Hei,
osaisikohan joku ystävällinen täällä tulkita unia. Olen nähnyt niin monena yönä painajaista.
Viime yön unessa olin vanhempieni talossa isoveljeni kanssa ja piha oli täynnä karhuja. Pelkäsimme hirvittävästi, sillä emme voineet mennä ulos. Yhtäkkiä huomasimme, että pikkukarhu oli pääässyt avoimesta ikkunasta (sääskiverkon läpi?) sisään. Suljimme heti ikkunan ja pikku karhua emme pelänneet, vaan sitä kun isommat karhut pihalla huomaavat, että pikkukarhu puuttuu ja on sisällä kanssamme. Siinä samassa huomasimme jokaisen pikkuikkunan olevan auki. Aloimme sulkemaan niitä kiireesti, mutta yksi iso karhu pääsi sisälle ja olimme aivan paniikissa. Yritin kommunikoida hänen kanssaan, että emme ole varastaneet karhua, vaan hän tuli itse kotiimme. Olin pelosta suunniltani, mutta sitten keksi antaa pikkukarhun lisäksi jääkaapista jotain herkkua mukaan, jottei iso karhu tekisi mitään. Annoin sitten voita ja karhut lähtivätkin sopuisasta. Veljeni totesi vain, että miksi annoin voin, niin sanoin, että pienempi paha se kuin, että karhu olisi jotain meille tehnyt. Tällöin heräsin edelleen peloissani, enkä meninannut uskaltaa laittaa jalkaani lattialle, kun en tiennyt ovatko karhut myös täällä.
No vihdoin uskalsin jatkaa untani, joka jatkuikin samassa talossa veljeni kanssa. Karhut olivat taas kotipihallamme sekä muutkin eläimet. Juoksimme sisään ja ulko-oven raosta sisään pyrki kettu ja orava. Pelkotila oli taas läsnä ja isoveljeni huusi, että potki ne ulos, ettet voi päästää niitä sisään. Tilanne meni sitten siihen, että yritin talloa oravaa, joka kiermurteli jalkani alla, enkä saattanut häntä tappaa.
Kerron vielä yhdestä unestani, jonka näin vasta samassa talossa, jolloin ikkunan sääskiverkon läpi tuli kolme isoa koiraa, joita myös unessani pelkäsin.
Ahdistavia unia kerrassaan ja olen yrittänyt etsiä tulkintaa netistä, mutta en saa ajatuksesta kiinni. Pitäisi varmaan ostaa univihko ja alkaa kirjaamaan kaikki unet siihen ja tulkita niitä joskus toisena ajankohtana.
osaisiko joku auttaa tulkitsemaan untani
3
229
Vastaukset
- tillis33
unissa. ja nimenomaan karhuja (pelottavia) ja koiria (haavoittuneita). en tajua mistä ne kertoo. mulla on myös unettomuusongelma, mutta silloin kun nukun näen välillä tosi outoja unia.
pahan voimat yrittää tunkeutua sisimpääsi, jota tuo koti kuvastaa ja että sinulla on niitä pieniä ovia auki sydämeen, jonne ne pääsee ja niiden mukana myös niitä suuria pahuuksia, joita nuo karhut kuvaa.
Venäjää kuvataan myös karhuksi ja se pian haluaa uudestaan painostaa suomea ja vaatia myönnytyksiä ja suomi on nin pieni maa, että kuten unessa tapahtui, se myöntyy, eikä halaua tapella ja antaa mitä siltä vaaditaan, että saisi pitää itsnäisyytensä.
Jumala on antanut sanomia, että Hän tumitsee suomenkin sen synneistä ja antaa tulle vanäjän tätä maata vaivaamaan. Tätäkin se uni voi merkitä.- aainavcaan
sanoisin, että olet ahdistunut tai stressaantunut. Et pysty pitämään kiinni sovitusta/luvatusta tai rajoista, joita olet itsellesi tehnyt. Erityisesti se että tapahtumat sijoittuvat kotitaloosi mietityttää, oletko tyytyväinen elämääsi tai tekemiisi ratkaisuihin?
Karhu vahva ja pelottava, tunkeutuu turvallisena pidettyyn paikkaan rajojen sis'ään. Kannattaisi miettiä terapiaa tms mikäli painajaiset jatkuvat
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453136- 1082573
- 512561
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402228Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4801914- 1101871
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521855Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91694Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151617R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241472