Niin elikkäs vaivana olisi tämä ongelmallinen säpsähtely. Ja ongelmaksi tästä tekee se etten yskinkertaisesti saa unta tämän takia. Valvon helposti yöllä aamu viiteen tai kuuteen sen takia että joka kerta kun olen nukahtamasiillani säpsähdän hereille. Samalla otsani valahtaa kylmäksi ja puskee hien pintaan.
Tätä samaa on jatkunut jo yli kaksi viikkoa ja se alkaa ottamaan veronsa.
Lääkärillä kävin viikon jälkeen ja hän määräsi unilääkettä ja melatoniinia. Unilääkkeillä kyllä nukahdan helposti mutta saatan herätä sitten vaikka aamu neljän aikaaan taas samaan säpsähdykseeen.
Tyttökaverini myös kertoi että unilääkkeellä ei ollut niinkään vaikutusta muuten kuin että en silloin vain herää säpsähtelyhin. Ne kuulemma jatkuivat lääkkeestä huolimatta nukkuessani. Unlääkettä en viitisisi turhaa ottaa kun luin että uniapnea voi pahentua niiden syönnistä.
Viikon päästä olen menossa uniapnea testiin mutta tiedä sitten onko sekään syynä tähän karmeaan tilaan. En kyllä tiedä mitään kamalampaa kuin sen että ei voi nukkua. Auttakaa ihmiset ihmeessä jos joku keksii syyn tälle vaivalle. En kuorsaa normaalia enempää eikä mielestäni hengityskatkos ainakaan usempaa sekuntia kestä. Tosin ihan varma en tietysti voi olla.
Itsellläni on rytmihäiriön tapainen sydämessä mutta ei kuulemma vaarallisa laatua. Ollut jo pienestä pitäen tiedossa joten voiko kyse olla sydämestäkään!?!
Säpsähtely ja uniengelma
1
849
Vastaukset
- peter5689
hei.vaikuttaa että olet niinkuin minäkin joskus olin samassa tilanteessa,syynä oli ylikuntooireet urheilusta ja kun rupesin stersaamaan että mikä mun on niin homma meni pahemmaksi,se että kun ei tiedä aiheuttaa ahdistusta ja unettomuus lisääntyy..ei muuta kun teet kaiken vaan välttämättömimmän,syöt terveellisesti ja paljon vitamiineja ja soffalla löhilyä ja korkeintaan pieniä kävelylenkkejä päivässä.kirkasvalo auttaa ja tietenkin rentoutuminen.mangnesiumia rytmihäiriöihin ja parempi että nukut vaikka unilääkkeillä kun että et nuku olenkaan,,silloin kierre on valmis.mulla ollu just samaa mutta selvinny siitä noilla keinoilla mutta se...rentoutuminen ja uskaltaa päästää irti...oli se mitä vain niin on avainsana.onnea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4382507Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek142320Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2521465Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821129Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel621046Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4131022- 153905
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41898- 56859
- 79845