Minä enimmäkseen piirtelen mm. koiria, susia, kissoja, kaneja/jäniksiä, maisemia ja tällaisia, käsin sekä että koneella. Itselläni on ikää 11 ja puoli vuotta, ja tahtoisin oppia piirtämään paremmin. En esim. osaa piirtää koiraa/sutta edestäpäin, kuono on vaikeinta.. varjostuskin on aika vaikeaa mutta jotenkin olen sen tajunnut. Olen vain alkanut turhautua, kun koko ajan yritän piirtää mutten onnistu: vaikka harjoituksen kuuluisi tehdä mestarin.. =/
Uskotteko, että kuvataidekoulusta olisi hyötyä? Minua ei liiemmin kiinnostaisi piirtää esim. ihmiisiä, vaan eläimiä mieluiten ja vaikkapa manga/animetyylisiä, mutta kyllähän sitten muutkin sopisivat.
Minulla on suuret unelmat ja haluisin tästä piirtämisharrastuksesta tulevaisuudessa urankin., eli otan tämän vakavasti, tarkoittaeen siis tätä harjoittelemista je. :3 MUTTA KYSYMYKSENI SIIS KUULUI, että olisiko kellään vinkkiä?
Pari kysymystä piirtämisestä
10
908
Vastaukset
- piyuhbh puh pui p
Piirtämään oppii vain piirtämällä. Siihen menee valtavasti aikaa, käytännössä koko elämä. Siihen tulee himo, tai ei tule. Se on vähän kuin elämäntapa.
Itse oli erittäin kova piirtämään lapsesta asti. Kuulemma olin alle kouluikäisenä taapertanut naapuriin "Anna paperia!" Kun itellä oli paperi lopussa.
Mä piirsin valtavasti, melkein parikymppiseksi, noh, värit oli hallussa jne, mutta etenkin lyijykynä alkoi olla omastakin mielestä kohtuullinen.
Ja sitten amputoitui tapaturmassa oikean käden etusormi, siihen jäi piirtäminen. Sitten, kahdeksankymmenluvun puolivälissä tuli tietokoneet töihin. Nykyään teen, mitä teen tietokoneella. Käsin piirtämiseen minusta ei enää ole. Onneksi on tietokoneet. Jälki on erilaista, tekniikat erilaisia, sisältö erilaista. Mutta saa tehtyä. Ja teenkin, kuuluu osana ammattiin. Niin siis, olen yli 50 vuotias.
Men ihmeessä ainakin ollekin kurssille, niitä ärjestetään ihan kansalaisopistoissakin. On kuvataidelukioita ne. Piirtämiseen kun kuuluu muutakin kuin pelkkä piirtäminen. On paljon kaikenlaisia värioppeja, sommittelemisen teorioita, paljon ihan teoriatietoa, minkä osaamisesta on hyötyä itse piirtämiseen. Siis paljon hyötyä. Ja etenkin taidehistoria, siinä on niin paljon tutkittavaa a mietiskelyä, että ei siihen elinikä riitä:D
Ala valokuvaamaan. Se on nopea tapa näin digiaikana opetella kuvan katsomista ja rakentamista, sommittelut ne myös. Ja kuvastahan ne muotokuvatkin nykyään maalataan. Ei kenelläkään ole aikaa istua taodem,aalarin mallinba puolta vuotta. Siis kuvaaminen ja piirtäminen tukevat toisiaan äärettömän hienosti. Kummastakin oppii kumpaankin asioita.
Sitä haluan korostaa, muten aina. Opettele tekniikkaa. Ja nimenomaan käsintekemisen tekniikkaa. Kuka tahansa osaa painaa kameran nappia ja sutata käsittömättömän näköisen "taidekuvan" tietokoneella. Mutta erittäin harva ihan oikeasdti osaa piirtää käsin, siis piirtää hyvin. Sivumenne sanoen, käsinpiirtäville a käsin tekeville ihmisille on tarvetta ihan työelämässä. Mainitaan vaikkapa mainosala....
Mees ostaan tarvikkeita ja ala piirtämään, siitä se lähtee!!!! - hazardous-art
Piirtämiseen liittyy vahvasti erilaiset intohimot, jotka iän mukana yleensä muuttuvat. Eli, jos nyt paneudut noihin eläimiin, kun pidät niistä aiheena niin saattaa olla, että myöhemmin sua ei niin kiinnosta enää nuo aiheet ja piirtäminen loppuu siihen.
Eli, koeta olla monpuolinen ja piirrä myös rakennuksia ja tiloja. Sitä on kirjallisuutta piirtäminen alkeisiin, eli tekniikkaan, jota on vaikea itse opiskella oikein. - dudevaan
Mikähän on viestin tarkoitus?
Eikö kukaan muka huomaa, että 11 vuotias ei kirjoita noin, eikö teillä vastanneilla ole lapsia?? - moimoimoimoimoimoimo
Sun pitää vaan piirtää, ei siinä muu auta:D Mutta jos jotain suttaki haluut oppia piirtämään, nii mallista vaan harjottelet ja itellä auttaa se, että piirrän ensi luonnokset palloina ja neliöinä etc, ja sitte niistä alan hahmottaa muotoa.
- Draqw
dudevaan:
Satunpa itse olemaan sama henkilö joka tämän aiheen on vuosi sitten aloittanut, ja kyllä, on aivan mahdollista että 11-vuotias voi kirjoittaa noin kuten sekin on mahdollista että 12-vuotias voi kirjoittaa näin. Jotkut katsos ovat kehittyneempiä kuin muut ikäisensä. Ei tarvitse yleistää asioita että jokainen tietynikäinen kirjoittaa niin ja näin. Poikkeustilanteita ihmisissä on, ihan tosi.
Ohhoh, tuli hieman OT mutta mitäs siitä.- Nnxkzkdkfkf
Uskon sinua. Osasin itsekin kirjoittaa tuon ikäisenä tuolla lailla. ''Poikkeustapaus'' -sana auttaa kuvaamaan tilannetta.
Terveisin 13-vuotias poika
- Muflons
Kyllä piirtämään oppii ihan, jos omaa taiteellisia lahjoja.
Kyllä kurssejakin kannattaa käydä ja opiskella, jos siltä tuntuu, mutta
tosiasia on se, että piirtämään ei opi, jos ei ole yhtään luontaisia lahjoja.
Se on vähän kuin ulkomaan kielten opiskelu, ei sitä millään opi, jollei ole lahjoja oppia ulkomaan kieltä.
Vaikka kuinka tenttasi ulkomaan kielen sanoja, niin ei ne jää päähän, jos ei ole kielellistä lahjakkuutta.
Joku kielellisesti lahjakas voi hallita jopa 5-7 eri ulkomaan kieltä.
Itse olen lahjaton oppimaan mitään ulkomaan kieltä, vaikka olen ollut kursseilla, ei jää mitään kuitenkaan mieleen ja muistiin.
Sinun kannattaa liittyä johonkin kuvataide yhdistykseen, jonka kautta saat töitäsi näytteille ja mahdollisesti myös paikalliseen lehteen.
Taidegalleriaan harrastajalla on vaikeampi saada töitään, koska galleristit yleensä olettavat, että saadakseen töitään esille, olisi oltava jokin taidealan tutkinto ja etenkään menestyneet ammattitaiteilijat eivät hyväksy, että harrastajan töitä on samoissa gallerioissa, kuin arvostetun ammattitaiteiljan.
Eräs galleristi sanoi, ettei hän ota harrastajien hyviäkään töitä galleriaansa, koska sen jälkeen kaikki harrastajat olisivat haluamassa saada omia töitään esille galleriaan.
Harrastajalle ehkä paras paikka saada ja päästä julkisuuteen on ehdottomasti maailmanlaajuinen netti.
Nettiin vaan oma kotisivu, jonne laitat valokuvia töistäsi ja oma taideblogi.
Lisäksi on myös Youtube ja vimeo, johon voi laittaa omia videoita vaikka siitä taiteesta, vielä kun laittaa englannin kielellä aiheen otsikon.
Kokeileppas tehdä sellaisia speed drawing videoita, joissa on nopeutettuna taideteoksen valmistuminen alusta loppuun, ne on tosi hienoja.
Vielä siihen aihemaailman kiinnostavuuteen.
Kiinnostuksen kohteet vaihtuvat myös iän myötä.
Jossain vaihessa piirrät/maalaat ehkä vanhoja rakennuksia, maalaismiljöötä, jotka eivät kiinnosta alle nuoria ihmisiä niin paljon, kuin eläimet.
Itse olen kiinnostunut piirtämään ihmisen kasvoja ja siinä ei varmaan koskaan tule olemaan tyytyväinen, vaan vaatii täydellisempää.
Ei tässä ainakaan koskaan tarvitse sanoa, että ei ole mitään tekemistä, kun
aiheita on maailmassa niin valtavasti, ettei niitä koskaan saa tehtyä loppuun. - Milla5
Minkä merkkiset ja tyyppiset värikynät ovat harrastajalle( siis minulle) sopivia.
Minua kiinnostaa kukkien ja hevosten ja koirien piirtäminen. Olen maalaillut jonkin verran öljyväreillä, mutta haluaisin opetella nimenomaan piirtämään ja värittämään töitäni. Mielestäni tavalliset kaupan värikynät ovat niin kovia. Minkälainen paperi olisi värikynätöille sopivin. Kiinnostaisi saada kokeneemmalta piirtäjältä tietoa ja vinkkejä.... - Rettomus
Itse olen huomannut, että asioiden piirtäminen mallista auttaa todella paljon, varsinkin kun kyse on esittävistä, realistisista kuvista. On myös hyvä tutustua monipuolisesti kuvattaviin kohteisiin. Vaikkapa eläintä piirtäessä auttaa, kun tietää suunnilleen millainen luusto/lihaksisto/yms sillä on, ja miten ne vaikuttavat eläimen ulkomuotoon.
Yksi erittäin olennainen juttu on, että aloittaa suuremmista elementeistä ja menee pienempiin. (Taas sutta esimerkkinä käyttäen kannattaa ensin luonnostella vaikkapa palloilla tai soikioilla yms, missä ja minkä kokoisina eri ruumiinosat ovat kuvassa. Näin mittasuhteet pysyvät helpommin oikeina).
Puuväreistä itsellä on käytössä pääasiassa Derwent-sarjan kyniä, Faber Castelleistakin kuullut paljon hyvää. En itse väritä huikean paljon puuväreillä niin en osaa sanoa, ovatko Derwentit miten hyviä hinta/laatu-suhteeltaan.
Itse olen huomannut, että "hyvä" paperi on melko yksilökohtaista. Useampi kaveri (Moni kaveripiirissä harrastaa kuvataiteita jossain muodossa) pitää karkeammasta, paksummasta paperista (paino ehkä >150g(?)) kun taas itse tykkään kevyestä, sileämmästä paperista.
Omat välineet löytää aikalailla vain kokeilemalla. - Kdkfkfkf
https://m.youtube.com/channel/UCvfNze4LoAAA5335pL_fIOw
Katsokaa tuon knavan kaikki videot monta kertaa! Tykätkää ja tilatkaa!
DevianArt:
http://superdrawingart.deviantart.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579