Hurghanda persläpi

suvikatrib

ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MENE hURGHANDAAN .Rahankeruuta , huijausta, räkimistä

115

5444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä menen edelleen

      Onneksi se on vain SINUN mielipiteesi, pysy sinä suomessa.

    • 8+12

      Meinaan taas tänäkin talvena viettää Hurghadan Sakkalassa 3kk "pakkasia pakoon" tammi-maaliskuun kuukaudet uiden ja terveyttä hoidellen.... Suosittelen! Ja voihan sieltä jonnekin muuallekin piipahtaa...
      Tosiedullista, kun sen oikein oivaltaa? Oppirahathan täytyy aina uudesta kohteesta maksaa. Maksoin jo viime talvena ? Jippii :)

      • Minämyöskin

        Ihanaa toinenkin joka lähtee sakkalaan pidemmäksi aikaa :) Itse lähden 6.1 ja ensin olen kk ja sitten palaan takaisin ja olen varmaan kesään asti :) Olisi erittäin mukava tutustua ja vaihtaa esim sähköposteja?


      • Rahat takaisin

        Olen matkustanut noin 30 kertaa arabimaissa , mutta Hurghadan kaltaista petospaikkaa en ole eläissäni nähnyt. Jos halut olla rauhassa, nauttia luonnosta mene vaikka Abu- Dhabiin, Kuvwaittiin, Syyriaan , lIBANONIIN, MUTTA MIETI KOLMASTI JOS MATKASI ON hURGHANDA.Arabit ovat mukavia mutta tämä tehty kalastajakylä on pahimmasta päästä. Lisäksi jos matkaseurueessa on kuvankaunis vaaleaverikkö et voi kävellä siellä hetkeäkään että häirittäisiin. Kairo, ja Luxor hyviä paikkoja.


      • Stadin Gimma
        Rahat takaisin kirjoitti:

        Olen matkustanut noin 30 kertaa arabimaissa , mutta Hurghadan kaltaista petospaikkaa en ole eläissäni nähnyt. Jos halut olla rauhassa, nauttia luonnosta mene vaikka Abu- Dhabiin, Kuvwaittiin, Syyriaan , lIBANONIIN, MUTTA MIETI KOLMASTI JOS MATKASI ON hURGHANDA.Arabit ovat mukavia mutta tämä tehty kalastajakylä on pahimmasta päästä. Lisäksi jos matkaseurueessa on kuvankaunis vaaleaverikkö et voi kävellä siellä hetkeäkään että häirittäisiin. Kairo, ja Luxor hyviä paikkoja.

        Kesät, talvet ?
        Mainitsemiisi kohteisiin ei tehdä valmismatkoja (charter= lennot hotellit) ja AbuDjabi, Kuwait ja Libanon kalliita. Syyria voisi olla mielenkiintoinen reittilennoilla ja netistä itsevaratulla hotellilla.
        Ai häirittäisi? Kivahan se vaan on, että juttuseuraa riittää, jos sille päälle heittäytyy... Täällä Suomessahan saa yleensä olla liiankin rauhassa - jopa yksinään, eikä kukaan vieras sano yleensä mitään kaunista, huomioi ?


      • Rahat takaisin kirjoitti:

        Olen matkustanut noin 30 kertaa arabimaissa , mutta Hurghadan kaltaista petospaikkaa en ole eläissäni nähnyt. Jos halut olla rauhassa, nauttia luonnosta mene vaikka Abu- Dhabiin, Kuvwaittiin, Syyriaan , lIBANONIIN, MUTTA MIETI KOLMASTI JOS MATKASI ON hURGHANDA.Arabit ovat mukavia mutta tämä tehty kalastajakylä on pahimmasta päästä. Lisäksi jos matkaseurueessa on kuvankaunis vaaleaverikkö et voi kävellä siellä hetkeäkään että häirittäisiin. Kairo, ja Luxor hyviä paikkoja.

        Luxorissa häiritään ihan samalla lailla kuin Hurghadassa ehkä jopa pahemmin!! Hurghadassa on rennompi meininki kuin Luxorissa. Kairossa nyt sai liikkua aika vapaasti paitsi basaarilla..mutta se oli aivan mahtava kokemus!! Pitää olla vähän asennetta kun lähtee Egyptiin..itse olen aika puhelias mutta se voi olla myös haitaksi..varsinkin jos naisena avaa suun väärässä paikassa (seurassa). Minulle riitti nyt vähäksi aikaa ählämi maat..ensi kerran jonnekin, jossa saa naisena liikkua vapaammin!!


      • jei3
        Rahat takaisin kirjoitti:

        Olen matkustanut noin 30 kertaa arabimaissa , mutta Hurghadan kaltaista petospaikkaa en ole eläissäni nähnyt. Jos halut olla rauhassa, nauttia luonnosta mene vaikka Abu- Dhabiin, Kuvwaittiin, Syyriaan , lIBANONIIN, MUTTA MIETI KOLMASTI JOS MATKASI ON hURGHANDA.Arabit ovat mukavia mutta tämä tehty kalastajakylä on pahimmasta päästä. Lisäksi jos matkaseurueessa on kuvankaunis vaaleaverikkö et voi kävellä siellä hetkeäkään että häirittäisiin. Kairo, ja Luxor hyviä paikkoja.

        kaunis vaaleaverikkö kerää katseita useimmissa arabimaissa, -jos muuallakin. mitä tarkoitat kirjoittaessasi, että hurghada on petospaikka? lähdemme pian toisen kerran hurghadaan, me pidämme siitä. tarkkana saa olla hintojen kanssa ja sopia tarkasti esim "taksi"matkan hinta etukäteen. hyväuskoista turistia pyritään monissa turistipaikoissa jymäyttämään, hurghada ei ole poikkeus. ilmasto on upea ja hotelleissa asiakkaista huolehditaan useimmiten hyvin. tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin ja myös oma tarkkaavaisuus.


      • 8+12
        Minämyöskin kirjoitti:

        Ihanaa toinenkin joka lähtee sakkalaan pidemmäksi aikaa :) Itse lähden 6.1 ja ensin olen kk ja sitten palaan takaisin ja olen varmaan kesään asti :) Olisi erittäin mukava tutustua ja vaihtaa esim sähköposteja?

        mun puh nr on 019 479 4273 tai suomalaisella linjalla soittaen (3e/min!) 2019 479 4273. Kannattaa siis hankkia paikallinen prepaid-linja, jolloin puhelut tosi halpoja, myös Suomeen.
        Olen siellä puoliväl tammikuuta, kun ensin Kairossa vähän aikaa.


    • Walk like egyptian

      voit rauhassa opetella kirjoittamaan Hurghadan oikein.

      Ihana lomapaikka!

      • 19

        tarvinneeko niitä kaikenmaaliman perseläpiä osatakkaan kirjottaa oikein kun jokkaine tietää kuitenkii mistä paikasta on kyse.


    • 10+15

      eilen tulin enkä enään takaisin mene. taksikuskit varastaa suoraan taskusta, hotellilla koputtelee oveen yöllä ihan ihme porukkaa kenen ei pitäs edes hotelli alueelle päästä. tosin kaikki meni hyvin kun pysytteli siellä hotelli alueella. siitä ei ole pahaa sanottavaa mutta auta armias kun lähdit kaupungille sieltä alkoi kauhea huijaus ja suoraan sanottuna varastelu. rauhassa ei saanu kävellä metriäkään. eli en mene enään ikinä hurghadaan.

      • vakiokävijä

        ihan kuin oltais oltu eri paikassa.
        varastamista ?? ei koskaan, olen siellä käynyt kahden vuoden aikana aika monta kertaa , ei koskaan mitään.
        kaupankäyntitapa voi olla eurooppalaisittain tyrkyttävä, mutta päättäväinen ystävällinen EI on aina riittänyt


      • iuoqwbcyre2
        vakiokävijä kirjoitti:

        ihan kuin oltais oltu eri paikassa.
        varastamista ?? ei koskaan, olen siellä käynyt kahden vuoden aikana aika monta kertaa , ei koskaan mitään.
        kaupankäyntitapa voi olla eurooppalaisittain tyrkyttävä, mutta päättäväinen ystävällinen EI on aina riittänyt

        niin jos taksi kuski kesken matkan työntää käden taskuun ja vie sieltä rahaa niin eikö se ole varastamista?


      • Stadin Gimma
        iuoqwbcyre2 kirjoitti:

        niin jos taksi kuski kesken matkan työntää käden taskuun ja vie sieltä rahaa niin eikö se ole varastamista?

        sanonut, että näpit irti ! Sillähän siitä olisi selvinnyt?
        Turistipoliiseja on joka puolella Hurghadaa... kuten Thaimaassakin. Rosmousta yrittävät sielläkin.


      • 9+18
        vakiokävijä kirjoitti:

        ihan kuin oltais oltu eri paikassa.
        varastamista ?? ei koskaan, olen siellä käynyt kahden vuoden aikana aika monta kertaa , ei koskaan mitään.
        kaupankäyntitapa voi olla eurooppalaisittain tyrkyttävä, mutta päättäväinen ystävällinen EI on aina riittänyt

        no ei siellä paljoa ystävällistä ei sanaa kuuneltu fuck you vaan huudeltiin perään.


      • Egyptfun
        9+18 kirjoitti:

        no ei siellä paljoa ystävällistä ei sanaa kuuneltu fuck you vaan huudeltiin perään.

        ja pitkälti samaa mieltä en mene uudestaan vaikka maksettaisiin. todellinen persläpi.


      • kerta riitti!
        Egyptfun kirjoitti:

        ja pitkälti samaa mieltä en mene uudestaan vaikka maksettaisiin. todellinen persläpi.

        Täysin samaa mieltä ei enää ikinä.Varastelua,taksissa taskujen kopelointia, Ihmettelen suuresti jos joku tästä tykkää menkää mielummin vaikka sharmiin sitä on kehuttu...Mutta Hurghada todellinen perseenreikä!!!!!!


      • vakiokävijä taas
        kerta riitti! kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä ei enää ikinä.Varastelua,taksissa taskujen kopelointia, Ihmettelen suuresti jos joku tästä tykkää menkää mielummin vaikka sharmiin sitä on kehuttu...Mutta Hurghada todellinen perseenreikä!!!!!!

        taksikuski laittaa käden sun taskuun - en tajua.
        ei mulla vaan ikinä vaikka oon taksilla kulkenut tosi paljon.
        ehkä sit kannattaa mennä takapenkille.
        ei myöskään bussissa oo kukaan taskuja koplannut vaikka niissä istutaan somasti limittäin kuin pikkusillit suolassa.
        tuo varastaminen kun ei ollenkaan kuulu sikäläiseen kulttuuriin, kaupankäynti on ihan eri juttu, joku kokee sen huijaamisena, mutta suoraan varastaminen - tosi outoo, ei todellakaan kovin tavallista .


      • 6+5
        vakiokävijä taas kirjoitti:

        taksikuski laittaa käden sun taskuun - en tajua.
        ei mulla vaan ikinä vaikka oon taksilla kulkenut tosi paljon.
        ehkä sit kannattaa mennä takapenkille.
        ei myöskään bussissa oo kukaan taskuja koplannut vaikka niissä istutaan somasti limittäin kuin pikkusillit suolassa.
        tuo varastaminen kun ei ollenkaan kuulu sikäläiseen kulttuuriin, kaupankäynti on ihan eri juttu, joku kokee sen huijaamisena, mutta suoraan varastaminen - tosi outoo, ei todellakaan kovin tavallista .

        no tällä kertaa oli tosi yleistä. en ollut nimittäin ainoa. muutkin suomalaiset kertoi samaa.


      • ueb h
        6+5 kirjoitti:

        no tällä kertaa oli tosi yleistä. en ollut nimittäin ainoa. muutkin suomalaiset kertoi samaa.

        kun olin siellä venäläiset turistit pyysivät hotellin turvamiestä mukaan kun menivät kaupasta hakemaan vettä tai tupakkaa. että semmosta mukavaa kaupankäyntiä siellä egyptissä.


      • EgyptFun
        Egyptfun kirjoitti:

        ja pitkälti samaa mieltä en mene uudestaan vaikka maksettaisiin. todellinen persläpi.

        monesti ja kaikki toiminut tosikivasti. Täytyy kyllä sanoa, että pääkaupungissa, Cairossa on kaikki, ihmiset, tavat ym sivistyneempää!, mutta tammi-helmikuussa kylmempää, joten Punainen Meri kutsuu...
        Tämä, jolle vastaan taitaa olla minun nimimerkkini "kopio", replica!


      • sharp355
        kerta riitti! kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä ei enää ikinä.Varastelua,taksissa taskujen kopelointia, Ihmettelen suuresti jos joku tästä tykkää menkää mielummin vaikka sharmiin sitä on kehuttu...Mutta Hurghada todellinen perseenreikä!!!!!!

        Ei Sharmiinkaan kannata mennä, ihan samanlainen kuin Hurghada. Jopa hotellissa yritettiin huijata vähän kauemmin eläneitä eli yli viiskymppisiä, luulivat ressukat että turistit maksavat sellaisista tuotteista mitä ei oltu käytetty.


      • Prince2000
        Stadin Gimma kirjoitti:

        sanonut, että näpit irti ! Sillähän siitä olisi selvinnyt?
        Turistipoliiseja on joka puolella Hurghadaa... kuten Thaimaassakin. Rosmousta yrittävät sielläkin.

        Voi kuinka tyhmä oletkaan


    • Maija maija mangaria

      Koska viimeksi olin El kahirissa. Vatsani ei ollut kipeä, mutta uloste lensi
      ainakin 800 m ja haisi pahalle. Join nimittäin sitä ihanaa ählämikaljaa
      n. 20 l. tunnissa , enkä syönut mitään ..
      Näin kunniaksi Joulun (Jolu) sanottakoon , että tapasin siellä Jeesuksen.!
      Ainakin tarjoilijapojalla oli sellainen nimikyltti puserossa.
      Massalaama.

    • Matkaaja.

      Sinä sanot: paska paikka. Sinua kohden tuhat sanoo, että olipas loistopaikka.

      Kumpaan mielipiteeseen on luottaminen?

      • 8+12

        Riippuu asenteesta, miten asioihin/Egyptiin ja egyptiläisiin suhtautuu.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Asenne

        Ps. Jos on antanut itseään huijata - nimenomaan antanut - niin kaipa aloittajantapainen vyörytys sitten tulee tänne keskustelupalstallekin...
        Elämänkokemustahan se vaan lisää?


      • arabifani2
        8+12 kirjoitti:

        Riippuu asenteesta, miten asioihin/Egyptiin ja egyptiläisiin suhtautuu.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Asenne

        Ps. Jos on antanut itseään huijata - nimenomaan antanut - niin kaipa aloittajantapainen vyörytys sitten tulee tänne keskustelupalstallekin...
        Elämänkokemustahan se vaan lisää?

        Olen kanssaasi täysin samaa mieltä. Itsessäni se suurin vika oli. Niin makaa kuin petaa. Todellisuudessa se oli elämäni paras matka, nyt osaan arvostaa Suomea.Egypti on kaiken kulttuurin perusta, mahtava paikka.


      • Hurgada5

        Suomessa on sana ja mielipideoikeus. Asioilla voi puhua niiden oikeilla nimillä. Yksilön mielipide yhtä taärkeä kuin tuhannen. Jos yksikin pelastuu.


    • aina takaisin

      Hurghada mahtava paikka. Ihmiset ihania. Ei huijata. Tein elämäni ensimmäisen matkan sinne perheeni kanssa. Varsinkin naiset saivat kulkea rauhassa, eikä kukaan väkisin kaupitellut. Teetä sain litkiä litrakaupalla. Mahatautia en saanut ja kaikki oli kuin paraatiisissa, tilaan heti uuden Tjäreborgin matkan.

      • Avaa silmäsi!!! Ei todellakaan naiset saa kulkea Egyptissä rauhassa. Eihän siellä näe paikallisia naisia juuri missään ja jos näkee niin hunnutettuna. Kelatkaa sit miksi sen maan miehet on niin kiihkoina vaaleisiin naisiin..ja vähäpukeisiin.
        Ja kukaan ei väkisin kaupittele..ahaa..ootkohan sä oikeesti käynyt Egyptissä? Ja jos naisena saa muka kulkea rauhassa niin sit tarvii olla miehen seurassa taikka tooosiii ruma!!! yep. Mut aurinkoa siellä saa, aina..!


      • mies_86
        sol30 kirjoitti:

        Avaa silmäsi!!! Ei todellakaan naiset saa kulkea Egyptissä rauhassa. Eihän siellä näe paikallisia naisia juuri missään ja jos näkee niin hunnutettuna. Kelatkaa sit miksi sen maan miehet on niin kiihkoina vaaleisiin naisiin..ja vähäpukeisiin.
        Ja kukaan ei väkisin kaupittele..ahaa..ootkohan sä oikeesti käynyt Egyptissä? Ja jos naisena saa muka kulkea rauhassa niin sit tarvii olla miehen seurassa taikka tooosiii ruma!!! yep. Mut aurinkoa siellä saa, aina..!

        Mä näin viime helmikuussa kolme paikallista nuorta naista...yks oli hard rock cafen tarjoilijana, toinen ol pankissa töissä ja kolmas oli naapuri hotelin allasosaston kassalla.


    • paikka oli pettymys

      Hurghada on nyt nähty ja toista kertaa en mene. Monessa paikassa on käyty, mutta tämä oli
      ylivoimaisesti huonoin. Heti kentällä alkaa se rahankeruu, kun nostavat laukun bussiin. Epäsiisti paikka,
      kadut huonossa kunnossa, rauhassa ei saa kävellä missään. Keskusta todella törkyinen ja ruma. Vilkas liikenne eikä missään suojateitä. Taksit ajavat kuin hullut. Ainoastaan hotellialueella siistiä.

      • 8+12

        2 sileää Puntaa (28 cent!) kaverille, joka nosti matkalaukun bussiin, kun mainitsi "bäkshiish" ja oli tyytyväinen. Eikä siinä tarsitsisi antaa edes mitään!! Hymy auttaisi? Heh-heh

        Jos haluat rauhaa, kävele Suomen luonnossa, varsinkin näin talviaikaan?

        Ota huimioon, että Egyptissä ei paljon veroja makseta, joten"kadutkin huonossa kunnossa". Millä ne pidettäisiin siistempinä kuin verorahoilla kuten täällä Suomessa 30-50% kansalaisten maksamilla verotuloilla?

        Siksipä Egyptissä on niiin alhainen hintataso kaikessa! Ja älkääpä maksako suomalaisia hintoja mistään, tinkikää, kun se kuuluu olennaisena kansan kulttuurin. Ei sitä tarvitse hävetä, että tinkii !
        Kyllä minultakin, ulkomaalaiselta, "valkoihoiselta" on pyydetty Kiinan Shangkaissa ja Thaimaan Bangkokissa aivan eurooppalaisia hintoja, vaan enpä ole maksanut! Kaikista hinnoista on pitänyt neuvotella, jotka päätyvätkin vain 1/3 osaan sitten pyydetyistä.
        100 Punnan pyyntöhinta (13e) päätyy tinkien 3-kympiin (5e), jos olet hyvä tinkimään? Kannattaa siis harjoitella ja ne oppirahat maksaa...
        Jos haluatte siis matkustaa eksoottisiin maihin, niin olisi jo ennakkoon hyvä opetella maan tavat, eikä tulla sitten tänne keskustelupalstoille harmittelemaan. Vai mitä?

        Esim. Kanarian Saarilla "saat maksaa itsesi kipeäksi" ensin matkoista hotellista ja paikan päällä ruuasta, juomista, ostoksista aivan Suomen hintatasoa - jos ei enemmänkin!
        VERTAA !


      • 9998888
        8+12 kirjoitti:

        2 sileää Puntaa (28 cent!) kaverille, joka nosti matkalaukun bussiin, kun mainitsi "bäkshiish" ja oli tyytyväinen. Eikä siinä tarsitsisi antaa edes mitään!! Hymy auttaisi? Heh-heh

        Jos haluat rauhaa, kävele Suomen luonnossa, varsinkin näin talviaikaan?

        Ota huimioon, että Egyptissä ei paljon veroja makseta, joten"kadutkin huonossa kunnossa". Millä ne pidettäisiin siistempinä kuin verorahoilla kuten täällä Suomessa 30-50% kansalaisten maksamilla verotuloilla?

        Siksipä Egyptissä on niiin alhainen hintataso kaikessa! Ja älkääpä maksako suomalaisia hintoja mistään, tinkikää, kun se kuuluu olennaisena kansan kulttuurin. Ei sitä tarvitse hävetä, että tinkii !
        Kyllä minultakin, ulkomaalaiselta, "valkoihoiselta" on pyydetty Kiinan Shangkaissa ja Thaimaan Bangkokissa aivan eurooppalaisia hintoja, vaan enpä ole maksanut! Kaikista hinnoista on pitänyt neuvotella, jotka päätyvätkin vain 1/3 osaan sitten pyydetyistä.
        100 Punnan pyyntöhinta (13e) päätyy tinkien 3-kympiin (5e), jos olet hyvä tinkimään? Kannattaa siis harjoitella ja ne oppirahat maksaa...
        Jos haluatte siis matkustaa eksoottisiin maihin, niin olisi jo ennakkoon hyvä opetella maan tavat, eikä tulla sitten tänne keskustelupalstoille harmittelemaan. Vai mitä?

        Esim. Kanarian Saarilla "saat maksaa itsesi kipeäksi" ensin matkoista hotellista ja paikan päällä ruuasta, juomista, ostoksista aivan Suomen hintatasoa - jos ei enemmänkin!
        VERTAA !

        Hyvä kirjoitus. Usein olen valmismatkoilla törmännyt siihen, että oppaat sanovat kaiken maksavan lähes saman kuin Suomessa?!!! Eli tavallinen matkaaja maksaa sen.


      • pedrus

        Jep,tää on niitä paikkoja,jossa saa olla "varpaillaan" koko ajan.
        En suosittele.Taksikuskillakin 50puntaa vaihtui 10punnaksi aika sutjakkaasti,
        no hänet pelasti takapenkillä istuneet kaksi lastani turpasaunalta.
        Egyptiläisillä on puolella varmaan jo äidinmaidossa tullut geeni:
        huijaa turistia mahdollisimman paljon.
        Etsitään seur.kerran parempi ja siistimpi paikka lomailuun.


      • 8+12
        pedrus kirjoitti:

        Jep,tää on niitä paikkoja,jossa saa olla "varpaillaan" koko ajan.
        En suosittele.Taksikuskillakin 50puntaa vaihtui 10punnaksi aika sutjakkaasti,
        no hänet pelasti takapenkillä istuneet kaksi lastani turpasaunalta.
        Egyptiläisillä on puolella varmaan jo äidinmaidossa tullut geeni:
        huijaa turistia mahdollisimman paljon.
        Etsitään seur.kerran parempi ja siistimpi paikka lomailuun.

        tasaraha, joka sovittu tai mittarin mukaan - muistakaa !


    • v.m

      vallan ihana shoppailian paratiisi mitään ei saa katsella rauhassa joka paikkaan revitään 2 tuntia pitäs olla aikaa tinkiä joka paikassa ja jos et osta räitään ja huudellaan fuck off perään. en matkusta enään ikinä egyptiin.

      • Egypt13

        Egyptissä on 35 miljoonaa ihmistä, jotka elävät alle 1€ per päivä siitä ylöpäin kaiken tasoisia. Ei ne ihmiset kiusatakseen huijaa, vaan leipänsä perään. Monet perheet yrittävät lähettää jonkun tienaamaan lomakohteisiin perheelle ruokaa. Eurooppalainen kun on heidän silmissään rikas vaikka olisikin tavis matti suomesta ekaa kertaa ulkomailla. Jos sulla ei todella ole antaa tippiä palveluista( vessasassa käynti, laukun kanto ym) noin 10-50s niin varmasti ei ole sitä lentolippuakaan sinne kohteeseen vara hankkia. Niistä tipeistä kertyy matkan kuitenkin vain pieni summa, se on maan tapa ja elinehto monellekin jotka niitä pyytävät.

        Kaupustelija Huijarit oikeasti ajattelevet että miten joku tyhmä voi maksaa näin paljon ja he pyytävät niin paljon kuin kehtaavat, Sekin on maan tapa. Rikkailta pyydetään kalliimpi hinta. Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

        Naiset vaikuttavat paljon omalla käytöksellä ja pukeutumisella sen miten heihin suhtaudutaan. Jos kulkee minihameessa/bikineissä, rinnat paljaana ( vain nännit piilossa) se on Egyptiläisille jo sinänsä viestiä että on maksullista seuraa. Jos nainen vastaa miehelle; viestittää tällöin halunsa tutustua lähemmin. Eli kun lähtee matkalle arabimaihin pukeutuu säädyllisesti eikä vastaa miehille, Käyttäytyy tyyliin kuin he oisivat ilmaa silloin pärjää varmasti paljon helpommin.


      • Tammik jäll Hurghada
        Egypt13 kirjoitti:

        Egyptissä on 35 miljoonaa ihmistä, jotka elävät alle 1€ per päivä siitä ylöpäin kaiken tasoisia. Ei ne ihmiset kiusatakseen huijaa, vaan leipänsä perään. Monet perheet yrittävät lähettää jonkun tienaamaan lomakohteisiin perheelle ruokaa. Eurooppalainen kun on heidän silmissään rikas vaikka olisikin tavis matti suomesta ekaa kertaa ulkomailla. Jos sulla ei todella ole antaa tippiä palveluista( vessasassa käynti, laukun kanto ym) noin 10-50s niin varmasti ei ole sitä lentolippuakaan sinne kohteeseen vara hankkia. Niistä tipeistä kertyy matkan kuitenkin vain pieni summa, se on maan tapa ja elinehto monellekin jotka niitä pyytävät.

        Kaupustelija Huijarit oikeasti ajattelevet että miten joku tyhmä voi maksaa näin paljon ja he pyytävät niin paljon kuin kehtaavat, Sekin on maan tapa. Rikkailta pyydetään kalliimpi hinta. Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

        Naiset vaikuttavat paljon omalla käytöksellä ja pukeutumisella sen miten heihin suhtaudutaan. Jos kulkee minihameessa/bikineissä, rinnat paljaana ( vain nännit piilossa) se on Egyptiläisille jo sinänsä viestiä että on maksullista seuraa. Jos nainen vastaa miehelle; viestittää tällöin halunsa tutustua lähemmin. Eli kun lähtee matkalle arabimaihin pukeutuu säädyllisesti eikä vastaa miehille, Käyttäytyy tyyliin kuin he oisivat ilmaa silloin pärjää varmasti paljon helpommin.

        Egyptin väkiluvuksi kirjataan jo 82,999 miljoonaksi vuonna 2009! (83 milj.) On siinä leipänsä hankkimista?
        Google haku: väkiluku Egypti
        Bakshiiseiksi riittää 1-2-5 Puntaa hyvin. Eurot ja kahdet Euroset ovat jo paljon! 1€ = 7,6 Puntaa.
        5 Punnan seteli on 70centtiä.
        Hurghadassa on/on ollut myös tosi paljon venäläisiä turisteja, jotka ovat ärsyttäneet kauppiaita jo pitkään. Näin olen kuullut monilta kauppiailta/myyjiltä siellä.

        Ps. Onneksi tänne Suomeen saapuvat turistit Pietarista ja Moskovasta ovat ostokykyisiä ja ostohaluisia!


      • EgyptFun
        Tammik jäll Hurghada kirjoitti:

        Egyptin väkiluvuksi kirjataan jo 82,999 miljoonaksi vuonna 2009! (83 milj.) On siinä leipänsä hankkimista?
        Google haku: väkiluku Egypti
        Bakshiiseiksi riittää 1-2-5 Puntaa hyvin. Eurot ja kahdet Euroset ovat jo paljon! 1€ = 7,6 Puntaa.
        5 Punnan seteli on 70centtiä.
        Hurghadassa on/on ollut myös tosi paljon venäläisiä turisteja, jotka ovat ärsyttäneet kauppiaita jo pitkään. Näin olen kuullut monilta kauppiailta/myyjiltä siellä.

        Ps. Onneksi tänne Suomeen saapuvat turistit Pietarista ja Moskovasta ovat ostokykyisiä ja ostohaluisia!

        mutta ainakin all hotellissa,suhtautuminen tippeihin oli,5 puntaa suunnilleen heitettiin pois,10 puntaa liian vähän per päivä siivojalle,baarissa pistin joskus 20 puntaa tultiin kysymään paljonko pistit,,,,


      • ally82
        EgyptFun kirjoitti:

        mutta ainakin all hotellissa,suhtautuminen tippeihin oli,5 puntaa suunnilleen heitettiin pois,10 puntaa liian vähän per päivä siivojalle,baarissa pistin joskus 20 puntaa tultiin kysymään paljonko pistit,,,,

        Oho! Mä en edes anna all hotelleissa tippiä muuten kuin siivoojalle viimeisenä päivänä ja laukunkantajalle ekana päivänä. En tietenkään tiedä minkä hintaluokan all hotelleissa olet yöpynyt, mutta mä olen yöpynyt 4-5 tähden hotelleissa, joissa työntekijät saavat oikeasti hyvää palkkaa (näin ovat itse kertoneet), eikä he näin ollen oleta saavansa tippiä. Ekan kerran kun yövyin tällaisessa hotellissa respa kertoi heti alussa, että tässä hotellissa ei anneta tippiä. Monet näistä hotellin työntekijöistä omistavat Kairosta asunnon samalta seudulta, jossa minäkin asuin, ja voin kertoa, että köyhillä ei ole mitään asiaa sen seudun asuntomarkkinoille.

        Toinen juttu oli eräs keidashotelli, joka oli myös all, mutta huippuedullinen. Siellä annoin hyvät tipit viimeisenä päivänä aika lailla kaikille. Ja ihan hyvin mua palveltiin vaikka tipitinkin vasta vikana päivänä.


      • porukalla
        ally82 kirjoitti:

        Oho! Mä en edes anna all hotelleissa tippiä muuten kuin siivoojalle viimeisenä päivänä ja laukunkantajalle ekana päivänä. En tietenkään tiedä minkä hintaluokan all hotelleissa olet yöpynyt, mutta mä olen yöpynyt 4-5 tähden hotelleissa, joissa työntekijät saavat oikeasti hyvää palkkaa (näin ovat itse kertoneet), eikä he näin ollen oleta saavansa tippiä. Ekan kerran kun yövyin tällaisessa hotellissa respa kertoi heti alussa, että tässä hotellissa ei anneta tippiä. Monet näistä hotellin työntekijöistä omistavat Kairosta asunnon samalta seudulta, jossa minäkin asuin, ja voin kertoa, että köyhillä ei ole mitään asiaa sen seudun asuntomarkkinoille.

        Toinen juttu oli eräs keidashotelli, joka oli myös all, mutta huippuedullinen. Siellä annoin hyvät tipit viimeisenä päivänä aika lailla kaikille. Ja ihan hyvin mua palveltiin vaikka tipitinkin vasta vikana päivänä.

        Mielenkiintoista miten eri tavoilla ihmiset kokevat saman paikan. Maanantaina lähdetään porukalla reissuun ja saas nähdä mitä siel itse kokee. Tällä hetkellä hivenen sekavat tunteet kohteesta.


      • 8+12
        ally82 kirjoitti:

        Oho! Mä en edes anna all hotelleissa tippiä muuten kuin siivoojalle viimeisenä päivänä ja laukunkantajalle ekana päivänä. En tietenkään tiedä minkä hintaluokan all hotelleissa olet yöpynyt, mutta mä olen yöpynyt 4-5 tähden hotelleissa, joissa työntekijät saavat oikeasti hyvää palkkaa (näin ovat itse kertoneet), eikä he näin ollen oleta saavansa tippiä. Ekan kerran kun yövyin tällaisessa hotellissa respa kertoi heti alussa, että tässä hotellissa ei anneta tippiä. Monet näistä hotellin työntekijöistä omistavat Kairosta asunnon samalta seudulta, jossa minäkin asuin, ja voin kertoa, että köyhillä ei ole mitään asiaa sen seudun asuntomarkkinoille.

        Toinen juttu oli eräs keidashotelli, joka oli myös all, mutta huippuedullinen. Siellä annoin hyvät tipit viimeisenä päivänä aika lailla kaikille. Ja ihan hyvin mua palveltiin vaikka tipitinkin vasta vikana päivänä.

        minäkin olen menetellyt 4-5* AI hotelleissa, kuin ally82 !
        Toosin uima-allas-/rantapedeille tarjoilu pelaa erinomaisesti 10-20 Punnan setelillä koko päivän :). Oletetaanhan, että All Inc Pool Bar'sta haetaan juomat itse tiskiltä normaalisti.
        Vinkki:
        Ja Triton Empiren biitsipojalle, kun anto tippiä viis - kympin Puntaa kahdelta viime talvena ja pyysi varaamaan paikat seuraavaksikin päiväksi, niin awot, paikat pyyhkeineen odottivat ja beach-boy huuteli jo kaukaa nimeltä iloisena eikä tarvinnut olla heti 8-9 aikaan rannalla, että olisi edes saanut paikat. Muutenhan siellä maksaa rantapyyhe itse haettuna 1 Puntaa/hlö/pvä.

        Kairon pikkuhotelleissä, joissa henk kuntaa on vain kourallinen, annan aina tipit lähtiessä jokaiselle henk koht.
        Muutenkin noiden tippien antamisissa oletetaan miesten antavat enemmän kuin naisten. Se, kun on Egyptin kulttuuria.


      • 8+12
        porukalla kirjoitti:

        Mielenkiintoista miten eri tavoilla ihmiset kokevat saman paikan. Maanantaina lähdetään porukalla reissuun ja saas nähdä mitä siel itse kokee. Tällä hetkellä hivenen sekavat tunteet kohteesta.

        vastaukseksi tuon yllämainitun fuck juun! Myös muissakin maissa.


      • 2011
        porukalla kirjoitti:

        Mielenkiintoista miten eri tavoilla ihmiset kokevat saman paikan. Maanantaina lähdetään porukalla reissuun ja saas nähdä mitä siel itse kokee. Tällä hetkellä hivenen sekavat tunteet kohteesta.

        Hyvää matkaa teille Hurghadaan! Hyvin menee, maassa maan tavalla. Itse oli lokakuussa Sharmissa, loma siellä oli todella onnistunut.

        Täällä keskustelupalstoilla on tämä meininki tällaista :)


      • 2+13
        8+12 kirjoitti:

        vastaukseksi tuon yllämainitun fuck juun! Myös muissakin maissa.

        no tuolla hurghadassa ei tarvinnut kuin ystävällisesti sanoa et ei kiitos en osta nyt mitään niin räittiin ja fuck offia huudettiin perään. en ole muissa maissa noin huonoon/rasittavaan käytökseen myyjiltä törmännyt. en edes turkissa. siellä sentään ymmärretään se jos ei halua mitään ostaa.


      • uskomatontavalitusta
        2+13 kirjoitti:

        no tuolla hurghadassa ei tarvinnut kuin ystävällisesti sanoa et ei kiitos en osta nyt mitään niin räittiin ja fuck offia huudettiin perään. en ole muissa maissa noin huonoon/rasittavaan käytökseen myyjiltä törmännyt. en edes turkissa. siellä sentään ymmärretään se jos ei halua mitään ostaa.

        Missäköhän olet ollut sillä kukaan ei huudellut fuck off jos en ostanut mitään. Kovastihan siellä yritetään tuotteita myydä mutta itse pitää olla jämäkkä ja sanoa ei kiitos. Tämän jälkeen sinut toivotetaan tervetulleeksi seuraavanki kerran!

        Itse olen lähdössä pidemmäksi aikaa Hurghadaan enkä voi kuin kehua paikkaa. Jos itse lähtee sillä asenteella että vitun rättipäät niin eihän siitä lomasta silloin mitään tule. Ja itse olet lomakohteesi valinnut joten....


      • 18+5
        uskomatontavalitusta kirjoitti:

        Missäköhän olet ollut sillä kukaan ei huudellut fuck off jos en ostanut mitään. Kovastihan siellä yritetään tuotteita myydä mutta itse pitää olla jämäkkä ja sanoa ei kiitos. Tämän jälkeen sinut toivotetaan tervetulleeksi seuraavanki kerran!

        Itse olen lähdössä pidemmäksi aikaa Hurghadaan enkä voi kuin kehua paikkaa. Jos itse lähtee sillä asenteella että vitun rättipäät niin eihän siitä lomasta silloin mitään tule. Ja itse olet lomakohteesi valinnut joten....

        juu onneksi on nyt paikka nähty niin ei tarvitse toista kertaa erehtyä matkustamaan egyptiin.


      • ge
        uskomatontavalitusta kirjoitti:

        Missäköhän olet ollut sillä kukaan ei huudellut fuck off jos en ostanut mitään. Kovastihan siellä yritetään tuotteita myydä mutta itse pitää olla jämäkkä ja sanoa ei kiitos. Tämän jälkeen sinut toivotetaan tervetulleeksi seuraavanki kerran!

        Itse olen lähdössä pidemmäksi aikaa Hurghadaan enkä voi kuin kehua paikkaa. Jos itse lähtee sillä asenteella että vitun rättipäät niin eihän siitä lomasta silloin mitään tule. Ja itse olet lomakohteesi valinnut joten....

        ainakaan omasta matka seurueesta kukaan ei ollut asenteella vitun rättipäät. en ymmärrä mistä olet tuomoisen saanut päähäsi. mutta siinä olen samaa mieltä että itse olin matkakohteen valinnut nyt se on nähty eikä tarvitse toista kertaa erehtyä hurghadaan eikä ilmeisesti muuallekaan egyptiin.


      • EgyptFun
        ge kirjoitti:

        ainakaan omasta matka seurueesta kukaan ei ollut asenteella vitun rättipäät. en ymmärrä mistä olet tuomoisen saanut päähäsi. mutta siinä olen samaa mieltä että itse olin matkakohteen valinnut nyt se on nähty eikä tarvitse toista kertaa erehtyä hurghadaan eikä ilmeisesti muuallekaan egyptiin.

        Täytyy todeta, että matkailijoille, jotka ovat käyneet vain Kanarian Saarilla tai eivät missään ullkomailla, Egyptin lomakohteiden ilmapiirin tajuamiseen ei 1 matka riitä! Tai eivät ole ensin tutustuneet esim kairolaisten, Lähi-idan Pariisin sivistyneempään, ihailevaan, huolehtivaan suhtautumiseen turisteihin, jossa turisti on kuningas/kuningatar !
        Lomakohteiden egyptiläiset palvelijat ovat turistien "poispilaamia" maksaessaan esim kiltisti kaikesta pyydetyt summat.
        Suomalaisen kansanluonteen "Anteeksi, että olen olemassa" -menttaliteetti ei Egyptissä toimi, eikä varsinkaan E:n lomakohteissa, mutta epäkohteliaskaan ei täydy missään tapauksessa olla. Niillä on vissi ero.
        Egyptiläisiin palvelijoihin, servantteihin on suhtauduttava sen mukaisesti ja näytettävä, kuka määrää eikä annettava "sheikki Ali-Hassanin" viedä ja turisti muka "vikisee". Ei, kertakaikkiaan EI.
        Ei ihme, että monet suomalaiset eivät sitten tykkää Egyptistä, kun on väärä ASENNE !
        Näyttäkää, kuka on Herra talossa! Sillä pärjää ja on palkitsevaa. SUOSITTELEN


      • ujieb
        EgyptFun kirjoitti:

        Täytyy todeta, että matkailijoille, jotka ovat käyneet vain Kanarian Saarilla tai eivät missään ullkomailla, Egyptin lomakohteiden ilmapiirin tajuamiseen ei 1 matka riitä! Tai eivät ole ensin tutustuneet esim kairolaisten, Lähi-idan Pariisin sivistyneempään, ihailevaan, huolehtivaan suhtautumiseen turisteihin, jossa turisti on kuningas/kuningatar !
        Lomakohteiden egyptiläiset palvelijat ovat turistien "poispilaamia" maksaessaan esim kiltisti kaikesta pyydetyt summat.
        Suomalaisen kansanluonteen "Anteeksi, että olen olemassa" -menttaliteetti ei Egyptissä toimi, eikä varsinkaan E:n lomakohteissa, mutta epäkohteliaskaan ei täydy missään tapauksessa olla. Niillä on vissi ero.
        Egyptiläisiin palvelijoihin, servantteihin on suhtauduttava sen mukaisesti ja näytettävä, kuka määrää eikä annettava "sheikki Ali-Hassanin" viedä ja turisti muka "vikisee". Ei, kertakaikkiaan EI.
        Ei ihme, että monet suomalaiset eivät sitten tykkää Egyptistä, kun on väärä ASENNE !
        Näyttäkää, kuka on Herra talossa! Sillä pärjää ja on palkitsevaa. SUOSITTELEN

        minä taas suosittelen teille jotka olette vaan matkustanneet egyptiin kokeilemaan myös joskus jotakin muuta lomakohdetta esim. edellämainitua kanarian saaria.


      • EgyptFun
        EgyptFun kirjoitti:

        Täytyy todeta, että matkailijoille, jotka ovat käyneet vain Kanarian Saarilla tai eivät missään ullkomailla, Egyptin lomakohteiden ilmapiirin tajuamiseen ei 1 matka riitä! Tai eivät ole ensin tutustuneet esim kairolaisten, Lähi-idan Pariisin sivistyneempään, ihailevaan, huolehtivaan suhtautumiseen turisteihin, jossa turisti on kuningas/kuningatar !
        Lomakohteiden egyptiläiset palvelijat ovat turistien "poispilaamia" maksaessaan esim kiltisti kaikesta pyydetyt summat.
        Suomalaisen kansanluonteen "Anteeksi, että olen olemassa" -menttaliteetti ei Egyptissä toimi, eikä varsinkaan E:n lomakohteissa, mutta epäkohteliaskaan ei täydy missään tapauksessa olla. Niillä on vissi ero.
        Egyptiläisiin palvelijoihin, servantteihin on suhtauduttava sen mukaisesti ja näytettävä, kuka määrää eikä annettava "sheikki Ali-Hassanin" viedä ja turisti muka "vikisee". Ei, kertakaikkiaan EI.
        Ei ihme, että monet suomalaiset eivät sitten tykkää Egyptistä, kun on väärä ASENNE !
        Näyttäkää, kuka on Herra talossa! Sillä pärjää ja on palkitsevaa. SUOSITTELEN

        kyllä Kaironkin "turistinähtävyyksillä, Pyramiideilla turistia viedään kuin..."
        Eikä 1-2 päivän retkellä oikeen tahdo "päästä kiinni" lähi-idän Tuhannen ja Yhden Yön taianomaiseen ilmapiiriin, kun turistibussilliset viedään ostoksille vain turistirysään, Khan ei-Khaliliin, jossa pitäisi osata diilata, tinkiä tuotteet 1/3 osaan ja jossa suuri osakin on "turistikrääsää" tai ei siellä turisti "uskalla" tehdä hyviä esim kulta-ja timantti-ostoksia...
        OK, jos turisti osaa ottaa sen "oppituntina" arabialaiseen kaupankäyntiin ja onnistuu :)
        Mutta muualla Kairossa kyllä turisti on kuningas/kuningatar!
        Muistan hyvin n 20v sitten, kun ensimmäisellä Egyptin matkallani, 2 viikon Kairon matkallani 2-tuhatta ! kairolaista, "vauvasta vaariin" toivotti minut tervetulleeksi: welkam to Cairo, wats joo neim? bjuutiful I laav juu! ja kaikilla positiivisilla huudahduksillaan, joita vaan osasivat hataralla englannin kielellään ympäri katuja, kauppoja ja pitivät minut hyvällä tuulella! -
        Eivätkä nuo huudahdukset ole loppuneet vieläkään :)
        Kairon Down Town'ssa on tuhansia tosimuodikkaita vaatebutiikkeja, kenkäkauppoja ym vierivieressä, joissa on kiinteät hinnat ja liikkeen ikkunahinnoista jo näkee kannattaako mennä sisään.
        Itse olisi mielenkiintoista olla Kairon opas, kun tunnen kadut, kujat - paremmin kuin itse kairolaiset tai jopa Kairon taxikuskit, joita saa usein neuvoa perille - heh
        Suokaa anteeksi, että en ole vaatimaton suomalainen, kun olen jo tottunut arabialaiseen ilmapiiriin yli 50 matkallani, kun taianomainen lähi-itä on "vienyt mennessään".
        I love Cairo and Cairo loves me!


      • EgyptFun
        ujieb kirjoitti:

        minä taas suosittelen teille jotka olette vaan matkustanneet egyptiin kokeilemaan myös joskus jotakin muuta lomakohdetta esim. edellämainitua kanarian saaria.

        lisätä, että minulle on taas käynyt näin päin, että ensin 2-kymppisenä aloin ensin Espanjasta;
        Palma de Malloralle, Rhodokselle, Rhodokselle, Kanarialle, Torremolinokseen, Lubek, Italian Riminiin, Firenxeen, Ateenaan, Kanarialle, Riccioneen, San Remoon, Bangkok'iin Pattayalle ("omat eväät"), Ibizalle, Pariisiin, Nizzaan, Cannesiin, Ville de Franceen, Palma de Mallorcalle, Köln-Dusseldorf, Kanarialle, Bangkokiin, Palma de Mallorcalle, Magalufiin, Palma de Mallorcalle, Palma de Malloralle, Kanarialle, Palma de Mallorcalle, kunnes eräs mainososastomme tosihyvä kaveri sanoi, että mix et mene joskus monnekin jännempään paikkaan? Ai minne? No esimerkiksi Kairoon! Missä siellä sit voisi uida? No, hotellin uima-altailla!
        Niin sit kävi, että olin yht'äkkiä Israelin matkalla kiertämässä 4 viikkoa koko Uudenmaan lääninkokoista Israelia; Eilatin biitsillä, Jerusalemia, Beetlehemiä, Tel Aviv'ia ja biitsillä, Nataniaa, Haiffaa, Nasaretia, Genesaretin järven Tiberiasta, Autuuksien Vuorta, Safed'in vuorille, taidekaupunkiin saakka, lähelle Golanin kukkuloita, josta Eilatista poikkesin Siinaille Egyptin puolelle päiväksi ja tutustuminen Egyptin Al Asharin professori-perheeseen: Mix et tule Egyptiin, Cairoon lomallasi - siellä on Kaikkea!
        Näin sitä ihmistä ohjaillaan?
        Sille lähi-idän kiehtovaan ilmapiiriin olen jäänyt "kiinni" yli 50 matkalle Kairoon, Aleksandriaan, Luxoriin ja noihin rantalomakohteisiinkin talviaikaan. Kerran välillä olen käynyt Espanjan Benalmadenassa 2vkoa, mutta palannut Egyptin matkoille. Ja mielihyvää on ollut aivan riittämiin!
        Että tällä pohjalla kirjoittelen ja osallistun keskusteluun... :)


      • EgyptFun
        EgyptFun kirjoitti:

        mutta ainakin all hotellissa,suhtautuminen tippeihin oli,5 puntaa suunnilleen heitettiin pois,10 puntaa liian vähän per päivä siivojalle,baarissa pistin joskus 20 puntaa tultiin kysymään paljonko pistit,,,,

        x


      • egypt13
        Tammik jäll Hurghada kirjoitti:

        Egyptin väkiluvuksi kirjataan jo 82,999 miljoonaksi vuonna 2009! (83 milj.) On siinä leipänsä hankkimista?
        Google haku: väkiluku Egypti
        Bakshiiseiksi riittää 1-2-5 Puntaa hyvin. Eurot ja kahdet Euroset ovat jo paljon! 1€ = 7,6 Puntaa.
        5 Punnan seteli on 70centtiä.
        Hurghadassa on/on ollut myös tosi paljon venäläisiä turisteja, jotka ovat ärsyttäneet kauppiaita jo pitkään. Näin olen kuullut monilta kauppiailta/myyjiltä siellä.

        Ps. Onneksi tänne Suomeen saapuvat turistit Pietarista ja Moskovasta ovat ostokykyisiä ja ostohaluisia!

        Niin mutta ei ne kaikki egyptiläiset elä alle 1€ per päivä.Tarkoitin kuinka valtava on todella köyhien määrä.


      • EgyptFun
        egypt13 kirjoitti:

        Niin mutta ei ne kaikki egyptiläiset elä alle 1€ per päivä.Tarkoitin kuinka valtava on todella köyhien määrä.

        vain 1 PUNNALLA/päivä (0,13 enttiä) !
        Sillä saa paikallisista
        -Kosheri;-aterian; riisi/makaroni-annoksen tom-chilikastikkeella vatsan täyteen tai
        -Pita-taskuleivän täytettynä papumuhennoksella, salaatilla tai jopa kik-herne-pihvillä salaatilla tehina-kastikkeella tai
        -kuuman fool-papukeiton oliiviöljyllä ja pitaleipää tai
        -Pita-leivän täytettynä öljyssä keitetyillä vihanneksilla= munakoisoa, salaatti sesam-kastikkeella (Tehina) yms
        --Leivän hinta nousi muutamia vuoisia sitten ja siitä nousi kova halabaloo ja ihmiset olivat kaduilla osoittamassa mieltään... Nyt saman päivän Pita-leipiä, tummaa tai vaaleaa saa 7 isoa, joskus 10kpl vain 1 Punnalla (0,14e). Leipä on hintasäännösteltyä Egyptissä!

        30-40% elää sillä Eurolla/pvä 1 Euro = 7,70 Puntaa tänään, jolla saa jo hieman enemmän vatsantäytettä
        40-60% elää kodeissa ja syö päivässä lounaan ja -kasvis-päivällisen, leipää, vihanneksia, mutta vain kerran viikossa lihaa, kanaa tai kalaa
        60-85% elää keskimäärin 2000e tulotasoisen suomalaisen veroisesti
        85-95% elää - " - 3000e tulotasoisen suomalaisen veroisesti kuten myös eri maiden lähetystöjen virkailijat
        95-97% elää erittäin hyvää maaomistaja-luokkaa yms
        97-100% Luxus-elämää!
        Luxus, luxur-elämää elävät myös muista arabi-maista tulevat "öljy-sheikit" ja eri maiden ylimmän virkamiesryhmän edustajat mm Kairossa asekauppoja tekevät.
        -
        Olen tutustunut KAIKKIEN edellä mainittujen luokkien ihmisiin Kairossa 20v aikana, joka on ollut suuremmoinen kokemus. Elämän Oppituntia !
        Tämä on minun todellinen käsitykseni nykypäivästä Kairossa ja mielestäni elintaso on parantunut 50%:lle kansasta, mutta 50%:lle huonontunut näinä vuosina.
        Egypti on luokkayhteiskunta mitä suurimmassa määrin!
        -
        En anna mihinkään keräykseen enää rahaa Suomessa, josta menisi 90% "rahankeräys-koneistolle" ja vain 10% perille.
        Usein vaihdan nipun 50 Piasterin (65cent) ja Punnan (13ent) seteleitä tai koko pötköt kolikoita jo rahanvaihdon yhteydessä National Bankissa ja jakelen niitä kaduilla kerjääville, tarvitsijoille Kairossa (tietysti huomaamatta).
        Joskus 5 Puntaa joillekin erityisesti. Tosiköyhä saa sillä ruuan viikoksi.
        -
        Näin mielstäni antani apu menee suoraan tarvitsijalle; invaliidille, raajarikkoiselle, lapsiaan elättävälle.
        En kylläkään kaikille, koska tunnistan jo määrätyn tyypiset. Mm lapsiaan nipistelevät, jotka saavat lapsensa itkemään naisturistin kohdalla... yms
        On tämäkin ollut projekti 20v aikana, mutta ei tyyris harrastus?
        SUOSITTELEN !


      • nothingtodeclare
        EgyptFun kirjoitti:

        vain 1 PUNNALLA/päivä (0,13 enttiä) !
        Sillä saa paikallisista
        -Kosheri;-aterian; riisi/makaroni-annoksen tom-chilikastikkeella vatsan täyteen tai
        -Pita-taskuleivän täytettynä papumuhennoksella, salaatilla tai jopa kik-herne-pihvillä salaatilla tehina-kastikkeella tai
        -kuuman fool-papukeiton oliiviöljyllä ja pitaleipää tai
        -Pita-leivän täytettynä öljyssä keitetyillä vihanneksilla= munakoisoa, salaatti sesam-kastikkeella (Tehina) yms
        --Leivän hinta nousi muutamia vuoisia sitten ja siitä nousi kova halabaloo ja ihmiset olivat kaduilla osoittamassa mieltään... Nyt saman päivän Pita-leipiä, tummaa tai vaaleaa saa 7 isoa, joskus 10kpl vain 1 Punnalla (0,14e). Leipä on hintasäännösteltyä Egyptissä!

        30-40% elää sillä Eurolla/pvä 1 Euro = 7,70 Puntaa tänään, jolla saa jo hieman enemmän vatsantäytettä
        40-60% elää kodeissa ja syö päivässä lounaan ja -kasvis-päivällisen, leipää, vihanneksia, mutta vain kerran viikossa lihaa, kanaa tai kalaa
        60-85% elää keskimäärin 2000e tulotasoisen suomalaisen veroisesti
        85-95% elää - " - 3000e tulotasoisen suomalaisen veroisesti kuten myös eri maiden lähetystöjen virkailijat
        95-97% elää erittäin hyvää maaomistaja-luokkaa yms
        97-100% Luxus-elämää!
        Luxus, luxur-elämää elävät myös muista arabi-maista tulevat "öljy-sheikit" ja eri maiden ylimmän virkamiesryhmän edustajat mm Kairossa asekauppoja tekevät.
        -
        Olen tutustunut KAIKKIEN edellä mainittujen luokkien ihmisiin Kairossa 20v aikana, joka on ollut suuremmoinen kokemus. Elämän Oppituntia !
        Tämä on minun todellinen käsitykseni nykypäivästä Kairossa ja mielestäni elintaso on parantunut 50%:lle kansasta, mutta 50%:lle huonontunut näinä vuosina.
        Egypti on luokkayhteiskunta mitä suurimmassa määrin!
        -
        En anna mihinkään keräykseen enää rahaa Suomessa, josta menisi 90% "rahankeräys-koneistolle" ja vain 10% perille.
        Usein vaihdan nipun 50 Piasterin (65cent) ja Punnan (13ent) seteleitä tai koko pötköt kolikoita jo rahanvaihdon yhteydessä National Bankissa ja jakelen niitä kaduilla kerjääville, tarvitsijoille Kairossa (tietysti huomaamatta).
        Joskus 5 Puntaa joillekin erityisesti. Tosiköyhä saa sillä ruuan viikoksi.
        -
        Näin mielstäni antani apu menee suoraan tarvitsijalle; invaliidille, raajarikkoiselle, lapsiaan elättävälle.
        En kylläkään kaikille, koska tunnistan jo määrätyn tyypiset. Mm lapsiaan nipistelevät, jotka saavat lapsensa itkemään naisturistin kohdalla... yms
        On tämäkin ollut projekti 20v aikana, mutta ei tyyris harrastus?
        SUOSITTELEN !

        Lähi-Idän "Pariisi" ihan oikeesti; Beirut Libanonissa vai Kairo Egyptissä? Aikaisemmin olen muualta lukenut useasti Beirutia kutsuttavan Lähi-Idän Pariisiksi,mutta nyt olen lukenut sinun EgyptFun kutsuvan Kairoa siksi.Ehkä tyhmä kysymys,mutta Libanon ja Beirut on nousemassa uudestaan trendimestaksi,kun turistit ovat kierrelleet Egyptiäkin jo laajemmin.


      • EgyptFun
        nothingtodeclare kirjoitti:

        Lähi-Idän "Pariisi" ihan oikeesti; Beirut Libanonissa vai Kairo Egyptissä? Aikaisemmin olen muualta lukenut useasti Beirutia kutsuttavan Lähi-Idän Pariisiksi,mutta nyt olen lukenut sinun EgyptFun kutsuvan Kairoa siksi.Ehkä tyhmä kysymys,mutta Libanon ja Beirut on nousemassa uudestaan trendimestaksi,kun turistit ovat kierrelleet Egyptiäkin jo laajemmin.

        Se Lähi-idän Pariisi ennen, 1960-70 luvulta saakka, kunnes sodat tuhosivat hienon kulttuurin ja rappioittivat koko kaupungin. Enpä ole kuullut, että Beirut olisi "jalkeilla" noiden jälkeen. Ennen aikaanhan koko lähi-itä kävi muodikkailla "Pariisi-shoppailuilla" juuri Beirutissa ja kaikki lähi-idän liikeneuvottelut käytiin siellä. Ei enää.
        Nykyisin kaikkien lähi-idänmaiden naiset käyvät shoppaamassa Kairossa Italian ja Ranskan muotia, made in Egypt, kun hintataso on kuitenkin alhainen eikä suurimmalla osalla ole mitään mahdollisuuksia shoppailla Euroopassa. Eurooppalaisuus on ihanne.
        Näiden 20v aikana muoti-käsitykset, tarjonta ja tietysti hinnat ovat muuttunut aivan huimasti Kairossa.
        Down Town on huippusuosittu, mutta myös tietysti kalliimmatkin kaupunginosat, mutta vain tosivarakkaille, koska Kairossa on vissit luokkaerot mm missä kaupunginosassa asuu ja hinnat sen mukaiset. Ihmiset arvostavat toisiaan sen mukaan.
        Kairo on minulle aina kuin jouluinen "sekametelisoppa", kardemumman, kanelin ja inkiväärin tuoksuineen.
        I love it.
        Paljon on tapojen jäänteitä ranskalaisilta, jotka rakensivat mm Kairon Metron ja nytkin rakentavat jälleen uusia linjoja.
        Idän ja lännen väliset liikeneuvottelut, ase-ym kaupat tehdään Kairossa 5* hotelleissa ruletti-pöytien pyörteissä! (Vähän väritin)
        Vaikka menisi 3kk välein Kairon kaduille, niin viimeisin Ranskan ja Italian muoti *) on vaihtunut satojen, satojen putiikkien ikkunoihin ja katukuvassa nuoret ja nuorekkaat (miehet ja naiset) pukeutuvat todella "makeesti". Monet nykynaiset, jotka elävät avioliitossa, pukeutuvat "uniformun" ALLA myös muodikkaasti, jota näkee sitten kotioloissa, juhlissa, visiiteillä.
        Huivin sidonnassakin on oma muotinsa, joka vaihtuu muodin mukaan. Huivi myös suojaa lähi-idässä hiuksia likaantumasta Saharan ainaiselta pölyltä ja kuumalta auringolta, siksipä kai monet miehetkin kietaisevat perinteisesti usein miehisemmän huivin päähänsä **).
        Naisen hiuksien näyttäminen miehelle jo merkitsee "kihlausta"... Naisen hiukset arabi-kulttuurissa ovat eräänlainen, miten sen nyt sanoisi, seksi-symbooli, kuin 1800-luvun naisilla nilkan vilauttaminen ;)
        Joku muu voi olla erimieltä näistä kaikista asioista, mutta tämä kaiken olen mielessäni luonut siellä kulkiessani. Näistä asioistahan olisi saanut vaikka oman keskustelu-ketjun!

        *) joka vasta "kerkiää" Suomen katukuvaan seuraavaksi kaudeksi, jos ihan vielä sittenkään. Minäkin usein olen jo ehtinyt käyttää jonkun vaatteen"puhki", ennen kuin alan nähdä sellaisia muodinmukaisesti esim Helsingissä!
        **) siitä kai nimitys rp ? :)


      • xzcxx
        EgyptFun kirjoitti:

        Se Lähi-idän Pariisi ennen, 1960-70 luvulta saakka, kunnes sodat tuhosivat hienon kulttuurin ja rappioittivat koko kaupungin. Enpä ole kuullut, että Beirut olisi "jalkeilla" noiden jälkeen. Ennen aikaanhan koko lähi-itä kävi muodikkailla "Pariisi-shoppailuilla" juuri Beirutissa ja kaikki lähi-idän liikeneuvottelut käytiin siellä. Ei enää.
        Nykyisin kaikkien lähi-idänmaiden naiset käyvät shoppaamassa Kairossa Italian ja Ranskan muotia, made in Egypt, kun hintataso on kuitenkin alhainen eikä suurimmalla osalla ole mitään mahdollisuuksia shoppailla Euroopassa. Eurooppalaisuus on ihanne.
        Näiden 20v aikana muoti-käsitykset, tarjonta ja tietysti hinnat ovat muuttunut aivan huimasti Kairossa.
        Down Town on huippusuosittu, mutta myös tietysti kalliimmatkin kaupunginosat, mutta vain tosivarakkaille, koska Kairossa on vissit luokkaerot mm missä kaupunginosassa asuu ja hinnat sen mukaiset. Ihmiset arvostavat toisiaan sen mukaan.
        Kairo on minulle aina kuin jouluinen "sekametelisoppa", kardemumman, kanelin ja inkiväärin tuoksuineen.
        I love it.
        Paljon on tapojen jäänteitä ranskalaisilta, jotka rakensivat mm Kairon Metron ja nytkin rakentavat jälleen uusia linjoja.
        Idän ja lännen väliset liikeneuvottelut, ase-ym kaupat tehdään Kairossa 5* hotelleissa ruletti-pöytien pyörteissä! (Vähän väritin)
        Vaikka menisi 3kk välein Kairon kaduille, niin viimeisin Ranskan ja Italian muoti *) on vaihtunut satojen, satojen putiikkien ikkunoihin ja katukuvassa nuoret ja nuorekkaat (miehet ja naiset) pukeutuvat todella "makeesti". Monet nykynaiset, jotka elävät avioliitossa, pukeutuvat "uniformun" ALLA myös muodikkaasti, jota näkee sitten kotioloissa, juhlissa, visiiteillä.
        Huivin sidonnassakin on oma muotinsa, joka vaihtuu muodin mukaan. Huivi myös suojaa lähi-idässä hiuksia likaantumasta Saharan ainaiselta pölyltä ja kuumalta auringolta, siksipä kai monet miehetkin kietaisevat perinteisesti usein miehisemmän huivin päähänsä **).
        Naisen hiuksien näyttäminen miehelle jo merkitsee "kihlausta"... Naisen hiukset arabi-kulttuurissa ovat eräänlainen, miten sen nyt sanoisi, seksi-symbooli, kuin 1800-luvun naisilla nilkan vilauttaminen ;)
        Joku muu voi olla erimieltä näistä kaikista asioista, mutta tämä kaiken olen mielessäni luonut siellä kulkiessani. Näistä asioistahan olisi saanut vaikka oman keskustelu-ketjun!

        *) joka vasta "kerkiää" Suomen katukuvaan seuraavaksi kaudeksi, jos ihan vielä sittenkään. Minäkin usein olen jo ehtinyt käyttää jonkun vaatteen"puhki", ennen kuin alan nähdä sellaisia muodinmukaisesti esim Helsingissä!
        **) siitä kai nimitys rp ? :)

        olemme olleet makadissa ja ihastuneet punaiseen mereen. ja makadikin oli loistava kohde löhölomalle...meidän hotellilta oli ilmainen bussikuljetus hurgharan ostoskadulle....ja pitää sanoa että kolme tuntia piisas joka toinen oli kysymässä miksi suomalaiset vihaavat egyptiläisiä ja huusipa yksi selvällä suomella haista vittu peräämme , kun emme pysähtyneet rättejä tutkimaan..mutta makadiin lähdemme vielä uudestaan...


      • hidb
        xzcxx kirjoitti:

        olemme olleet makadissa ja ihastuneet punaiseen mereen. ja makadikin oli loistava kohde löhölomalle...meidän hotellilta oli ilmainen bussikuljetus hurgharan ostoskadulle....ja pitää sanoa että kolme tuntia piisas joka toinen oli kysymässä miksi suomalaiset vihaavat egyptiläisiä ja huusipa yksi selvällä suomella haista vittu peräämme , kun emme pysähtyneet rättejä tutkimaan..mutta makadiin lähdemme vielä uudestaan...

        niin mutta kohta taas joku egyptin ystävä täällä ihmettelee että missä olet ollut kun aina niin ihanassa hurghadassa on niin mukava käydä ostoksilla kun ihmiset on tosi mukavia. juuri tuota huutelua sain itsekin kunnella tosin englanniksi vaikka yritin aina nätisti jaka paikassa sanoa että ei kiitos, en osta nyt mitään.


      • EgyptFun
        hidb kirjoitti:

        niin mutta kohta taas joku egyptin ystävä täällä ihmettelee että missä olet ollut kun aina niin ihanassa hurghadassa on niin mukava käydä ostoksilla kun ihmiset on tosi mukavia. juuri tuota huutelua sain itsekin kunnella tosin englanniksi vaikka yritin aina nätisti jaka paikassa sanoa että ei kiitos, en osta nyt mitään.

        millaisessa tilanteessa on saanut noita epäkohteliaita "huuteluita" ja vastauksia!
        Esim tällaisessa tilanteessa uskoisin, että saa varmasti:
        On TÖRKEÄÄ mikäli sanot jonkun hinnan ja kauppias suostuu siihen ja et osta eli älä tingi jos et aio ostaa..
        -
        Nostan ERINOMAISEN Tinkimisen taito ja ihanuus -kirjoituksen ja keskustelun arabialaisesta kauppatavasta heti kohta jälleen luettavaksi kärkipäähän, kun tuntuu, että ei monikaan osaa - ilman sitä!


      • vnjr
        EgyptFun kirjoitti:

        millaisessa tilanteessa on saanut noita epäkohteliaita "huuteluita" ja vastauksia!
        Esim tällaisessa tilanteessa uskoisin, että saa varmasti:
        On TÖRKEÄÄ mikäli sanot jonkun hinnan ja kauppias suostuu siihen ja et osta eli älä tingi jos et aio ostaa..
        -
        Nostan ERINOMAISEN Tinkimisen taito ja ihanuus -kirjoituksen ja keskustelun arabialaisesta kauppatavasta heti kohta jälleen luettavaksi kärkipäähän, kun tuntuu, että ei monikaan osaa - ilman sitä!

        ei ole tarvinnut mitään hintoja sanoa. riitti kun käveli kaupan ohitse ja yritti ystävällisesti sanoa että ei kiitos en halua nytten ostaa mitään. mutta nostetaan nyt jotakin hyvää egyptistä esiin niin hotelli oli hyvä. niin kauan kaikki meni hyvin kuin pysytteli hotellilla hotellin henkilökunta todella mukavaa(jonka myöskin itse tipeistä näkivät). hotellin nimi hor palace. hotellin ulkopuolella alkoi sitten se huutelu. nimen omaan kauppiailta.


      • 20+1
        EgyptFun kirjoitti:

        millaisessa tilanteessa on saanut noita epäkohteliaita "huuteluita" ja vastauksia!
        Esim tällaisessa tilanteessa uskoisin, että saa varmasti:
        On TÖRKEÄÄ mikäli sanot jonkun hinnan ja kauppias suostuu siihen ja et osta eli älä tingi jos et aio ostaa..
        -
        Nostan ERINOMAISEN Tinkimisen taito ja ihanuus -kirjoituksen ja keskustelun arabialaisesta kauppatavasta heti kohta jälleen luettavaksi kärkipäähän, kun tuntuu, että ei monikaan osaa - ilman sitä!

        10 kertaa turkissa vierailleena uskoisin tietäväni miten tingitään. mutta ainakaan hurghadaan en matkusta enään ikinä. kauheeta käytöstä kauppiailta ja myöskin minulle fuck youta huudeltiin perään.


      • nothingtodeclare
        EgyptFun kirjoitti:

        Se Lähi-idän Pariisi ennen, 1960-70 luvulta saakka, kunnes sodat tuhosivat hienon kulttuurin ja rappioittivat koko kaupungin. Enpä ole kuullut, että Beirut olisi "jalkeilla" noiden jälkeen. Ennen aikaanhan koko lähi-itä kävi muodikkailla "Pariisi-shoppailuilla" juuri Beirutissa ja kaikki lähi-idän liikeneuvottelut käytiin siellä. Ei enää.
        Nykyisin kaikkien lähi-idänmaiden naiset käyvät shoppaamassa Kairossa Italian ja Ranskan muotia, made in Egypt, kun hintataso on kuitenkin alhainen eikä suurimmalla osalla ole mitään mahdollisuuksia shoppailla Euroopassa. Eurooppalaisuus on ihanne.
        Näiden 20v aikana muoti-käsitykset, tarjonta ja tietysti hinnat ovat muuttunut aivan huimasti Kairossa.
        Down Town on huippusuosittu, mutta myös tietysti kalliimmatkin kaupunginosat, mutta vain tosivarakkaille, koska Kairossa on vissit luokkaerot mm missä kaupunginosassa asuu ja hinnat sen mukaiset. Ihmiset arvostavat toisiaan sen mukaan.
        Kairo on minulle aina kuin jouluinen "sekametelisoppa", kardemumman, kanelin ja inkiväärin tuoksuineen.
        I love it.
        Paljon on tapojen jäänteitä ranskalaisilta, jotka rakensivat mm Kairon Metron ja nytkin rakentavat jälleen uusia linjoja.
        Idän ja lännen väliset liikeneuvottelut, ase-ym kaupat tehdään Kairossa 5* hotelleissa ruletti-pöytien pyörteissä! (Vähän väritin)
        Vaikka menisi 3kk välein Kairon kaduille, niin viimeisin Ranskan ja Italian muoti *) on vaihtunut satojen, satojen putiikkien ikkunoihin ja katukuvassa nuoret ja nuorekkaat (miehet ja naiset) pukeutuvat todella "makeesti". Monet nykynaiset, jotka elävät avioliitossa, pukeutuvat "uniformun" ALLA myös muodikkaasti, jota näkee sitten kotioloissa, juhlissa, visiiteillä.
        Huivin sidonnassakin on oma muotinsa, joka vaihtuu muodin mukaan. Huivi myös suojaa lähi-idässä hiuksia likaantumasta Saharan ainaiselta pölyltä ja kuumalta auringolta, siksipä kai monet miehetkin kietaisevat perinteisesti usein miehisemmän huivin päähänsä **).
        Naisen hiuksien näyttäminen miehelle jo merkitsee "kihlausta"... Naisen hiukset arabi-kulttuurissa ovat eräänlainen, miten sen nyt sanoisi, seksi-symbooli, kuin 1800-luvun naisilla nilkan vilauttaminen ;)
        Joku muu voi olla erimieltä näistä kaikista asioista, mutta tämä kaiken olen mielessäni luonut siellä kulkiessani. Näistä asioistahan olisi saanut vaikka oman keskustelu-ketjun!

        *) joka vasta "kerkiää" Suomen katukuvaan seuraavaksi kaudeksi, jos ihan vielä sittenkään. Minäkin usein olen jo ehtinyt käyttää jonkun vaatteen"puhki", ennen kuin alan nähdä sellaisia muodinmukaisesti esim Helsingissä!
        **) siitä kai nimitys rp ? :)

        EgyptFun tosi laajasta vastauksestasi!Kyllä tämä foorumi olisi aika kolkko ilman sinua :D
        Täytyypä käydä katsastamassa Kairon putiikkeja.Kerroit olleesi Israelissakin.Tel Aviv ja Eilat ovat myös tosi muodikkaita nuoria täynnään ja muoti on sielläkin Eurooppaa edellä.(johtunee kai omasta vaatetusteollisuudesta ja omista raaka-aineista halpa työvoima)


      • ally82
        nothingtodeclare kirjoitti:

        EgyptFun tosi laajasta vastauksestasi!Kyllä tämä foorumi olisi aika kolkko ilman sinua :D
        Täytyypä käydä katsastamassa Kairon putiikkeja.Kerroit olleesi Israelissakin.Tel Aviv ja Eilat ovat myös tosi muodikkaita nuoria täynnään ja muoti on sielläkin Eurooppaa edellä.(johtunee kai omasta vaatetusteollisuudesta ja omista raaka-aineista halpa työvoima)

        Myös minä ostin kerran monta tunikaa ja yllätyin iloisesti kun sellaiset tulikin muotiin Suomessa puoli vuotta myöhemmin. Jos shoppailee Kairossa, edulliset kaupat löytyvät 26. July- nimiseltä tieltä. Myös Talaat Harb on kiva shoppailukatu, mutta siellä hinnat ovat hieman korkeammat ed. verrattuna. Kannattaa keskustan lisäksi vierailla Grand Mallissa, joka sijaitsee Maadi nimisessä lähiössä. Grand Mallissa vaatteet ovat erittäin laadukkaita, mutta egyptiläisittäin hieman kalliimpia. Suomalaisella hintataso on ok. Alennusmyyntien aikaan myös Karrefour ostari Maadissa on hyvä paikka. Keskustasta ja Grand Mallista löytyy vaatteita, joita et saa Suomesta millloinkaan. Karrefourissa taas on tunnettuja merkkiliikkeitä kuten Esprit.


      • nothingtodeclare
        ally82 kirjoitti:

        Myös minä ostin kerran monta tunikaa ja yllätyin iloisesti kun sellaiset tulikin muotiin Suomessa puoli vuotta myöhemmin. Jos shoppailee Kairossa, edulliset kaupat löytyvät 26. July- nimiseltä tieltä. Myös Talaat Harb on kiva shoppailukatu, mutta siellä hinnat ovat hieman korkeammat ed. verrattuna. Kannattaa keskustan lisäksi vierailla Grand Mallissa, joka sijaitsee Maadi nimisessä lähiössä. Grand Mallissa vaatteet ovat erittäin laadukkaita, mutta egyptiläisittäin hieman kalliimpia. Suomalaisella hintataso on ok. Alennusmyyntien aikaan myös Karrefour ostari Maadissa on hyvä paikka. Keskustasta ja Grand Mallista löytyy vaatteita, joita et saa Suomesta millloinkaan. Karrefourissa taas on tunnettuja merkkiliikkeitä kuten Esprit.

        ally82.Täytyypä pistää muistiin noi shoppailukadut :)


      • ally82
        nothingtodeclare kirjoitti:

        ally82.Täytyypä pistää muistiin noi shoppailukadut :)

        Vielä sellainen lisäys, että noissa kaupoissa ei tingitä. Kaikissa tuotteissa on hintalaput arabian kielellä, joissakin kaupoissa myös meidän numeroin. Eli hinta on sama oli ostaja minkä maalainen vaan.


      • 19+10
        EgyptFun kirjoitti:

        millaisessa tilanteessa on saanut noita epäkohteliaita "huuteluita" ja vastauksia!
        Esim tällaisessa tilanteessa uskoisin, että saa varmasti:
        On TÖRKEÄÄ mikäli sanot jonkun hinnan ja kauppias suostuu siihen ja et osta eli älä tingi jos et aio ostaa..
        -
        Nostan ERINOMAISEN Tinkimisen taito ja ihanuus -kirjoituksen ja keskustelun arabialaisesta kauppatavasta heti kohta jälleen luettavaksi kärkipäähän, kun tuntuu, että ei monikaan osaa - ilman sitä!

        kerron tässä yhden esimerkin lomaltani. sillon oli jo hita sovittuna mutta lähdin kyllä ostamatta pois. tiedän että sovittu hintakin on ylihinnoiteltu. ostin eräästä kaupasta kahtena päivänä askin tupakkaa 15 puntaa. kolmantena päivänä menin samaan kauppaan mutta tällä kertaa myyjä sanoi minulle että ei minun kannata ostaa yhtä askia koska hän myy minulle kartongin 140 puntaan. no siinä sitten hetken kinasteltiin että ostanko 1 askin vai kartongin. sitten ajattelin että otetaan nyt se kartonki että pääsen pois tästä kaupasta. no eihän sekään riittänyt tälle myyjälle hän oli sitä mieltä että ehdottomasti kartonkeja kannattaa ostaa 2 kpl. taas meni puoli tuntia ja suostuin vihdoin 2 kartonkia ostamaan. no eikö 140x2 ole 280. kyllä mutta kassalla tämä herra ilmoittikin hinnaksi 650 puntaa. siinä vaiheessa sanoin että pidä tupakkasi ja poistuin kaupasta.


    • iut9

      mutta jos satut tykkäämmään pilven pössyttelystä niin sitten kannattaa mennä hurghadaan. sitä ainakin meille nuoremmille yritettiin kaupata joka paikassa.

      • EgyptFun

        Tallinnassa, Tukholmassa, Lontoossa, Espanjassa, Kanarian Saarilla (paljon)...
        Ei todella tarvitse matkustaa noin kauas, kun jo Suomessakin tarjotaan/kaupitellaan.
        Minä en ainakaan nähnyt yhtään "pilvi-veikkoa" 3 kuukauteen Hurghadassa, vaikka Disoissa käytiinkin joka viikko ja paikalliset paheksuivat alkoholin nauttimistakin.
        Humalassa esiintyvät venäläiset pantiin "maanrakoon"


      • ally82

        On aika suosittu harrastus Egyptissä, vaikkakin laiton. Kunnon muslimi ei tietenkään tuollaisia harrasta, mutta mullekin on yritetty tarjota ystävyyden eleenä, ja olen nähnyt monia paikallisia, jotka ovat pilvessä.


      • ,iowerjn
        EgyptFun kirjoitti:

        Tallinnassa, Tukholmassa, Lontoossa, Espanjassa, Kanarian Saarilla (paljon)...
        Ei todella tarvitse matkustaa noin kauas, kun jo Suomessakin tarjotaan/kaupitellaan.
        Minä en ainakaan nähnyt yhtään "pilvi-veikkoa" 3 kuukauteen Hurghadassa, vaikka Disoissa käytiinkin joka viikko ja paikalliset paheksuivat alkoholin nauttimistakin.
        Humalassa esiintyvät venäläiset pantiin "maanrakoon"

        egypti ja turkki ainoot paikat missä ainakin minulle on tultu tarjoomaan ja egyptissä lähes joka kaupassa/kuppilassa ja myöskin hotellilla tarjottiin ja kyseltiin kiinostusta.


      • tunis
        ally82 kirjoitti:

        On aika suosittu harrastus Egyptissä, vaikkakin laiton. Kunnon muslimi ei tietenkään tuollaisia harrasta, mutta mullekin on yritetty tarjota ystävyyden eleenä, ja olen nähnyt monia paikallisia, jotka ovat pilvessä.

        Eihän "kukkahattu"tädeille niitä tarjota,kyllä uhrit valitaan tarkoin.
        Ja meitä lomalaisia on paljon.Jos viikon joskus onnistuu saamaan lomaa,ei sitä viittis:
        1.tuhlata aikaa rättikaupoilla tinkimässä tunikoita ja viimeistä muotia
        2.pitää pikkueuroja ja-puntia koko ajan taskussa ja miettiä paljonkohan tuollekin antasi tippiä,onkohan tää vitonen liian vähän vai vittuileeko se perään.
        3.kuunnella ruskeahampaisten rättipäiden perään huutelua,vaikkei vilkaisisikaan heidän kauppaansa.
        4.hankkia varmaa vatsatautia ja tuhlata vahäistä lomaa hot,huoneessa.
        5.kuunnella jopa hot,allasalueella retkien ym."väkisin"kauppaamista (herättelyä puolentunnin välein)

        Jos nyökkäsit parissakin kohdassa,älä mene Hurghadaan......


      • 1+2
        tunis kirjoitti:

        Eihän "kukkahattu"tädeille niitä tarjota,kyllä uhrit valitaan tarkoin.
        Ja meitä lomalaisia on paljon.Jos viikon joskus onnistuu saamaan lomaa,ei sitä viittis:
        1.tuhlata aikaa rättikaupoilla tinkimässä tunikoita ja viimeistä muotia
        2.pitää pikkueuroja ja-puntia koko ajan taskussa ja miettiä paljonkohan tuollekin antasi tippiä,onkohan tää vitonen liian vähän vai vittuileeko se perään.
        3.kuunnella ruskeahampaisten rättipäiden perään huutelua,vaikkei vilkaisisikaan heidän kauppaansa.
        4.hankkia varmaa vatsatautia ja tuhlata vahäistä lomaa hot,huoneessa.
        5.kuunnella jopa hot,allasalueella retkien ym."väkisin"kauppaamista (herättelyä puolentunnin välein)

        Jos nyökkäsit parissakin kohdassa,älä mene Hurghadaan......

        vatsa tauti jäi saamatta muuten kaikki tuosta edeltävästä kirjoituksesta tuttua egyptin maalta.


      • pettynyt ja petetty
        tunis kirjoitti:

        Eihän "kukkahattu"tädeille niitä tarjota,kyllä uhrit valitaan tarkoin.
        Ja meitä lomalaisia on paljon.Jos viikon joskus onnistuu saamaan lomaa,ei sitä viittis:
        1.tuhlata aikaa rättikaupoilla tinkimässä tunikoita ja viimeistä muotia
        2.pitää pikkueuroja ja-puntia koko ajan taskussa ja miettiä paljonkohan tuollekin antasi tippiä,onkohan tää vitonen liian vähän vai vittuileeko se perään.
        3.kuunnella ruskeahampaisten rättipäiden perään huutelua,vaikkei vilkaisisikaan heidän kauppaansa.
        4.hankkia varmaa vatsatautia ja tuhlata vahäistä lomaa hot,huoneessa.
        5.kuunnella jopa hot,allasalueella retkien ym."väkisin"kauppaamista (herättelyä puolentunnin välein)

        Jos nyökkäsit parissakin kohdassa,älä mene Hurghadaan......

        Vietin kanssa viikon ko. kohteessa. Ja voin kertoa että pettymys oli valtaisa. Hain viikon lomaa, ja aikaa rauhoittumiseen. Heti eka tunnilla hotelin uimasalueelle vyöryi kauppaajia, haluatko hierontaa, haluatko veneretken, haluatko sitä ja tätä. Miksei helvetissä matkaajien anneta olla raujassa edes tuntia. J a kun ruoka on syöty niin hymy loppuu ja otetaan heti rahat ja pieraistaan perään eli EN MENE ENÄÄ KOSKAAN HURGHANDAAN.


      • 1+16
        tunis kirjoitti:

        Eihän "kukkahattu"tädeille niitä tarjota,kyllä uhrit valitaan tarkoin.
        Ja meitä lomalaisia on paljon.Jos viikon joskus onnistuu saamaan lomaa,ei sitä viittis:
        1.tuhlata aikaa rättikaupoilla tinkimässä tunikoita ja viimeistä muotia
        2.pitää pikkueuroja ja-puntia koko ajan taskussa ja miettiä paljonkohan tuollekin antasi tippiä,onkohan tää vitonen liian vähän vai vittuileeko se perään.
        3.kuunnella ruskeahampaisten rättipäiden perään huutelua,vaikkei vilkaisisikaan heidän kauppaansa.
        4.hankkia varmaa vatsatautia ja tuhlata vahäistä lomaa hot,huoneessa.
        5.kuunnella jopa hot,allasalueella retkien ym."väkisin"kauppaamista (herättelyä puolentunnin välein)

        Jos nyökkäsit parissakin kohdassa,älä mene Hurghadaan......

        mahtaakohan muilla olla kokemuksia myös siitä että noin klo 1:00 koputetaan hotelli huoneen ovelle ja kun menin juuri koputukseen heränneenä avaamaan niin aina ystävällinnen ja mukava egyptin mieshän se siellä oli tupakkia kauppaamassa. periaatteessahan tommosen ukon ei edes pitäisi päästä sinne hotellialueelle sisään mutta kai ne sit jostain aitojen yli pomppii. arvatkaa muuten ostinko tupakkia tältä kyseiseltä herralta?


      • egyptfun
        1+16 kirjoitti:

        mahtaakohan muilla olla kokemuksia myös siitä että noin klo 1:00 koputetaan hotelli huoneen ovelle ja kun menin juuri koputukseen heränneenä avaamaan niin aina ystävällinnen ja mukava egyptin mieshän se siellä oli tupakkia kauppaamassa. periaatteessahan tommosen ukon ei edes pitäisi päästä sinne hotellialueelle sisään mutta kai ne sit jostain aitojen yli pomppii. arvatkaa muuten ostinko tupakkia tältä kyseiseltä herralta?

        ainakin hotellin siivojat voi aloittaa kolistelun millon vaan yleensä jo n 05.00 ainakin. niin sit tietty tämä jos haluan ostaa t paidan,pitäisi ostaa kokopuoti ainakaan ilman parfyymiesittelyä ei ulos pääse.


      • 6+15
        egyptfun kirjoitti:

        ainakin hotellin siivojat voi aloittaa kolistelun millon vaan yleensä jo n 05.00 ainakin. niin sit tietty tämä jos haluan ostaa t paidan,pitäisi ostaa kokopuoti ainakaan ilman parfyymiesittelyä ei ulos pääse.

        juuri tämä asia itseäni vitutti suunnattomasti. yritit ostaa paidan niitä olis pitänyt ehdottomasti ostaa viisi. ja kun olit jo periaatteessa hinnan yhdestä sanonut et voinnut jättää sitä yhtä ostamatta mutta joudut viellä noin tunnin tappelemaan siitä montako paitaa ostat.


    • iuobygy

      heti alkuun pyydän anteeksi kaikilta egyptin ystäviltä että olen niin tyhmä että en ymmärtänyt mitä hienoa siellä hurghadassa oikeen on enkä viihtynyt teidän hienossa lomakohteessanne. mutta en vaan yksinkertasesti jaksa tuomoista kaupankäyntiä jossa vesipullon/tupakka askin ostamiseen mennee noin 2 tuntia aikaa. sitten nuuhkitaan hajuvesiä ja katotaan jotain perhanan paperikuvia. oli hurghadassa ainoastaan hotellialue. muuten olen kyllä erittäin pettynyt hurghadaan. tuskin enään toista kertaa siihen paikkaan matkustan.

      • Viime viikolla oltiin Hurghadassa ja täytyy sanoa että minäkään en tykännyt kauppiaista,tosin on siellä mukaviakin kauppiaita jotka tietävät että Suomalaiset eivät tykkää liian päälle käyvästä myymisestä,suosikaa siis niitä.viikon puolessa välissä jo ties mitä puolta katua pitää mennä missäkin kohtaa :).Yks hyvä vinkki on kävellä vain ohi niin että ette ole kuulevinaankaan.Missään nimessä älkää luvatko mennä myöhemmin... sillä ne hemmot muistaa sinut varmasti.Kävimme myös vanhassa Bazaarissa kävelemässä useampanakin iltana ja oli ihan hauska kokemus nähdä paikallisten touhua.Sielläkin sai mennä ihan rauhassa kun ei jäänyt kuuntelemaan myyjiä jos ei ollut kiinnostunut.Hotelli Triton Empiren lähellä on kaksi kauppaa joissa on erittäin kivat myyjät,toisessa Ruotsin lippu ikkunassa,siellä Eddy ja toinen on jalokiviliike jossa pyöreähkö myyjä,osaa aika hyvin Suomea ja häntä voi kutsua Juhaksi,heiltä voi kysellä vinkkejä niin pärjää paremmin.
        Ostimme Snorklausretken paikalliselta hemmolta ja saimme sen noin puolet halvemmalla kuin matkatoimiston kautta,kaikki toimi loistavasti ja kokemus oli huikea


    • 4+?

      hurghada. ei enään ikinä. kuka jaksaa tapella ja tinkiä kauppiaitten kanssa koko loman?

    • Myös virheen tehnyt

      Tuli myös käytyä Hurghadassa. Typerintä mitä on tullut tehtyä!
      Kusetettavaksi joutuu aivan joka paikassa. Se nyt on itsestään selvää, että taksit ja kauppiaat viilaavat linssiin. Mutta jos esim. bank of egypt: ssä annetaan "vahingossa" väärin rahan vaihdossa tai viiden tähden hotellissa yritetään veloittaa liikaa, alkaa hahmottumaan minkälaisesta paikasta on kysymys.
      Huvittavaa lukea kokemuksia kaupanteosta ja kuinka sanotaan että se kuuluu egyptiläiseen kulttuuriin.
      Meilläpäin tätä "kulttuuria" kutsutaan huijaamiseksi.

      Joku viestiketjussa arvioi, että 80% saa vatsataudin egyptissä. Olen samaa mieltä. Aivan sama onko syy bakteerikannassa vai "saastaisuudessa", kun sen mahataudin saa kuitenkin. Itselleni kaksi mahatautia kahteen viikkoon oli hieno kruunu elämäni paskimmalle reissulle.

      Yleensä harrastan omatoimi matkailua (sivistysvaltioissa). Valmismatkoista ei ole kokemusta kuin Kreikasta, Thaimaasta ja Egyptistä. Vähäisen kokemukseni perusteella kuitenkin suosittelen: ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET MENKÖ IKINÄ EGYPTIIN!

      • pitäkööt paskansa!

        Täysin samaa mieltä!Itse mietin, että miten paikka voi olla niin suosittu onko se juuri edullinen matkan hinta vai mikä?Ainakin äkkilähdöillä pääsee samaan hintaan madeiralle ja kanarialle.Ja osasit kyllä kiteyttää ajatukseni tästä "kulttuurista".


      • maailmanmatkaaja123
        pitäkööt paskansa! kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä!Itse mietin, että miten paikka voi olla niin suosittu onko se juuri edullinen matkan hinta vai mikä?Ainakin äkkilähdöillä pääsee samaan hintaan madeiralle ja kanarialle.Ja osasit kyllä kiteyttää ajatukseni tästä "kulttuurista".

        neljä kertaa tullut käytyä till Egypt.Yksi kerta Luxor ja yksi kerta Sharm ja kaksi kertaa Hurghada.Luxorista tuli hirvittävä maha tauti ja sinne en uskaltaudu enää.Moni on sanonut että Luxor on varma paikka saada pöpö tauti.Mutta minun ehdoton suosikki on Hurghada jonne suunittelen taas äkkilähtöä maaliskuussa.Iloiset ihmiset siellä ja aina aurinkoa mikä sen parempaa,,,,,,,,,,kauppiaitten kans pärjää kun on oikea asenne ja osaa sanoa heille vaan tiukasi!


      • Sibyl
        pitäkööt paskansa! kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä!Itse mietin, että miten paikka voi olla niin suosittu onko se juuri edullinen matkan hinta vai mikä?Ainakin äkkilähdöillä pääsee samaan hintaan madeiralle ja kanarialle.Ja osasit kyllä kiteyttää ajatukseni tästä "kulttuurista".

        Punainen meri on lähin paikka, missä on kunnon korallit. Se vetoaa ainakin sukeltajiin ja snorklaajiin. Jos minulle riittäisi pelkkä uiminen tai lämmin ilma, mikä etten voisi mennä vaikka Madeirallekin.


    • of we go

      Ens viikolla Hurghadaan, mielenkiinnolla lukenut tätä avautumista, noh, parin viikon päästä viisaampi =D

      • ella450

        Hurgahda huijareita täynnä, kaikkialla ja kaikessa huijataan.
        Pikkusummia meille, rahasta siis viis. Periaate vain ei kohtaa omani kanssa. En pida huijaamisesta, kirkkain silmin, silmästä silmään valehtelemisesta. Mihinkään, kehenkään et voi luottaa varmuudella.

        Onko suuri osa suomalaisistaa sinisilmäisiä, tyhmiä vai mitä, etteivät edes huomaa ystävällisyyden nimissä tulleensa huijatuksi. Suomalaisten arvomaailmassa rehellisyys ja luotettavuus on kolmen kärjessä oleva arvo. Minne tuo arvo unohtuu lomamatkalla Hurghadassa, kun hyväksymme huijauksen, valehtelun ja kotiin palattua niin moni ylistää ihanuutta, joka siellä oli sekä paikallisten ihmisten ystävällisyyttä.
        Naisena, et liiku turvallisesti edes taksilla. Lomarentoutuminen on kaukana, kun käy työstä pitää "ihailijat" loitolla.
        Kerta riitti minulle tuota paratiisia!

        Egyptissä on nähtävää, Kairo, Luxor jne kaupunkikohteet, jotka kannattaa nähdä.


      • Newer back
        ella450 kirjoitti:

        Hurgahda huijareita täynnä, kaikkialla ja kaikessa huijataan.
        Pikkusummia meille, rahasta siis viis. Periaate vain ei kohtaa omani kanssa. En pida huijaamisesta, kirkkain silmin, silmästä silmään valehtelemisesta. Mihinkään, kehenkään et voi luottaa varmuudella.

        Onko suuri osa suomalaisistaa sinisilmäisiä, tyhmiä vai mitä, etteivät edes huomaa ystävällisyyden nimissä tulleensa huijatuksi. Suomalaisten arvomaailmassa rehellisyys ja luotettavuus on kolmen kärjessä oleva arvo. Minne tuo arvo unohtuu lomamatkalla Hurghadassa, kun hyväksymme huijauksen, valehtelun ja kotiin palattua niin moni ylistää ihanuutta, joka siellä oli sekä paikallisten ihmisten ystävällisyyttä.
        Naisena, et liiku turvallisesti edes taksilla. Lomarentoutuminen on kaukana, kun käy työstä pitää "ihailijat" loitolla.
        Kerta riitti minulle tuota paratiisia!

        Egyptissä on nähtävää, Kairo, Luxor jne kaupunkikohteet, jotka kannattaa nähdä.

        Samaa mieltä kanssasi. Antaa kaikkien ihmisten tehdä omat johtopäätösensä tästä paikasta. Jos joku pitää tälläisestä paikasta onhan se ihan mukavaa. Me ihmiset olemme niin erilaisia.Toiset haluavat matkaltaan jonkunlaista tasoa. Mutta hyvä että kaikkien lomafantasiat toteutuvat. Jos olet kaljaanmenevä, kirosanat hallitseva, et välitä tapakulttuurista, sinua ei vaivaa räkimiset ja limaiset taksikuskit ja kauppiaat, mene ihmeessä tähän kohteeseen J a halpoja naisiakin sieltä löytyy ei tartte lähteä Thaimaaheen asti. Go and see.


    • 15+7

      Kaveriltani (mies) oli kaupassa pyy-det-ty chips-pussista 50 Puntaa (7e) Sharm el Sheikh'issä.
      Eikä enää ikinä halua matkustaa Egyptiin - heh heh

      Tämäntasoinen juttu tuntuu olevan juuri monien "Se negatiivinen kokemus"...

      • niinpä.

        Toisaalta, joukkoraiskaukset ja kaduilla lentelevät irtopäät saattavat olla toisille "se negatiivinen kokemus"


    • 20+19

      kauppiaat ovat olevinaan ovelia. kysyvät ulkona mistä olet? kun vastaat suomesta kysytään miten sanotaan suomeksi halpa hinta? kerrot sen he pyytävät tule kauppaan sisään ja kirjoita paperille sitten kun menet ja kirjoitat kaupasta onkin jo hyvin vaikea poistua.

      • jojoka

        Matkalla Hurghadaan. Mites sieltä pääsee omatoimisesti Kairoon? Deturin Egypti-oppaassa lukee: "Matkailijat eivät Egyptissä saa liikkua ilman saattuetta". Mitä tämä tarkoittaa?


      • sandy12
        jojoka kirjoitti:

        Matkalla Hurghadaan. Mites sieltä pääsee omatoimisesti Kairoon? Deturin Egypti-oppaassa lukee: "Matkailijat eivät Egyptissä saa liikkua ilman saattuetta". Mitä tämä tarkoittaa?

        Yksi vaihtoehto on, että otat lennon Kairoon. Itse harrastan bussilla matkustelua. El Gouna- niminen bussiyhtiö ajaa useamman kerran päivässä. Vip-bussit ja 1. luokan bussit ovat tasokkaita kulkuvälineitä, joissa jaetaan pienet välipalatkin. Matka kestää 7 tuntia, ja matkalla pidetään kerran wc tauko, tosin sellainen löytyy kyllä busseistakin. Lippu yhteen suuntaan maksaa n. 10 €. Kaikki taksikuskit tietää ton bussiaseman, joten pyydät vaan päästä El Gouna bussiasemalle. ( ei sijaitse El Gounassa, vaan Hurgadassa) Työntekijä ei puhu englantia, mutta hänellä on englanninkieliset aikataulut ja hinnastot, joista voit osoittaa sormella mihin haluat, ja minkätasoiseen bussiin.

        En ole kohdannut mitään ongelmia, vaikka poliisit tarkistavat bussin yleensä ainakin kerran matkan aikana. Ainoastaan kerran eräältä keitaalta lähtiessä, meidän piti kirjoittaa vastuuvapautus lomake poliisille, koska kieltäydyimme heidän tarjoamasta saattueesta.


      • jojola
        sandy12 kirjoitti:

        Yksi vaihtoehto on, että otat lennon Kairoon. Itse harrastan bussilla matkustelua. El Gouna- niminen bussiyhtiö ajaa useamman kerran päivässä. Vip-bussit ja 1. luokan bussit ovat tasokkaita kulkuvälineitä, joissa jaetaan pienet välipalatkin. Matka kestää 7 tuntia, ja matkalla pidetään kerran wc tauko, tosin sellainen löytyy kyllä busseistakin. Lippu yhteen suuntaan maksaa n. 10 €. Kaikki taksikuskit tietää ton bussiaseman, joten pyydät vaan päästä El Gouna bussiasemalle. ( ei sijaitse El Gounassa, vaan Hurgadassa) Työntekijä ei puhu englantia, mutta hänellä on englanninkieliset aikataulut ja hinnastot, joista voit osoittaa sormella mihin haluat, ja minkätasoiseen bussiin.

        En ole kohdannut mitään ongelmia, vaikka poliisit tarkistavat bussin yleensä ainakin kerran matkan aikana. Ainoastaan kerran eräältä keitaalta lähtiessä, meidän piti kirjoittaa vastuuvapautus lomake poliisille, koska kieltäydyimme heidän tarjoamasta saattueesta.

        Kiitos tiedoista, katsotaan sitten miten sujuu.


      • jojola
        jojola kirjoitti:

        Kiitos tiedoista, katsotaan sitten miten sujuu.

        No niin, nyt sitten matka tehty. Taksi maksoi tuonne El Gouna-nimiselle kaatopaikalle 100 puntaa. Bussimatka 600 kilometriä Kairoon 70 puntaa. Bussi jätti illan pimetessä jonnekin Kairon kadunvarteen 20 kilometriä keskustasta. Sen jälkeen olitkin sitten täysin taksisuhareiden armoilla. Seuraavana päivän kiireesti pois kaupungista, ennen rähinän alkua. Muutama kuva muuten täysin pieleen menneestä matkasta: http://web.me.com/jormamylly/Sivusto/egypti.html


      • hurggis
        jojola kirjoitti:

        No niin, nyt sitten matka tehty. Taksi maksoi tuonne El Gouna-nimiselle kaatopaikalle 100 puntaa. Bussimatka 600 kilometriä Kairoon 70 puntaa. Bussi jätti illan pimetessä jonnekin Kairon kadunvarteen 20 kilometriä keskustasta. Sen jälkeen olitkin sitten täysin taksisuhareiden armoilla. Seuraavana päivän kiireesti pois kaupungista, ennen rähinän alkua. Muutama kuva muuten täysin pieleen menneestä matkasta: http://web.me.com/jormamylly/Sivusto/egypti.html

        kuvia olit ottanut.Kiitoksia ,oli aamun piristys!!


    • Reissunainen x

      Eiköhän matkoja ala kohta taas olemaan sinne. H on kiva pieni paikka, tosin viikko ei riitä jos haluaa lekotella rannalla, ja yhdistää siihen aktiviteetteja, sekä tutustua ympäristöön.
      Ihmiset ovat ystävällisiä. Jos käyttäydyt hyvin ja hymyilet ja juttelet, ei kaikkien kanssa tietenkään voi, mutta katseella ja eleilläsi voit viestittää, että olet ok tyyppi, saat samanlaista käytöstä takaisin. Vanhan sananlaskun mukaisesti; niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan...meniköhän se ihan noin? Naisena, olen saanut täysin asiallista käytöstä, niin Egyptissä kuin Turkissakin, jopa niin, että olen tuntenut saavani kunnioitusta heiltä, kun en ole katsellut nenän varttapitkin, apua ja neuvoja olen saanut aina kysyessäni. Suosittelen Egyptiä lämpimästi, paljon tutkittavaa ja katseltavaa.
      PS. Jos rohkeutta riittää, ota pelkat lennot, ja varaa hotelli netin kautta, ota taksi kentältä. Helppoa ja edullista. Ota etukäteen selvä mitä mistäkin kannattaa maksaa.....

      • Jep, jep

        Onko se loma, kun stressa jatkuvasti käsidesien jne.
        Levotton maa ja tule aina olemaan.
        Me mennään ainakin turvallisen paikkaan.


      • ???
        Jep, jep kirjoitti:

        Onko se loma, kun stressa jatkuvasti käsidesien jne.
        Levotton maa ja tule aina olemaan.
        Me mennään ainakin turvallisen paikkaan.

        Mikä on turvallinen maa? Sanoisitko esimerkin? Mä en ainakaan ole löytänyt vielä sellaista maata, jossa ei olisi luonnon onnettomuuksia tai terrori-iskuja.


      • Sivistynyt
        ??? kirjoitti:

        Mikä on turvallinen maa? Sanoisitko esimerkin? Mä en ainakaan ole löytänyt vielä sellaista maata, jossa ei olisi luonnon onnettomuuksia tai terrori-iskuja.

        Sivistymättömiä apinoita.
        Ja esimm. Italia, Malta, Kroatia, Saksa, Ranska, Kreikka, Espanja, Baltia ( Viro, Latvia, Liettua) Upeita hiekka rantoja.


      • ei enää
        ??? kirjoitti:

        Mikä on turvallinen maa? Sanoisitko esimerkin? Mä en ainakaan ole löytänyt vielä sellaista maata, jossa ei olisi luonnon onnettomuuksia tai terrori-iskuja.

        Olen 20v. matkustellut vuodessa 2x eri maissa ja en ole koskaan mualta saanut vatsatautia.


      • jgölksa
        Sivistynyt kirjoitti:

        Sivistymättömiä apinoita.
        Ja esimm. Italia, Malta, Kroatia, Saksa, Ranska, Kreikka, Espanja, Baltia ( Viro, Latvia, Liettua) Upeita hiekka rantoja.

        Italiassa maanvyöryjä, maanjäristyksiä, ja meduusahyökkäyksiä. Malta ulottuu myös maanjäristysvyöhykkeeseen. Saksa jatkuva terrorismivaara. Ranskassa ollut väkivaltaisia mielenosoituksia. Kreikassa metsäpaloja, yleislakkoja ja väkivaltaisia mellakoita. Espanjassa räjähdellyt pommeja. Baltian maissa toimii järjestäytynyt rikollisuus. Upeita rantoja voi näissä tietenkin olla aivan kuten Egyptissäkin.


    • 13+13

      Muista egyptin lomakohteista en osaa sanoa ,mutta kyllähän hurghada oli ainakin perseestä. Ja syvälta sieltä.

    • 2222+6666

      Aivan kamala paikka.Ei enään ikinä. ajattelin että käyn ensin hurghadassa ja seuraavaksi sharmiin, mutta hurghadan jälkeen ajatukset muuttui. Oli aivan kauhea paikka. Jääköön egyptin matkailu tuohon yhteen kertaan ja pysyttelen tutussa ja turvallisessa Turkissa.

    • uiuiuiuiuiuiuiuiuiu

      Ei enään ikinä.Aivan kamala paikka. ainoat oli hotelli ja punainen meri. - sitten riittikin.

    • Turisti.

      On se niin hieno persläpi, että syksyllä taidan taas mennä sinne. Missä saisi luksusta sen edullisemmin?

    • kkkkkkkkkkssssssöö

      Tultiin maanantaina takaisin lapseni kanssa Pyramise Hurghada ja nyt uusi matka samaan paikkaan syksyllä tai keväällä 2012.Ihanaa ja lämmintä,halpaa ja kivaa

    • 12+2

      Tässä ketjussa nähdään hyvin se, että eri ihmiset tykkäävät eri asioista ja paikoista.

    • Marianneta

      näinhä se pitää ollakki 12 2 :) ei kaikkien tarvitse egyptiin lähteä:) itse lähössä huhtikuussa

      • 2+4

        juuri näin. Itse en paikasta tykännyt ,mutta itse ymmärrän sen, että kaikki eivät pidä samoista asioista.Tätä ketjua kun lukee, niin huomaa ,että kaikki eivät sitä ymmärrä. Mailma olisi aika tylsä paikka, jos kaikki tykkäisivät samoista asioista.


      • Tamppereen rouvat
        2+4 kirjoitti:

        juuri näin. Itse en paikasta tykännyt ,mutta itse ymmärrän sen, että kaikki eivät pidä samoista asioista.Tätä ketjua kun lukee, niin huomaa ,että kaikki eivät sitä ymmärrä. Mailma olisi aika tylsä paikka, jos kaikki tykkäisivät samoista asioista.

        Eli entisseen malliin saa sitten vai?

        Nää maar...


      • 21
        Tamppereen rouvat kirjoitti:

        Eli entisseen malliin saa sitten vai?

        Nää maar...

        kyl maar näin taitaa olla.


    • lovesegypt

      Onko ihme jos kauppiaat käyttäytyvät joskus flirttailevasti? Paikalliset naiset ovat hunnutettuja...Kai niilläkin oikeus hauskaan on? Ja se on vaan "maassa maan tavalla" ja onhan se mukava kohteliaisuuksia kuulla, niitä ei jöröiltä suomalaisilta usein kuule, paitsi jos humalassa. Noin isoon maahan mahtuu monenlaisia persoonia. Ja epäilen, että mahatauti saattaa johtua liian erilaisesta bakreeri kannasta, mutta itse en tautia saanut, huolehdin vain käsien pesemisestä vessasta tullessa ja syömään mennessä...

      • 14+13

        juttelin eräänkin Sharmiin kauppiaaksi aikovan kanssa ja hän kertoi toisten kauppiaitten neuvoneen häntä näin "just play with the tourist women and they will eat from your hand" eli kun vähän pistää turistinaisten kanssa flirttiä kehiin,saa heidät kikattamaan imartelusta ja ostamaan.
        Egyptiläismiehet saavat tarpeeksi naista,mutta flirtti rahastusmielessä turistinaisten kanssa on osa bisnestä.


    • Anonyymi

      Naiset varokaa Egyptissä, häirintää joka paikassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe