Mitenhän on, olen pitkäaikaistyötön ja saan palkkatuki työtä joka on osa-aikaista... Haluisin tehdä sivutoimena jotain muuta työtä kun kerran aikaa on... en siis vakituiseen mutta kuitenkin erään firman palkkalistoilla. Voiko näin tehdä vai mitä tapahtuu palkkatuelle? Aluksi olen töissä tukipaikassa päivärahalla koska harjoittelen.
Raha on pieni ja jos olisi mahdollista saada vähän extraa niin käyköhän se päinsä...toki maksaisin veroni tästä lisäveroprosentin mukaan. Työtunteja viikossa kertyisi n. 10 ehkä.
Voinko siis olla töissä palkkatuella/päivärahalla ja samalla tehdä lisäansioita sivutoimisesti?
palkkatukityö ja sivutyö
3
1874
Vastaukset
- qwsedfghjmklö,.-
Sinä aikana kun saat vain päivärahaa, ts. olet työharjoittelijana, niin et ole silloin vielä palkkatuella, joten voisit normaalisäännösten puitteissa tehdä muita töitä, ts. mahdolliset palkkatulosi yhteensovitettaisiin päivärahan kanssa.
Sitten kun siirryt palkkatukityöhön, niin luultavasti riippuu siitä, minkä verran tekisit muita töitä. Sinänsä vähäiset työt tuskin palkkatukioikeuteen vaikuttaisivat, vaan vain siinä tapauksessa, että töitä olisi niin paljon, että työkkäri voisi katsoa sinun työllistyvän sivutyössäsi, voisi käsittääkseni ongelmia tulla. Toisaalta sivutyön tekeminen olisi kannattavaa, koska sivutyötuloja ei yhteensovitettaisi palkkatulon kanssa, sillä palkkatukityöhän tarkoittaa sitä, että saat työnantajalta normaalin tes-palkan ja palkkatuki menisi työnantajalle. Saisit siis pitää koskemattomana sivutyötulosi.- aikakummaakuneilöydy
Tekisin puhelimyyntiä tossa sivussa...mutta kuitenkin firma haluaa että tehdään työsopimus. Itse saan sitten määrätä montako tuntia uskallan tehdä. Kuitenkin kun tuon työn varaan en uskalla jäädä sillä tulot on niin vaihtelevia ettei tiedä pärjääkö sillä.
Tekisin siis sivutyötä ja saisin säännöllisen palkan tuosta osa-aikatyöstä. - a<zsxcfvgbhnmk,
aikakummaakuneilöydy kirjoitti:
Tekisin puhelimyyntiä tossa sivussa...mutta kuitenkin firma haluaa että tehdään työsopimus. Itse saan sitten määrätä montako tuntia uskallan tehdä. Kuitenkin kun tuon työn varaan en uskalla jäädä sillä tulot on niin vaihtelevia ettei tiedä pärjääkö sillä.
Tekisin siis sivutyötä ja saisin säännöllisen palkan tuosta osa-aikatyöstä.Puhelinmyyntityö saattaa olla riskaabeli tuossa tilanteessa, koska sitä ilmeisesti voisi tehdä kokoaikatyönäkin. Ettei työkkäri sitten ala ajatella, että voisit työllistyä siinä kokoaikaisesti.
Soviteltuahan saa, jos ei ole omasta aloitteestaan osa-aikainen. Tilanteesi saattaa olla vähän rajatapaus.
Itse kyllä miettisin kahdesti sitä, lähdenkö vai en. Nuohan ovat kai vielä provisiopalkkaisia, joten saattaa hiukan olla ongelmia sovitellun kanssa. Ainakin ennen oli, en tiedä, onko tilanne jotenkin muuttunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521