Bongasin kesällä mökiltä (Tuusula) tällaisen otuksen, jota en ole mistään löytänyt ennen enkä sitä tunnista, mikä hyönteinen on kyseessä. Otus oli melko kookas ja sen koommin en ole sitä nähnyt.
Kuva löytyy tuolta : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1586015621677&set=a.1585954620152.2079504.1574393584
minulle tuntematon hyönteinen
3
761
Vastaukset
- sivusta-ajattelija
Jonkin sortin petokärpänenhän siinä! (heimo Asilidae)
Petokärpäsillä on suuret silmät (jotta voisin paremmin nähdä sinut, kultaseni... :) )
ja pitkät jalat, joilla ne tarttuvat uhriinsa (syövät melkein mitä vaan itseänsä kokoista ja pienempää), myrkyttävät sen pistävillä suuosilla ja imevät uhrin sitten kuiviin.
Kiehtovia eläimiä.- eituli
kuulostaa kyllä aikamoiselta pedolta, ja siltä se näyttikin. Kookas ja karvainen. Mutta oli kyllä hieno otus! Kiitos sinulle! puoli vuotta pähkäillyt jo ja nyt sain vastauksen :)
- outo1
Osaako kukaan sanoa ,kesämökillä 2 kertaa jalassa kävelee 2mm musta pyöreä.litteä kuoriainen.Yritin tappa sormien välissä mutta e i kuollut.
laitoin pöydälle ja kynnellä painoin,sitten sain siltä vasta hengen pois.
Mikähän moinen on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986948- 1592056
- 1131698
- 511400
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501118Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939