Huopikkaat

huopailija

Olen suunnitellut neulovani huopuvasta langasta huopasaappaat, mutta kestävyyttä lisäämään haluaisin niihin myös pohjat. Onko mitään ideoita, mistä niihin voisi pohjat väkertää? Onko toimiva idea kiinnittää saappaiden pohjiin jotkut silikonipohjalliset?

Ja onko jollain ylipäätään kokemuksia noista huovutuslankahärdelleistä? Riittääkö, jos neuloo yksinkertaisella langalla, vai kannattaako ennemmin neuloa useampi kerä päällekkän?

Kiitos :)

9

5754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku Vaan

Mites olisi jos tekisit huovattamalla samasta lankasta saappaille pohjat tai sitten ihan neuloisit norm villalankasta? Nehän olisi helppo kiinnittää ja vaihtaa tarpeentullen uuteen. Kestävän pohjan saa myös semmoisesta huopamaisesta matosta jota käytetään parvekkeella ja askartelussakin.
      En tiedä millaset silikoonipohjalliset on, mutta jos liimalla tarkoitus laittaa niin epäilen vähän onnistumista, kun kuitenkin on aika huokosta joten liimatut irtoaa helposti kiskaisemalla, näin ainakin liimatut koristeet.

Itse olen kokeillut toisena lankana norm villalanka, kestävemmät tulee mutta ei sitten kutistu yhtäpaljon joten tarkan koon tekeminen vaikeempaa. Ja muutenkin toi kutistuminen riippuu pesukoneen tehosta eikä ohje pidä ihan paikkaansa joten kannattaa ensis testailla ennenkuin teet mitään isompaa. Sekä kestävemmät saa kun neuloo hieman isommat ja kutistaa useamman kerran, näin huopuu enempi. Myös voi kokeilla kuumemmalla mitä ohje sanoo.

• Silikoni

nyt ainakin on aivan vihon viimeinen valinta - paitsi tietysti jos haluaa talvikeleillä oikein kunnon luiston! Sitä paitsi sukkien pohjiin tarkoitettu latex ei kestä ulkokäytössä, joten hukkaan heitettyä rahaa työtä.

• Laitata

kunnon pohjat suutarilla, ihan kuin 'oikeisiinkin' huopikkaisiin laitetaan.

Jos välttämättä haluat itse valimistaa myös pohjat, niin liimaa niihin kunnon kumipohjat (eivät ole niin liukkaat kuin jotkut muoviseokset). Hankit vain kunnon liimaa - jälleen olisin lähettämässä sinua suutarin pakeille. Kerrot mihin tarkoitukseen liima tulee, niin hän kyllä auttaa sinua.

• tossukkajalka

älä laita silikonia pohjiin sehän on hirveän liukas .

• Anonyymi

Huopikaat lähetä

• kotikenkuri

Minä teen itse kenkiä ja laitan niihin ulkopohjat kumimatosta, useimmiten käytän auton kumimatosta leikattua palaa. Se täytyy tietenkin olla aika karkeasti kuvioitua mattoa ettei olisi liukasta. Ja kiinnitys oikealla kumiliimalla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      63
      4898
    2. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      31
      3705
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      22
      3330
    4. Vieläkö olet

Rakastunut minuun? Minä sinuun
      Ikävä
      79
      2295
    5. Ei siinä kauan

Menisi jos olisimme kahden
      Ikävä
      24
      1889
    6. Tekeekö hän

Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.
      Ikävä
      27
      1561
    7. Laine voitti oikeudessa

Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?
      Savonlinna
      40
      1512
    8. Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa

kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois
      Maailman menoa
      322
      1435
    9. Puistotyöntekijät

Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      14
      1423
    10. Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?

Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?
      Ikävä
      33
      1310
    Aihe