Enkelit ovat satua ja höpötystä niin kauan kuin toisin todistetaan.
Enkeleitä ei ole
30
493
Vastaukset
Eiks nääkään oo olemassa?
http://www.youtube.com/watch?v=RCdneDxFRYQ- siit sit ?
Pöh ! BingBong ! "niin kauan k..." Aikamuoto joka alkaa ja päättyy.
- girl22gr
mä oon nähny :)
- kenkri
Kiva kun kerroit sen girl22gr! Mullakin on yksi enkelikokemus ja yhdellä ystävälläni samoin, mutta ei siitä sen enempää, kun täällä ne kuitenkin revittäis riekaleiksi...
- juutas.
kenkri kirjoitti:
Kiva kun kerroit sen girl22gr! Mullakin on yksi enkelikokemus ja yhdellä ystävälläni samoin, mutta ei siitä sen enempää, kun täällä ne kuitenkin revittäis riekaleiksi...
"mutta ei siitä sen enempää, kun täällä ne kuitenkin revittäis riekaleiksi... "
- Ilmeisesti et siis itsekään pidä tuota kokemustasi kovin uskottavana tai vakuttavana. Vakuuttavan tosikokemuksen kai voisi ylpeänä jakaa muillekin keskusteltavaksi. - kenkri
juutas. kirjoitti:
"mutta ei siitä sen enempää, kun täällä ne kuitenkin revittäis riekaleiksi... "
- Ilmeisesti et siis itsekään pidä tuota kokemustasi kovin uskottavana tai vakuttavana. Vakuuttavan tosikokemuksen kai voisi ylpeänä jakaa muillekin keskusteltavaksi.Tällä palstalla?? Miksi ihmeessä ? En minä mikään masokisti sentään ole. Pyhät kokemukset on parempi jakaa sellaisessa piirissä, jotka eivät niiden pyhyyttä kaiken aikaa herjaa. Jos nyt niitä välttämättä haluaa jakaa. Monelle olen kyllä kertonutkin, ateisteille en ikinä sitä lähde tekemään. Ateisti saa minun puolestani olla onnellinen ajatuksensa kanssa jumalten harhasta. Evankeliumin esille tuominen on sitten eri juttu kirkon merkityksen puolustaminen. Niistä haluan keskustella. Ei kukaan enkeliuskolla pelastu. Jeesukseen uskominen antaa iankaikkisen elämän.
kenkri kirjoitti:
Tällä palstalla?? Miksi ihmeessä ? En minä mikään masokisti sentään ole. Pyhät kokemukset on parempi jakaa sellaisessa piirissä, jotka eivät niiden pyhyyttä kaiken aikaa herjaa. Jos nyt niitä välttämättä haluaa jakaa. Monelle olen kyllä kertonutkin, ateisteille en ikinä sitä lähde tekemään. Ateisti saa minun puolestani olla onnellinen ajatuksensa kanssa jumalten harhasta. Evankeliumin esille tuominen on sitten eri juttu kirkon merkityksen puolustaminen. Niistä haluan keskustella. Ei kukaan enkeliuskolla pelastu. Jeesukseen uskominen antaa iankaikkisen elämän.
Eikös tämä ole nimenomaan kirkon palsta ;o)
- juutas.
kenkri kirjoitti:
Tällä palstalla?? Miksi ihmeessä ? En minä mikään masokisti sentään ole. Pyhät kokemukset on parempi jakaa sellaisessa piirissä, jotka eivät niiden pyhyyttä kaiken aikaa herjaa. Jos nyt niitä välttämättä haluaa jakaa. Monelle olen kyllä kertonutkin, ateisteille en ikinä sitä lähde tekemään. Ateisti saa minun puolestani olla onnellinen ajatuksensa kanssa jumalten harhasta. Evankeliumin esille tuominen on sitten eri juttu kirkon merkityksen puolustaminen. Niistä haluan keskustella. Ei kukaan enkeliuskolla pelastu. Jeesukseen uskominen antaa iankaikkisen elämän.
Tämähän ei ole mikään ateismi-palsta, vaan kirkko kuulolla palsta.
Jotenkin on kummallista, että häpeilet vahvoja enkelihavaintojasi, etkä halua niistä muille kertoa. Jos tuollaisia havaintoja oikeasti on, niin kyllä minä ainakin olisin niistä oikeasti kiinnostunut kuulemaan. Useimmat ateistit ovat ateisteja siksi, että he eivät ole saaneet mitään todisteita jumalten olemassaolosta. Nyt olisi todisteen tapaista, mutta et halua siitä kertoa. Vai oletko itsekin sitä mieltä, että havaintosi eivät ole uskottavia? Muuhun päätelmään tuosta ei voi juuri tulla.
Eivätkö nuo "pyhät" kokemukset juuri ole jotain merkittävää, ja sellaista joita pitäisi tutkia ja keskustella? Mitään muuta havaintojahan meillä jumalallisesta toiminnasta olekaan, kuin juuri tuonkaltaiset väitetyt havainnot ja kokemukset. Mutta kokijat eivät niistäkään halua kertoa, syystä tai toisesta.
Ilman mitään merkkeja Jumalan olemassaolosta evankeliumien esilletuominen ja kirkon merkityksen puolustaminen taas on perusteetonta. Jos Jumala puuttuu, ei kirkollakaan paljoa merkitystä ole. - kenkri
juutas. kirjoitti:
Tämähän ei ole mikään ateismi-palsta, vaan kirkko kuulolla palsta.
Jotenkin on kummallista, että häpeilet vahvoja enkelihavaintojasi, etkä halua niistä muille kertoa. Jos tuollaisia havaintoja oikeasti on, niin kyllä minä ainakin olisin niistä oikeasti kiinnostunut kuulemaan. Useimmat ateistit ovat ateisteja siksi, että he eivät ole saaneet mitään todisteita jumalten olemassaolosta. Nyt olisi todisteen tapaista, mutta et halua siitä kertoa. Vai oletko itsekin sitä mieltä, että havaintosi eivät ole uskottavia? Muuhun päätelmään tuosta ei voi juuri tulla.
Eivätkö nuo "pyhät" kokemukset juuri ole jotain merkittävää, ja sellaista joita pitäisi tutkia ja keskustella? Mitään muuta havaintojahan meillä jumalallisesta toiminnasta olekaan, kuin juuri tuonkaltaiset väitetyt havainnot ja kokemukset. Mutta kokijat eivät niistäkään halua kertoa, syystä tai toisesta.
Ilman mitään merkkeja Jumalan olemassaolosta evankeliumien esilletuominen ja kirkon merkityksen puolustaminen taas on perusteetonta. Jos Jumala puuttuu, ei kirkollakaan paljoa merkitystä ole.Sanon nyt näin, että olen kantapään kautta saanut todeta, että omalla kokemuksillani yliluonnollisesta on olematon merkitys niille ei-uskoville, joille niistä olen puhunut. Ne eivät ketään saa uskomaan Jumalaan. Näin olen elämässä tullut toteamaan. Huuhaa juttuja ei-uskoville, joille olen innoissani asiasta kertonut.
Uskovienkaan kanssa enkelikokemuksen tai jonkin muun mystisen kokemuksen jakaminen ei mielestäni silloin ole hedelmällistä, kun tietää, ettei toisella sellaisia ole ollut. Se ehkä herättää vain kateutta. En tiedä mitä herättää, herättääkö mitään. Tämäkin on kantapääviisautta.
Eri asia onkin sitten sellaisen ihmisen kanssa keskustelu, joka jotain tuollaista on kokenut. Siitäkin on kokemusta. Ymmärsimme, miten Jumala jostain syystä heikkouden hetkellämme oli halunnut lohduttaa tai jotain vastaavaa. Tällaista olen kokenut vain yhden uskovan ystäväni kanssa.
Kokemuksilleni annan toki arvoa, mutta eivät ne minua uskossa pidä. Joskus ne saattavat mieleen tulla, ei sen kummempaa. Kyllä Jumalan sana, rukoileminen ja seurakuntayhteys on se mikä uskoa synnyttää ja ylläpitää. Antaa elämään ilon ja mielekkyyden. - girl22gr
kenkri kirjoitti:
joo sen takia mäkään en kerro tässä tarkemmin kokemuksestani, ku uskonnottomat lyttää ne heti. ja tiiät kenkri et yliluonnolliset kokemukset on aina vähä semmosia ettei tiiä kuinka niistä kertoa. mutta hienoo oli nähdä enkeli :)
- jepukkajee
Tai sitten et vain osaa katsoa ja käsityksesi enkelistä on väärä. Jos kuvittelet, että enkeli on jokin ihmisen ulkopuolella toisesta ulottuvaisuudesta tms. tullut lakanaan pukeutunut isosiipinen, valoa loistava hahmo, olet yhtä pöljä kuin ne, jotka uskovat niiden olevan totta. Miksi sinun keskustelusi ovat vain juupas/eipäs jankkaamista. Miksi et laita avaukseksi suoraan, että sadut eivät ole totta? Jokainen viisas tietää sen sanomattakin, mutta monesti satujen sanoma on totta ja hyvinkin lähellä elämää; todellisuus on tosin taruakin hämmästyttävämpää. Tällä "Jumalaa ei ole olemassa" retoriikalla olet välittömästi samalla tasolla, kuin ne hölmöt, jotka pitävät satuja ja myyttejä kirjaimellisina faktoina. Ei pahalla.
- aivosähkökemia
keijuihin ja menninkäisiin, koska näkevät niitä.
heidän aivoissaan on ilmeisesti erilaiset kytkökset kuin valtaväestöllä.
Ihminen jonka mantelitumake on vahingoittunut, ei tunne pelkoa.
Ehkä ei Herran pelkoakaan?
Aivokemia on ihmeellistä.
Miten olemassa olo todistetaan?
Oletko vai etkö ole satua tai höpötystä? Havainnot, kokemukset ja vaikutukset enkeleistä ovat todisteita. Tuhansien vuosien ajalta niitä löytyy, jotka ovat jopa vannoneet enkeleiden tekoja ja vaikutuksia todeksi.
Onko Sinusta olemassa jokin todiste?
Ninel- Mirka ...
Sä uskot satuihin ja höpötyksiin etkä osaa tulkita havaintojasi.
Todisteita enkeleistä ei ole. Ei olemassa yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä enkeleitä todeksi. Vainoharhaisuus on todistettavissa oleva tosiasia. - Höpö höpö
Mirka ... kirjoitti:
Sä uskot satuihin ja höpötyksiin etkä osaa tulkita havaintojasi.
Todisteita enkeleistä ei ole. Ei olemassa yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä enkeleitä todeksi. Vainoharhaisuus on todistettavissa oleva tosiasia.Etenkin näissä sinun postauksissa tuo vainoharhaisuus näkyy selvästi, oletko harkinnut terapiaa tms ?
- Nasse.
Höpö höpö kirjoitti:
Etenkin näissä sinun postauksissa tuo vainoharhaisuus näkyy selvästi, oletko harkinnut terapiaa tms ?
on taikauskoa käsittelevällä palstalla todeta että palstan aiheena todellakin on taikausko?
- Kaustisen Hokkaaja
Höpö höpö kirjoitti:
Etenkin näissä sinun postauksissa tuo vainoharhaisuus näkyy selvästi, oletko harkinnut terapiaa tms ?
Älä sie höpöttele. Laita niitä todisteita niin sillähän se ratkeaa että onko niitä enkeleita vai ei.
- On, on, on
Jos näkisit et uskoisi? Pidä silmäsi ja mielesi avoinna!
- Tosiasiat
On rajoittunutta ajattelua väittää, että fyysinen maailma on ainoa, joka on olemassa. Siitäkin tiedämme kovin vähän. Kuka on esimerkiksi nähnyt omat aivonsa?
- o - oo
Tosiasiat kirjoitti:
On rajoittunutta ajattelua väittää, että fyysinen maailma on ainoa, joka on olemassa. Siitäkin tiedämme kovin vähän. Kuka on esimerkiksi nähnyt omat aivonsa?
Jos hän uskoo että hänellä on aivot, niin hänen on täytynyt ne nähdä, tai sitten jonkun muun on pitänyt todistaa se hänelle. Mutta niitä ei ole kyllä mitään varsinaista näköhavaintoa.
- Mirkkapirkka
o - oo kirjoitti:
Jos hän uskoo että hänellä on aivot, niin hänen on täytynyt ne nähdä, tai sitten jonkun muun on pitänyt todistaa se hänelle. Mutta niitä ei ole kyllä mitään varsinaista näköhavaintoa.
kuitenkin on ;D
Kirjoitus on aivojen tuotos.
Joskus jopa Nobelin arvoinen.
Minä en haluaisi nähdä kenenkään aivoja-yök-
mutta aivojen tuotoksia on kiva ihailla.
mutta ei todellakaan aina ;D o - oo kirjoitti:
Mulla on ystävä, joka kivenkovaan väittää nähneensä ufoja. Hän on ufohullu.
Täällä väitetään nähdyn enkeleitä, minulle yhtä huuhaata kuin ystäväni ufot.
Kovin yleisesti ei ufoja ja enkeleitä ole nähty. Miksiköhän?
Enkelit tuntuvat olevan salaseuralaisten juttuja, joista ei ulkopuolisille uskalla kertoa.- Tosiasiat
o - oo kirjoitti:
o-oo:n kommentti Varmaan Mirka ei ole ollenkaan kiva.
- Mirka ...
Ei kaikki ole totta mitä sä näet. Ajattele järkevästi.
- Jumalanystävä
Mirka ... kirjoitti:
Ei kaikki ole totta mitä sä näet. Ajattele järkevästi.
Tällä minuutilla toisella puolella maapalloa asuva ystäväni sanoo
puhelimessa:
Älä puhu paskaa, ei aurinko paista !
Koska en sitä näe, se ei paista!
Niinhän se menee.
Jotkut näkee, toiset ei.
Jotkut on Saatanan sokaisemia, eivätkä tahdo lukea Jeesuksesta.
He sanovat ettei Jeesusta ole.
Toivottavasti heidän tiensä valaistuu..... Jumalanystävä kirjoitti:
Tällä minuutilla toisella puolella maapalloa asuva ystäväni sanoo
puhelimessa:
Älä puhu paskaa, ei aurinko paista !
Koska en sitä näe, se ei paista!
Niinhän se menee.
Jotkut näkee, toiset ei.
Jotkut on Saatanan sokaisemia, eivätkä tahdo lukea Jeesuksesta.
He sanovat ettei Jeesusta ole.
Toivottavasti heidän tiensä valaistuu.....Meneekö asiat niin, että kun tahtoo ja lukee Jeesuksesta ja enkeleistä ja Jumalasta, niin voi sanoa niiden olevan olemassa? Mirka... ja mä haluamme jotain konkreettisempaa kuin Raamatun kirjoitukset. Olenhan minäkin lukenut, mutta.... en näe enkä kuule enkä tunne mitään. Kaikki on olematonta.
Silloin on mahdotonta uskoa.- kenkri
helsinkijokkeri kirjoitti:
Meneekö asiat niin, että kun tahtoo ja lukee Jeesuksesta ja enkeleistä ja Jumalasta, niin voi sanoa niiden olevan olemassa? Mirka... ja mä haluamme jotain konkreettisempaa kuin Raamatun kirjoitukset. Olenhan minäkin lukenut, mutta.... en näe enkä kuule enkä tunne mitään. Kaikki on olematonta.
Silloin on mahdotonta uskoa.En minäkään nähnyt/kuullut/tuntenut mitään, kun rupesin ajattelemaan, että tästäkö uskossa on kysymys. Että sana ei enää kuulostakkaan käsittämättömältä heprealta, vaan se rupeaa puhuttelemaan juuri minua omassa elämäntilanteessani. Ja se kolahti. Silloin tuntui, että olen löytänyt Jumalan. Noita mystisiä kokemuksia minulla oli paljon paljon myöhemmin, kun olin elämässäni todella ahtaalla ja heikkona (omien tyhmien valintojeni takia). Silloin en nähnyt tilanteestani mitään ulospääsykeinoa. En olisi silloin jaksanut elää ilman Jumalaan turvautumista. Hän järjesteli asiat parhain päin pikkuhiljaa.
Juuri nyt sinun on mahdotonta uskoa Jumalaan. Olen Jeesuksen lupauksiin luottaen varma, että saat uskon, kunhan pidät kanavat auki, etkä käännä selkääsi Jumalalle. Ole kärsivällinen, vielä ei kai ole uskosi aika. Usein sanotaan, että Johanneksen evankeliumista on hyvä aloittaa Raamatun luku.
Matteuksen evankeliumissa Jeesus lupaa:
"Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsivä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan." Matt. 7:7,8
Tämä lupaus koskee myös uskoa. Toivon sinun sen Jumalalta saavan! - juutas.
kenkri kirjoitti:
En minäkään nähnyt/kuullut/tuntenut mitään, kun rupesin ajattelemaan, että tästäkö uskossa on kysymys. Että sana ei enää kuulostakkaan käsittämättömältä heprealta, vaan se rupeaa puhuttelemaan juuri minua omassa elämäntilanteessani. Ja se kolahti. Silloin tuntui, että olen löytänyt Jumalan. Noita mystisiä kokemuksia minulla oli paljon paljon myöhemmin, kun olin elämässäni todella ahtaalla ja heikkona (omien tyhmien valintojeni takia). Silloin en nähnyt tilanteestani mitään ulospääsykeinoa. En olisi silloin jaksanut elää ilman Jumalaan turvautumista. Hän järjesteli asiat parhain päin pikkuhiljaa.
Juuri nyt sinun on mahdotonta uskoa Jumalaan. Olen Jeesuksen lupauksiin luottaen varma, että saat uskon, kunhan pidät kanavat auki, etkä käännä selkääsi Jumalalle. Ole kärsivällinen, vielä ei kai ole uskosi aika. Usein sanotaan, että Johanneksen evankeliumista on hyvä aloittaa Raamatun luku.
Matteuksen evankeliumissa Jeesus lupaa:
"Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsivä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan." Matt. 7:7,8
Tämä lupaus koskee myös uskoa. Toivon sinun sen Jumalalta saavan!"Noita mystisiä kokemuksia minulla oli paljon paljon myöhemmin, kun olin elämässäni todella ahtaalla ja heikkona (omien tyhmien valintojeni takia). Silloin en nähnyt tilanteestani mitään ulospääsykeinoa. En olisi silloin jaksanut elää ilman Jumalaan turvautumista. Hän järjesteli asiat parhain päin pikkuhiljaa."
- Asioilla on yleensä tapana alkaa järjestyä parhain päin, kun lakkaa tekemästä tyhmiä valintoja. Kun tekee tyhmiä ratkaisuja, asiat menevät huonosti ja kun tekee parempia ratkaisuja, asiat alkavat mennä paremmin. Ei se sen kummempaa ole. Siihen ei tarvita Herran Enkeleitä, eikä Jahven johdatusta.
- Atte Ateisti
Kristinusko(mme) pohjaa Raamattuun, ja joka sen nimiin vannoo, vannoo uskovansa mm. seuraaviin:
-merihirviö Leviatan
-Bileamin puhuva aasi
-enkelit
-demonit
-jättiläiset
-taivaalliset sotajoukot- Nessukkan fani
ja Raamatun merihirviö Leviatan on varmaan ollut joku senaikainen merielävä, jota pelättiin?
Jos olisin soutuveneessä merellä, pelästyisin kyllä isoa valastakin, vaikka tiedänkin ettei se hyökkää ihmisten kimppuun.Hait kyllä hyökkäävät.....
Pelkään norsujakin :)
Merten syvyyksissäkin lienee paljon sellaista, mitä ei ole-vielä- saatu filmattua?
Ka on sitä olemassa ihmishirviöitäkin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692713
- 632654
- 681792
- 241617
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 401203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197