Zooplus-kysymys

kiitoskissa

En ole aiemmin tilannut Zooplussasta ja nyt kysyisin, saako sieltä tilauksen yhteydessä jonkin lähetystunnuksen, jolla voi seurata lähetyksen kulkua. Vai tuleeko lähetys sitten kun tulee ilman lähetystunnusta? :)

Kiitos vastauksesta.

21

1144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähetystunnusta

      sähköpostiin lähettävät viestin kun paketti lähetetään.

      • kiitoskissa

        Kiitos ja kehräys. :)


    • Karkkikisut

      Mulle joka kerta käynyt niin, että ovat vain tulleet ovelle koputtelemaan ja tuoneet paketin. Eivät siis ole etukäteen varmistaneet, onko ketään kotona. Olen onneksi joka kerta ollut, minulla kun on vähän poikkeukselliset työajat. Mutta jos olisi normaalit, niin enpä tiedä, miten paketit olisi toimitettu.

      Minusta on kumma, etteivät kuljettajat soita etukäteen, kun numerot kuitenkin ovat tiedossa.

      Muuten on homma toiminut oikein hyvin, nytkin vielä jouluksi odottelen pakettia. Sähköpostiin tuli viesti, että matkalla on.

      • kiitoskissa

        Voi olla, että sopimukseen ei kuulu soittamista asiakkaalle. Jos ei ole kotona, joutuu kai sitten vain menemään itse postiin. Milloin muuten laitoit tilauksen jouluksi?


    • vakitilaaja

      Yleensä he lähettävät vahvistusviestin, kun paketit lähtevät matkaan, tähän tyyliin:

      We are pleased to inform you that your order has been packed and sent on Dec 6, 2010.

      Your goods will be delivered in 3 parcels by DHL delivery services and their partners.

      Your parcel number(s):
      347969643xxx
      347969643xxx
      347969643xxx

      (Vastaava viesti tulee suomeksi, jos tilaa -fi-päätteiseltä sivulta).

      Joskus ilmoitusta ei tule, varsinkin, jos heillä on siellä kova ruuhka ja toimitus viivästyy. Jos olet kirjautunut MyZooplussaan, näet kuitenkin sieltäkin pakettien statuksen.

      Noi Parcel-numerot näkyvät sitten heti DHL:n _saksalaisella_ sivulla eli http://www.dhl.de/en.html ja kun paketit ovat fyysisesti saapuneet Suomeen, myös Postin lähetystenseurannassa, http://www.posti.fi/lahetystenseuranta/. Kun paketit ilmestyvät Postin seurantaan, ne jaetaan yleensä aika pian, esim. Helsinkiin ennen kahdeksaa sisään leimatut paketit tulevat jo saman päivän jakoon, ja iltapäivällä leimatut seuraavaan aamuun, muualla Suomessa väliin tulee tietysti kuljetus postitoimipaikkaan. Zooplussan paketit kulkevat Postilla Ovelle-pakettina, johon ei kuulu ilmoitusta toimituksesta, ja jotka jaetaan yleensä aamukuljetuksina eli ennen kello 14. Jos ketään ei ole kotona, paketti viedään lähipostiin. Käytännössä siis kun on muutaman kerran tilannut, Postin sivulle ilmestymisestä pystyy aina päättelemään, milloin pakettien kotiinkuljetusta yritetään.

      Tällä hetkellä zooplussalla on selvästi ruuhkaa, johtuu joulukalenterin tarjouksista. Alkukuusta tilaamani paketti lähti seuraavana päivänä ja oli 5 vuorokaudessa kotona, nyt 15. päivä tehty tilaus on vasta käsittelyssä.

      • Karkkikisut

        Tuostapa kävi tosiaan selville koko kuljetushomma ihan yksityiskohtia myöten! En ollut koskaan hoksannut, että noinkin tarkkaan voi lähetyksiä seurata. Olen vaan rauhassa odotellut, että milloin ilmestyvät ovelle paketin kanssa. Mutta onhan se hyvä tietää jatkoa ajatellen nuo jutut, niin osaa olla kotona sopivasti!

        Tilasin 12.12. ja nyt näyttää pakettini vielä olevan matkalla Suomeen. Joten voipi olla, ettei jouluksi ehdikään perille.


      • kiitoskissa

        Kiitos vastauksesta minunkin puolestani. :)


      • Karkkikisut
        Karkkikisut kirjoitti:

        Tuostapa kävi tosiaan selville koko kuljetushomma ihan yksityiskohtia myöten! En ollut koskaan hoksannut, että noinkin tarkkaan voi lähetyksiä seurata. Olen vaan rauhassa odotellut, että milloin ilmestyvät ovelle paketin kanssa. Mutta onhan se hyvä tietää jatkoa ajatellen nuo jutut, niin osaa olla kotona sopivasti!

        Tilasin 12.12. ja nyt näyttää pakettini vielä olevan matkalla Suomeen. Joten voipi olla, ettei jouluksi ehdikään perille.

        Tänään aamulla tuli paketti perille. Nyt sitten katit tuntuvat kieriskelevän lattialla, kun vainusivat paketissa olevan kissanminttuhiirulaisen ja kaivoivat sen sieltä esille. Eli tilauksesta paketin saapumiseen kului 9 päivää näissä lumioloissa. Ei kovin paha.


      • kiitoskissa
        Karkkikisut kirjoitti:

        Tänään aamulla tuli paketti perille. Nyt sitten katit tuntuvat kieriskelevän lattialla, kun vainusivat paketissa olevan kissanminttuhiirulaisen ja kaivoivat sen sieltä esille. Eli tilauksesta paketin saapumiseen kului 9 päivää näissä lumioloissa. Ei kovin paha.

        Olipa kiva. :) Mistähän päin Saksaa (?) nuo paketit lähtevät? Frankfurtin kentällähän on ollut lumiongelmia.


      • 1 kissa
        kiitoskissa kirjoitti:

        Olipa kiva. :) Mistähän päin Saksaa (?) nuo paketit lähtevät? Frankfurtin kentällähän on ollut lumiongelmia.

        http://www.dhl.de/en/paket/kundenservice.html
        Tuolta linkistä missä kentällä pakettisi menee minun zoo ostettu paketti odottaa frakfurtissa.


    • Helsingissä asuva

      Olen muutaman kerran tilannut Zooplussalta tavaraa, mutta koskaan niitä ei tuoda ovelle vaan posti pudottaa saapumisilmoituksen luukusta ja noudan lähetyksen sitten itse postista. Mistähän se mahtaa johtua?

      • .-.

        Mulle on tuotu aina kotiovelle asti.. Paitsi sitte tietysti kun en ole ollu kotona niin olen noutanu postista. Toi kotiinkuljetus on yks tärkeä asia miks ylipäätänsä sieltä tilaan :) Mut sitä kyllä en ole ymmärtäny, että miks sen välillä toimittaa itellan postipojat ja välillä dhl pojat.. Dhl sen tänne kuitenki kuljettaa ja aina oletin et he sen ovelle tuovat, en ymmärrä miks se vielä tämänkin jälkeen menee postin kautta.. Olen huomannu, että perille saapumisessa kestää silloin kauemmin kun sen toimittaa itella.


      • Helsingissä asuva
        .-. kirjoitti:

        Mulle on tuotu aina kotiovelle asti.. Paitsi sitte tietysti kun en ole ollu kotona niin olen noutanu postista. Toi kotiinkuljetus on yks tärkeä asia miks ylipäätänsä sieltä tilaan :) Mut sitä kyllä en ole ymmärtäny, että miks sen välillä toimittaa itellan postipojat ja välillä dhl pojat.. Dhl sen tänne kuitenki kuljettaa ja aina oletin et he sen ovelle tuovat, en ymmärrä miks se vielä tämänkin jälkeen menee postin kautta.. Olen huomannu, että perille saapumisessa kestää silloin kauemmin kun sen toimittaa itella.

        Kysyin kerran sitä asiaa Itellasta. Sieltä sanottiin, että DHL on sama kuin Saksan posti. (Ehkäpä Deutsche Bundespost on ulkoistanut koko palvelunsa DHL:lle.)
        Sanoivat siis, että DHL muuttuu heti Suomen rajoilla Itellaksi. Kotiinkuljetus riippuu kuulemma siitä, maksaako tilatessa jotain extraa. En ole sellaista kyllä Zooplussan sivuilta löytänyt ja minulla tilaukset ovat olleet aina ilman toimitusmaksuja, kun ovat ylittäneet sen vapaan kuljetuksen rajan.

        Maalla kyllä on ihan ymmärrettävää, että posti tuodaan kotiovelle/pihalaatikkoon, koska posti liikkuu autolla joka tapauksessa. Meillä taas jaetaan posti pienistä kärryistä, mutta kyllä Itellan autot hoitavat myös jakeluita, mutta ei näitä Zooplus-paketteja.

        Olisi kyllä kiva, jos ne kaikki kissanhiekat, raksupussit ym. painavat ja suurikokoiset paketit tulisivat ovelle.


      • zooplussailija
        Helsingissä asuva kirjoitti:

        Kysyin kerran sitä asiaa Itellasta. Sieltä sanottiin, että DHL on sama kuin Saksan posti. (Ehkäpä Deutsche Bundespost on ulkoistanut koko palvelunsa DHL:lle.)
        Sanoivat siis, että DHL muuttuu heti Suomen rajoilla Itellaksi. Kotiinkuljetus riippuu kuulemma siitä, maksaako tilatessa jotain extraa. En ole sellaista kyllä Zooplussan sivuilta löytänyt ja minulla tilaukset ovat olleet aina ilman toimitusmaksuja, kun ovat ylittäneet sen vapaan kuljetuksen rajan.

        Maalla kyllä on ihan ymmärrettävää, että posti tuodaan kotiovelle/pihalaatikkoon, koska posti liikkuu autolla joka tapauksessa. Meillä taas jaetaan posti pienistä kärryistä, mutta kyllä Itellan autot hoitavat myös jakeluita, mutta ei näitä Zooplus-paketteja.

        Olisi kyllä kiva, jos ne kaikki kissanhiekat, raksupussit ym. painavat ja suurikokoiset paketit tulisivat ovelle.

        Näihin paketteihin kuuluu kotiin jakelu ilman erillistä maksua, mutta jos et ole kotona, paketti viedään Postiin. Mutta näiden pakettien jakelija ei ole sama kuin Postin jakaja, eli hän ei tiedä alaoven koodia. Jos hän ei pääse sisään, hän vie paketin Postiin ja seuraavan päivän jaossa saat lapun. Jos tuo ei toimi, kannattaa kyllä valittaa Postin asiakaspalveluun - suurin osa kissapalstoilla tilaavista saavat pakettinsa ongelmitta, asuvatpa kaupungissa tai maalla.

        Jos haluat kotiinkuljetuksen ENNALTA SOVITTUNA AIKANA, se maksaa lisää. Eli siis Postiin viety paketti voidaan kuljettaa sinulle erikseen kotiin. Kyseessä on jo eri palvelu.


      • stadilainen..
        Helsingissä asuva kirjoitti:

        Kysyin kerran sitä asiaa Itellasta. Sieltä sanottiin, että DHL on sama kuin Saksan posti. (Ehkäpä Deutsche Bundespost on ulkoistanut koko palvelunsa DHL:lle.)
        Sanoivat siis, että DHL muuttuu heti Suomen rajoilla Itellaksi. Kotiinkuljetus riippuu kuulemma siitä, maksaako tilatessa jotain extraa. En ole sellaista kyllä Zooplussan sivuilta löytänyt ja minulla tilaukset ovat olleet aina ilman toimitusmaksuja, kun ovat ylittäneet sen vapaan kuljetuksen rajan.

        Maalla kyllä on ihan ymmärrettävää, että posti tuodaan kotiovelle/pihalaatikkoon, koska posti liikkuu autolla joka tapauksessa. Meillä taas jaetaan posti pienistä kärryistä, mutta kyllä Itellan autot hoitavat myös jakeluita, mutta ei näitä Zooplus-paketteja.

        Olisi kyllä kiva, jos ne kaikki kissanhiekat, raksupussit ym. painavat ja suurikokoiset paketit tulisivat ovelle.

        Olen asunut Helsingissä kolmessa eri osoitteessa. Kaikissa on tullut zooplussan paketit kotiin!


      • Helsingissä asuva
        zooplussailija kirjoitti:

        Näihin paketteihin kuuluu kotiin jakelu ilman erillistä maksua, mutta jos et ole kotona, paketti viedään Postiin. Mutta näiden pakettien jakelija ei ole sama kuin Postin jakaja, eli hän ei tiedä alaoven koodia. Jos hän ei pääse sisään, hän vie paketin Postiin ja seuraavan päivän jaossa saat lapun. Jos tuo ei toimi, kannattaa kyllä valittaa Postin asiakaspalveluun - suurin osa kissapalstoilla tilaavista saavat pakettinsa ongelmitta, asuvatpa kaupungissa tai maalla.

        Jos haluat kotiinkuljetuksen ENNALTA SOVITTUNA AIKANA, se maksaa lisää. Eli siis Postiin viety paketti voidaan kuljettaa sinulle erikseen kotiin. Kyseessä on jo eri palvelu.

        Asun rivitalossa ja olen ollut kotona koko päivän, kun paketit ovat saapuneet Suomeen. Olen tosiaan niitä aina kotona saapumispäivänä odotellut, mutta ovikello ei ole soinnut.
        Seuraavana päivänä posti on sitten pudottanut saapumisviestin.

        Laitoin nyt viestiä Itellan asiakaspalveluun. Katsotaan mitä vastaavat.
        Palaan sitten asiaan, kun vastaavat.


      • Helsingissä asuva
        stadilainen.. kirjoitti:

        Olen asunut Helsingissä kolmessa eri osoitteessa. Kaikissa on tullut zooplussan paketit kotiin!

        Kävin pientä sähköpostinvaihtoa Itellan asiakaspalvelun kanssa.

        Tähän kiteytyi heidän vastauksensa.

        "...Kuten aiemmassa viestissä kerroitte, lähetetään lähetykset teille Saksasta. Jos lähettäjä lähettää lähetyksen Economy-luokassa, toimitetaaan lähetys vastaanottajan asiointipostiin noudettavaksi. Tällöin lähetyksen toimitukseen ei kuulu kotiinkuljetusta. Priority-luokassa lähetetyt lähetykset toimitetaan vastaanottajan osoitteeseen ja jos vastaanottajaa ei tavoiteta, toimitetaan lähetys vastaanottajan asiointipostiin noudettavaksi..."

        Sovittiin, että ensi kerran kun saan lähetyksen Zooplussasta, voin tarkistaa lähetyslistojen avulla Itellan asiakaspalvelusta, kumpi lähetysluokka on kyseessä.

        Onhan tämä merkillistä, jos Zooplus kohtelee asiakkaitaan eriarvoisesti.


      • vakitilailija
        Helsingissä asuva kirjoitti:

        Kävin pientä sähköpostinvaihtoa Itellan asiakaspalvelun kanssa.

        Tähän kiteytyi heidän vastauksensa.

        "...Kuten aiemmassa viestissä kerroitte, lähetetään lähetykset teille Saksasta. Jos lähettäjä lähettää lähetyksen Economy-luokassa, toimitetaaan lähetys vastaanottajan asiointipostiin noudettavaksi. Tällöin lähetyksen toimitukseen ei kuulu kotiinkuljetusta. Priority-luokassa lähetetyt lähetykset toimitetaan vastaanottajan osoitteeseen ja jos vastaanottajaa ei tavoiteta, toimitetaan lähetys vastaanottajan asiointipostiin noudettavaksi..."

        Sovittiin, että ensi kerran kun saan lähetyksen Zooplussasta, voin tarkistaa lähetyslistojen avulla Itellan asiakaspalvelusta, kumpi lähetysluokka on kyseessä.

        Onhan tämä merkillistä, jos Zooplus kohtelee asiakkaitaan eriarvoisesti.

        Veikkaan että kusettaja on kotoinen Itella.

        Mun saamissa zooplussan paketeissa on DHL:n pränikät, ja vieressä Itellan kotimainen lappu "keltainen kuljetus 14" eli kyseessä on tämä tuote: http://www.posti.fi/paketit/kotimaanpaketit/ovelle-paketti.html. Eivät vaan jostain syystä sun jakelijat katso aiheelliseksi laittaa tota.

        Laittaisin ehkä viestiä zooplussalle/DHL:lle vielä, ja tiedottaisin. Koska suurimmalle osalle nuo tulevat kotiin.


      • Helsingissä asuva
        vakitilailija kirjoitti:

        Veikkaan että kusettaja on kotoinen Itella.

        Mun saamissa zooplussan paketeissa on DHL:n pränikät, ja vieressä Itellan kotimainen lappu "keltainen kuljetus 14" eli kyseessä on tämä tuote: http://www.posti.fi/paketit/kotimaanpaketit/ovelle-paketti.html. Eivät vaan jostain syystä sun jakelijat katso aiheelliseksi laittaa tota.

        Laittaisin ehkä viestiä zooplussalle/DHL:lle vielä, ja tiedottaisin. Koska suurimmalle osalle nuo tulevat kotiin.

        Laitoin tänään kyselyn vielä Zooplussalle ja vastaus tuli lähes välittömästi.
        He ilmoittivat, että tarkoitus on tuoda tuotteet suoraan tilaajan ovelle.

        Ensi kerralla kun tilaan, olen tiukka tässä asiassa. Kyllä Itellan on ainakin kerran käytävä soittamassa ovikelloani (pakettien kera) ennenkuin pudottavat Noudettava postista-lapun.

        Olipa hyvä, että huomasin tämän keskustelun. Kiitos omasta puolestani kaikesta infosta.


    • Helsingissä asuva

      Valittelin täällä tammikuussa siitä, että Itella ei tuo Zooplus-paketteja meidän ovelle. Silloin kävin asiasta viestinvaihtoa Itellan asiakaspalvelun kanssa. Liekö vaikuttanut asiaan, sillä tänään saapui ensimmäistä kertaa Zooplus-paketti ovelle asti. Olipa ylellistä. :)

      • vakitilailija

        Hyvä, että onnistuit saamaan pakettisi kotiin. Vaikuttaa siltä, että Itella yrittää sumuttaa kaikessa missä se vaan voi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      260
      2501
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      187
      1599
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1406
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1136
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1129
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    Aihe