Kelluva rantasauna !!

Kelluvat löylyt

Olen joskus kuullut puhetta pikku saunasta joka on rakennettu ponttoonilaiturin päälle.
Kun rantaan ei saunaa saa rakentaa niin olisikohan tälläinen sauna laillinen.
Ilmeisesti se tulee olla helposti siirrettävä ja siinä pitää olla moottori.
Kertokaa jos sattumalta tiedätte asiasta jotain ja löytyykö netistä infoa......itse en löytänyt.

13

14068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopuli

rattaat alla ja oikeasti siirettävissä.
      niin ei vaadi lupaa.

pontooni vehkeille ei varmaan ole mitään pykäliä...
      Kuka nyt on kysellyt lupia "veneelle jossa on sauna"

eiköhän toi ratasmalli ole helpompi....

• rakm

se kumman teet. Aina on jätevesistä huolehdittava. Kyselin kerran lupaa tehdä erääseen tapahtumaan ponttoonisaunaa, mutta vaatimukset jätevesien suhteen olivat niin kovat että jäi tekemättä.

• Hölmistynyt :-o

Ihmeen jätevesistä ??
        Ainoat vedet jotka saunassa tulisi olemaan olisi löylyvedet ja niistäkin 99% haihtuu höyrynä ilmaan !! Tietenkin silloin tällöin tulee kuseksittua laidan yli ;-)
        En tosiaan ajatellut tehdä mitään yleistä kylpylää ponttoonin päälle vaan ehkä n. 4 neliön suuruista pikkusaunaa jossa lähinnä mukelot saisivat saunoa rannassa vasileikkien lomassa.

• rakm
        Hölmistynyt :-o kirjoitti:

Ihmeen jätevesistä ??
        Ainoat vedet jotka saunassa tulisi olemaan olisi löylyvedet ja niistäkin 99% haihtuu höyrynä ilmaan !! Tietenkin silloin tällöin tulee kuseksittua laidan yli ;-)
        En tosiaan ajatellut tehdä mitään yleistä kylpylää ponttoonin päälle vaan ehkä n. 4 neliön suuruista pikkusaunaa jossa lähinnä mukelot saisivat saunoa rannassa vasileikkien lomassa.

yritin saada päättäjät uskomaan, ettei saunassa peseydytä. Otetaan löylyt ja oluet ja sitten uidaan. Vastaus oli "Joku siellä kuitenkin peseytyy ja käyttää pesuaineita." Pesytyihän siellä järven rannallakin porukkaa, mutta ilman tuota saunaa. Jos saat olla saunoinesi rauhassa, niin hyvä niin. Onnea yritykselle ja kirjoita juttu saunastasi kun se on valmis.

• kkk
        rakm kirjoitti:

yritin saada päättäjät uskomaan, ettei saunassa peseydytä. Otetaan löylyt ja oluet ja sitten uidaan. Vastaus oli "Joku siellä kuitenkin peseytyy ja käyttää pesuaineita." Pesytyihän siellä järven rannallakin porukkaa, mutta ilman tuota saunaa. Jos saat olla saunoinesi rauhassa, niin hyvä niin. Onnea yritykselle ja kirjoita juttu saunastasi kun se on valmis.

Tarviiko joka asiasta mennä kyselemään? Teet sen ponttoonisaunan ja sillä siisti...ei varmana tule kukaan kyttäämään pesetkö siellä saippualla vai et.

• Kyylä
        kkk kirjoitti:

Tarviiko joka asiasta mennä kyselemään? Teet sen ponttoonisaunan ja sillä siisti...ei varmana tule kukaan kyttäämään pesetkö siellä saippualla vai et.

Tässä maassa on sikäli merkillisiä naapureita etten kyllä allekirjoittaisi edellistä viestiä.

• Järvisaunoja
        Kyylä kirjoitti:

Tässä maassa on sikäli merkillisiä naapureita etten kyllä allekirjoittaisi edellistä viestiä.

Toki uteliaita on mutta mitä sitten. Tuleeko Ympäristöministeriön virkailija kenties purattamaan ponttoonisaunasi tai luonnonsuojelijat kahlitsee itsensä siihen kiinni? Mitä p...aa sitä joka asiasta miettii niitä vaikeimpia puolia. Jos naapuri tulee kyyläämään niin pyydä saunomaan! Tarjoa reilusti Olvia ja kiukaalla käristettyä Kabanossia(ja naapurin rouvalle tietysti kylmää valkkaria jalkalasista saunan terassilla)niin jo unohtuu kyttäämiset! Ei muuta kun saunan tekoon!

• merihullu

Telttasauna on kätevä vempele. Helppo ja nopea pystyttää ja purkaa. Antaa kunnon löylyt, ja mikä parasta.. sen voi pystyttää minne tahansa, minne myös teltan saa pystyttää.. eli vaikka metrin päähän vesirajasta. Kiukaan kivetkin voi kerätä luonnosta, ettei niihin mene ylimääräistä rahaa,

Suomalaisia teltttasaunoja ollut myynnissä jo yli kymmenen vuotta, joten toimivat kyllä.

• Sbr

Minulla on rantatontti, jolle en saa rakentaa mitään. Olen rakentamassa pyörillä siirrettävää (hinattavaa) pikkusaunaa, jonka vien rantaan. Teen lattian umpeen ja johdan pesuevden kallistuksilla putken kautta hallitusti ulos. Sauna on pykälien mukainen mikäli harmaat vedet johdetaan luontoon hallitusti. Eli minun ei edes tarvitse kerätä niitä säiliöön. Tosin tämäkin on mahdollista minun toteutuksessani, mikäli pykälät joskus kiristyvät: ämpäri putken päähän. Minulla on epävirallisia viranomaislausuntoja taustalla, jotka toteavat rakennelmani olevan lainmukainen.

• minä myös

Hei! Onko sinulla kuvia, piirustuksia saunastasi. Olen miettimässä samaa ideaa.
        [email protected]

• JoniVaan

Heipsan.... !

Meillä olisi tarkotus myös rakentaa bonttoonien päällä kelluva muutaman neliön sauna.

Toteutus luultavasti tulee muoviputkista joiden päät juotetaan/hitsataan ja kuidutetaan tiiviiksi.

Tosiaan noista luvista oisin vielä kysellyt että miten noittein harmaitten vesiin suhtaudutaan merellä?
      Tarkoitus oisi ajaa/hinauttaa kyseinen sauna saaristoon ulkomerelle.

• Aikomukseni on rakentaa tupa/sauna pontooneille,n.6m x 4m pont.materiaali olisi uretaania.Mitä tulisi ottaa huomioon,KIITOS !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2512
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1196
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1147
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe