Minolta G400 vai Canon Ixus IIs?

-jp-

Kumpaa kameraa suosittelette. Canon olisi varmasti laadukas ja hyvä kamera. Minoltaa en tunne, mutta ominaisuuksiltaa näyttäisi olevan varsin sopiva mun käyttöön (pieni, nopea, optinen zoom ja oma akku).

17

10520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta pois...

Minolta DIMAGE 400 G
      on tosi näppärä ja nopea, pieni, en vikoja ainakaan vielä ole löytänyt.
      Kuvat tosi hyviä.

• mulla kans

Mäkin ostin reilu viikko sitten G400:n ja kovasti olen tykännyt! Kaverilla on kyseinen Ixus ja en oikein ole laatueroja löytänyt. Tosin olenkin "vasta-alkaja".

• Pettynyt

Hankin alle viikko sitten kyseisen G400-kameran. Kameran ominaisuudet ovat huippuluokaa, ja kuvatkin hivelevät silmää. Tuotteessa on vain yksi vika, se ei toimi.

Kameran ohjelmassa lienee armoton bugi; virran loputtua Minolta ei aina "osaa" vetää linssiä kameran sisälle, vaan linssi saattaa jäädä kyseisessä tilanteessa ulos. Ei tässä vielä mitään, akun latauduttua kameraa käynnistäessä kameran näytölle ilmaantuu miltei poikkeuksetta "System error"- teksti, kamera on kirjaimmellisesti sanottuna kaatunut, ja sen boottaaminen kotikonstein on mahdotonta.

Tämän kaltainen kameran toimimattomuus ei voi olla sattumaa, sillä sama vika on ilmaantunut kahdessa eri kamerassa. Lieneeköhän Minoltan tyyppivika?

Konica osoittautuu näin varsin epävakaaksi, ja näin ollen en voi sitä kenellekään suositella. Mielestäni digikameran tärkein asia ja vaatimus on, että kamera ylipäätään toimisi. Toisena Konica Minolta g400:n ongelmana on vähäinen akkukesto, ja vara-akun ostaminen lienee välttämätön hankinta. Canonissahan olettaakseni virran loputtua voi turvautua tavallisiin paristoihin (en ole aivan varma).

Kaiken kaikkiaan Minolta osoittautui pettymykseksi.

• mhh

En ole havainnut ko vikaa vaikka olen kokeillut useita eri laitteita.

• Jönsson

Canon on turvallinen valinta.Joten ota se.
      G 400 on ilmennyt ongelmia jo testi vaiheessa.
      Tutkikaa aihetta ja päättäkää itse. Minä en ostaisi tuon testin mukaan kyseistä kameraa.

http://akam.no/art.php?artikkelid=4292&side=2

• kourassa

kyllä tuo tukevan olonen pikkuvehje on. Eikä Minolta ihan huonoa ole koskaan tanniut tehdä. Olen vakaasti harkitsemassa ostoa, hinta suurin houkutin, 350 euroa. Plus ostettava lisäkortti heti. Eli 4megan vehkeistä lienee halvimmasta päästä?

• hölmöläinen
        kourassa kirjoitti:

kyllä tuo tukevan olonen pikkuvehje on. Eikä Minolta ihan huonoa ole koskaan tanniut tehdä. Olen vakaasti harkitsemassa ostoa, hinta suurin houkutin, 350 euroa. Plus ostettava lisäkortti heti. Eli 4megan vehkeistä lienee halvimmasta päästä?

oisko jollain antaa vinkkiä,et mistä löytäis netistä kuvia joita kyseisellä kameralla on otettu?haluaisin mielenkiinnosta nähdä,sillä olen harkinnut tämän kameran ostoa...

• täältä
        kourassa kirjoitti:

http://www.netanttila.com/webapp/commerce/command/ExecMacro/index.d2w/report?Krypto=dWOLgvrWohe9mYZ14HawDdleOR49yeqd/z4sP9GSCd8RWE01MrbWS6sVt3CwWB HNl5ETbA3Q3iTexizCFozO/G1FNd7BW/Dt9ZjQNNwF5WXK9WVouvkdINxO6gZpHtZxGUMnIY29nxk50R4JrcK8w==

• mhh
        Oiko fiksua! kirjoitti:

Minäkin olisin kiinnostunut kameralla otetuista kuvista?

ei ne netti kuvat kerro mitään. Olen tehnyt kameralla otetusta tidostosta 20x30 kuvia ovat todella hyviä ja teräviä, jos ei kamralla tule kunnon jälkeä on vika siellä kameran takana. :D

• timppa
        kourassa kirjoitti:

minulta saa uuden minoltan 289€

• maminda
        timppa kirjoitti:

minulta saa uuden minoltan 289€

tilasin just minoltan itselleni

• -jp-

Kävin tänään kokeilemassa digikameroita ja taidan päätyä kuitenkin Olympuksen mju 400:een. Minoltaa en löytänyt, joten sen kokeileminen jäi väliin, tosin testejä lueskelin aika paljon.

• mhh

Ota mieluummin mju 410 on aivan eri peli

• TVO

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      2065
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      164
      1816
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1756
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1503
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      159
      1282
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      56
      1244
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      59
      1032
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      70
      959
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      27
      942
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      919
    Aihe