70-luvun lopulla alkoi massiivinen, mutta salainen susien ja karhujen siirtoistutus. Sitä tehtiin metsähallituksen mailla harvaan asutuilla alueilla. Ns-metsästysseurojen nimissä paikkakuntalaisilta estettiin pääsy kalastamaan ja marjastamaan. Touhu oli kuin huumekauppaa. Se sisälsi uhkailuja ja valheita ja mielipuolista salailua.
Tarkoituksena kaiketi on yksi keino maaseudun autiottamiseksi, jotta ydinjätteiden loppusijoitus suomessa ei aiheuta kansalaisissa vastustusta.
Siirtoistutusten syy.
6
591
Vastaukset
- nahkasaha
Väittämä täytyy kyetä todistamaan, muuten se on valhe. Kerroppa ketkä henkilöt niitä junaili, koska, missä ja paljonko petoja siirrettiin? Olen kuullut noita tarinoita, vaan mihinkään todelliseen en ole koskaan törmännyt.
- tuskinpa avaa.
Erik.S.Nyholm, joskus aukaisis suunsa toin asian suhteen, niin kuultais se lopullinen totuus!
- Minä olen törmännyt
Olipa kerran syrjäinen tie ... siellä auto kiinni .... kyydissä kaksi sutta...
Loput voi kysyä Nyholmilta. - ellet kerro.
Minä olen törmännyt kirjoitti:
Olipa kerran syrjäinen tie ... siellä auto kiinni .... kyydissä kaksi sutta...
Loput voi kysyä Nyholmilta.Kerro koko tarina. Onko jutut niin salaisia, ettei ton kummempaa selitystä palstalta löydy, vaikuttaa ennemminkin satuilulta. Ei kenenkään tarvitsee niin pelätä, ettei uskalla kertoa.
- on on
ellet kerro. kirjoitti:
Kerro koko tarina. Onko jutut niin salaisia, ettei ton kummempaa selitystä palstalta löydy, vaikuttaa ennemminkin satuilulta. Ei kenenkään tarvitsee niin pelätä, ettei uskalla kertoa.
Eräänä vuonna Pyhäjärvellä.....
- siirtoistutuksista
on on kirjoitti:
Eräänä vuonna Pyhäjärvellä.....
Kaikkea puutaheinää suolletaan esiin totena. Todellisuudessa jutut ovat paikallisen huoltamon baarin uutistoimiston levittämää "Pravdaa". Kukaan ei todellisuudessa tiedä mistään mitään, mutta kun kummin kaiman kuuro-sokea-rampa eno oli helmikuussa mustikkareissulla kuullut jonkun totena näin kertovan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708