Oma tekstitys videoihin

Jannza

Heip.

Onko kellään tiedossa helppokäyttöistä ohjelmaa, jolla saisi helposti lisättyä omat tekstitykset omiin videoleikkeisiin?

Mahdollisimman yksinkertaista ja helppoa ohjelmaa toivotaan, esim. MovieMaker on aika vaikeaa aloittelijalle.

Kiitos

16

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että tekstittäisit itse oma video-otoksesi?
      siihen riittää notepad ja edellisen vastaajan systeemillä sen saa kiinteästi videoon.
      kysy lisää jos tätä tarkoitit.

    • Jannza

      kiitos vastaajille, mutta etsin simppelimpää tapaa.
      Sellaista esim. jossa saa itse kirjoittaa haluamaansa kohtaa halutun tekstin, ei niin, että valmiin tekstitiedoston liittäisin videoon.

      Ja netistä löytyvään videoon haluaisin oman tekstityksen.

      • notepad. sitten alat kirjoittamaan esim näin:

        1
        00:00:00,533 --> 00:00:03,036
        Oma tekstitykseni

        2
        00:00:03,203 -- > 00:00:08,208
        Hei, tämähän on helppoa

        jne........

        tallennat sen sitten elokuvan nimi.srt tai .sub

        tietty joudut kelaan videosta oikeat ajankohdat, joten hermot täytyy olla kunnossa :)


      • harrastelijakirurgi kirjoitti:

        notepad. sitten alat kirjoittamaan esim näin:

        1
        00:00:00,533 --> 00:00:03,036
        Oma tekstitykseni

        2
        00:00:03,203 -- > 00:00:08,208
        Hei, tämähän on helppoa

        jne........

        tallennat sen sitten elokuvan nimi.srt tai .sub

        tietty joudut kelaan videosta oikeat ajankohdat, joten hermot täytyy olla kunnossa :)

        siis tuo -> pitää olla -->


      • joulutussukka
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        notepad. sitten alat kirjoittamaan esim näin:

        1
        00:00:00,533 --> 00:00:03,036
        Oma tekstitykseni

        2
        00:00:03,203 -- > 00:00:08,208
        Hei, tämähän on helppoa

        jne........

        tallennat sen sitten elokuvan nimi.srt tai .sub

        tietty joudut kelaan videosta oikeat ajankohdat, joten hermot täytyy olla kunnossa :)

        heh, kuka noin viitsii tehdä kun on subtitleworkshop ja muita. Tein ekan tekstitykseni tuolla systeemillä eikä siinä ole mitään järkeä kun pitää kuikuilla videon timestamppeja alinomaa. Helpompaa on ajastaa se ohjelmalla kun niitä kerran on ilmaisena ja vielä hyviäkin.


      • joulutussukka kirjoitti:

        heh, kuka noin viitsii tehdä kun on subtitleworkshop ja muita. Tein ekan tekstitykseni tuolla systeemillä eikä siinä ole mitään järkeä kun pitää kuikuilla videon timestamppeja alinomaa. Helpompaa on ajastaa se ohjelmalla kun niitä kerran on ilmaisena ja vielä hyviäkin.

        en ole tekstitellyt mitään pitkiä otoksia joten en ole tutustunut sen paremmin subtitleworkshoppiin vaikka se koneella onkin. seiskassa se ei toimi kunnolla ainakaan minulla eli ääni kuuluu mutta kuvaa ei tule.


    • *.deb
      • Jannza

        moi !!

        miten saan ton Gnomen asennettua koneelle. imutin sen tiedoston, mutta en löydä .exe -päätteistä ohjelmaa, jolla yleensä oon saanu asennettua ohjelman.

        Käyttikseni on Vista


      • *.deb
        Jannza kirjoitti:

        moi !!

        miten saan ton Gnomen asennettua koneelle. imutin sen tiedoston, mutta en löydä .exe -päätteistä ohjelmaa, jolla yleensä oon saanu asennettua ohjelman.

        Käyttikseni on Vista

        Jotta Gnome Subtitles toimisi Vistassa, niin se täytyisi asentaa vaikka virtuulikoneessa olevaan linuxiin tai vaikkapa muistitikulle asennettuun linuxiin. Kannattaa kuitenkin kokeilla nimimerkin "joulutussukka" ehdottamaa Subtitle Workshoppia, jolle luvataan toimivuus ainakin XP:llä.

        http://www.download.fi/audio_video/tekstitysohjelmat/subtitle_workshop.cfm

        UNetbootin ohjelmalla voi tehdä noita USB-käyttiksiä.

        http://www.youtube.com/watch?v=lUaw6LM5tIk

        Live-USB Creator on hieman monipuolisempi ohjelma USB-käyttiksen tekoon.

        http://www.youtube.com/watch?v=WKaBtd4HL-0

        http://www.virtualbox.org/


      • nyt taas..,..
        *.deb kirjoitti:

        Jotta Gnome Subtitles toimisi Vistassa, niin se täytyisi asentaa vaikka virtuulikoneessa olevaan linuxiin tai vaikkapa muistitikulle asennettuun linuxiin. Kannattaa kuitenkin kokeilla nimimerkin "joulutussukka" ehdottamaa Subtitle Workshoppia, jolle luvataan toimivuus ainakin XP:llä.

        http://www.download.fi/audio_video/tekstitysohjelmat/subtitle_workshop.cfm

        UNetbootin ohjelmalla voi tehdä noita USB-käyttiksiä.

        http://www.youtube.com/watch?v=lUaw6LM5tIk

        Live-USB Creator on hieman monipuolisempi ohjelma USB-käyttiksen tekoon.

        http://www.youtube.com/watch?v=WKaBtd4HL-0

        http://www.virtualbox.org/

        Aijaa, ensin hommaa ohjelma että saa ohjelman muistitulle, ja sitten hommaa käyttis muistitikulle, ja sitten hommaa ohjelma muistitikulla olevalle käyttikselle ja asenna se tikulla olevalle käyttikselle, ja mitä vielä. Ja kaikki tämä että saisi tekstiä videoon ? Hei haloo ja hyvää päivää, kasokaa naamaanne peilistä ja sanokaa ääneen "Olen idiootti kun ehdotin tuota, vaikka haluttiin yksinkertaista tapaa"


      • *.deb
        nyt taas..,.. kirjoitti:

        Aijaa, ensin hommaa ohjelma että saa ohjelman muistitulle, ja sitten hommaa käyttis muistitikulle, ja sitten hommaa ohjelma muistitikulla olevalle käyttikselle ja asenna se tikulla olevalle käyttikselle, ja mitä vielä. Ja kaikki tämä että saisi tekstiä videoon ? Hei haloo ja hyvää päivää, kasokaa naamaanne peilistä ja sanokaa ääneen "Olen idiootti kun ehdotin tuota, vaikka haluttiin yksinkertaista tapaa"

        "Kannattaa kuitenkin kokeilla nimimerkin "joulutussukka" ehdottamaa Subtitle Workshoppia, jolle luvataan toimivuus ainakin XP:llä."

        Mitä minä siis ehdotin suositeltavaksi toiminnoksi?


    • tekstittäminen jo tuntuu vaikealta, niin viisainta antaa jonkun muun tehdä se, sillä siitä ei tekstittäminen enää helpommaksi tule. Toinen asia on tietenkin se, että MM on ainakin XP:ssä aika buginen.

      • jannnza

        Mice, miten saan tekstityksen tehtyä MovieMakerilla?


      • jannnza kirjoitti:

        Mice, miten saan tekstityksen tehtyä MovieMakerilla?

        ladannut kuvamatskut siihen MM:iin, kaivat työkaluista "Lisää tekstiä" tai "teksti", se kyllä löytyy ihan sieltä perusvalikoista. En ole nyt Windows-koneella, joten en sanatarkasti pysty katsomaan. Aukeaa semmonen tekstiboxi, johon kirjoitat, sitten "lisäät" (tai sinnepäin). Teksti näkyy aikajanassa omalla raidallaan, jolloin voit sitä ihan hiirellä siirrellä sopivaan kohtaan ja venyttämällä tai kutistamalla sitä määrität, kuinka kauan teksti näkyy. Toivottavasti näillä pääset eteenpäin.....ja tietenkin Hauskaa Joulua sulle!


      • *.deb

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe