Minulla on Kugassa kiusallinen ominaisuus (Fordeissahan ei ole vikoja).
Pyyhkijän moottori ilmeisesti jäätyy, tai sitten joku muu liikutusmekanismista. Kyse ei siis ole siitä että pyyhkijät jäätyisi lasiin. Viime talvena tuollainen jäätyminen tapahtui kahdesti, mutta tänä talvena sitä on tapahtunut jo moneen kertaan.
Ensimmäisellä pyykäisy-yrityksellä sulat liikahtaa hieman ja sen jälkeen ei lainkaan, ilmeisesti moottori siis vetää löysät pois ja jumiintuu. Rele kyllä naksahtaa hansikaslokeron alla, joten kyllä se kovasti yrittää tarjota sähköä moottoriin. Lähtee taas toimimaan kun pakkaset hellittää tai monesti riittää sekin että auton ajaa lämpimäksi ja seuraavassa startissa ne taas toimii. Sulaa pysäyttämisen jälkeen moottorin lämmöstä, ajon aikana ne eivät ole koskaan lähteneet toimimaan.
Onko jollakulla kokemusta vastaavasta ongelmasta? Viime talvena huolto ei osannut sanoa ongelmaan mitään, eikä vika silloin ollutkaan paljon vaivannu.
Pyyhkijän moottori jäätyy?
11
773
Vastaukset
- 12345678900987654321
Hah hah haa!!! valehtelet rele ei ole hansikaslokeron alla vaan konehuoneessa.Työnnä se japsiromus korjaamolle ja toivo joulupukilta kunnon auto.
- Kuga 2009
Ehkä se rele on anjoviksessa konehuoneessa, mutta Kugassa se on hansalokeron alla olevassa sulketaulussa, sulakkee 129 vieressä, omistajan käsikirja sivu 137.
- tee näin
Kuga 2009 kirjoitti:
Ehkä se rele on anjoviksessa konehuoneessa, mutta Kugassa se on hansalokeron alla olevassa sulketaulussa, sulakkee 129 vieressä, omistajan käsikirja sivu 137.
vaikka kuivattaisit kuumailmapistoolilla moottorin ja ruiskuttaisit moottoriin crc sähkömoottoreille tarkoitettua huoltoainetta. kyseistä crc-sprayta saa Motonetista
- Kuga 2009
tee näin kirjoitti:
vaikka kuivattaisit kuumailmapistoolilla moottorin ja ruiskuttaisit moottoriin crc sähkömoottoreille tarkoitettua huoltoainetta. kyseistä crc-sprayta saa Motonetista
Kiitos neuvosta, mutta moottoria ei näy purkamatta, enkä ala purkamaan takuun alaista autoa. Lähinnä tässä kaipaan kokemuksia jos joku tietäisi mistä on kyse, jotta osaan huollossa vaatia oikeat korjaavat toimenpiteet.
- taas kerran
Kuga 2009 kirjoitti:
Kiitos neuvosta, mutta moottoria ei näy purkamatta, enkä ala purkamaan takuun alaista autoa. Lähinnä tässä kaipaan kokemuksia jos joku tietäisi mistä on kyse, jotta osaan huollossa vaatia oikeat korjaavat toimenpiteet.
tuo ford urpo joka kommentoi joka ikisen kerran kun joku kyselee jostain fordin viasta.taitaa kaverilla olla oikeesti toyota tallissa.tai muuten häiriintynyt kaveri.anna muiden kirjoitella asioista.älä sönkkää joka väliin.
- Kuga 2009
Onkohan tuossa pyyhkijämekanismissa joku lukitus ala-asentoon, joka voisi jäätyä?
Jos autosta ottaa virran pois niin että liikkeessä olevat pyyhkijät jää yläasentoon, niin niitä voi käsin liikuttaa. Mutta jos ne jää tavanomaiseen asentoonsa alas, niin ne ei liiku mihinkään, jos niitä yrittää kädin repiä ylös. Ilmeisesti pyyhkijöissä on joku lukitus kotiasemaan?!?
Olen nyt tosiaan jättänyt pyyhkiät yläasentoon ja jos ne ei liiku virran päälle kytkemisen jälkeen, niin yläasennosta ne voi käsin vääntämällä auttaa liikkeille ja sen jälkeen ne taas toimii.
Aika kiusallinen "ominaisuus". Toivottavasti huollossa löytyy lääkkeitä vaivaan.- vain kesällä
jos autosta on maksanut yli 40 000egee eikä pyyhkijätkään toimi.mites muuten on pelannut
- Kuga 2009
vain kesällä kirjoitti:
jos autosta on maksanut yli 40 000egee eikä pyyhkijätkään toimi.mites muuten on pelannut
Ei tässä juuri muuta vikaa ole ollu...
- ole vielä
takuuta jäljellä eli ford huolto hoitaa moisen ?
- kertausta
" Viime talvena huolto ei osannut sanoa ongelmaan mitään "
- Kugan ostajalle
kertausta kirjoitti:
" Viime talvena huolto ei osannut sanoa ongelmaan mitään "
Kugan ostajalle tietoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292063
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051876Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641524Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331192- 821148
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101093
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471066Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441013