Collieni vatsa

jhggtyt

on hyvin herkkä. onko muilla?
En voi juuri syöttää muitakin yhtä tiettyä ruokapussia kun kaikesta muusta menee maha sekaisin. oksentelee n. kerran kolmessa kk:ssa. En tiedä miten muut rodut oksentelevat mutta..
Lääkäriltä olen saanut maitohappolääkettä mut voinpas sanoa ettei se vaikuttanut mitenkään. sama homma jatkuu. ei toki niin pahana kuin mitä oli nuorena, nyt jo 7 v. :)

11

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hermoraunio

      on aloittamani ketju "Ruokaa kuravatsalle". Meillä poika vasta 10kk ja nyt tällä hetkellä ainoa sopiva ruoka on Royal Canin Gastro Intestinal 14kg 89e.... Ei kivaa, mutta menettelee kunhan ei tarvii kahden viikon välein juosta pihalla vartin välein. Puruluut ovat vihoviimeinen kiusaus, mutta jossei syötä, niin sitten purraan kalusteita. Meillä ei oksentelua ole ollut paitsi ehkä kerran kun "vatsatauti" alkaa. Hermot on menny niin monta kertaa ettei haukkuun ole kunnolla kerinnyt edes kiintymään, vaikka tiedän ettei ne vaivat ole koiran vika.
      Koira olisi varmaan jäänyt kasvattajalle jos olisin tiennyt että vatsa on noin herkkä. Ei enää koiraa tule varmaan tämän jälkeen, sen verran hikinen ja rahaa vievä on tämä kaveri ollut.

      • hcfhvfckrwerekj

        lisaineineen ym:neen, ei ihme, että monen muunkin rotuiset koirat eivät sitä kestä.

        Jos koira pureskelee huonekaljua ym, niin se on turhautunut. Aktivoikaa sitä enemmän ja nimenomaan muulla tavoin kuin liikunnalla. Toki liikuntaakin pitää olla riittävästi.


      • jhggtyt
        hcfhvfckrwerekj kirjoitti:

        lisaineineen ym:neen, ei ihme, että monen muunkin rotuiset koirat eivät sitä kestä.

        Jos koira pureskelee huonekaljua ym, niin se on turhautunut. Aktivoikaa sitä enemmän ja nimenomaan muulla tavoin kuin liikunnalla. Toki liikuntaakin pitää olla riittävästi.

        kokeiltu on raakaruokaa, mutta siitä juuri lähtenyt käyntiin oksentelu. Nykyään se on siis helpottunut kun syötän vain tiettyä nappularuokaa. Maha silti saattaa vähän väliä olla kuralla, muttei mitään sisätiloihin tule. Oksentelee tosiaan silloin tällöin, mutta sekin harventunut iän myötä. Mietin onko koko homma Collien rodussa.
        Ei ole ikinä pureskellut tavaroita tai mitään, eli ei ainakaan vaikuta turhautuneelta. Toki roskat tykkää kaivaa jos vaan saa meiltä hoidettua salassa.


      • frefree
        jhggtyt kirjoitti:

        kokeiltu on raakaruokaa, mutta siitä juuri lähtenyt käyntiin oksentelu. Nykyään se on siis helpottunut kun syötän vain tiettyä nappularuokaa. Maha silti saattaa vähän väliä olla kuralla, muttei mitään sisätiloihin tule. Oksentelee tosiaan silloin tällöin, mutta sekin harventunut iän myötä. Mietin onko koko homma Collien rodussa.
        Ei ole ikinä pureskellut tavaroita tai mitään, eli ei ainakaan vaikuta turhautuneelta. Toki roskat tykkää kaivaa jos vaan saa meiltä hoidettua salassa.

        ei ole ollut kellään. syötitkö tarpeeksi kauan alussa sitä raakaruokaa, kyllähän koira reagoi, kun ruokinta muutetaan. onko stressaileva kaveri muuten, sekin voi vaikuttaa mahajuttuihin?


      • vfrrefcre
        frefree kirjoitti:

        ei ole ollut kellään. syötitkö tarpeeksi kauan alussa sitä raakaruokaa, kyllähän koira reagoi, kun ruokinta muutetaan. onko stressaileva kaveri muuten, sekin voi vaikuttaa mahajuttuihin?

        jokin on vialla, voi enteillä syöpää sisuskaluissa tms.


      • Hermoraunio
        hcfhvfckrwerekj kirjoitti:

        lisaineineen ym:neen, ei ihme, että monen muunkin rotuiset koirat eivät sitä kestä.

        Jos koira pureskelee huonekaljua ym, niin se on turhautunut. Aktivoikaa sitä enemmän ja nimenomaan muulla tavoin kuin liikunnalla. Toki liikuntaakin pitää olla riittävästi.

        Asun sellaisessa kylässä missä ei minkäänlaisia "raakaruokakauppoja" ole. Haluaisin nimenomaan elävän ihmisen neuvomaan ja seuraamaan tätä ruokakokeilua jos sen aloitan. "Mene nettiin" ei riitä ainakaan minulle. En halua että tämä koira on minulla jonkinlaisena koekaniinina... Jos jonkinlaisia oireita tulisi, niin hermo on nyt niin kireällä muidenkin asioiden kun koiran takia, en osaisi vaan kohauttaa olkiani ja todeta että "jaa ei tämä sit vissiin sopinu".
        Kamalinta on lähteä töihin silloin kun tietää että koiralla on vatsa kipeänä.
        Koitan myös tehdä syömisestä hieman haasteellista siten että levitän nämä naput ympäri kämppää joko piiloihin sekä maitopurkkeihin.


      • fooddog
        Hermoraunio kirjoitti:

        Asun sellaisessa kylässä missä ei minkäänlaisia "raakaruokakauppoja" ole. Haluaisin nimenomaan elävän ihmisen neuvomaan ja seuraamaan tätä ruokakokeilua jos sen aloitan. "Mene nettiin" ei riitä ainakaan minulle. En halua että tämä koira on minulla jonkinlaisena koekaniinina... Jos jonkinlaisia oireita tulisi, niin hermo on nyt niin kireällä muidenkin asioiden kun koiran takia, en osaisi vaan kohauttaa olkiani ja todeta että "jaa ei tämä sit vissiin sopinu".
        Kamalinta on lähteä töihin silloin kun tietää että koiralla on vatsa kipeänä.
        Koitan myös tehdä syömisestä hieman haasteellista siten että levitän nämä naput ympäri kämppää joko piiloihin sekä maitopurkkeihin.

        miksi vaihtamaan....? Jos 15 kg pussi maksaa 89€ (meilläkin vastaavaa royal canin -merkkiä...) niin pussi kestää noin 2 kk - eli kuukaudessa n. 44€ eli päivää kohden tuskin edes 1.5€! Eli jos on laadukas nappula, jolla koiran maha pysyy kohtuu kunnossa niin miksi tuskailla? Kalliiksi se niiden lisäravinteiden/lääkärin putelit tulee.

        Koira ei sinänsä kaipaa ruokaan vaihtelua kuten me ihmiset. Koira on onnellinen kun maha on täynnä ja sinä olet lähellä ja käytte paljon lenkillä......


      • Calamity Jane
        Hermoraunio kirjoitti:

        Asun sellaisessa kylässä missä ei minkäänlaisia "raakaruokakauppoja" ole. Haluaisin nimenomaan elävän ihmisen neuvomaan ja seuraamaan tätä ruokakokeilua jos sen aloitan. "Mene nettiin" ei riitä ainakaan minulle. En halua että tämä koira on minulla jonkinlaisena koekaniinina... Jos jonkinlaisia oireita tulisi, niin hermo on nyt niin kireällä muidenkin asioiden kun koiran takia, en osaisi vaan kohauttaa olkiani ja todeta että "jaa ei tämä sit vissiin sopinu".
        Kamalinta on lähteä töihin silloin kun tietää että koiralla on vatsa kipeänä.
        Koitan myös tehdä syömisestä hieman haasteellista siten että levitän nämä naput ympäri kämppää joko piiloihin sekä maitopurkkeihin.

        koirasi nyt stressaa ylimääräistä siitä, että Sinulla on "hermo kireällä", kuten kerroit. Koira tarkkailee kyllä lauman jäseniä ja voi ottaa omistajan hermoilut niin, että stressaantuu. Ruokailuasioiden ohella, tee päiväohjelmasi koiran kannalta mahdollisimman säännölliseksi. Ja aivojumppa, kiva puuhastelu koiran kanssa on koiralle sitä hyvää terapiaa, joka myös väsyttää ja rauhoittaa koiraa miellyttävällä tavalla. Peace ja Love, siitä se lähtee, uskon, että olet oikealla tiellä ruoka-asioissa.


      • v.b.n.m
        fooddog kirjoitti:

        miksi vaihtamaan....? Jos 15 kg pussi maksaa 89€ (meilläkin vastaavaa royal canin -merkkiä...) niin pussi kestää noin 2 kk - eli kuukaudessa n. 44€ eli päivää kohden tuskin edes 1.5€! Eli jos on laadukas nappula, jolla koiran maha pysyy kohtuu kunnossa niin miksi tuskailla? Kalliiksi se niiden lisäravinteiden/lääkärin putelit tulee.

        Koira ei sinänsä kaipaa ruokaan vaihtelua kuten me ihmiset. Koira on onnellinen kun maha on täynnä ja sinä olet lähellä ja käytte paljon lenkillä......

        Miehelleni juuri tokaisin että miten onkaan ihmisille tiukkaan iskostettu se, että koira ei ansaitse mitään kallista tai laadukasta ruokaa. Jos halpisluppa menee niin sitä pitää syöttää, ei missään tapauksessa mitään kallista. Tämä on varmaan normaali koiranomistajaenemmistön mielipide.
        Olenkin järkeillyt sen juuri noin että se 1,5e/pv ei ole paljon. Mukulat joita meillä ei onneksi ole veisivät monin verroin enemmän.


      • mahaherkkä
        Calamity Jane kirjoitti:

        koirasi nyt stressaa ylimääräistä siitä, että Sinulla on "hermo kireällä", kuten kerroit. Koira tarkkailee kyllä lauman jäseniä ja voi ottaa omistajan hermoilut niin, että stressaantuu. Ruokailuasioiden ohella, tee päiväohjelmasi koiran kannalta mahdollisimman säännölliseksi. Ja aivojumppa, kiva puuhastelu koiran kanssa on koiralle sitä hyvää terapiaa, joka myös väsyttää ja rauhoittaa koiraa miellyttävällä tavalla. Peace ja Love, siitä se lähtee, uskon, että olet oikealla tiellä ruoka-asioissa.

        mun koira on kans alkanut herkisteleen vatsallaan. on kyllä nuorikin vielä, mutta luulisi sen olleen jo pennusta lähtien arka. syötin sille ensin royal canin maxi adult mut se nirsoili sitä joten vaihdoin aika vasta royal canin maxi sensitiveen.. noh nyt koiran vatsa on vähän väliä kuralla. aiemminkin olen antanut lisänä ruokaan jotain extraa, nyt ehkä enemmänkin. Voisiko siis kuitenkin olla syynä ripulointiin ko. royal caninin ruoka? Pitäisi tietenkin koittaa syöttää pelkästään ko. ruokaa että selviäisi, onko tuo ruoka todellakin se pääsyy. ehkä vastasin itse kysymykseeni mutta tuolla pelkässä maxi adultilla ei ollut moisia ongelmia, vaikka sekaan laittoikin joskus jotain.. viisaammat vastatkoon. :) jos vastaamisen aihetta on. :)


    • Mimosalle

      Meillä on nahkauros, ja myös todella herkkävatsainen tapaus, reagoi pieniinkin muutoksiin. On kyllä herkkä koira muutenkin, ja reagoi vatsallaan, mutta ruokavalio on hyvin yksitoikkoinen, kun mikään ei käy. Tsemppiä kovasti!

      Onko teidän koiralla muutoin ruokahalua? Meillä syöminen on aika vastenmielistä puuhaa, eikä siihen vaikuta se, ollaanko käyty pitkällä vai normilenkillä vai koirapuistossa... Joka tapauksessa yhtä inhaa, vaikka olisi nälkä. Päinvastoin, jos koira on hyvin nälkäinen ja antaa ruokaa, se yrittää "hotkia" sen, ja sitten taas tulee oksu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe