Parempia? polo 1.2TDI ?

Poloiseen mahduttava

Taloudellisuus on ykkös tavoite. Ajo-ominaisuudet on tarpeeksi hyviä pikkuautoissa jo kaikissa ja 4 henkeä mahtuu kyytiin tarvittaessa . Eipä ole löytynyt mitattua kulutus tietoa muista noin vähällä aineella kulkevista kuin polo eli 3.8l /100km. Ensin tuumin 1.2tsi mallia mutta sehän viekin ihmeen paljon n5.8 . Tiedot on autoliiton mittauksia . Ajo tapahtuu isommilla teillä ei ole juurikaan kaupunki pyöritystä. Ihme ja kuma saa nuo suzuki altot 1l bensakoneella ja sen eri muunnokset unohtaa kaikki pois. Seatilla on sama 1.2 tdi myös ja ajo ominaisuudet kunnossa mutta hiukka tilavampi on tuo polon kori .
Pitääpä käydä autokaupoilla polo liikkeessä. Kirjoitelkaa jos jokin hyvä ja patrempi ajettava auto löytyy jossa on siis tukevat ajo-ominaisuudet myös kuten polossa.

17

10298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Polo11
      • pölöpää

        kaikkiin tehtaan ilmoittamiin lukuihin 1 litra lisää,niin se on totuus kulutuksesta


    • varmasti

      Volkkarin todelliset kulutukset ovat huomattavasti korkeammat kuin, mitä mainoksissa väitetään. Niiden perusteella ei kannata valintaa tehdä. AutoBildin testissä Seatin erikoistalousmalli Ecomotive ei pärjännyt kulutuksessa Fiat Bravon normaalille dieselille. Seatin kulutuslukemat olivat käytännössä kaukana luvatusta 3,4 litrasta (4,7). Itse asiassa Bravo voitti koko testin.

      Suosittelen katsastamaan myös Fiat Punto Evo dieselin, joka on luotettavuudeltaankin korkeammalla Poloon verrattuna. Seat ja Polo ovat markkinoiden meluisimpia autoja. TM:n testissä uudessa Ibizassa olisi tarvinnut kuulosuojaimia moottoritiellä, koska melu nousi yli 82dB (työsuojelun raja kuulosuojainten käyttöön).

      Fiat on nykyään laadukas, VW ei. Tämä on varmasti erittäin vaikeaa suomen kansan ymmärtää.

      • ......

        Sinä olet aina yhtä surkea trolli.


      • varmasti
        ...... kirjoitti:

        Sinä olet aina yhtä surkea trolli.

        http://www.autobild.de/artikel/fiat-bravo-1.9-mjt-emotion-dauertest-1171481.html

        Testin loppupuolella on yhteenveto 100.000km kestotesteistä: Fiat Bravo on sijalla 5/64, ja esim. VW Polo sijalla 63/64. Volkkareita löytyy sijoilta 59, 60, 63 ja 64.

        VAG:n mainonta on lähellä huijausta: Leon ecomotiven (1.6TDi) kulutus oli TM:n testissä kaupungissa 6.9 ja maantiellä 4,8, kun yhteiskulukseksi mainitaan esitteissä 3,8. Lisäksi on tunnettu tosiasia, että yhdessäkään VAG:n tuotteessa ei toteudu Longlife huolto-ohjelma. Näin VW:t saavat aina parhaat pisteet kustannuksissa, mutta todellisuus on toisenlainen. Senhän jokainen VAG:n tuotteen laaduttomuuden kanssa tappeleva tietää.


      • 10cc
        varmasti kirjoitti:

        http://www.autobild.de/artikel/fiat-bravo-1.9-mjt-emotion-dauertest-1171481.html

        Testin loppupuolella on yhteenveto 100.000km kestotesteistä: Fiat Bravo on sijalla 5/64, ja esim. VW Polo sijalla 63/64. Volkkareita löytyy sijoilta 59, 60, 63 ja 64.

        VAG:n mainonta on lähellä huijausta: Leon ecomotiven (1.6TDi) kulutus oli TM:n testissä kaupungissa 6.9 ja maantiellä 4,8, kun yhteiskulukseksi mainitaan esitteissä 3,8. Lisäksi on tunnettu tosiasia, että yhdessäkään VAG:n tuotteessa ei toteudu Longlife huolto-ohjelma. Näin VW:t saavat aina parhaat pisteet kustannuksissa, mutta todellisuus on toisenlainen. Senhän jokainen VAG:n tuotteen laaduttomuuden kanssa tappeleva tietää.

        "Lisäksi on tunnettu tosiasia, että yhdessäkään VAG:n tuotteessa ei toteudu Longlife huolto-ohjelma."

        Ja höpsis OMAN kokemukseni perusteella.
        Vuodesta 2005 asti LL huolloilla ajanut VW dieseleillä ja aina 30tkm asti päässyt ennenkuin on huoltoa vaatinut. Kokonaisajomääräni näiltä vuosilta n. 150 tkm.
        Toki joillakin raskaassa ajossa auto voi pyytää aikaisemmin huoltoon, koska kyseessä on ajoprofiilin mukaan sopeutuva huoltoväli.

        Polo on erinomainen pikku auto, semmoinenkin on taloudessa ollut. Jälleenmyyntiarvo erittäin hyvä, ja ihan pätevä satunnaisiin suurempiinkin nopeuksiin. Mutten ehkä hankkisi sellaista jatkuvaan ajoon isoille teille pitkiin ajomatkoihin, ennemmin vaikka käytetty Golf/Passat.


      • Polo11
        10cc kirjoitti:

        "Lisäksi on tunnettu tosiasia, että yhdessäkään VAG:n tuotteessa ei toteudu Longlife huolto-ohjelma."

        Ja höpsis OMAN kokemukseni perusteella.
        Vuodesta 2005 asti LL huolloilla ajanut VW dieseleillä ja aina 30tkm asti päässyt ennenkuin on huoltoa vaatinut. Kokonaisajomääräni näiltä vuosilta n. 150 tkm.
        Toki joillakin raskaassa ajossa auto voi pyytää aikaisemmin huoltoon, koska kyseessä on ajoprofiilin mukaan sopeutuva huoltoväli.

        Polo on erinomainen pikku auto, semmoinenkin on taloudessa ollut. Jälleenmyyntiarvo erittäin hyvä, ja ihan pätevä satunnaisiin suurempiinkin nopeuksiin. Mutten ehkä hankkisi sellaista jatkuvaan ajoon isoille teille pitkiin ajomatkoihin, ennemmin vaikka käytetty Golf/Passat.

        Itsellä Polo 1.4 TDI 2009, jolla ajettu 34 t/km. LL huoltokutsu nappiin noin 30 t/km kohdalle. Keskikulutus 4.79 litraa, josta dokumenttia aikaisemmassa viestissä. Tehtaan lupaama keskikulutus Pololle 4.7 litraa.

        Vuodenvaihteessa talouteen tulossa uusi Polo 1.6 TDI Bluemotion Technolocy. Nykyinen menee vaihdossa.


      • Lasse Leppä
        Polo11 kirjoitti:

        Itsellä Polo 1.4 TDI 2009, jolla ajettu 34 t/km. LL huoltokutsu nappiin noin 30 t/km kohdalle. Keskikulutus 4.79 litraa, josta dokumenttia aikaisemmassa viestissä. Tehtaan lupaama keskikulutus Pololle 4.7 litraa.

        Vuodenvaihteessa talouteen tulossa uusi Polo 1.6 TDI Bluemotion Technolocy. Nykyinen menee vaihdossa.

        Sen mitä säästät kulutuksessa, menetät yli 10-kertaisesti vaihtamalla uuteen auton noin usein! No, joku saa vähän ajetun Polon edullisesti :-) Niitä ei ole paljon tarjolla.


      • Polo11
        Lasse Leppä kirjoitti:

        Sen mitä säästät kulutuksessa, menetät yli 10-kertaisesti vaihtamalla uuteen auton noin usein! No, joku saa vähän ajetun Polon edullisesti :-) Niitä ei ole paljon tarjolla.

        ^ Yleensä autonvahtoon menee useampi vuosi. Tällä kertaa halusin päivittää Polon uuteen malliin ja tarkoitus on pitää uutuutta ainakin 5-vuotta. Tai ainakin siihen asti, kun Polosta tulee uusi malli. Nykyään kertyy vuodessa kilometrejä sellaiset 35-40 t/km, joten diesel oli ehdoton valinta.

        Minusta Polo 6R on jopa tyylikkäämpi kuin Golf. Mitäs mieltä olette Polon ja Golfin ulkonäöstä, kun niitä vertaillaan keskenään?


      • 4+3
        Polo11 kirjoitti:

        ^ Yleensä autonvahtoon menee useampi vuosi. Tällä kertaa halusin päivittää Polon uuteen malliin ja tarkoitus on pitää uutuutta ainakin 5-vuotta. Tai ainakin siihen asti, kun Polosta tulee uusi malli. Nykyään kertyy vuodessa kilometrejä sellaiset 35-40 t/km, joten diesel oli ehdoton valinta.

        Minusta Polo 6R on jopa tyylikkäämpi kuin Golf. Mitäs mieltä olette Polon ja Golfin ulkonäöstä, kun niitä vertaillaan keskenään?

        on saman kokoinen kuin Golffi alunperin, silloin 70 luvulla.


    • exvw

      Tässä on yksi esimerkki paremmasta autosta/laadusta kuin Polo. Auto joka kestää ei tarvitse korjaamolla ylimääräisiä kertoja juosta lisäksi i20:n takuu on moninkertainen Poloon verrattuna. Siis miksi ostaa heikomman auton kalliimmalla??

    • autokauppa lähestyy

      Hyundain kone ei jaksa vetää? esim suurimmalla vaihteella mennään 70km/h ja välillä 80km/h niin kone on kuin unessa. Nyt joku huutaa VAIHDELAATIKKO! vaihda pienemmällä no en vaihda kun on koneita jotka vetää vielä n 1200rpm ja suurin vaihde eli kyllä ne koneen ominaisuudet on vain ja aina ja ainoastaan pelkkää insinööritaitoa. Eli siksi tuo hyundai ei ole edes koeajon arvoinen. Volkkari vetää alhaaltakin vaikka ei voimaa olekkan mutta koko ajan vetää.
      Hmm kannataiskohan koeajaa kuitenkin hyundai sillä merkkinä se on vähintään yhtä hyvä kestämään kuin vw whkä jopa parempi. 1.4 diesel siis kyseessä.Mitähän 1.4 diesel kuluttaa oikeasti? mainoksia ei tartte luetella ne on valheita .
      Edelleen auto vaihtamatta , jos tympstyn liikaa niin haen fiat 2l dieslin.Hyundaihin ei saa muten kuin 450kg vetokoukku painoa ja se on vähemmän kuin polossa.

    • ep

      Itsellä on seat ibiza st farkku 1,2 tdi, kone on yllättävän pirteä, mutta 3 litraan ei kyllä kukaan pääse, itse päässyt parhaillaan 3,5 l/100km, kaupungissa vie 4,5l
      Alusta on pintakova mersun jälkeen, talvella -30C vie 1,5 litraa enemmän. Skoda fabiassa on parempi alusta, muuten ei oikein eroa kun oon kummallakin ajellut

    • Polo_2011

      vw polo on pienimmillään(tähän asti) kulkenut 3 litraa satasella, täytyy yrittää kesällä uutta ennätystä!

    • VW Polo 2011

      EU-maantiekulutuksen keskinopeus on 62,6km/h, joten jos tuota vauhtia ajelee niin tietää kuinka paljon auto kuluttaa maantieajossa. Viime kesänä testasin noin 50 km matkan ja ajoin VW Pololla 65km/h todellista nopeutta ja kulutus näytti 2,7 litraa. Joten ainakin VW polon maantiekulutus menee kyllä tehtaan ilmoittamaan 3 litraan.

      • VW Polo 2011

        Lisäys vielä longlife huoltoon, ensimmäinen huolto oli 29600km ja jäljellä oli vielä muistaakseni jotain 300km, mutta huoltoaika oli varattu niin jäi pikkaisen alle. Nyt takana 52000km ja näyttää vielä 7900km jäljellä. Ajan noin 70km päivässä työmatkaa. Joten joka muuta puhuu longlife huolotovälistä niin puhuu lämpimiä! Tämä tieto on omasta kokemuksesta eikä naapurilta kuultua!


    • poloiseenmahduttava

      2015 ja edelleen on vaihtamatta poloon. Hyundaille on tullut 1,1 crdi joka vie 5l kahta puolen dieseliä. Tiedä vaikka vielä vaihdan poloon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe