Liittymän

lopettaminen

Mite tuo käytännössä tapahtuu ja millä aikataululla?

Hankin uuden dna puh ja liittymän kesällä, sopimusaika 2 v. Nyt haluan purkaa liittymän, koska laskut ovat älyttömiä ja saan vain vastauksen, että käyn puhelimella netissä, mitä en tee. Joudunko maksamaan jonkun kaupanpurkusakkomaksun, paljonko?

AS.aplevluun on turha soittaa, läpi ei pääse ja paluatteisiin sai viimeksikin odottaa vastausta yli 5 vk.

7

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gretheline

      Vaihtoehto 1:
      Älä käytä nettiä puhelimella. Eli ei sähköpostia, navigaattoripalveluita, tiedostojen latausta (esim. sovellukset, musiikki, pelit jne) eikä mesetystä tai muuta vastaavaa. Laita luurin asetuksista netin käyttömahdollisuus pois päältä.

      Vaihtoehto 2:
      Kytke liittymääsi DNA Matkanetti, onnistuu ihan vain tekstiviestilläkin:
      http://www.dna.fi/Yksityisille/Asiakastuki/matkapuhelinjaliikkuvalaajakaista/Sivut/smstilaukset.aspx

      Siinä on rajaton käyttö, eli kiinteään kuukausihintaan saat käyttää nettiä puhelimella vaikka kellon ympäri ja laskut pysyvät kurissa.

      Jos purat sopparin, joudut maksamaan päätelaitteen maksut ja liittymämaksut kahdelta vuodelta yhdellä kerralla ja siihen päälle tulee vielä sakkomaksu kaupanpurusta.

    • gretheline

      Vaihtoehto 3:
      Soita DNA:n asiakaspalveluun ja kytke liittymääsi päälle Dataesto. Se estää netin käytön ja puhelimen yhdistämisen nettiin epähuomiossa, mutta puhelut ja tekstiviestit kulkevat edelleen normaalisti.

      • odotan selitystä yhä

        kerroin, siletä EI ladata mitään, jne, älä intä, en ole idiootti.

        Olen tilannut jo viikkoja sitten eston, että puhelimella EI pääse nettiin. Sain tekstiviestin, että se on kytetty päälle. Miten tämä siis on mahdollista? Oliko tekstiviesti valhetta?


      • dsa,,,
        odotan selitystä yhä kirjoitti:

        kerroin, siletä EI ladata mitään, jne, älä intä, en ole idiootti.

        Olen tilannut jo viikkoja sitten eston, että puhelimella EI pääse nettiin. Sain tekstiviestin, että se on kytetty päälle. Miten tämä siis on mahdollista? Oliko tekstiviesti valhetta?

        Käyt, et vain huomaa sitä. Mikä puhelin?


    • Dna sucks

      Itse olin alkusyksystä vaihtamassa liittymää DNA:lta pois huonon asiakaspalvelun ja muiden käytännönasioiden vuoksi. Liittymä oli isäni nimissä ja kävimme liikkeessä elokuun alussa siirtämässä sen minun nimiini. Nainen tiskillä kertoi että max 2 viikkoa kestää siirrossa ja ai niin tämähän muuten sitten maksaa!

      Kaksi viikkoa kului eikä siirtoa tapahtunut. Soitin toisen jos kolmannenkin puhelun. Mitään sopimusta liittymän siirtämisestä ei oltu lähetetty liikkeestä eteenpäin. Kerroin että tämän takia liittymäni ei nyt pysty vaihtumaan Tele Finlandiin, voisikohan asian nyt hoitaa pois päiväjärjestyksestä kun maksimissa kaksi viikkoa piti kulua. Joo joo, oli vastaus.

      Kolmannella viikolla soitin jälleen, asia oli kuulemma jonossa. Maksimissa kaksi viikkoa kestää.

      Neljännellä viikolla soitin jälleen. Ei edistystä vieläkään.

      Viidennen viikon jälkeen mitta täyttyi ja soitin vihaisen puhelun asiakaspalveluun. Raivosin, että olen joutunut odottamaan jo viidettä viikkoa liittymän siirtoa isäni nimistä omiini, eikä mitään ole tapahtunut. Vaadin että asia hoidettaisiin heti. Nuori tyttö aspasta lupasi laittaa kiirepyynnön viestiin. Naps! 15 minuuttia ja sain tekstarin liittymän vaihdoksesta.

      Ei tässä vielä kaikki.

      Kului kuukausi ja sain älyttömän suuren laskun. Laskuun oli eritelty kahdesti soitot ja tekstarit, eri summilla. Soitin ja tiedustelin mistä moinen summa. "Olette soittaneet palvelunumeroihin." Vastasin että ei voi pitää paikkaansa, en käytä niitä koskaan. Laskua läpikäydessämme huomasimme että DNA oli laskuttanut minulta jonkun muun liittymän käytöstä. Numero oli lähes identtinen, vain yksi numero oli eri kuin omassa puh.numerossani. Kysyin, miten tämä voi olla mahdollista. Asiakaspalvelijalla ei mitään käsitystä. Intti vain että liittymä on siirretty minun nimiini ja että minun on maksettava se. Sain jotenkin tälle naiselle taottua päähän että en voi omistaa sitä toista liittymää sillä en ole tehnyt mitään siirtosopimusta siitä. Asia pantiin selvitykseen. Lupasin maksaa oman osuuteni laskusta.

      Kuukausi vierähti ja karhukirje tuli. Soitin jälleen. "Selvitellään juu."

      Kaksi viikkoa ja taas lasku ja soitto perään.. Selvitellään selvitellään.

      On se jumalauta kumma että monta kuukautta saa venailla että pääsee tuosta liittymän asiakkuudesta eroon. Rahaakin menee näihin takaisin soitteluihin, hermoista puhumattakaan. Vieläkin liittymä on minun nimissäni enkkä todellakaan ymmärrä miten se voi olla mahdollista. Mitään paperia siitä en ole allekirjoittanut enkä tiedä kenen se edes on!

      Marraskuussa tuli taas lasku. Soitin ja asia kuulemma hoidossa ja että ilmotellaan sitten kun liittymä siirretään takaisin edelliselle omistajalle. Laskuja mulle ei kuulemma pitäisi tulla enää.

      Tulin eilen kotiin ja mikäs se siellä lattialla odotti: LASKU tuosta toisesta liittymästä.

    • imantra

      komppaan yllä olevaa . tässä kusettaja dna 2:n tapaus:

      luurina nk. älypuhelin jossa navigaattori ja tekstarilla tilattuna dna:n asetukset (netti, mms, wap yms). Suomessa ok mutta VAROKAA rajoja ja ulkomaita. lasku seuraa ! ja syy on dna:n ansan.

      dna:n antamissa asetuksissa :
      -paikannuspalvelimen käyttö: automaattinen
      - yhteys: dna gprs
      paikannusmenetelmä : verkkoperustainen (aktivoitu)
      siis: Mitään kysymättä, varoittamatta, puhelin alkaa navikäytössä käyttää matkapuhverkkoa datasiirtoon. törkeä loukku sillä datasiirto ulkomailla (esim kartan päivitys) maksaa todella paljon.
      dna:n oletusasetuksiksi toimittamat asetukset lähtevät siitä että asiakkaan pitää itse tajuta muokata asetuksia. sikamaista !

      • petun viilo

        Ei jumalauta, miten olet selvinnyt tähän päivään saakka? Etkö tiedä että typerykset ja hölmöt joutuu maksamaan omat tyhmyytensä, ei tämä ole mikään holhousyhteiskunta jossa vajaaälyisiä pitää paapoa! Törkeä loukku my ass. Jos ei osaa käyttää laitetta niin ei sellaista laitetta parane sitten omistaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe