitä tapahtuu. Toivottavsti viihdyt jos tänne tulet!
- pelasta itses
Chaisse!
- olinko väärässä
Taas näitä; paikkakuntalainen kyselee TÄÄLLÄ mielipiteitä kotikunnastaan...
- se on totuus
Kannattaa muuttaa mutta pois päin.
- EN suosittele
paikkakuntalainen??
Eihän Kokkolassa ole yhtään akuperäisasukasta vaan kaikki ovat muuttaneet sinne jostainpäin.
Väkivaltainen paikka-niin iltaisin kuin öisinkin. Itse olen syntynyt Kokkolassa 50-luvun lopulla ja asunut siellä 80-luvun puoliväliin. Sitten muutin olosuhteiden pakosta Kokkolaa suurempaan kaupunkiin. Nyt olen käynyt Kokkolassa säännöllisesti muutaman kerran vuodessa vanhempia tapaamassa. 90-luvun alusta muistuu mieleen lama-aika ja Kokkolan surkea tilanne. Liiketilaa oli myynnissä siellä ja täällä konkurssien takia ja kirppareita oli joka puolella. Mutta muutamassa vuodessa tilanne muuttui, uutta rakennusta syntyi, uutta yritystä ja koko 2000-luvun Kokkolassa on ollut tekemisen meininki. Kokkola on jollain tapaa nyt sivusta seuraajan näkemyksen mukaan sopivan pieni ja omaperäinen, luovalla tavalla hullu paikka. Siinä on se historia (lähinnä ruotsinkielisten omistus kaikesta) ja sitten siihen sekoitettuna suomenkielisten muuttaminen naapurikunnista sekä näiden suurempi osuus kaupungin kehitykseen vaikuttaminen. Minun mielestäni Kokkola on hyvä vaihtoehto, jos etsii dynaamista, kulttuuririkasta ja sellaista keskikokoista tai vähän pienempää kaupunkia. No, olihan siellä siellä sellaista kyräilyä, nurkkakuntaisuutta ja vastaavaa silloin kun lähdin. Mutta siitä en osaa enää sanoa kun olen asunut muualla 30 vuotta ja nämä asiat tulevat esiin vasta kun asuu paikkakunnalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244062Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122921Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22890Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39876PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht114734Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37705- 36697
- 104647
- 134645