Kone ei lue A-asemaa

jjkkop

10 vuotta vanha, tulee vaan teksti, että asema ei tunnista tai ei ole levyä alustettu. Onko asemassa vika vai ohjelmassa?

10

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • untokuurna

      Levy on varmaan sökö, kokeile toisella levyllä. Voi siellä olla pölyäkin joten kannattaa puhaltaa vaikka paineilmalla puhtaaksi.

    • saksalainen_____

      ole mitään a-asemia, eikä sellaisia kukaan tarvi! hanki nykyaikainen kone!!!

      • tasamaan tallaaja

        Jep, sotkee asemaa takoittavan kirjaimen levyasematyyppiin. Kelvoton germaani, kun on!
        Haloo pahvi & yleissivistystä: biosin asetuksilla voi muuttaa aseman nimitietoa, boottijärjestystä jne...

        Alkuperäiselle kysyjälle: anna jonkun vähän enemmän perehtyneen tsekata kone. Pölyt kannattaa putsata ja tarkistaa liitokset. Hapettumat, liitosten löystyminen ja pöly ovat pahimpia virhetilan aiheuttajia...

        Mikäli kyse on ns. korppuasemasta, niin toimivan käytetyn voit löytää joltakin bittinikkarilta.

        Vian tarkempaa selvittämistä helpottaisi tieto, missä tilanteessa virheilmoitus tulee.
        Esim. Jos käyttöjärjestelmä on jo toiminnassa, vika lienee mekaaninen ko levyasemassa tai sen datareitissä. Mikäli ilmoitus tulee käynnistettäessä, voivat biosin asetukset olla sekaisin, kovalevy **skana tms. Lykka till kuitenkin!


      • fiksu..
        tasamaan tallaaja kirjoitti:

        Jep, sotkee asemaa takoittavan kirjaimen levyasematyyppiin. Kelvoton germaani, kun on!
        Haloo pahvi & yleissivistystä: biosin asetuksilla voi muuttaa aseman nimitietoa, boottijärjestystä jne...

        Alkuperäiselle kysyjälle: anna jonkun vähän enemmän perehtyneen tsekata kone. Pölyt kannattaa putsata ja tarkistaa liitokset. Hapettumat, liitosten löystyminen ja pöly ovat pahimpia virhetilan aiheuttajia...

        Mikäli kyse on ns. korppuasemasta, niin toimivan käytetyn voit löytää joltakin bittinikkarilta.

        Vian tarkempaa selvittämistä helpottaisi tieto, missä tilanteessa virheilmoitus tulee.
        Esim. Jos käyttöjärjestelmä on jo toiminnassa, vika lienee mekaaninen ko levyasemassa tai sen datareitissä. Mikäli ilmoitus tulee käynnistettäessä, voivat biosin asetukset olla sekaisin, kovalevy **skana tms. Lykka till kuitenkin!

        jos kerran kyse on A-asemasta niin totta hemmetissa se on levyke-asema..


      • ?
        fiksu.. kirjoitti:

        jos kerran kyse on A-asemasta niin totta hemmetissa se on levyke-asema..

        ois kiva tietää tää juttu


      • jkkkkkkp

        !
        Ja mä tarviin!


      • Tee-Jones

        koneella jos on korpuilla matskua! maailmaa on ollut ennen suakin.


      • jjkopp
        tasamaan tallaaja kirjoitti:

        Jep, sotkee asemaa takoittavan kirjaimen levyasematyyppiin. Kelvoton germaani, kun on!
        Haloo pahvi & yleissivistystä: biosin asetuksilla voi muuttaa aseman nimitietoa, boottijärjestystä jne...

        Alkuperäiselle kysyjälle: anna jonkun vähän enemmän perehtyneen tsekata kone. Pölyt kannattaa putsata ja tarkistaa liitokset. Hapettumat, liitosten löystyminen ja pöly ovat pahimpia virhetilan aiheuttajia...

        Mikäli kyse on ns. korppuasemasta, niin toimivan käytetyn voit löytää joltakin bittinikkarilta.

        Vian tarkempaa selvittämistä helpottaisi tieto, missä tilanteessa virheilmoitus tulee.
        Esim. Jos käyttöjärjestelmä on jo toiminnassa, vika lienee mekaaninen ko levyasemassa tai sen datareitissä. Mikäli ilmoitus tulee käynnistettäessä, voivat biosin asetukset olla sekaisin, kovalevy **skana tms. Lykka till kuitenkin!

        avattaessa levykeasemaa (A:).

        " A-asemassa oleva levy on alustamaton. Haluatko alustaa sen nyt?"
        Tai: A:\ ei ole kätettävissä. Levynmuodon tunnistus epäonnistui. Saattaa olla alustamaton."

        Sama mitä levyjä sille syöttää uusia vanhoja tyhjiä täysiä.

        Puhkuttu on ilmalla.


      • tasamaan tallaaja kirjoitti:

        Jep, sotkee asemaa takoittavan kirjaimen levyasematyyppiin. Kelvoton germaani, kun on!
        Haloo pahvi & yleissivistystä: biosin asetuksilla voi muuttaa aseman nimitietoa, boottijärjestystä jne...

        Alkuperäiselle kysyjälle: anna jonkun vähän enemmän perehtyneen tsekata kone. Pölyt kannattaa putsata ja tarkistaa liitokset. Hapettumat, liitosten löystyminen ja pöly ovat pahimpia virhetilan aiheuttajia...

        Mikäli kyse on ns. korppuasemasta, niin toimivan käytetyn voit löytää joltakin bittinikkarilta.

        Vian tarkempaa selvittämistä helpottaisi tieto, missä tilanteessa virheilmoitus tulee.
        Esim. Jos käyttöjärjestelmä on jo toiminnassa, vika lienee mekaaninen ko levyasemassa tai sen datareitissä. Mikäli ilmoitus tulee käynnistettäessä, voivat biosin asetukset olla sekaisin, kovalevy **skana tms. Lykka till kuitenkin!

        kone tunnistanut koko asemaa A: , eli vika lienee fyysinen? Kannattaisko avata kone ja koittaa korjata liitoksia? Kiitos!


      • tarviitsäoikeesti
        jkkkkkkp kirjoitti:

        !
        Ja mä tarviin!

        Mitäsätarviit? A-asemaako?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe