Robin Hobb

Miuku

Akateemiselta saa lopultakin salamurhaajaa!!

11

982

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukenut

Täytyy sanoa että Hobbin salamurhaaja-trilogia on huonoin kirjasarja jonka olen kahlannut loppuun.

• Pörrö

kaksi ekaa menetteli mut vika oli huono! aivan tuulesta temmatut jutut ja niin vaikeaa tekstiä että huh hu h

• Maarit
        Pörrö kirjoitti:

kaksi ekaa menetteli mut vika oli huono! aivan tuulesta temmatut jutut ja niin vaikeaa tekstiä että huh hu h

Hobbin kirjat ovat parhaimmistoa suomennetun fantasian joukossa. Näkijän tarukin kestää useamman lukukerran, tai oikeastaan vasta aukeaa täysin toisella tai kolmannella lukukerralla. On niin paljon pikku asioilta tuntuvia juttuja jotka täytyy pitää mielessä.

Mitään täysin hyvää tai täysin pahaa ei ole, "pahiksilla" on syynsä toimia niinkuin toimivat ja "hyviksetkään" eivät ole ihan puhtaita pulmusia.

Ja mielestäni juuri Salamurhaajan taival, siis kolmas osa on paras.

Ostakaa ihmeessä ja nauttikaa hyvästä fantasiasta.

• Bella
        Maarit kirjoitti:

Hobbin kirjat ovat parhaimmistoa suomennetun fantasian joukossa. Näkijän tarukin kestää useamman lukukerran, tai oikeastaan vasta aukeaa täysin toisella tai kolmannella lukukerralla. On niin paljon pikku asioilta tuntuvia juttuja jotka täytyy pitää mielessä.

Mitään täysin hyvää tai täysin pahaa ei ole, "pahiksilla" on syynsä toimia niinkuin toimivat ja "hyviksetkään" eivät ole ihan puhtaita pulmusia.

Näkijän taru on erinomainen trilogia. Paljon parempi kuin muut joita olen lukenut. Hobb menee pintaa syvemmälle, eikä anna vain miekkojen heilua ja kappas: maailma on taas pelastettu.
        Sarja tosin vaatii enemmän lukijalta kuin muut fantasiakirjat. Olen alkanut lukea myös Hobbin uutta tuotantoa, tosin englanniksi ja olen huomannut, että kirjat on paras lukea alkuperäisellä kielellä.

• Rose
        Bella kirjoitti:

Näkijän taru on erinomainen trilogia. Paljon parempi kuin muut joita olen lukenut. Hobb menee pintaa syvemmälle, eikä anna vain miekkojen heilua ja kappas: maailma on taas pelastettu.
        Sarja tosin vaatii enemmän lukijalta kuin muut fantasiakirjat. Olen alkanut lukea myös Hobbin uutta tuotantoa, tosin englanniksi ja olen huomannut, että kirjat on paras lukea alkuperäisellä kielellä.

Samaa mieltä, kiehtovia kirjoja ovat. Mulla on vielä lukematta keskimmäinen trilogia Liveship Traders, toivottavasti kesällä ehtii.

Tiesittekö että Hobb on tulossa Jyväskylän Finnconiin heinäkuussa 10.-11. päivä? Hän osallistuu joihinkin paneelikeskusteluihin ja tapaa faneja. Lisää tietoa kiinnostuneille ainakin Finnconin sivuilla osoitteessa www.finncon.org.

• moonchild

ja höpön löpön, varsinkin kuninkaan salamurhaaja on todellakin lukemisen arvoinen, helmiä ovat nämä kirjat:)

• Katsu
        Maarit kirjoitti:

Voi Voi! Kerttokaa minkä niminen se ensimmäinen kirja on!!!! Tahdon lukea tätä kirja-sarjaa (montako kirjaa tässä sarjassa on)?

• ender

Eli Akateemisesta saa Näkijän tarua vaiko seuraavaa trilogiaa vai mitä häh? Kumpaakin on mielestäni ollut siellä myynnissä jo vaikka kuinka kauan.

• Maarit

Tarkoitten ilmeisesti Näkijän tarun uutta pokkari painosta joka tuli myyntiin huhtikuun lopulla. Edelliset painokset, sekä kovakantiset, että pokkarit olivat jo aikaa sitten ainakin kustantajalta loppuun myytyjä.

• Katsu

Mikä on ensinmäisen kirjan nimi ja kirjailijakin olisi kiva tietää (pitää kattoo voisko sitä lukea)
      Vaikeat ja epätavalliset kirjat on oikeita haasteita!!! x)

• Maarit

Kirjailija on siis Robin Hobb, sarja Näkijän taru, kirjat 1. Salamurhaajan oppipoika 2. Kuninkaan salamurhaaja 3. Salamurhaajan taival.

Jatkoa näille on sarja Lordi Kultainen jonka ensimmäinen osa on Narrin Matka. Loput kaksi on vielä suomentamatta.

Ajallisesti näiden kahden väliin sijoittuu suomentamaton Liveship Traders- sarja (1. Ship of Magic, 2. Mad Ship, 3. Ship of Destiny)joka kannattaa lukea, jos englanninkieli vain on hallussa. Varsinaisesti ei kerro samoista henkilöistä, mutta kertoo saman maailman tapahtumista. Kauheasti ei voi spoilaamatta kertoa syytä miksi se kannattaa lukea...tai kannattaa se lukea jo siitäkin syystä, että se on todella hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      700
      3743
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2788
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1771
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1662
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1641
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      82
      1603
    7. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      376
      1573
    8. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1520
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1389
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1303
    Aihe