neuvoja tarvitaan

Omistan puoltoista vuotiaan belgi nartun. nyt on alkanut sisälle pissaaminen enkä saa sitä millään loppumaan, ja esineiden tuhoaminen yksin jäädessä on myös ongelma. olisin kiitollinen asiallisista neuvoistanne. Kiitokset jo etukäteen

7

724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet johtaja

Pitääkö koirasi sinua itseään korkea-arvoisempana ? Ja saako riittävästi liikuntaa ja aktivointia ?

• Nimifriikki

Iltaa,
        Kysymykseni koskee 4 vuotiasta Bichon frisee koiraa (narttua) eli jos kaikki menee niinkuin saduissa ja saisimme hauvelin meille - niin onko nimen vaihto mahdollista???
        Tuntuu ehka hassulta, mutta meille tarkeaa!!

• Erika2020
        Nimifriikki kirjoitti:

Iltaa,
        Kysymykseni koskee 4 vuotiasta Bichon frisee koiraa (narttua) eli jos kaikki menee niinkuin saduissa ja saisimme hauvelin meille - niin onko nimen vaihto mahdollista???
        Tuntuu ehka hassulta, mutta meille tarkeaa!!

On mahdollista.

• Tuuttinen

Nelivuotias koira kyseessä, niin enpä suosittelisi nimenvaihtoa. Neljä vuotta koira on kuullut nimeään, eikä sitä mielestäni pitäisi vaihtaa enää tuossa iässä.

• evvu

koirasi saattaa kärsiä eroahdistuksesta, belgeilllä melko yleistä.
      pissaako koirasi myös sinun ollessa kotona?

yksinoloharjoitukset on paras tapa päästä eroon eroahdistuksesta. Pienin askelin edetään, esim. ensin koira muutamaksi minuutiksi yksin huoneeseen jos kuulet että tekee tuhoja puutu asiaan. Joka kerta kun on huoneessa tuhoamatta tai pissaamatta oikein paljon kehuja, leikkiä ja herkkuja. Aikaa pidennetään minuutti minuutilta. Kun on edetty, voit jättää koiran koko asuntoon ja menet itse taas hetkesi vaikka ulos koko talosta. Samalla tavalla kehut, leikit ja palkitset jos koira on ollu kunnolla. Myöhemmin nopeiden kauppareissujen aikana koira jää yksin ja jälleen palkitaan kun on ollut yksin hienosti. Aikaa aina pidennetään mutta vain hieman, kun on ensimmäisen työpäivän ajan hienosti kotona superkehut! :) Voi siitä eteenpäin ottaa tavaksi aina palkita koira erossa olon jälkeen

jos tavaroiden tuhoaminen ei ota loppuakseen niin etikka toimii. yksi belgimme järsi ruokapöydän kalusteet muuta uudet valeltiin etikalla, ei kiitos enää. haju asunnossa ei ole miellyttävä mutta huonekalut saa olla rauhassa.

keksi koiralle myös tekemistä yksin olon ajaksi niin huonekalut jää rauhaan, aktiviteetti leluja, isoja luita, ym. Tosin belgiltä ei mene kauaa ratkoa aktivieteetti lelun salaisuutta tai kaluta luu puhtaaksi :P mutta toivottavasti jonkin neuvoista tehoaa :)

• Lääkäriin?

Olisi varmaan hyvä käyttää koira lääkärissä. Siten voit varmistaa ettei koiran pissaamista aiheuta mikään fyysinen vaiva.

• Kiitos kaikille neuvoista! tyttö on oppinut olemaan yksin kotona pitkiäkin aikoja. putosi iso kivi sydämmeltä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4211
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      499
      2334
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1861
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1456
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1234
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      737
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe