Eli voiko rintasyöpä olla 14-vuotiaalla ja mitenkä kyhmy määritellään? Minkä kokoinen kyhmyn täytyy olla yms.?
Voiko rintasyöpä olla 14-vuotiaalla?
6
2912
Vastaukset
- terkari sisko
anna tuttkia terveydenhoitajan ennen kun murehdit mitää
sinun on ikäiseksi tisut kasvaa- Helps
Rintasyöpä on tuossa iässä todella harvinainen. Aina kuitenkin kannattaa varmistaa asia. Rinnoissa voi olla kasvuvaiheessa isot kyhmyt, jotka ovat ihan normaaleja, mutta käy terveyskeskuksessa. Edes oman mielenrauhasi takia. Tutkimus ei ole paha, lääkäri tunnustelee rintoja ja mahdolliesti myös ultraa ne. Eikä se satu.
Hyvää jouluodotusta! :)
- ldadkölsd
Joo kun ne alkavat kasvaa, niissä on usein molemmissa sellainen "pallukka". Kannattaahan se tarkistaa jos vaivaa, mutta ei kannata olla huolissaan.
- ultratutka
Tuossa iässä se lienee harvinainen. Omissa tutkimuksissani on ollut 16 vuotiaalla rintasyöpä. Mielestäni kaikki patit tulee ainakin kertaalleen tutkia ns high resolution uä_llä. UÄ:llä löytyy tutkimusten mukaan noin 60-70 tilavuus% pienempänä kuin muilla tutkimuksilla. Pieni syöpä ei anna oireita. Tutkimuksen mukaan keskimäärin sormilla tunnetaan patti, kun sen halkaisija on n 2 cm. Pinnallisemmat patit jnkv pienempänä.
Lisää voi lukea nettisivulta www.ultratutka.com - 14vuotiastyttö
Mä myös epäilen että mulla olisi rintasyöpä ja oon 14 vuotias, tunnen toisessa rinnassa kyhmyn sen rinnan sisällä ja se aristaa ja välillä tulee kylmiä väreitä kun yritän tutkia mikä siinä on. En haluaisi silti mennä koulun terveydenhoitajalle, koska se on mun miellestä jotenkin ei "noloa" mutta ällöttävää tai jotain että joku koskettelis mun rintoja ja sitte siinä ei olisikaan mitää D:
- vanhaeukkojo
Se on rintarauhanen, joka kasvaa. Rinnat kasvavat n. 18v asti.
Rintasyöpää se ei ole.
Itellä kasvoi isot rinnat ja nopeesti sekä nukuin aina mahallaan, joka aiheutti kamalaa kipua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315926- 393892
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122798
- 292252
- 122217
- 1621916
- 191572
- 1051372
- 251283