Kiint.maailman tarjouskauppa??

hennes86

Onko kukaan myynyt asuntoaan Kiinteistömaailman tarjoamalla tarjouskauppa-vaihtoehdolla? Itse olen myyntiaikeissa ja ilmaisella arviokäynnillään Kiinteistömaailman edustaja suositteli ilman muuta minulle tarjouskaupalla myyntiä. Asuntoni on pienehkö yhden hengen luukku joiden myyminen tällä tarjouskaupalla on kuulemma kannattavaa.

Tiedän toki mitä tarjouskauppa tarkoittaa ja epäilemättä siinä on hyviä ominaisuuksia, mutta olisipa mukava kuulla onko joku todella ns. lyönyt sillä rahoiksi :) Vai onko joku kokenut sen taas ihan toimimattomaksi?

Mietityttää toisaalta sekin, että jos tarjouskauppa on niin mahtavaa ja hienoa ja upeaa, niin miksi Kiinteistömaailma on (vai onko?) ainoa firma joka sitä tarjoaa..? Jos jollakulla on kokemuksia -hyvässä tai pahassa- niin lukisin niistä mielelläni!

13

1278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että voin kertoa miten asia menee..

      - asetatte lähtöhinnan (ja tavoitehinnan)
      - koska kukaan ei tee tarjousta, niin välittäjä ehdottaa "perinteistä myyntiä", ja että hintapyynnöksi laitetaan kuset... eikun tarjouskaupan lähtöhinta..

      On muuten todella helppo vaihtoehto kädettömälle välittäjälle, joka ei uskalla kertoa myytävän todellista arvoa toimeksiantajalle!! Me (muissa firmoissa työskentelevät) välittäjät kerromme asiat suoraan, ja jotkut lupaavat liikaa, mutta ainakaan emme ole luoneet pelkkään toimeksiantajan kusettamiseen tähtäävää järjestelmää....

      • kököklk

        Itse olen tässä asuntoa katsellut, mut kyseiset tarjouskauppa kohteet klippaan heti ohi, edes katsomatta. Jos on sopiva asunto, niin kyllä se sopiva hinta löytyy myyjän kanssa ilman mitään huutokauppaakin.


      • ei ei
        kököklk kirjoitti:

        Itse olen tässä asuntoa katsellut, mut kyseiset tarjouskauppa kohteet klippaan heti ohi, edes katsomatta. Jos on sopiva asunto, niin kyllä se sopiva hinta löytyy myyjän kanssa ilman mitään huutokauppaakin.

        Meinattiin myydä tarjouskaupalla mutta sitten ajateltiin että ihan itsemmekin kannalta on järkevä miettiä se hinta millä oikeasti myytäisiin ja pyytää se. Sitten jos joku tarjoaa myyntihinnan verran niin myydään sillä.


      • Osaketta ostamassa
        ei ei kirjoitti:

        Meinattiin myydä tarjouskaupalla mutta sitten ajateltiin että ihan itsemmekin kannalta on järkevä miettiä se hinta millä oikeasti myytäisiin ja pyytää se. Sitten jos joku tarjoaa myyntihinnan verran niin myydään sillä.

        Tarjouskauppa on ostajan kannalta todella ikävä mikäli asuntoa haluaa ja siitä tulee kilpailua.Tällä hetkellä joissain tapauksissa on tarjottu asunnoista pyyntihintaa enemmän perinteiselläkin kauppatavalla.Olen ajatellut ky firman palveluksia en tarvitse.


      • Osaketta ostamassa kirjoitti:

        Tarjouskauppa on ostajan kannalta todella ikävä mikäli asuntoa haluaa ja siitä tulee kilpailua.Tällä hetkellä joissain tapauksissa on tarjottu asunnoista pyyntihintaa enemmän perinteiselläkin kauppatavalla.Olen ajatellut ky firman palveluksia en tarvitse.

        Asuntoa ei voi alihinnoitella, koska silloin tarjoukset nousevat yli hintapyynnön. Itselläni on kerran käynyt niin, huippukuntoinen 4h k eikä yhtään referenssikauppaa löytynyt, toimeksinatajan kanssa sovittiin hintapyynnöksi 225.000, ja että hinta automaattisesti laskee 199.000 euroon kahden viikon myynnin jälkeen. Ensiesittelyssä kävi 34 ostajakuntaa, ja huoneisto myytiin 234.000 eurolla. Oli muuten tavallistakin tyytyväisempi toimeksiantaja :)

        Sen sijaan asunnon voi ylihinnoitella, ja silloin kauppaa ei synny, mutta sitä faktaa kukaan toimeksiantaja ei halua tunnustaa...


      • Osaketta ostamassa
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Asuntoa ei voi alihinnoitella, koska silloin tarjoukset nousevat yli hintapyynnön. Itselläni on kerran käynyt niin, huippukuntoinen 4h k eikä yhtään referenssikauppaa löytynyt, toimeksinatajan kanssa sovittiin hintapyynnöksi 225.000, ja että hinta automaattisesti laskee 199.000 euroon kahden viikon myynnin jälkeen. Ensiesittelyssä kävi 34 ostajakuntaa, ja huoneisto myytiin 234.000 eurolla. Oli muuten tavallistakin tyytyväisempi toimeksiantaja :)

        Sen sijaan asunnon voi ylihinnoitella, ja silloin kauppaa ei synny, mutta sitä faktaa kukaan toimeksiantaja ei halua tunnustaa...

        Kiinteistövälittäjä osaa varmasti neuvotella pyyntihinnan kohdalleen myyjän kanssa että epärealistista hintapyyntöä ei laiteta.Välittäjiäkin on moneksi itse äskettäin osakkeen myyneenä pyysin 3 välittäjää katsomaan ja heidän suhtautumisessa asuntooni oli huomattavia eroja.Nyt on etsinnässä uusi osakehuoneisto.


      • Ammattitaitooooo
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Asuntoa ei voi alihinnoitella, koska silloin tarjoukset nousevat yli hintapyynnön. Itselläni on kerran käynyt niin, huippukuntoinen 4h k eikä yhtään referenssikauppaa löytynyt, toimeksinatajan kanssa sovittiin hintapyynnöksi 225.000, ja että hinta automaattisesti laskee 199.000 euroon kahden viikon myynnin jälkeen. Ensiesittelyssä kävi 34 ostajakuntaa, ja huoneisto myytiin 234.000 eurolla. Oli muuten tavallistakin tyytyväisempi toimeksiantaja :)

        Sen sijaan asunnon voi ylihinnoitella, ja silloin kauppaa ei synny, mutta sitä faktaa kukaan toimeksiantaja ei halua tunnustaa...

        sanoo jossa tuotteen hintalappu vaihtuu......?


      • Ammattitaitooooo kirjoitti:

        sanoo jossa tuotteen hintalappu vaihtuu......?

        Jokaisella on vapaus itse määritellä myyntihinta, ja vaihtaa sitä vaikka kerran tunnissa.


      • välittäjä_
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Jokaisella on vapaus itse määritellä myyntihinta, ja vaihtaa sitä vaikka kerran tunnissa.

        Muistuttaisin vielä sellaisesta asiasta, joka tuntuu melko usein unohtuvan, että se on MYYJÄ joka päättää millä hinnalla asuntonsa myy. Niin myös sellaisissa tapauksissa, joissa kohde menee mahdollisesti ylihinnalla. Eli välittäjä ei tee siitä asiasta päätöstä!


      • välittäjä_ kirjoitti:

        Muistuttaisin vielä sellaisesta asiasta, joka tuntuu melko usein unohtuvan, että se on MYYJÄ joka päättää millä hinnalla asuntonsa myy. Niin myös sellaisissa tapauksissa, joissa kohde menee mahdollisesti ylihinnalla. Eli välittäjä ei tee siitä asiasta päätöstä!

        Totta!

        Myyjä tosin joutuu maksamaan välityspalkkion ellei myy toimeksiannossa sovittuun hintaan, mutta pakkoa ei ole.


    • Minttu34423

      Itse myisin perinteisellä tavalla. Osa ostajista karsastaa tarjouskauppaa, koska se on vain yhden välitysfirman markkinointikeinona.
      Nykyään on hyvä, kun näkee netistä alueen toteutuneet hinnat, joten tiedät realistisen pyyntihinnan. Pyydä välitystarjous useammalta välittäjältä. Samalla saat kuvaa välittäjän ammattitaidosta. Jos joku antaa poskettoman pyyntihinnan alueen hintatasoon verrattuna, välittäjä vain haluaa toimeksiannon ja hinta varmasti laskee parin näytön jälkeen.

      Ostajana kannattaa näihin KM:n tarjouskauppoihin suhtautua kuten tavallisiinkin kohteisiin. Tarjoat sen hinnan, mikä sinusta on sopiva kyseisestä kohteesta. Voit tarjota myös alle tarjouskaupan lähtöhinnan, vaikka välittäjä muuta väittää.

      • Osaketta ostamassa

        Tarjota alle lähtöhinnan asunto jää varmasti myymättä sillä niin pieleen ovat tarjouskaupassa lähtöhinnat laskeneet.


    • ostajax

      Älä tarjouskaupalla yritä myydä. Karkoitat sillä monta potentiaalista ostajaa.
      Itse skppaan aina tarjouskauppakohteet. En ala asunnosta kilpailemaan ja mieluummin hiukan tingin hinnasta kuin maksan ylimääräistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe