95 intikka koeajettu, ei käynyt tyhjäkäyntiä kuin
ryyppy päällä ja paukutti hiukan koko ajan ja ajaessa enemmän kun kaasun päästi.
Ajokilometreistä ei tiedä mitään niinkuin ei muistakaan 20tkm ajetuista.
Onnistuuko muuten mailimittarin vaihto metriseen
noin vain?
Hintaa pyysi rapiat alle kymppitonnin,
pyörä on kyl nätti mut kannattako vielä etsiä toista(on yksityisel myynnis)
VS 1400
4
8192
Vastaukset
- vs1400
Sököt tulpat tai kannen kiristys paikallaan tai sytty ei ole kohdallaan.Varmaan myyjä saa tolla hinnalla pyörän myytyä on nimittäin toiminta varma peli.
- VS1400
..omistaja lienee ns. moottoripyörän omistaja, ei motoristi. Vaikuttaa siltä että ihan perushuollot on tekemättä (öljyt,oikeat tulpat,onko ilmakanavat tukossa..) ja sytytystä yritetty itse viritellä "mutu"-menetelmillä.
Osta pois ja huolto heti niin se on valmis baanalle. Tuskin ihan heti haluat vaihtaa toiseen pyörään.
Turvallisia kilometrejä ja hyvää kesää =:o) Mittarin vaihto tuskin monimutkainen toimenpide, itse käytän GPS:ää. Todennäköisesti saat Bikermanilta kattavan vastauksen =:o) - karnie
Kaikki 1400 maksaa rapiat alle kympin. Joten jos se ei käy kuin kello ja toimi muutenkin moitteette niin unohda koko juttu. Intikoita on myynnissä vaikka kuinka paljon ja kympillä saat jo valitakkin.
Eri asia jos saat kyseisen "räpättimen" halvemmalla niin se saattaa olla ihan ok jos säädät kaasarit. Vakiosäädöillä noin 1½ kierrosta ilmaruuveja auki niin pitäis toimia. Jos putket on vaihdettu niin sitten se on korvakuulolla säädettävä.- Bikerman
" Vakiosäädöillä noin 1½ kierrosta ilmaruuveja auki niin pitäis toimia. Jos putket on vaihdettu niin sitten se on korvakuulolla säädettävä. "
Tuo säätöohje sopii ehkä vanhaan mopediin, mutta ei Intruderiin :)
Intruder saattaa käydä ja kulkea korvakuulolla ihan moitteettomasti, vaikka seoksen säätöruuvit ovat melkoisesti pielessä. Ensimmäisenä se näkyy bensankulutuksessa, sitä menee liikaa, jos on liian rikkaalla, mutta myös silloin, jos reilusti liian laihalla. Normaali bensankulutus rauhallisessa/tavallisessa ajossa on noin 5,5 litrra. Jos menee kuusi tai yli, on säädöt pielessä. Tässä ohjeita;
1. Seoksen säätöruuvien vaikutusalue on noin 1/3 kaasun alue.
2. Ruuvit ovat seoksen säätöruuvit, eivät perinteiset ilmaruuvit. Tämä tulee esiin siinä, että kierrettäessä ruuveja aukipäin, seos menee rikkaammalle eikä laihemmalle, kuten siinä mankissa ennen vanhaan :)
3. Etu- ja takakaasuttimen säädöt ovat täysin eri kierrosmäärät. Tuo vanha mopon säädön 1,5 kierrosta ei päde. On kylläkin lähellä toisessa kaasarissa, toisen ollessa lähes kaksinkertainen.
4. Korvakuulolla voi periaatteessa säätää siten, että kiertää kiinnipäin (laihemmalle) tyhjäkäynnillä, kunnes kyseinen sylinteri alkaa "tussautella". Sitten kiertää siitä 1/8 kierrosta aukipäin. EN SUOSITTELE kuitenkaan korvakuulolla säätämistä, koska lähes sataprosenttisesti säätö jää ainakin sen verran pieleen, että bensankulutus ei mene kohdilleen. Nykyisillä bensoilla on vaikea säätää tulpan värilläkään, mutta jos tulpan väriä katsoo pitää tulpan olla muuten nokinen/musta, mutta keksiosan keramiikka vaalea, ei kuitenkaan puhtaan valkoinen, vaan vähän värjäytynyt.
5. Kaikista viisainta on varmistaa itselleen ensin, että tietää missä on seoksen säätöruuvit ja että ne liikkuvat (ovat joskus jumissa). Sitten painelee prätkä- tai autokorjaamolle ja säätää seokset yhdessä mekaanikon kanssa analysaattorilla (tyhjäkäynti). CO:n voi säätää noin 3,5:een tai jos haluaa vähän taloudellisemman, vielä toimivan säädön, noin 3.0:aan. Kaasareita voi joutua säätämään ja mittaamaan vuorotelleen useamman kerran, koska putkistossa (alkuperäinen) on tasausputki.
6. Kaasarit pitäisi säätää vielä balanssit. Tämä onnistuu itsekin ottamalla yksi tulpanhattu kerrallaan irti ja säätämällä vaijerit niin, että kumpikin käy samalla nopeudella yksinään tyhjäkäynnillä ja varmistamalla, että kaasua kierrettäessä vaijerit kiristyvät samaan aikaan. Aika hankalaa se on ja mp -liike ei ota paljon, jos he säätävät ne alipainemittarilla, joka on varmin tapa.
7. Jos pyörään vaihdetaan putkisto ja vielä vapaavirtausfiltterit, pitää hommata neula/suutinsarja ja säätää kaasun keskialue neulan asennolla ja täysi asento pääsuuttimilla. Ilman korjaamon apua se vaatii jo aikalailla taitoa, vaikkakin onnistuu kyllä ajamalla, jos tietää VARMASTI mitä tekee.
8. Jos ei ole täysin varma mitä tekee, suosittelen viemään asiantuntevalle mp-korjaamolle säädettäväksi. Laskun säästää jo bensakuluissa aikaa myöden. Intrun säätäminen ei ole enää yhtä simppeliä kuin sen vanhan monekeyn :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2464482Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232929Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412692Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?781669Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1091532- 511251
- 851174
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031054- 591003
- 45996