Mistä tekotulppaaneja?

Lyhdytön

Näin ohjeen eräästä lehdestä jäälyhtyjen tekoon, mihin laitettiin tekotulppaaneja sisälle koristeeksi. Haluaisin tehdä tulppaanilyhtyjä, mutta en löydä mistään tekotulppaaneja. Asun Helsingissä. Olen käynyt mm. tiimarin, anttilan, stockmanin, suomalaisen kirjakaupan ja muutamia kukkakauppoja etsimässä, mutta en löydä mistään. Onko kenelläkään tietoa mistä sellaisia saisi?

6

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku Vaan

      Niin miksi niiden pitää olla teko?
      Laita ihan aitoja säilyvät jäädytettynä sen minkä lyhtykin.

      • aloittaja.

        Tekokukat kestää pidempään, voi käyttää uudestaan esim. ensi vuonna.


      • Joku Vaan
        aloittaja. kirjoitti:

        Tekokukat kestää pidempään, voi käyttää uudestaan esim. ensi vuonna.

        Mut voithan sie ostaa ens vuonna uudet tulppaanit, kimppuhan maksaa jotain 1€, jos jaksaa nähdä vaivaa niin kukkakaupoista saa hieman huonontuneen kimpun useinkin ilmaiseksi joka kelpaa mainiosti tämmöiseen käyttöön. Nykyhinnoilla muovitulppaanit halvimmillaan 5€ nippu, joten ei säästöllä sitä voi perustella. Sekä jos ostat muoviset niin kukat/lehdet eivät saa olla valoaläpäisemätöntä muovia.

        Mutta kannattaa kierrellä kirpputoreja, siellä 2€ hintaan on ollut usein tulppaani valot.


      • aloittaja.
        Joku Vaan kirjoitti:

        Mut voithan sie ostaa ens vuonna uudet tulppaanit, kimppuhan maksaa jotain 1€, jos jaksaa nähdä vaivaa niin kukkakaupoista saa hieman huonontuneen kimpun useinkin ilmaiseksi joka kelpaa mainiosti tämmöiseen käyttöön. Nykyhinnoilla muovitulppaanit halvimmillaan 5€ nippu, joten ei säästöllä sitä voi perustella. Sekä jos ostat muoviset niin kukat/lehdet eivät saa olla valoaläpäisemätöntä muovia.

        Mutta kannattaa kierrellä kirpputoreja, siellä 2€ hintaan on ollut usein tulppaani valot.

        En halua tulpaaneja valoilla, enkä myöskään aio valaista lyhtyjä. Tarkoitus on vain jäädyttää kukat palikan sisään. Eli jos nyt joku tietäisi mistä niitä saa niin kiva.


      • Joku Vaan
        aloittaja. kirjoitti:

        En halua tulpaaneja valoilla, enkä myöskään aio valaista lyhtyjä. Tarkoitus on vain jäädyttää kukat palikan sisään. Eli jos nyt joku tietäisi mistä niitä saa niin kiva.

        Hohhoijaa, niin siis noi tulppaani valot ovat ihan norm halppis tekotulppaanien näköisiä, joten leikkaat vain johdon poikki saksilla näin sulla on kimppu tekotulppaaneja joita haluat.

        Tässä vielä kuva http://2.bp.blogspot.com/_C8iZu-2HkJc/TP340GVVENI/AAAAAAAACIo/vab0Chcbfis/s1600/joulukuu 024.jpg mistä kyse.

        Ihan pienenä vinkkinä lehdessä olevia ohjeita pitää soveltaa eikä kopioida pilkuntarkasti, siis ei tehdä suurta ongelmaa jos tulppaanit ovatkin aitoja eikä muovia.

        Osta itsellesi tulppaanikimppu jouluksi, kun alkaa nahistumaan länttäät jäälyhtyyn.


      • käys vilasemassa
        Joku Vaan kirjoitti:

        Hohhoijaa, niin siis noi tulppaani valot ovat ihan norm halppis tekotulppaanien näköisiä, joten leikkaat vain johdon poikki saksilla näin sulla on kimppu tekotulppaaneja joita haluat.

        Tässä vielä kuva http://2.bp.blogspot.com/_C8iZu-2HkJc/TP340GVVENI/AAAAAAAACIo/vab0Chcbfis/s1600/joulukuu 024.jpg mistä kyse.

        Ihan pienenä vinkkinä lehdessä olevia ohjeita pitää soveltaa eikä kopioida pilkuntarkasti, siis ei tehdä suurta ongelmaa jos tulppaanit ovatkin aitoja eikä muovia.

        Osta itsellesi tulppaanikimppu jouluksi, kun alkaa nahistumaan länttäät jäälyhtyyn.

        http://www.lohikari.fi/index.php
        http://www.lohikari.fi/product_catalog.php?c=158
        http://www.lohikari.fi/product_catalog.php?c=93
        ja lyhtyilemään
        http://meppu.vuodatus.net/blog/2758471


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe