2,5 miljoonaa Kinectiä

25 päivässä!

http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2010/11/30/25-miljoonaa-kinectia-25-paivassa/201016673/66

Sonya on ennenkin haukuttu myyntitilaston paisuttelemisesta. Movea myytiin 4,1 miljoonaa, vaan kun ei kuluttajat vaan toi määrä on lähtenyt tehtaalta jälleenmyyjille... Miksi pitää paisutella.

http://www.digitoday.fi/bisnes/2010/12/01/sony-liikuttanut-koteihin-yli-4-miljoonaa-movea/201016770/66
http://www.lumonetti.fi/portaali/pelit/arkisto/laitteet/uutiset/kinect_ja_move_ovatkin_tasoissa.html

20

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eli vähemmän

      kuin 2.5 miljoonaa. Muutenhan tuo olisi ilmoitettu. Tyypillistä sonya.

    • kuin märkää rättiä
    • noista myyntiluvuist

      Siinä vertailtiin Kinectin ja Moven kuuden ensimmäisen viikon myyntiä. Kinectiä kuulemma tuossa ajassa myytiin yli neljä miljoonaa ja Movea alle miljoonan. Kuuden viikon vertailuaika ei ehkä ole toisaalta kaikista reiluin, koska Kinectin tapauksessa ajanjakson loppuun osui joku iso jenkkien ostosesonki.
      Mutta vaikka katsottaisiin pelkästään ensimmäisen kuukauden myyntejä julkaisuista, niin kyllähän Kinect on uskomaton hitti. Kuulemma Microsoftilla on jenkeissä oikein joku iso mainoskampanja Kinectille. Harmi vaan kun ei ole suomessa näkynyt ensimmäistäkään mainosta.

      • Moni tutuistakaan

        ei edes tiennyt mikä kinect on... Vaan kyllä hämmästyivät. :)


      • 415662

        katos se on myynyt myös suomessakin paljon kaikki 149 euron paketit on myyty enään ei ole jäljellä kuin niitä kalliimpia


    • kahdessa kuukaudessa

      Ei olisi uskonut, mutta tuo 2,5 miljoonaa 25 päivässä olikin itseasiassa pelkkää alkukankeutta.
      Niinhän sitä sanotaan, että alku aina hankalaa.
      Vaikka satatuhatta kappaletta päivässä on sekin jo hillittömän hyvää myyntiä.
      Kinect rools...

      • Kalakkuna

        Harmi vaan että Kinect ei toimi niin hyvin kuin Move, siis joissakin peleissä (pingis, keilaus...)


      • vanhanaikaista
        Kalakkuna kirjoitti:

        Harmi vaan että Kinect ei toimi niin hyvin kuin Move, siis joissakin peleissä (pingis, keilaus...)

        Move tunnistaa tosi huonosti jalkojen liikkeet, kulmakarvojen kohotuksen tai muun ilmeilyn. Kaiken huippu että sitä voi edes käyttää ilman kapulaa.


      • Kalakkuna
        vanhanaikaista kirjoitti:

        Move tunnistaa tosi huonosti jalkojen liikkeet, kulmakarvojen kohotuksen tai muun ilmeilyn. Kaiken huippu että sitä voi edes käyttää ilman kapulaa.

        Jaa, yritäppäs vetää keilauksessa tai pingiksessä kierrettä ilman kapulaa, ei onnistu Kinectillä, Movella se taas onnistuu.
        Juoksuun tuo Kinect taas toimii.

        Ps kannattaa kokeilla itse jos ei muuten usko.


      • itsestään selvää
        Kalakkuna kirjoitti:

        Jaa, yritäppäs vetää keilauksessa tai pingiksessä kierrettä ilman kapulaa, ei onnistu Kinectillä, Movella se taas onnistuu.
        Juoksuun tuo Kinect taas toimii.

        Ps kannattaa kokeilla itse jos ei muuten usko.

        Liikuteltavasta ohjaimesta on helppo mitata ohjaimen asento. Movella ja Wiillä se onnistuu, mutta Kinectillä on vaikea mitata ranteen ja kämmenen välistä suhdetta jos käsi osoittaa television suuntaan.
        Jokatapauksessa Move tuntuu aika pitkälti paluulta Wiin pariin. Ei mitään uutta.


      • kaupallisesti
        itsestään selvää kirjoitti:

        Liikuteltavasta ohjaimesta on helppo mitata ohjaimen asento. Movella ja Wiillä se onnistuu, mutta Kinectillä on vaikea mitata ranteen ja kämmenen välistä suhdetta jos käsi osoittaa television suuntaan.
        Jokatapauksessa Move tuntuu aika pitkälti paluulta Wiin pariin. Ei mitään uutta.

        Move on tarkempi kuin Wii, mutta silti sen menestyksen markkinoilla estää juuri se tosiasia, että jokaisella videopeleistä vähänkään kiinnostuneella on jo Wii.


      • Old Timer

        tollaset kahdeksan miljoonaa oli jo hyvä myynti koko yhdelle konsolisukupolvelle. Kai jengi sitten pelaa enemmän nykyään.


      • ottaa ihan ranneliik
        itsestään selvää kirjoitti:

        Liikuteltavasta ohjaimesta on helppo mitata ohjaimen asento. Movella ja Wiillä se onnistuu, mutta Kinectillä on vaikea mitata ranteen ja kämmenen välistä suhdetta jos käsi osoittaa television suuntaan.
        Jokatapauksessa Move tuntuu aika pitkälti paluulta Wiin pariin. Ei mitään uutta.

        keet myöskin.
        Ja pian on tulossa pelejä mihin on panostettu viimesen päälle, nyrkkeilyä odotellessa... :D


      • Kalakkuna
        ottaa ihan ranneliik kirjoitti:

        keet myöskin.
        Ja pian on tulossa pelejä mihin on panostettu viimesen päälle, nyrkkeilyä odotellessa... :D

        En minä vaan saa sitten millään kierrettä, keilaus demoa kokeilin ja yritin keilan saada pyörimään kierteellä ettei ole sellaista suoraa heittelemistä mutta aina lentää ränniin vaan.

        Movella se taas onnistuu helposti.


      • yksityinen ihminen
        Old Timer kirjoitti:

        tollaset kahdeksan miljoonaa oli jo hyvä myynti koko yhdelle konsolisukupolvelle. Kai jengi sitten pelaa enemmän nykyään.

        minulla on 02-04 vuosimallin gamecube
        ja siihen 2 ohjainta


      • ---------
        kaupallisesti kirjoitti:

        Move on tarkempi kuin Wii, mutta silti sen menestyksen markkinoilla estää juuri se tosiasia, että jokaisella videopeleistä vähänkään kiinnostuneella on jo Wii.

        Totta monet ketkä ovat kiinostuneet liiketunnistuksesta ovat kerenneet ostaa WII:n, siitähän move ei eroa juuri yhtään, varsin kömpelöltä näytti kun BB:ssä tuotetta mainostivat.

        Kinect on taas seuraavan sukupolven liikkeentunnistus, joten se myy nyt hyvin uutuuttaan, varsinkin kun pelitarjonta kokoajan monipuolistuu.


      • yllättävän hyvä vehe
        yksityinen ihminen kirjoitti:

        minulla on 02-04 vuosimallin gamecube
        ja siihen 2 ohjainta

        Vieläkin tulee Wiillä pelattua melkeen yhtä paljon Gamecube pelejä kuin Wiin omiakin.


      • Tosi LOL
        Kalakkuna kirjoitti:

        Jaa, yritäppäs vetää keilauksessa tai pingiksessä kierrettä ilman kapulaa, ei onnistu Kinectillä, Movella se taas onnistuu.
        Juoksuun tuo Kinect taas toimii.

        Ps kannattaa kokeilla itse jos ei muuten usko.

        Kinectillä on noissa peleissä sen verran selkeesti esitetty miten se kierre lähtee, että jos et osaa niin voi aikamoisella varmuudella sanoa ettet ole niitä ikinä edes koittanut. Kaikenlaisia wannabe Kinectin omistajia...


      • ei ongelmia...
        Kalakkuna kirjoitti:

        En minä vaan saa sitten millään kierrettä, keilaus demoa kokeilin ja yritin keilan saada pyörimään kierteellä ettei ole sellaista suoraa heittelemistä mutta aina lentää ränniin vaan.

        Movella se taas onnistuu helposti.

        menee sinne minne rantee ja käden heilauttaa.
        Riippuu pelin laadusta, onhan siihen jo joku nyrkkeilypeli missä on vaan 4 eri liikettä, sitten tuli 70 eri liikettä, tulossa on kaikki mitä teet liikkeet... mikä voisi olla parempi?


      • laittaa
        Kalakkuna kirjoitti:

        Jaa, yritäppäs vetää keilauksessa tai pingiksessä kierrettä ilman kapulaa, ei onnistu Kinectillä, Movella se taas onnistuu.
        Juoksuun tuo Kinect taas toimii.

        Ps kannattaa kokeilla itse jos ei muuten usko.

        oikeessa pingiksessä kierrettä palloon?? Miks pelissä pitäis olla helponpaa??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe