Tampere-Pirkkalan kakkosterminaalin laajennus ei ehdi valmistua maaliskuun loppuun, jolloin liikenne sieltä lisääntyy merkittävästi. Ruuhkia on odotetavissa ainakin ajoittain. Ryanairin tämänhetkisen liikennöintiohjelman mukaan sillä on Tampere-Pirkkalsta 38 viikottaista edestakaista lentoa 11:een kohteeseen: Lontoo, Edinburgh, Milano, Pisa, Malaga, Alicante, Frankfurt, Bremen, Oslo, Kaunas, Riika. Lisäksi kakkosterminaaliin liikennöi Wizzair, joka lentää Gdanskiin.
Tiukinta tulee olemaan sunnuntaisin, jolloin Pirkkalassa käy kääntymässä 9 Ryanairin konetta. Myös keskiviikot ja perjantait tulevat olemaan ruuhkaisia.
Esim. sunnuntain lähtevien aikataulu kakkosterminaalista näyttää seuraavalta:
10.55 Oslo
12.20 Edinburgh
12.40 Riika
13.35 Milano
13.55 Alicante
15.40 Lontoo
20.20 Kaunas
21.25 Pisa
22.10 Frankfurt
Tampere-Pirkkala kesäkaudella
4
493
Vastaukset
- M,,,a,a
Reittejä olisi varmasti jo paljon enemmänkin, mutta aikataulujen sovittaminen on hankalaa, koska periaatteessa terminaalin kapasiteetti riittää kerrallaan vain yhden Ryanairin koneen matkustajien käsittelyyn. Ryanairin koneet ovat varsin suuria Boeing 737-800 koneita, joihin mahtuu 189 matkustajaa. Jos täysi koneellinen saapuu ja lähtee, terminaalissa on todella ahdasta.
Laajennus on nyt onneksi tulossa ja reittejä tulee lisää.- ---..---
> Laajennus on nyt onneksi tulossa ja reittejä tulee lisää.
Ei aivan.
Finavian rahoituksen luultiin varmistuneen kun valtio päätti osallistua rahoitukseen.
Finavia kuitenkin haluaa terminaalin lentomäärien kasvavan vielä reilusti ennen omaa rahoituspäätöstään.
Joten siis. Terminaalin laajennuksen aikaansaamiseksi tarvitaan 50% lisää matkustajia. Tämä ei toteudu, kun matkustajat eivät enää terminaalin mahdu ja aikataulujen sovittaminen pn mahdotonta. Kun siis ei toteudu, rahoituspäätöstä ei tule. Terminaali saa rapeutua jatkossakin. Sen sijaan finavia voi kaikessa rauhassa keskittyä perustehtäväänsä: Finnairin tukemiseen.
Nerokasta. - Finavia
---..--- kirjoitti:
> Laajennus on nyt onneksi tulossa ja reittejä tulee lisää.
Ei aivan.
Finavian rahoituksen luultiin varmistuneen kun valtio päätti osallistua rahoitukseen.
Finavia kuitenkin haluaa terminaalin lentomäärien kasvavan vielä reilusti ennen omaa rahoituspäätöstään.
Joten siis. Terminaalin laajennuksen aikaansaamiseksi tarvitaan 50% lisää matkustajia. Tämä ei toteudu, kun matkustajat eivät enää terminaalin mahdu ja aikataulujen sovittaminen pn mahdotonta. Kun siis ei toteudu, rahoituspäätöstä ei tule. Terminaali saa rapeutua jatkossakin. Sen sijaan finavia voi kaikessa rauhassa keskittyä perustehtäväänsä: Finnairin tukemiseen.
Nerokasta.Paineet Finaviaa kohtaan ovat nyt todella kovat ja kyllä he nyt joutuvat suostumaan. Kuluneella viikolla laajennusmääräraha lisättiin valtion ensi vuoden budjettiin. Myös paikallinen rahoitus on kunnossa. Finavia omistaa lentoaseman ja terminaalit, mutta joutunee nyt antamaan periksi, koska maan hallitus näyttää nyt vihreää valoa laajennukselle.
On totta, että Finavia on kiristänyt sillä, että liikennettä pitäisi saada vielä puolet lisää ennen kuin laajennetaan ja yhdyn "muna vai kanan" kannanottoon, että liikenteen tuntuva lisäys on mahdotonta nykyisissä puitteissa. Tampereen seutukunta, kehitysyhtiö ja kauppakamari ovat ilmoittaneet, että laajennus tehdään joko Finavian kanssa tai ilman sitä. Finavia on ollut haluton yksityistämäänTampere-Pirkkalan terminaalitoimintoja, mutta se on väistämättä edessä, mikäli Finavia ei lähde mukaan talkoisiin. Finavialla ei ole oikeutta pysäyttää lentoaseman kehitystä. Jos Finavia laajenna, edessä on väistämättä se, että liikenneministeriö määrää Finavian luopumaan Tampere-Pirkkalan lentoaseman terminaaleista. Tällainen ratkaisu olisi kaikin puolin paras, koska silloin lentoaseman kehittäminen olisi yksinomaan paikallisten päättäjien käsissä ja potentiaalia olisi vaikka jopa viisinkertaistaa liikenne. - johdonmukainen
Finavia kirjoitti:
Paineet Finaviaa kohtaan ovat nyt todella kovat ja kyllä he nyt joutuvat suostumaan. Kuluneella viikolla laajennusmääräraha lisättiin valtion ensi vuoden budjettiin. Myös paikallinen rahoitus on kunnossa. Finavia omistaa lentoaseman ja terminaalit, mutta joutunee nyt antamaan periksi, koska maan hallitus näyttää nyt vihreää valoa laajennukselle.
On totta, että Finavia on kiristänyt sillä, että liikennettä pitäisi saada vielä puolet lisää ennen kuin laajennetaan ja yhdyn "muna vai kanan" kannanottoon, että liikenteen tuntuva lisäys on mahdotonta nykyisissä puitteissa. Tampereen seutukunta, kehitysyhtiö ja kauppakamari ovat ilmoittaneet, että laajennus tehdään joko Finavian kanssa tai ilman sitä. Finavia on ollut haluton yksityistämäänTampere-Pirkkalan terminaalitoimintoja, mutta se on väistämättä edessä, mikäli Finavia ei lähde mukaan talkoisiin. Finavialla ei ole oikeutta pysäyttää lentoaseman kehitystä. Jos Finavia laajenna, edessä on väistämättä se, että liikenneministeriö määrää Finavian luopumaan Tampere-Pirkkalan lentoaseman terminaaleista. Tällainen ratkaisu olisi kaikin puolin paras, koska silloin lentoaseman kehittäminen olisi yksinomaan paikallisten päättäjien käsissä ja potentiaalia olisi vaikka jopa viisinkertaistaa liikenne.Finavian monopoli pois. Kyllä Tanpereelta yhteen halliin rahat ja tekijät löytyy. Helpottaa
tulevaisuudessa toiminman kehitystä.
Rakentakoot Finavi poreammeita vantaalle. Tasapuoliseen palveluun ei ole innostunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla
Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk667832Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin207404Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä
HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html1776977Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava
Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta586799Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös
seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.515798Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?
Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k765740Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko1015486Persut ne lomailee veronmaksajien piikkiin
Nämä rötösherrat kyllä putoavat onneksi eduskunnasta. Ja kuten Marin maksoi aamupalansa, niin nämä reissut pitää periä m243195- 50906
- 59905