Minolta G400 vai Canon Ixus IIs?

-jp-

Kumpaa kameraa suosittelette. Canon olisi varmasti laadukas ja hyvä kamera. Minoltaa en tunne, mutta ominaisuuksiltaa näyttäisi olevan varsin sopiva mun käyttöön (pieni, nopea, optinen zoom ja oma akku).

17

10488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta pois...

      Minolta DIMAGE 400 G
      on tosi näppärä ja nopea, pieni, en vikoja ainakaan vielä ole löytänyt.
      Kuvat tosi hyviä.

      • mulla kans

        Mäkin ostin reilu viikko sitten G400:n ja kovasti olen tykännyt! Kaverilla on kyseinen Ixus ja en oikein ole laatueroja löytänyt. Tosin olenkin "vasta-alkaja".


    • Pettynyt

      Hankin alle viikko sitten kyseisen G400-kameran. Kameran ominaisuudet ovat huippuluokaa, ja kuvatkin hivelevät silmää. Tuotteessa on vain yksi vika, se ei toimi.

      Kameran ohjelmassa lienee armoton bugi; virran loputtua Minolta ei aina "osaa" vetää linssiä kameran sisälle, vaan linssi saattaa jäädä kyseisessä tilanteessa ulos. Ei tässä vielä mitään, akun latauduttua kameraa käynnistäessä kameran näytölle ilmaantuu miltei poikkeuksetta "System error"- teksti, kamera on kirjaimmellisesti sanottuna kaatunut, ja sen boottaaminen kotikonstein on mahdotonta.

      Tämän kaltainen kameran toimimattomuus ei voi olla sattumaa, sillä sama vika on ilmaantunut kahdessa eri kamerassa. Lieneeköhän Minoltan tyyppivika?

      Konica osoittautuu näin varsin epävakaaksi, ja näin ollen en voi sitä kenellekään suositella. Mielestäni digikameran tärkein asia ja vaatimus on, että kamera ylipäätään toimisi. Toisena Konica Minolta g400:n ongelmana on vähäinen akkukesto, ja vara-akun ostaminen lienee välttämätön hankinta. Canonissahan olettaakseni virran loputtua voi turvautua tavallisiin paristoihin (en ole aivan varma).

      Kaiken kaikkiaan Minolta osoittautui pettymykseksi.

      • mhh

        En ole havainnut ko vikaa vaikka olen kokeillut useita eri laitteita.


    • Jönsson

      Canon on turvallinen valinta.Joten ota se.
      G 400 on ilmennyt ongelmia jo testi vaiheessa.
      Tutkikaa aihetta ja päättäkää itse. Minä en ostaisi tuon testin mukaan kyseistä kameraa.

      http://akam.no/art.php?artikkelid=4292&side=2

      • kourassa

        kyllä tuo tukevan olonen pikkuvehje on. Eikä Minolta ihan huonoa ole koskaan tanniut tehdä. Olen vakaasti harkitsemassa ostoa, hinta suurin houkutin, 350 euroa. Plus ostettava lisäkortti heti. Eli 4megan vehkeistä lienee halvimmasta päästä?


      • hölmöläinen
        kourassa kirjoitti:

        kyllä tuo tukevan olonen pikkuvehje on. Eikä Minolta ihan huonoa ole koskaan tanniut tehdä. Olen vakaasti harkitsemassa ostoa, hinta suurin houkutin, 350 euroa. Plus ostettava lisäkortti heti. Eli 4megan vehkeistä lienee halvimmasta päästä?

        oisko jollain antaa vinkkiä,et mistä löytäis netistä kuvia joita kyseisellä kameralla on otettu?haluaisin mielenkiinnosta nähdä,sillä olen harkinnut tämän kameran ostoa...


      • täältä
        kourassa kirjoitti:

        kyllä tuo tukevan olonen pikkuvehje on. Eikä Minolta ihan huonoa ole koskaan tanniut tehdä. Olen vakaasti harkitsemassa ostoa, hinta suurin houkutin, 350 euroa. Plus ostettava lisäkortti heti. Eli 4megan vehkeistä lienee halvimmasta päästä?

        http://www.netanttila.com/webapp/commerce/command/ExecMacro/index.d2w/report?Krypto=dWOLgvrWohe9mYZ14HawDdleOR49yeqd/z4sP9GSCd8RWE01MrbWS6sVt3CwWB HNl5ETbA3Q3iTexizCFozO/G1FNd7BW/Dt9ZjQNNwF5WXK9WVouvkdINxO6gZpHtZxGUMnIY29nxk50R4JrcK8w==


      • mhh
        Oiko fiksua! kirjoitti:

        Minäkin olisin kiinnostunut kameralla otetuista kuvista?

        ei ne netti kuvat kerro mitään. Olen tehnyt kameralla otetusta tidostosta 20x30 kuvia ovat todella hyviä ja teräviä, jos ei kamralla tule kunnon jälkeä on vika siellä kameran takana. :D


      • timppa
        kourassa kirjoitti:

        kyllä tuo tukevan olonen pikkuvehje on. Eikä Minolta ihan huonoa ole koskaan tanniut tehdä. Olen vakaasti harkitsemassa ostoa, hinta suurin houkutin, 350 euroa. Plus ostettava lisäkortti heti. Eli 4megan vehkeistä lienee halvimmasta päästä?

        minulta saa uuden minoltan 289€


      • maminda
        timppa kirjoitti:

        minulta saa uuden minoltan 289€

        tilasin just minoltan itselleni


    • -jp-

      Kävin tänään kokeilemassa digikameroita ja taidan päätyä kuitenkin Olympuksen mju 400:een. Minoltaa en löytänyt, joten sen kokeileminen jäi väliin, tosin testejä lueskelin aika paljon.

      • mhh

        Ota mieluummin mju 410 on aivan eri peli


    • TVO

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe