Tallinna

balitc

Kävin viikolla Tallinnassa noin vuoden jälkeen edellisestä.. Tässä muutama huomio. Paljon hienoja kauppakeskuksia, mutta vain asiakkaat puuttuivat. Sadamamarket ja Merekeskus, sieltäkin puuttuivat asiakkaat. Join pullakahvit Sadamamarketin baarissa, 4,25€ sis. yhden Vanatallin paukun. Ei enää niin tuttua tuulipukujen kahinaa ja ryysistä. Hinnat nousseet, tottakai koska asiakkaiden puutuessa kate pitää jostakin saada. Nyt kun Euro tulee niin luulen, että moni mummo menettää työpaikkansa. Viinaa sai toki edullisesti jos vain viitsii rahdata sitä, ei kiinnosta tuo. Laivassa; (Baltic Princess) eläkeläiset bilettivät, joukossa myös jokunen nuorempi, hohhoijaa. Myös hintataso laivassa sikamainen.

37

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harasoo

      Kun rahat on vähissä niin ruvetaan katselemaan edulllisempia paikkoja. Olenkin aina miettinyt miksi suomituristit jää vaikkapa sadamarkettiin tai merekeskukseen kun ilmainen bussi menee vaikkapa rocca-al-mareen jossa on laatukamaa edullisesti.
      Sorry kommenttini mutta ns. tuulipuvut on pitkälti legendaa. Kyllä suomalaiset ovat aina pukeutuneet ja pukeutuvat matkoillaan asiallisesti. Olen reissannut vasta 15 vuotta mutta enpä ole yhtään tuulipukureissaajaa tavannut. Paikallisia kyllä. Siellä ja täällä.
      Pitäisiköhän tuo halveksiva tuulipukumyytti jo haudata.

      • Anonyymi

        Nahkatakki ja adidas verkkari yhdistelmä kunniaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nahkatakki ja adidas verkkari yhdistelmä kunniaan.

        Tallinna on hinnoitellut paikalliset ulos, vain tuulipuku kansa on jäljellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallinna on hinnoitellut paikalliset ulos, vain tuulipuku kansa on jäljellä.

        Venäjän trollit täällä iskee kaikkeen Viroon/Tallinnaan liittyvään, vanhoja v.2010 keskustelujakin trollaavat, systemaattista toimintaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän trollit täällä iskee kaikkeen Viroon/Tallinnaan liittyvään, vanhoja v.2010 keskustelujakin trollaavat, systemaattista toimintaa...

        Kävin Tallinnassa vuonna 1998 ensinmäisen ja viimeisen kerran, oli kamala paikka, en voi suositella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin Tallinnassa vuonna 1998 ensinmäisen ja viimeisen kerran, oli kamala paikka, en voi suositella.

        Taidat olla Hämeestä kun kesti 22 vuotta muodostaa mielipide asiasta. Minä kävin 1989 ja kaikki oli halpaa, suosittelen lämpimästi. Voi tietysti olla että hinnat ovat siitä nousseet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla Hämeestä kun kesti 22 vuotta muodostaa mielipide asiasta. Minä kävin 1989 ja kaikki oli halpaa, suosittelen lämpimästi. Voi tietysti olla että hinnat ovat siitä nousseet.

        Hah hah,joo aika kauan kyllä mielipidettään työsti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah,joo aika kauan kyllä mielipidettään työsti

        Ei ole Tallinna yhtään muutunut 30 vuodessa, on yhä surkee läävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Tallinna yhtään muutunut 30 vuodessa, on yhä surkee läävä.

        Läävämies on taas herännyt. Läävää läävää läävää kertoo miehen kodista paljon.


    • Anonyymi

      Kommentoidaanpas uudestaan muutaman vuoden jälkeen.
      Tallinna alkaa olla lähes kaikkia suomalaisia kaupunkeja edellä monessa asiassa.
      Paikallisille ilmainen sujuva joukkoliikenne. Edulliset hinnat. Edullista asumista.
      Nyt on täällä kakkosasunto. Vuokra on noin kolmannes verrattuna Helsingin keskustasta kuuden kilometrin päässä olevaan vastaavaan. Ja puolet vastaavasta jossa Lahdessa asutaan. Televisiossa on kanavia noin sata ja lisukkeena netti. Noin kympin kuussa maksaa.
      Pikku kaupat ja kioskit ovat joutuneet kyllä lopettamaan ajat sitten. Ruoka on ehkä noin 30- 50% edullisempaa kuin Suomessa, riippuu mitä syö.
      Ravintola- ja baarihinnat ovat edelleen erittäin edullisia. Sanoisin että vähintään puolet halvempaa keskimäärin.
      Juuri käväisin oluella ja saslikilla. Saku olut ja saslik- annos, runsaasti grillilihaa, salaattia ja ranskalaiset, 9,50. Ei ihan keskustassa. Esimerkiksi.

    • Anonyymi

      Tallinnassa on jo Norjan hinnat, ei kiinnosta.

      • Anonyymi

        Pääsithän näyttämään taas erikoista tietämystäsi. Kerropa vielä mikä on hintataso Burkina Fason hintoihin verrattuna.


      • Anonyymi

        Et sitten ole koskaan käynyt kummassakaan? Täysin turha trollausyritys.


    • Anonyymi

      Jokos Tallinnaan voi matkustaa rajoituksetta?

      • Anonyymi

        Tallinassa on öisin ulkona liikumiskielto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallinassa on öisin ulkona liikumiskielto.

        Ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.

        Voi olla jos vaimo on kieltänyt. Voi ukko parkaa.


    • Anonyymi

      Joo. Nyt voi matkustaa Tallinnaan rajoituksetta. Tallinnan hintataso on noussut mennä vuosina mutta edelleenkin monet asiat halvempia kuin Suomessa esim. lääkkeet, kalja muu alkoholi, rööki, monet ruokatuotteet. Pitää vaan tietää ostaessaan mitä vastaavat tuotteet maksavat Suomessa ja ostaa vain jos halvempaa Tallinnassa.

      • Anonyymi

        Ostan aina marjat ja sienet Keskturgilta. Kaikki myydään painon mukaan eikä aataminaikaiseen litrahintaan. Sienet maksaa Suomessa 3 kertaa enemmän. Karpaloakin on syksyllä myynnissä. Hapukapsas (hapankaali) ja juustuvurst ovat aina listalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostan aina marjat ja sienet Keskturgilta. Kaikki myydään painon mukaan eikä aataminaikaiseen litrahintaan. Sienet maksaa Suomessa 3 kertaa enemmän. Karpaloakin on syksyllä myynnissä. Hapukapsas (hapankaali) ja juustuvurst ovat aina listalla.

        Mistä Tallinnasa saa lepakko soppaa?


    • Anonyymi

      Kävin eilen Tallinnassa ostoksilla. Vielä rööki huomattavasti halvempaa kuin Suomessa esim Mallu kartonki 47:50 euroa, Suomessa 86:- euroa. Hinnanerotuksella jo seilaa useamman kerran eestaas. Vanha kaupunki autio, monet "paikat" vielä kiinni koronan takia. Nordic Centerin Rimin hinnat nousseet jonkin verran ja monet tarjoukset olisi saanut vain Rimin kanta-asiakas kortilla.

      • Anonyymi

        Paljonko Rimissä maksaa Saku tume olutlava?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko Rimissä maksaa Saku tume olutlava?

        Olutlavoja voi ostaa esim. Viinarannasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olutlavoja voi ostaa esim. Viinarannasta.

        Olutlava maksaa n. 900 euroa. Siinä on toistatuhatta tölkkiä.


    • Anonyymi

      Kävin viikolla Tallinnassa, etsin leipäjonoja? en löytänyt? puuttuukko Tallinnasta jonot?

      • Anonyymi

        Onneksi Suomessa on leipäjonoja senkin edestä. Turhan matkailun voi jättää tekemättä, en tosin ymmärrä mikä kurjuudessa kiinnostaa.


      • Anonyymi

        Tallinnassa eikä koko Virossa ole leipäjonoja koska ei ole leipää jota jonottaa.
        Köyhä maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Suomessa on leipäjonoja senkin edestä. Turhan matkailun voi jättää tekemättä, en tosin ymmärrä mikä kurjuudessa kiinnostaa.

        Sä olet lehti ruokalassa
        Resuiseksi selattu
        Pukuhuoneen korttipakka
        Ihan loppuun pelattu

        Sä olet yksin yksinäinen
        Mä olen yksin yksinäinen
        Mä olen onnen kerjäläinen
        Kurjuuden kuningas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallinnassa eikä koko Virossa ole leipäjonoja koska ei ole leipää jota jonottaa.
        Köyhä maa.

        Talousteiteen professori antoi lausuntonsa. Tätä kaikki noudattakoot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet lehti ruokalassa
        Resuiseksi selattu
        Pukuhuoneen korttipakka
        Ihan loppuun pelattu

        Sä olet yksin yksinäinen
        Mä olen yksin yksinäinen
        Mä olen onnen kerjäläinen
        Kurjuuden kuningas

        Oi jos mä kurja matkamies maan
        Lopulla matkaa nähdä sun saan
        Oi jos mä kerran, löytäisin huuman, oikean
        Sinua kaipaan sydämmeeni
        Sun puolees huutaa mun henkeni
        On yksin tästä,sen ikävästä, kyyneleeni
        Muut kaikki hylkää, vaan sinä et
        Autuuden särkyneen sydämmeen
        Sinulta saavan, sielujen haavan ja kyyneleet

        Oi jumalauta, mä toivon vaan
        Vaikk. ei ois toivoa olenkaan
        Sinua odotan, sinua haluan, niin, niin


    • Anonyymi

      Virossa ei ole leipäjonoja koska leipä on siellä niin halpaa, että köyhälläkin varaa ostaa. Meikä ostaa sieltä silloin tällöin Finn crisp hapankorppuja. Paketti alle euron kun Suomessa joutuu pulittamaan 1:50 euroa. Suomessa leivän hinta on tuhottoman korkea nykyään, riippu tietty, mistä ostaa. Mutta mun mielestä 3 euroa yhdestä leivästä on liikaa. Rimissä on muuten maan mainio paistopiste, josta saa halvalla tosihyviä lihapiirakoita, joissa ei ole semmosta rasvamäärää kuin suomalaisissa lihapiirakoissa. Maksavat 0:65 senttiä/kappale. Kannattaa ostaa Rimistä myös huikonälkään pizzanpaloja (lämpimiä) . Viime tiistaina maksoin 1:35 / 300 gramman palasta ja oli todella maittava.

      • Anonyymi

        Miksi leipä ja viina on niin halpaa Virossa?


    • Anonyymi

      Leipä on peruselintarvike. Virossa halpaa, jotta virolaisilla olisi varaa ostaa sitä. Toisin kuin Suomessa. Köyhät menköön leipäjonoon.
      Alkoholi on halpaa Virossa alkoholituristien takia. Nämä tuovat rutosti rahaa Viroon ostamalla viinaa ja kaljaa "omiin tarpeisiin". Vuonna 2017 silloinen Viron hallitus teki Viron kannalta typerän päätöksen ja nosti alkoholiveroa. Oluen osalta peräti 75 %. Alkoholituristit häipyivät pääosin ostoksille Latviaan. Tasan vuosi sitten Viro käsitti, että saadakseen takaisin menetetyt turistit, joutuvat alentamaan alkoholiveroa, laskivat sitä 25 % heinäkuussa 2019. Viron alkoholin hinnalla on myös vaikutusta Suomen ja Viron välisen matkustajalauttaliikenteen kannattavuuteen.

      • Anonyymi

        Missä Tallinnassa on leipäjono?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Tallinnassa on leipäjono?

        Niitä on paljon Tallinnan esikaupungissa jonka nimi on Helsinki. Jos et usko niin mene katsomaan.


      • Anonyymi

        Itse asiassa hallitus haluaa sen viinarallin jatkuvan juuri sen laivaliikenteen takia. Muuten demaritkin laskisivat alkoholiveroa, koska se toisi verotulot Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa hallitus haluaa sen viinarallin jatkuvan juuri sen laivaliikenteen takia. Muuten demaritkin laskisivat alkoholiveroa, koska se toisi verotulot Suomeen.

        Suomessa pitää alkoholin verotusta rajusti nostaa sitten viinaralli kannattaa vielä parenmin.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe