70-luvun lopulla alkoi massiivinen, mutta salainen susien ja karhujen siirtoistutus. Sitä tehtiin metsähallituksen mailla harvaan asutuilla alueilla. Ns-metsästysseurojen nimissä paikkakuntalaisilta estettiin pääsy kalastamaan ja marjastamaan. Touhu oli kuin huumekauppaa. Se sisälsi uhkailuja ja valheita ja mielipuolista salailua.
Tarkoituksena kaiketi on yksi keino maaseudun autiottamiseksi, jotta ydinjätteiden loppusijoitus suomessa ei aiheuta kansalaisissa vastustusta.
Siirtoistutusten syy.
6
641
Vastaukset 6
- nahkasaha
Väittämä täytyy kyetä todistamaan, muuten se on valhe. Kerroppa ketkä henkilöt niitä junaili, koska, missä ja paljonko petoja siirrettiin? Olen kuullut noita tarinoita, vaan mihinkään todelliseen en ole koskaan törmännyt.
- tuskinpa avaa.
Erik.S.Nyholm, joskus aukaisis suunsa toin asian suhteen, niin kuultais se lopullinen totuus!
- Minä olen törmännyt
Olipa kerran syrjäinen tie ... siellä auto kiinni .... kyydissä kaksi sutta...
Loput voi kysyä Nyholmilta. - ellet kerro.
Minä olen törmännyt kirjoitti:
Olipa kerran syrjäinen tie ... siellä auto kiinni .... kyydissä kaksi sutta...
Loput voi kysyä Nyholmilta.Kerro koko tarina. Onko jutut niin salaisia, ettei ton kummempaa selitystä palstalta löydy, vaikuttaa ennemminkin satuilulta. Ei kenenkään tarvitsee niin pelätä, ettei uskalla kertoa.
- on on
ellet kerro. kirjoitti:
Kerro koko tarina. Onko jutut niin salaisia, ettei ton kummempaa selitystä palstalta löydy, vaikuttaa ennemminkin satuilulta. Ei kenenkään tarvitsee niin pelätä, ettei uskalla kertoa.
Eräänä vuonna Pyhäjärvellä.....
- siirtoistutuksista
on on kirjoitti:
Eräänä vuonna Pyhäjärvellä.....
Kaikkea puutaheinää suolletaan esiin totena. Todellisuudessa jutut ovat paikallisen huoltamon baarin uutistoimiston levittämää "Pravdaa". Kukaan ei todellisuudessa tiedä mistään mitään, mutta kun kummin kaiman kuuro-sokea-rampa eno oli helmikuussa mustikkareissulla kuullut jonkun totena näin kertovan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.862689Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt442253Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.391093- 35948
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,153819Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?58680Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi7625- 21545
Vihdoinkin tarjolla sushia!
Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su785312 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk36527