Rotoset taas rikki

Rotohuono

Rotoset on Suomen surkein pyörittäjä. Suunnittelijat pitäisi viedä kulakeiksi siperiaan.

44

8402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikesta

      surkeus muodostuu mikä ei kestä?

      • Taasen

        Pyörityksen hammasratas vaan kului ohueksi ja sitten tietyssä pisteessä murtui. Syynä valmistajan mukaan on kulmien koneistustoleranssit ja epäsopivat , liian pehmeät, materiaalit vaihteistossa. Myös rasvat alkoivat vuotaa alapään tiivisteestä lämpimällä kesäkelillä viime vuonna. Roto kyllä vaihtoi jo kahdesti pronssirattaan (samanlaisiin kuin entinen) takuuseen, mutta parannusta rattaaseen ei ole tullut.


    • nääs...

      Tästä aiheestahan täällä jo sillon puhuttiin kun Rotoset tuli markkinoille, mutta nyt jos ja kun jo on kokemuksiankin niin olisi mukava kuulla onko ja millaisia heikkouksia löytynyt?

      • Enkoni seuraavaksi

        Meillä lohkesi kesällä kahdesti vaihteiston pronssipylpyrä. Valmistaja kertoi, että oli tehty vääränlaisesta materiaalista. Lisäksi kehän halkaisija on tosi pieni, jolloin rasitus hammasrattaaseen on suuri. Pihdit alkoivat kanssa lenksua heti uutena. Myyn pois halvalla.


      • nääs...
        Enkoni seuraavaksi kirjoitti:

        Meillä lohkesi kesällä kahdesti vaihteiston pronssipylpyrä. Valmistaja kertoi, että oli tehty vääränlaisesta materiaalista. Lisäksi kehän halkaisija on tosi pieni, jolloin rasitus hammasrattaaseen on suuri. Pihdit alkoivat kanssa lenksua heti uutena. Myyn pois halvalla.

        Kerrottiinko onko tulossa parannusta materiaalin suhteen tuossa kohteessa? Onhan aika oleellinen mitoitusvirhe jos rattaan halkaisijakin liian pieni. Samaan tilaan tuskin isompi mahtuu ilman muutoksia?
        Minkä verran käyttötunteja kertyi Rotosettiin ennen hajoomista? Millasissa töissä oli/on teillä? Tapahtuiko "rattaan rusahdus" kääntöliikkeen lopettamisen yhteydessä/ (luiska)kauhan kulman napatessa kiinnii esim kiveen?


      • Telakone

        Ei pysy rasvat sisällä. Matopyörä kuluu ja murtuu rikki. Meni vaihtokoneen mukana eteenpäin - onneksi sain käsistä pois.


      • PYöriiii...kö

        Sen verran heikko kapistus et kierrä kaukaa.Hyvin kevyessä työssä jus menee:Ja jos tulee kone kaupan yhteydessä.jätä myyjälle.Meinaan käytetty.


    • Vai pannu kuumana?

      Koska vikojen yksilöintiä ei ole, voi kyseessä olla kilpailijan provo.
      Jos aloitus on oikea, voi pannu käydä laitteen rikkoonnuttua sen verran kierroksilla ettei muuta irtoa kuin paska vehje.;)

      Lycca till

      • aiheesta

        pilailua koko höpinä, pojat on poikia, ja isät tekee uusia heh heh.


      • Steelpan kohtalo
        aiheesta kirjoitti:

        pilailua koko höpinä, pojat on poikia, ja isät tekee uusia heh heh.

        Tekeeköhän Rotoset Steelpat?


      • ei ikinä enää
        Steelpan kohtalo kirjoitti:

        Tekeeköhän Rotoset Steelpat?

        Meillä 20 enkoni.
        Matopyörän ruuvi poikki 2 kertaa
        Matopyörän ruuveja saa kiristää jatkuvasti
        Tapit väljät 3 kk
        Lukkosylinterin tiivisteet vuotaa
        Yläliitintä on hitsattu ja vahvistettu
        Hermot on mennyt.Merkki vaihtuu


      • komatsu160
        ei ikinä enää kirjoitti:

        Meillä 20 enkoni.
        Matopyörän ruuvi poikki 2 kertaa
        Matopyörän ruuveja saa kiristää jatkuvasti
        Tapit väljät 3 kk
        Lukkosylinterin tiivisteet vuotaa
        Yläliitintä on hitsattu ja vahvistettu
        Hermot on mennyt.Merkki vaihtuu

        ookko kuullu että se rasvaanminen auttaa tappien väljistymiseen. ja sen enkkonen voi tiputtaa pois jos oikeen routaa alkaa repimään. kyllä se kestää kun käyttää järkeä!


      • Ruottalainen rimpula
        komatsu160 kirjoitti:

        ookko kuullu että se rasvaanminen auttaa tappien väljistymiseen. ja sen enkkonen voi tiputtaa pois jos oikeen routaa alkaa repimään. kyllä se kestää kun käyttää järkeä!

        Meillä kanssa tälläinen Ruottalainen rimpula.tiltin tapit kanssa melko pian väljät.Se on pelliä missä ne tapin reiät on.Ei siihen auta rasvaaminen.


      • Protoset
        ei ikinä enää kirjoitti:

        Meillä 20 enkoni.
        Matopyörän ruuvi poikki 2 kertaa
        Matopyörän ruuveja saa kiristää jatkuvasti
        Tapit väljät 3 kk
        Lukkosylinterin tiivisteet vuotaa
        Yläliitintä on hitsattu ja vahvistettu
        Hermot on mennyt.Merkki vaihtuu

        Samaa vikaa finskien tuotteessa Protosetissa. Yläkiinnike revennyt koukun molemmilta puolilta ja alapään pultit poikkeilee jatkuvasti. Pronssiholkit kyllä taitaa mennä kaikissa väljiksi muutamassa kuukaudessa - niin meilläkin.


      • Niska ja kangas
        Steelpan kohtalo kirjoitti:

        Tekeeköhän Rotoset Steelpat?

        Rotosetilla ei ole ketään kotona. Kaikki lähteneet tai lomautettu. Mitäs tästä pitäisi ajatella.


    • Mäkki

      Yläpää revennyt koukun kummaltakin puolelta, alapään saumoissa repeämiä, pultteja poikki, ravistus ei toimi, huolto/takuuapua ei saa. Reótosetin taru on loppu.

    • Merkki on Indexator

      "Pronssiholkit kyllä taitaa mennä kaikissa väljiksi muutamassa kuukaudessa - niin meilläkin." Ei ole ollut moista ongelmaa. Rasvari kyllä löytyy ja kerran viikossa kun rasvaa manuaalisesti pölyrenkaan olen samalla painanut käsin tappeihin että näkee kulkeeko siellä varmasti rasva. Nimim: indexator jo 3ssa koneessa peräjälkeen. Eikä muitakaan ongelmia. Malli on rt 60b,kiinteästi puomin päässä. Käytetty vasaroinnissa, tärylätkän kanssa, kivien lastauksessa yms. kaikessa mitä työmaalla joutuu tekemään. Toki kaiken saa rikki ja tiedän että indexattorikin nakkaa mehut pihalle ja rattaat silottuu kun tarpeeksi pieksee. Mutta vastaako se hulluna piekseminen ja riehuminen tarkoitusta,mene ja tiedä...

    • enkkoni30

      Kolmikymppinen enkkoni on kyllä kestänyt rajuakin käyttöä 25tn koneella kohta jo 5000h, ei merkkejä väljyydestä tai mistään. No, pihtien sylinterit vuotaa kun kiviä kiilautuu sinne suojaraudan väliin ja tekee naarmuja männänvarteen. Rasvattu joka päivä.

    • Pörje

      Enkkonilla on näköjään tullut valettu vaihdelaatikon kotelo.50 ensimmäistä saa olla testikuljettajana.Kauan heillä kesti ennenkuin uskoivat.Hitsatut kotelot on meillä kaikki päreenä.

    • NH 135

      Roto ei kestä edes 135 koneessa!

      • Eurosteel

        Mainostavat vain kauhoja ja pilkkureita - ei Rotosettiä. Pitäisikö jo uskoa että peli on pelattu?!?!


      • Peli on selvä
        Eurosteel kirjoitti:

        Mainostavat vain kauhoja ja pilkkureita - ei Rotosettiä. Pitäisikö jo uskoa että peli on pelattu?!?!

        Peli kyllä pelattu niinkuin edellinen sanoi kandee uskoa.Kyllä encgonin 20 kymppinen kestää 24 tonnin koneessa speksin mukaan.
        Mutta mistä näitä encgonia saa ?


      • Tosi on
        Peli on selvä kirjoitti:

        Peli kyllä pelattu niinkuin edellinen sanoi kandee uskoa.Kyllä encgonin 20 kymppinen kestää 24 tonnin koneessa speksin mukaan.
        Mutta mistä näitä encgonia saa ?

        Kyllä Encgoni on hyvä.Ei kannannata sekaantua tähän rotosettiin.Ovat lopettaneet


    • Ovi ei aukea

      Ovet ovat kiinnin Rotosetillä, koputeltu on mutta kukaan ei aukaise.

      • Tuon jo

        Tiesin
        kaksi ja puoli vuotta sitten kun sain/jouduin tutustumaan kyseisen laitteen ensimmäisiin protomalleihin.
        Suunnitelu oli aloitettu aivan väärästä päästä ja suunnittelijalla ei tietoa eikä taitoa tarpeeksi siitä millainen laite pitäisi olla.


      • Uskoo
        Tuon jo kirjoitti:

        Tiesin
        kaksi ja puoli vuotta sitten kun sain/jouduin tutustumaan kyseisen laitteen ensimmäisiin protomalleihin.
        Suunnitelu oli aloitettu aivan väärästä päästä ja suunnittelijalla ei tietoa eikä taitoa tarpeeksi siitä millainen laite pitäisi olla.

        Minä tutustuin kanssa näihin malleihin ei ollut tietoa ei taitoa.
        Ei kannata sekaantua .
        Encgoni kyllä kestää vertailun ovAT 20 V TEHNEET.
        On pikkukssen ero 4 v


    • niilomane

      Taitaa olla taru loppu.

    • 25 vuotta alalla

      Ihme paskanjauhantaa täällä.meillä RS 18 pian 2 vuotta .Ei mitään ongelmaa.
      Ei edes letkua mennyt.
      Muistakin merkeistä kokemusta on.

      • kurzo

        Viimeisiä viedään - kohta loppuu teko.


      • EC
        kurzo kirjoitti:

        Viimeisiä viedään - kohta loppuu teko.

        engcon on kunkku, iskä sano.


      • kallistuva liitin
        EC kirjoitti:

        engcon on kunkku, iskä sano.

        encgon on irtotavaran levitin sanoivat. Ei kaivuu hommiin


    • Insinööri D

      Meillä taas Remun seula rikki.

    • tyytyväinen, vielä.

      meillä rs 23 ollut kahden vuodenajan.
      'Viat Läpiviennistä o-renkaat rikki, letkuttus vaihdettiin toiseen kanavaan toimii.¨
      Ylärunko ratkes takaa osasta, vahvistettu.
      Muuta ongelmaa ei ole ollut.
      Pyörityksessa löysää kylläkin jonkun verran 1-1,5cm, en tiä enteileekö se jotain edellä mainituista ongelmista?

      21toinnin koneessa ollut. proboohjattu. Olen kyllä muuten tykännyt.


      kertokaa jos vastaavanlaisia kokemuksia.

      • EP

        Vuosi sitten ostetun rotosetin yläpään mitotus viallinen - vuosi jankuttaessa meni ennenkuin korjasivat takuuseen - mutta kuitenkin. saas nähdä miten käy nyt kun hommat alkaa keväällä?!?!?!


      • BK

        Väljä pyöritys johtuu matopyörän ja pronssipyörän väljyydestä, ilmeisesti pronssipyörä on kulunut melkoisesti. Ostaisin varulle uuden pronssipyörän pikaisesti.


      • insinööri savosta
        BK kirjoitti:

        Väljä pyöritys johtuu matopyörän ja pronssipyörän väljyydestä, ilmeisesti pronssipyörä on kulunut melkoisesti. Ostaisin varulle uuden pronssipyörän pikaisesti.

        Indexatoriin pyörä maksoi 3000 €. Pronssin maailmanmarkkina hinta on heidän mukaan noussut.


      • Kulakeiksi Siperiaan
        EP kirjoitti:

        Vuosi sitten ostetun rotosetin yläpään mitotus viallinen - vuosi jankuttaessa meni ennenkuin korjasivat takuuseen - mutta kuitenkin. saas nähdä miten käy nyt kun hommat alkaa keväällä?!?!?!

        Taru on loppu. uskokaa jo!Meille tuli enkoni


    • henkka savosta

      18 on tapeilla 135 hitachissa ,kaivettu 2 vuotta 2250h niin käännöstä tulee vaseliinit läpi kun rasvaa joka päivä ja ylä osa vain pienet hius halkeamat nyt talvella hitsata kiinni ja pienet lisä vahvikkeet, ihmeen hyvin on kestäny 1700 mm kauhalla kaivaa, ja kevättä odotellessa . hyvin asennetteassa autoivat puhelimitse ,mitä tartti aina kysyä ja osto hinta oli halpa.

      • Anonyymi

        nyt kun kone lähtee vaihtoon ja rotoset sen mukana niin reilu 10000 tuntia sitä revin kaiken mitä tolla koneella sain ja sisuskalut on edelleen ehjät !! kaksi kertaa simmattu välys pois mutta ei muuta ole rikkoutunut sisuksista.
        Ylä runkoo on saanut monestikkin hitsata ja vahvistaa mutta nytkin se alkoit kestämään.
        kerran on tapitettu ja helotettu läpeensä ,muutama letku mennyt ja läpiviennistä yhtien tulppien alta kerran o-renkaat!

        en voi kuin kehua kysesitä tuotetta koska luulen että sen ajan engcon kaan ei olis sen paremmin kestänyt...

        toiseen koneeseen sain ostettua vielä ostettua uuden rotosetin vuonna 16 ja koneessa nyt ollut vasta 1600h mutta ei vikoja ,enkä pelkääkkään.

        nyt uuteen koneeseen joudun ostamaan engcon 219 ja katsotaan mikä sen taru on :)
        niin ja vuosi on nyt korona!


    • Kuulin

      Sievin Konemyyjä sanoi, että ei kannata ostaa, Enconia kehui ja halpa hinta.
      Rotosetin taru on kuullun mukaan loppu.

      • rotoroto1

        Ei kannata ostaa Rotosettiä vaan koko firma? Yrittävät myydä epätoivoisesti romukasaa kelle tahansa. Toiminta on loppunut ja tappioita yritetään laskuttaa jollekin hoopolle. Pohjalaista kieroilua?


    • Monttu

      Marttiinin pyörittäjä on hyvä ja vahvan oloinen.sylinterit suojattu ja varmatoiminen
      Kandee kysyä.

      • Insinööri D

        Sama asia kun rotosetti


    • Omaroto

      Meillä se ja meillä tämä mutta meillä ei! Itse kun tekee kyllä sen kanssa pärjää ja ei tarvi valittaa...ku itselle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      76
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1832
    3. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      274
      1528
    4. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1504
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1487
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1341
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      398
      1293
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      347
      1253
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      382
      1238
    10. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1195
    Aihe