HP-tietokoneen ohjelma

apua kaivattaisiin

Ostin jokunen aika sitten HP:n tietokoneen ja tässä on "HP Support Assistant" -niminen ohjelma. Nyt se on alkanut ilmoitella, että se pitäisi päivittää ja kyseinen päivitysruutu ilmestyy aina koneen käynnistettäessä. Päivitys ei kuitenkaan koskaan mene loppuun asti vaan aina jokin kohta epäonnistuu ja tulee ilmoitus virheestä ja että päivitystä kokeillaan myöhemmin uudelleen.

Päivitysikkuna tulee siis aina koneen käynnistäessä eikä sitä saa mitenkään pois tai keskeytettyä, eikä se päivitys näyttäisi onnistuvan ikinä. Nyt kysynkin, että miten se onnistuisi tai miten sen päivitysikkunan saisi pois, ettei se enää ilmestyisi. En myöskään tiedä yhtään mikä tuo Support Assistant -ohjelma on, joten onko se joku elintärkeä tietokoneen käytön kannalta ja mitä se tekee?

Pikaista apua kaivattaisiin...

21

5290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+13

      >Päivitysikkuna tulee siis aina koneen käynnistäessä eikä sitä saa mitenkään pois tai keskeytettyä, eikä se päivitys näyttäisi onnistuvan ikinä. Nyt kysynkin, että miten se onnistuisi tai miten sen päivitysikkunan saisi pois, ettei se enää ilmestyisi. En myöskään tiedä yhtään mikä tuo Support Assistant -ohjelma on, joten onko se joku elintärkeä tietokoneen käytön kannalta ja mitä se tekee?<

      Kirjoita suorita laatikkoon (vai mikä se lieneekään) msconfig ja enteriä perään. Kun se aukeaa sieltä ruksi pois tuon ohjelman kohdalta. Jos siihen päivityksiä haluat ja sitä muuten käyttää, sen voit tehdä manuaalisesti. Sieltä voi ottaa ruksit pois muistakin turhista ohjelmista jotka käynnistyvät konetta aukaistessa. Minä olen jättänyt ruksin vain palomuuri ja virustorjuntaohjelmiin.

    • 27

      Klikkaa käynnistä - Kirjoita msconfig ja paina Enter- Klikkaa kohtaa ohjelmat ja sieltä poistat ruksin tuon kohdalta ja tallenna asetus painamalla OK.Ei ole mikään elintärkeä,omani jo 2 vuotta elossa,ilman HP:n päivityksiä.

    • hfghfghfgfghfg

      After much frustration, several hours researching, and no help form HP Support, I finally found an HP webpage that appears to have the latest updated files for HP Support Assistant for Windows 7 32 and 64-bit platforms. When ready, click on the link below:



      http://h18021.www1.hp.com/helpandsupport/HPSA.html



      Once the page opens, scroll down a bit and there will be three columns titled Notebook PC's, Home Desktops, Business Desktops. Under each column heading there will be an HP Support Assistant file for downloading. Click on the file under the heading that best reflects your needs. When the "file download" prompt opens, click on "Save" (do not click on "Run") and save file to your desktop or where ever you save your download files to.



      It is my understanding that this file must be saved to your computer in order for it to work. Once the file has completed downloading to your desktop, click on the newly created file icon to run it. The file will open and automatically uninstall previous HP Support Assistant software that you may already be running on you computer and then will install the the newer version of the software. Be patient while it goes though the process which takes several minutes.



      This worked like a jewel for me; hope it does for you too.

      Posted 07-31-2010.

      En tiedä itseasiassa mikä tuo ohjelma on, mutta nopealla etsinnällä löysin tuollaisen linkin. Jos ei ole elintärkeä ohjelma niin itse ainakin poistaisin. Tuskin on sellainen.

    • apua kaivattaisiin

      Mistään sieltä msconfig-ikkunasta ei löydy Support Assistantin nimeä... Muutama HP:n ohjelma, mutta eipä kyllä juuri tuon nimistä. Onko se siellä jollain toisella nimellä?

      Hmm, nyt kun etsin tietoja, niin kyllä tuo Support ihan suht tärkeältä vaikuttaa, jos se voi etsiä ja korjata koneen ongelmia jne. mutta tiedä sitten kuitenkaan...

      • 6+1

        >Hmm, nyt kun etsin tietoja, niin kyllä tuo Support ihan suht tärkeältä vaikuttaa, jos se voi etsiä ja korjata koneen ongelmia jne. mutta tiedä sitten kuitenkaan... <

        Ei se ole kovin tärkeä, ei ainakaan minulle. Minulla ei ole ruksia siellä kuin virustorjunta ja palomuuriohjemissa ja kone on HP.


    • juttua
    • apua kaivattaisiin

      "Mistään sieltä msconfig-ikkunasta ei löydy Support Assistantin nimeä... Muutama HP:n ohjelma, mutta eipä kyllä juuri tuon nimistä. Onko se siellä jollain toisella nimellä?"

      Tähän kun saisi vielä tarkan vastauksen, että millä nimellä tuo päivitysikkuna sieltä löytyy, etten mene umpimähkään ja tietämättömänä mitään ohjelmia sammuttelemaan/poistamaan. :)

    • hp laptop

      HP support assistant kannattaa poistaa kokonaan.

      Ei mitään hyötyä.En ole asentanut sitä ollenkaan

      • hp laptop

        Lisään vielä voi yrittää hakea päivityksia mutta, ei niihin (hp:n apuohjelmiin) apuohjelmiin koskaan ole ole päivityksiä, ne päivitysten tarpeen pystyy muutenkin katsomaan.


    • apua kaivattaisiin

      Ja taas tänään kun avasin koneen, tuo sama päivitysikkuna iski ruutuun ja aikansa päiviteltyään tuli sama virheilmoitus. Alkaa vähitellen ärsyttämään...

      Avasin tuolloin päivityksen aikana Tehtävienhallinnan ja siellä näkyi parhaillaan käynnissä oleva Tervetuloa Support-päivitykseen -sovellus ja sen voisi ilmeisesti sammuttaa sitä kautta, MUTTA sehän tulisi kuitenkin uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Eikä jokaisen käynnistyksen jälkeen jaksa ihan erikseen käydä sammuttamassa tuota päivitysohjelmaa.

      Tuolta msconfig-ikkunasta ei edelleenkään löydy mitään tuohon päivitykseen viittaavaa, mutta päivitysikkuna käynnistyy vasta noin VARTIN jälkeen tietokoneen käynnistämisestä, joten tuskinpa sitä edes löytyy tietokoneen käynnistyksen yhteydessä käynnistyvistä ohjelmista. Mistä se sitten löytyy ja kuinka sen imestymisen voi poistaa?

      Pahoin pelkään, että Support Assistant-ohjelman poistaminen ei poistaisi tuota päivitysikkunan tuloa - se vain yrittäisi päivittää olematonta ohjelmaa. Edelleenkin on siis täysi mysteeri, MITEN tuon päivitysikkunan saisi ikiajoiksi pois...

      Toivottavasti nyt joku osaisi auttaa.

      • pppp0

        JV16 powertools tai vastaavalla ohjelmalla saa kaikki tarpeettomat pois käynnistymästä.Tuo HHP assistant pn valinnainen ohjelma ainakin minulla on hp:n palautus levyllä vapaaehtoisena valintaisena,jota en ole asentanut.


      • ei kokonaan pois
        pppp0 kirjoitti:

        JV16 powertools tai vastaavalla ohjelmalla saa kaikki tarpeettomat pois käynnistymästä.Tuo HHP assistant pn valinnainen ohjelma ainakin minulla on hp:n palautus levyllä vapaaehtoisena valintaisena,jota en ole asentanut.

        minullekin, kun koneen avasin, tätä assistannsia. Sitten laitoin, että tarkistaa 3 kk:n välein. Kun avaan koneen tämä kyllä tulee, mutta ilmoittaa, että kaikki on kohdallaan. Onhan se hyvä että kone joskus itse tarkistaa, kun minä en mitään ymmärrä.


      • 6+5

        Tässä muutamia asioita jotka löytyvät sieltä HP Support Assistant:sta:

        1. Kuinka poistan HP Support Assistant -ohjelman asennuksen?

        HP ei suosittele HP Support Assistant -ohjelman asennuksen poistamista.

        Jos kuitenkin päätät poistaa sen, valitse Käynnistä, Ohjauspaneeli ja valitse Ohjelmat-vaihtoehdon alta Poista ohjelman asennus . Napsauta seuraavaksi hiiren kakkospainikkeella kohtaa HP Support Assistant ja valitse sitten Poista asennus .

        2. Kuinka päivitän HP Support Assistant -ohjelman?

        HP Support Assistant asentaa päivitykset ja uudet työkalut automaattisesti joka kerta, kun ohjelma muodostaa yhteyden Internetiin eheytyksen tai analyysin suorittamista varten vianmäärityksen yhteydessä. Kun käytät HP Support Assistant -ohjelmaa, tietokoneesi on aina ajan tasalla.

        3. Onko HP Support Assistant aina käynnissä taustalla?

        HP Support Assistant on käynnissä vain, kun olet käynnistänyt sen. Ohjelman toiminta pysähtyy, kun lopetat sen napsauttamalla ikkunan oikeassa yläkulmassa olevaa suurta X -lopetuspainiketta. Jos kuitenkin olet määrittänyt eheytyksen käynnistymään tiettynä aikana, eheytys käynnistyy automaattisesti ja on käynnissä siihen asti, kunnes katsot eheytyksen tulokset ja lopetat ohjelman.

        Ja sieltä löytyy paljon muitakin tietoja koneesta.


    • Ruudulle tuleva ikkuna on vain tiedotus saatavilla olevasta päivityksestä.
      Klikkaa oikeasta reunasta sitä päivitä -nappia, joka käynnistää sen varsinaisen asennuksen.

    • 1+1

      >Päivitysikkuna tulee siis aina koneen käynnistäessä eikä sitä saa mitenkään pois tai keskeytettyä, eikä se päivitys näyttäisi onnistuvan ikinä.<

      Minulla tuo päivitys kesti reilun tunnin, niin että anna koneen olla päällä ainakin sen ajan.

      • peecee ekspertti

        ekana vaan katot että kaikki jutskat on kondiksessa, sitten voit hiukan vaan viimeistellä, kyllä pitäs lähtee vorkkimaan.


    • apua kaivattaisiin

      >Ruudulle tuleva ikkuna on vain tiedotus saatavilla olevasta päivityksestä.
      Klikkaa oikeasta reunasta sitä päivitä -nappia, joka käynnistää sen varsinaisen asennuksen.<

      Ei mene tällä tavalla. Noin 15 minuutin kuluttua koneen käynnistyksestä "Tervetuloa HP Support Assistantin päivitykseen"-ikkuna hyppää ruudulle ja aikansa päiviteltyään tulee ilmoitus, että tapahtui virhe ja päivitys epäonnistui.

      Tuon edellä mainitsemani virheilmoituksen jälkeen aukeaa automaattisesti tuo "vanha" Support Assistant, jota kone yrittää päivittää, ja se suorittaa koneen kuntoanalyysin. Kuntoanalyysin jälkeen kaikki on kunnossa ja kone ajan tasalla, mutta päivitykseen se ei vaikuta mitenkään. Sama kuvio toistuu aina ja joka kerta kun koneen käynnistää.

      Ei kai sitten auta muu kuin ottaa yhteyttä kauppaan tai HP:n tukipalveluun tai jonnekin ja selvittää, että miten tästä mokomasta riesasta pääsee eroon...

      • Kokeile vielä muuttaa asetuksia. Avaa → Hp Advisor → Hp Support Assistant .
        Klikkaa vasemmalta alhaalta Asetukset ja valitse kohta Tarkista ja asenna automaattisesti .


    • apua kaivattaisiin

      Avasin HP Advisorin, mutta siellä ei mainittu sanallakaan Support Assistantia...

      • 16+13

        >Avasin HP Advisorin, mutta siellä ei mainittu sanallakaan Support Assistantia... <

        Vai avasit! Napauta siellä vasemmalla olevaa HP Advisor nappia ha siitä avautuu valikko josta löydät HP Support Assistant ohjelman. Kokeile!


    • apua kaivattaisiin

      Äh, olisitte sanoneet, että avaa Support Assistant. Advisorin kautta aukeni nimittäin täsmälleen sama ikkuna kuin Support Assistant-kuvakettakin klikkaamalla, eli siis Support Assistantin pääsivu...

      Kyse on siis Support Assistantin asetuksista? Ok.
      Siellä on kolme "välilehteä", jotka ovat kuntoanalyysi, eheytys ja yleinen. Noita päivitysasetuksia on tuossa kuntoanalyysin kohdalla, mutta eihän kuntoanalyysin asetukset kai vaikuta mitenkään siihen kirottuun päivitysikkunaan? Kuntoanalyysi on ihan eri juttu, luulisin... Minulla oli kuitenkin siinä kuntoanalyysi-välilehden päivityskohdissa valittuna TOINEN kohta, joten pitäisiko minun siirtää rasti ALIMMAISEEN kohtaan (eli punaisella värillä kirjoitettuun älä tarkista päivityksiä, jota HP ei suosittele)? Auttaako se?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      304
      2834
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      48
      1366
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      82
      1245
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1093
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      298
      1086
    6. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      83
      945
    7. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      76
      922
    8. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      76
      921
    9. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      845
    10. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      24
      837
    Aihe