Olen jo vuosia kärsinyt unettomuudesta, ja mietin onko tuo ketipinor hyvä uni lääke?? et voisko siihen kysästä reseptiä?? antaako se koko yön kestävän unen? jne...sillä mulla on nukahtamisvaikeuksia sekä sitten heräilen yöllä ja valvon.
Olen jo käyttänyt tässä vuosien varrella somnoria, oxaminii, tenoxii... mutta niihin kasvaa toleranssi jo viikossa. Melatoniiniin olen taas vielä liika nuori
ketipinor???
12
3161
Vastaukset
- ll
ole unilääke, ei edes nukahtamislääke, se on neurolepti, lääke jonka pääindikaatiot ovat mm.kaksisuuntainen mielialahäiriö, psykoosit jne.
Minkä ikäinen olet kun kerrot olevasi liian nuori melatoniinin käyttöön?- aloittajaaaa
olen 21 vuotias, ja lääkäri ei suostunut melatoniinia kirjoittamaan sillä sitä ei suositella alle 25 vuotiaille. Olen kuullut että ketipinoria käytetään pieninä annoksina myös unettomuuden hoitoon
- Sirppali
käytän melatoniinia ja olen vasta 25-vuotias. Eiköhän sitä käytetä ihan pikkulapsillakin, varmasti parempi vaihtoehto kuin oikeat unilääkkeet...
- E-87
Mä käytin ketipinoria vähän aikaa psykoottisen masennuksen takia ja unettomuuteen. Lääke piti ottaa illalla ja sen piti helpottaa nukahtamista, ja tulihan siitä sellainen väsynyt olo ja sai hyvin nukutuksi. Mutta kun koitettiin nostaa aloitusmäärästä vähän tehokkaammaksi, ei se enää sopinut mulle ja unetkin lähti. Aina keskellä yötä tuli tosi huono olo ja se johti pyörtymiseen. Sanottiin että ei noin pienestä määrästä voi millään johtua pyörtymiset, mutta mistä muusta se olisi johtunut kuin lääkeannoksen lisäämisestä? Noudatin kaikkia ohjeita ja olin lukenut kaikki varoituksetkin mitä saa ja ei saa syödä kun käyttää tätä lääkettä. Ei ollut muuta lääkitystä yhtä aikaa. Annoksen korotus oli Tosi pieni, mutta silti tuntui kuin olisi saanut jonkun liika-annostusmyrkytyksen.
Minulla ainakin tuo "mitättömän pieni" määrä auttoi unettomuuteen yllättävän hyvin. Olin päivisinkin rauhallinen ja selkeämpi kun yöt meni hyvin, mutta lääkäristä lääkemäärä oli niin turhan pieni ettei se uskonut siitä olevan mulle hyötyä. Kai se keskittyikin enempi hoitamaan tuota psykoottisuutta kuin univaikeuksia. Niin se puhui mut ympäri ja lopetettiin tuo lääkitys kun en suostunut jatkamaan isommalla annoksella ja kärsimään sivuvaikutuksia. Piti vaan alkaa kokeilla taas uutta lääkettä.
Niin ja sittenhän ne luuli että kaikki on mun ajatuksesta kiinni. Tai uskosta... Uskoin, että se olematon määrä auttaa, ja siksi muka olin voinut paremmin! :/ Ja sitten kun olin kerran pyörtynyt heti lisäämisen jälkeen, mulle muka tuli sellainen usko että pyörryn seuraavanakin yönä ja niin pyörryinkin. Mutta miten muka ajatuksen voimalla saa kehitettyä pyörtymisen ja sitä ennen sen hullun päänsärynkin. ..Onneksi en ole ainoa joka pitää tuota lääkäriä vähän kummallisena, enkä enää edes käy hänen luonaan vaan vaihdoin toiseen.
Mutta ai niin, mikä sinun kysymyksesi olikaan? Onko ketipinor hyvä unilääke?
Minun mielestä oli tosi pienenä määränä. Somnor on kuitenkin tehokkaampi, mutta sen lääkkeen haukuinkin jo jossain toisessa keskustelussa...
Eikä tätä mun pelotteluviestiä ehkä kannata edes ottaa vakavasti. Oon aina reagoinut kummallisesti lääkkeisiin. Just mulle tulee aina ne todella harvinaiset haittavaikutukset ;/
Nyt käyttäisin paljon mieluummin olematonta määrää ketipinoria joka ei aiheuttanut riippuvaisuutta tai muuta ikävää. Se on ollut tähän astisista kaikesta huolimatta paras kokemus unettomuuden hoidossa.
Mutta en päässyt näkemään olisiko ketipinorin teho hiipunut piankin. En käyttänyt sitä kun alle kuukauden. - n28.
Siis mielestäni on hyvä unilääke! Varsinkin jos nukahtamattomuuteen liittyy vähän huonoa oloa ja ahdistusta.. Siitä tulee tosi rento ja hyvä olo ja sit nukahtaa. Ainut huonopuoli on, että aamulla on tokkurainen olo, jos joutuu nousemaan tiettyyn aikaan. Kannattaa muutaman ekan kerran testata sellaisena päivänä, kun voi itsestään vaan heräillä aamulla, eikä pitää kiireettä. Pienin tabletti on 25 mg. Itse otan siitä joskus jopa vain 1/4 osan ja saan hyvin unen ja silloin tokkuraisuuskaan ei ole pahaa aamuisin. Kannattaa testata millanen määrä itselle sopii.
itse käytän ketipinoria yöksi 400mg,ja silloin tällöin päivisin 200mg..
Mullakin kyl alotettu tosi pienestä...sit aina kun tottuu siihen määrään niin sitten taas joutunut nostaa annosta.mut muuten se auttaa nukahtamaan..!
mut ei kl pidä itelläni ainakaan unta koko yötä- Pibolaari ok
Käytin joskus kaksisuuntaiseen ketipinoria aamuisin 100 mg ja iltaisin 300 mg.Minulle se oli todella liian paljon ja sivuvaikutuksena mieletön ruokahalu,rytmihäiriöitä ja jaloissa ikäviä kramppeja iltaisin.Puhuin lääkärille ja annos pienennettiin 25mg yöksi unta parantamaan.Ihan hyvin se pieni annos auttaa nukahtamaan ja nukkumaan läpi yön.Kai se sitten on niin yksilöllistä miten lääke toimii.
Pibolaari ok kirjoitti:
Käytin joskus kaksisuuntaiseen ketipinoria aamuisin 100 mg ja iltaisin 300 mg.Minulle se oli todella liian paljon ja sivuvaikutuksena mieletön ruokahalu,rytmihäiriöitä ja jaloissa ikäviä kramppeja iltaisin.Puhuin lääkärille ja annos pienennettiin 25mg yöksi unta parantamaan.Ihan hyvin se pieni annos auttaa nukahtamaan ja nukkumaan läpi yön.Kai se sitten on niin yksilöllistä miten lääke toimii.
siis mäki aloitan eka pienestä ton yö annoksen..mut aina kun olin syönyt jonkun 2kk ni siihen taas tottu ja taas yöt valvottii et aina on jouduttu sitä nostamaan...ei hyvä!
- seroquel_kills
PAITSI JOS OLET ELÄKELÄINEN TAI ITSETUHOINEN
=> Pää hajoaa antipsykootteihin (10 vuodessa tai joitain) => sitten on elämä ohi
=> Älykkyys taso laskee.
- käytä unilääkkeitä tai käy yksityisellä neurologilla joka on erikoistunut unettomuuteen tai sitten uniklinikalla ja teetä joku unipatja tutkimus
LUONNOLLISIA KEINOJA:
MORNING / DAY:
AEROBIC EXERCISE
eat and drink only little
EVENING:
eat and drink lot of water water
BEDTIME:
GLYCINE 3-5g,
TAURINE 2g,
MELATONIN,
TRYPTOTABS (TRYPTOPHAN MAGNESIUM)
FISH OIL 2g (OMEGA3)
GREEN TEA HONEY
BCAA 5 tablets (may or may not help, increases cerebral blood flow but reduces serotonin and dopamine) [unlikely to work unless there is blood circulation problems]
L-ARGININE
COLOSTRUM day or night
(colostrum contains delta sleep inducing peptide but
it also contains other substances that make you
more active)
WORTH TRYING:
PINE NUT OIL (pinnothin) may increase or decrease wakefulness
ACUPUNCTURE - seroquel_kills
Ainoastaan eläkeläisten kannattaa syödä seroquelia unettomuuteen se on neurolepti ja pää hajoaa siihen 10 vuodessa tai jotain ja sitten kuolet pois.!!! Jos käytät seroquelia käytä seroquel XR:'ää ja pienet annokset voivat olla erityisen pahasta (en tiedä varmasti).
============================
Hi, Chris. I hope you get more replies to your question.
The Talk About Sleep forum has great archives. Have you done an Advanced Search using the keywords Seroquel and Insomnia? On the Advanced Search page, be sure to click "Search for all terms."
I've never used Seroquel, but I'd really look into it first if I were you. Moss is one of our members who is a pharmacist with a doctorate in neuropharmacology, I believe. Here's his take on doctors prescribing Seroquel for off-label uses:
"Pardon my directness but your shrink is an idiot and that prescription is close to the line of malpractice. Seroquel is (1) an anti-schizophrenia drug and (2) an anti-mania drug often given in combination with lithium. So, unless you are nuts (i.e. schizophrenic) or manic (tappin your toes like you just did 20 mg amphetamine) Seroquel ain't gonna help squat with your problem. In many ways, it may intensify it, and intensify it severely.
Your first clue that your shrink had shrunk was when he said "I don't want to go there". When a physician says "I don't want to go there" your correct response is to say "Up yours, doc, I don't want to come here. You appear to be uninformed of the state of the science and I am not paying for your quackery". Before I started taking a potent psychotropic medication like Seroquel that can lead to all kinds of brain dysfunction (some, like tartive dyskinesia, unreparable), I'd get a second opinion. Hopefully from somebody not so obviously in the pockets of the drug companies.
Seriously, go to the site www.rxlist.com and look up Seroquel. Read what is under each tab. Look at the side effects (the major ones are agitation and anxiety). Look at the precautions and, most of all, look at the warnings. I find it totally unethical that any physician could prescribe Seroquel for somebody with your symptoms and drug history. This guy hasn't a clue.
Whatever you do, don't start the Seroquel before you learn more about what it is for, how it works, and what it can potentially do to your brain. Powerful antipsychotics like Seroquel were intended for people who are living just beyond the cusp of reality. They derive benefits that make prescribing poisons like Seroquel the lesser of two evils.
Moss"
If you've never tried Trazodone, you might ask your doctor if you could try it first. So many people don't find it helpful or can't put up with the side effects, but for some of us it's a god send. I'm having minimal side effects and much improved sleep at 100 MG.
Of course, Trazodone is another drug that's off label for insomnia. But from what I can gather, it's considered pretty safe.
Is Xyrem clearly not doing the trick for you? How much sleep do you get on it? - unui8492042
Suomen unitutkimus seuran ry:n antamat suositukset eivät kata Seroqulia. Kaikki neurologit sanovat että seroquelia ei pitäisi käyttää kuin viimeisenä keinona. Seroquel on hulluille ja jos haluat päätyä mielisairaalaan niin käytä seroquelia ainoastaan silloin. SEROQUEL EI OLE UNILÄÄKE.
SEROQUEL NUKUTTAA, MUTTA VAHINGOITTAA AIVOJA PYSYVÄSTI JA NUKAHTAMINEN ON VIELÄKIN VAIKEAMPAA!
SEROQUEL ON LINKITETTY KUOLEMIIN JA LÄÄKÄRIT MÄÄRÄÄ SITÄ JOSKUS LÄÄKKEIDEN VÄÄRINKÄYTTÄJILLE, JOTKA YRITTÄVÄT SAADA BENZOJA. SEROQUEL ON HAITALLINEN LÄÄKE UNETTOMUUTEEN!
Käytä hyvin pientä (1-4 mg) annosta doxepinia.
SUOSITUKSET:
Nukahtamislääkkeet:
Tsaleploni (max 10mg)
Tsopikloni (max 10mg)
Tsolpideemi (3-8mg)
Depressiolääkkeet:
Doksepiini (1-10mg) [EI YHTÄÄN ENEMPÄÄ, VANHA LÄÄKE JOLLA SIVUVAIKUTUKSIA]
Trimipramiini (12.5 - 25mg)
Mirtatrapiini (4-8mg)
Tratsodoni (25-100mg) [ei sovellu pitkäaikaiseen käyttöön]
Melatoniini (1-6mg) - urtsilaenen
alkuunkävelet herättyäsi kyllä pitkin seiniä ja takuulla uni tulee yhestä nappulasta,itellä on annostus 2 kpl 300 millisiä ja oon syöny jo yli vuoden nuita niin alkaa jo pikkuhiljaa tottumaan siihen että on aamulla "hieman" tukossa :D mutta siis erittäin hyvä lääke,pitää mielialan kurissa ja toimii niinkuin pitääkin,kokonaisuudessaan minulla itselläni on ollut ketipinor lääkitys jo kolmisen vuotta.aloitettiin 25 millisillä ja siitä aina pikkuhiljaa nostettiin,ite käytän lähinnä ketipinoria nukahtamiseen ja siihen tarkoitukseen se on paras lääke maan päällä mitä olen siis itse käyttänyt! että elä säikähdä tuosta yhestä 300 mg tabletista vielä! ja TODELLAKIN SUOSITTELEN ketipinoria unilääkkeeksi myös,paras lääke nukahtamiseen ja tolet kasvaa ERITTÄIN hitaasti, itse kun alotin 25 millisellä lääkityksellä niin tuli hyvin uni ja nyt käytän jo tuota 600 milliä ja siitä on varmaankin kolmisen vuotta aikaa kun aloitin lääkkeet niin siinä kun miettii miten tolet on kasvanut niin ei kovin nopeeta ja toimii joka kerta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",335231Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1442455- 1452153
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee541957Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171820"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!571327Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1761144Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää75985Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.314894Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa172830