Mistä ilmainen virustorjunta johon voi luottaa (joku muu kuin Avira AntiVir)
mistä joku ilmainen virustorjunta
21
777
Vastaukset
- 2+2
Avast, AvG ja PC Tools. ainakin noista löytyy ilmáiset.
kannattaa ladata valmistajan sivuilta, mutta luottaa et voi täysin mihinkään, et ilmaiseen etkä maksulliseen, jos Windowsia käytät. Sille on ainoana käyttisperheenä massoittain haittiksia, osa hyvin ovelia, eikä yksikään ohjelma tunnista jokaista. Varminta on käyttää Windowsia ei-ylläpitäjänä ja olla koskaan lataamatta koneelleen mitään minkä turvallisuudesta ei ole 101-prosenttisen varma.
- Varminta on
jättää se tietokone kokonaan ostamatta ja hoidella tiedonvälitys kirjekyyhkyjen avulla.
- 020202
Varminta on kirjoitti:
jättää se tietokone kokonaan ostamatta ja hoidella tiedonvälitys kirjekyyhkyjen avulla.
Eihän toki sillä onhan myös nykyaikaisia käyttöjärjestelmiä joille ei käytännössä ole ollenkaan toimivia ja leviäviä haittaohjelmia.
- ...
AVG:tä olen viime vuodet käyttänyt eikä ole ongelmia ollut, ei yritä liikaa tyrkyttää maksullisia versioita, selkeä käyttöliittymä ja aika hyvin torjuu viruksia ilmaisohjelmaksi.
Tuossa linkki puolueettomaan virustorjuntaohjelmistojen vertailuun:
http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/dyn/wholedynamic2010.pdf
Toki tuo AVG ei ole ainoa oikea vaihtoehto, mutta ainakin itse ollut tyytyväinen. MSE 2. versio.
http://www.microsoft.com/security_essentials/
Uutta MSE 1:een nähden on : (merkattu keltaisella)
http://www.aijaa.com/v.php?i=7204736.png
http://www.aijaa.com/v.php?i=7204737.png
http://www.aijaa.com/v.php?i=7204738.png- Avast on mullakin
Ehdottomasti ota Avast. Paras ilmainen. Googleta se.
- (((.)))
Avast on mullakin kirjoitti:
jotain perusteita miksi Avast on ehdottomasti paras? Onko perusteesi se että olet avastfanboy?
Onhan Avast ihan ok, mutta tuskin EHDOTTOMASTI paras. - jokuhinen
Avast on mullakin kirjoitti:
Uusi MSE ilman muuta ja windowsin oma palomuuri.
- ihmettelempä vaan
Siis tuleeko vanhaan versioon päivitys, vai pitääkö se poistaa ja ladata uusi tilalle?
Ihmettelen vaan, kun ei ole päivitystä kuulunut. jokuhinen kirjoitti:
Uusi MSE ilman muuta ja windowsin oma palomuuri.
Tällä mennään nyt. Aikaisemmin oli avast 4.8 Vistassa ja päivitin sen versioon 5.0 joka ei sitten toiminutkaan Vista kokoonpanossa täydellisesti. Behavioral (Silloin avast 5.0:aa ei oltu vielä suomennettu) ominaisuus hidasti valikoita aivan tautisesti, mutta kun sen ominaisuuden otti pois, niin kaikki ok.
Poistin kuitenkin silloin avastin ja laitoin MSE 1:n tilalle.
Myöhemmin olen nähnyt avast 5.x version 64 bit. W7 koneessa ja toimi 100 % kunnolla, mutta olin jo kerennyt asentaa MSE:n ja olen tähän todella tyytyväinen niin en suotta enää vaihda vaikka avast tässä toimisikin kunnolla. Jos avast olisi toiminut alusta alkaen Vista koneessa kunnolla, niin minulla olisi melko varmasti avast nyt käytössä tässä uudessakin koneessa.f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Tällä mennään nyt. Aikaisemmin oli avast 4.8 Vistassa ja päivitin sen versioon 5.0 joka ei sitten toiminutkaan Vista kokoonpanossa täydellisesti. Behavioral (Silloin avast 5.0:aa ei oltu vielä suomennettu) ominaisuus hidasti valikoita aivan tautisesti, mutta kun sen ominaisuuden otti pois, niin kaikki ok.
Poistin kuitenkin silloin avastin ja laitoin MSE 1:n tilalle.
Myöhemmin olen nähnyt avast 5.x version 64 bit. W7 koneessa ja toimi 100 % kunnolla, mutta olin jo kerennyt asentaa MSE:n ja olen tähän todella tyytyväinen niin en suotta enää vaihda vaikka avast tässä toimisikin kunnolla. Jos avast olisi toiminut alusta alkaen Vista koneessa kunnolla, niin minulla olisi melko varmasti avast nyt käytössä tässä uudessakin koneessa.virustunnisteet kaikissa noissa on. maksullisissa on vaan enemmän kaikkea "turhaa" hilavitkutinta.
olen käyttänyt avastia ja avg:tä aikoinani kunnes lakkasin käyttämästä mitään. jossain kohtaa aloin varettaan hiukan ja silloin asensin mse:n. siihen se jäi sitten koneelle ja täytyy sanoa että sen olemassaoloa ei huomaa paitsi silloin kun töppää jotain ja se alkaa ärähteleen viruksista.
eli kevyt ja ihan ok mse jos yleensä jotain tarvitsee käyttää.harrastelijakirurgi kirjoitti:
virustunnisteet kaikissa noissa on. maksullisissa on vaan enemmän kaikkea "turhaa" hilavitkutinta.
olen käyttänyt avastia ja avg:tä aikoinani kunnes lakkasin käyttämästä mitään. jossain kohtaa aloin varettaan hiukan ja silloin asensin mse:n. siihen se jäi sitten koneelle ja täytyy sanoa että sen olemassaoloa ei huomaa paitsi silloin kun töppää jotain ja se alkaa ärähteleen viruksista.
eli kevyt ja ihan ok mse jos yleensä jotain tarvitsee käyttää.XP koneessa aikoinaan oli vain 512 Mt muistia niin silloin en raskinut tuhlata vähää muistia taustalla ajettavaan virustorjuntaan vaan tarkistin ainoastaan asennuspaketit ennen asentamista aina kun sellaista tarvetta oli.
Hyvin pärjäsi. Kone pysyi puhtaana vaikka tämä menetelmä oli käytössä varmaan liki 2 vuotta.- ---
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
XP koneessa aikoinaan oli vain 512 Mt muistia niin silloin en raskinut tuhlata vähää muistia taustalla ajettavaan virustorjuntaan vaan tarkistin ainoastaan asennuspaketit ennen asentamista aina kun sellaista tarvetta oli.
Hyvin pärjäsi. Kone pysyi puhtaana vaikka tämä menetelmä oli käytössä varmaan liki 2 vuotta.Linuxin linjoilla.
Niissä ei käytetä virustorjuntaa ikinä, kun Linuxeissa toimivia viruksia ei tässä maailmassa ole olemassakaan. --- kirjoitti:
Linuxin linjoilla.
Niissä ei käytetä virustorjuntaa ikinä, kun Linuxeissa toimivia viruksia ei tässä maailmassa ole olemassakaan.siellä linuksin ytimessä on virustorjunta tai sitten olen saanut väärää tietoa.
- Mandrake 10.1
--- kirjoitti:
Linuxin linjoilla.
Niissä ei käytetä virustorjuntaa ikinä, kun Linuxeissa toimivia viruksia ei tässä maailmassa ole olemassakaan.Linuxin ydin (kernel) sisältää turvaohjelmistoja, tosin Linuxiin jakeluversioiden suuren lukumäärän takia on vaikeampi kirjoittaaa viruksia, esimerkiksi Ubuntuun tulee jatkuvasti uusia tietoturvapäivityksiä, sekä kerneleitä päivitetään. Ubuntu 10.04 toimii Linux ytimellä 2.6.32-25, jonka jälkeen on jo julkaistu parikin uutta ydintä. Ubuntu 10.10 sisältää ytimen 2.6.33 ja joissakin maksullisissa kuten SuseLinuxEnterpriseDesktop on 2.6.35. DistroWatch kertoo Linux-distroja (jakeluversio) olevan 358kpl jotka ovat neljän pääjakelun eri versioita. Melko sekava systeemi sinänsä, joskin suhteellisen turvallinen, mutta sekavuuden ja kaupallisten intressien puuttumisen takia Linux ei koskaan uhkaa Microsoft Windowsin valta-asemaa. Laitevalmistajat tekevät hyvin vähän ajureita Linuxeihin, niitäkin vain muutamiin maksullisiin versioihin, loput ajurit syntyvät yliopistojen tietotekniikka osastoissa ja harrastelijoiden toimesta. Ubuntuajurit syntyvät Canonical Ltd:n kautta. Ilmaisia jakeluita päivitetään muutaman kuukauden välein, maksullisia hitaampaan tahtiin ja maksulliset ohjelmistot "koeajetaan" ilmaisversioissa eli virheet korjataan ja sitten laitetan päälle hintalappu. Iso käyttäjäjoukko löytää virheet tehokkaammin kuin ohjelmien tekijät.
Mihinkään virustorjuntaan et voi luottaa.
- Eipä olisi
isäsi pitänyt luottaa kondomiinkaan.
- fundamentalist
"Mihinkään virustorjuntaan et voi luottaa."
Ei niin, mutta jos nyt analogiota esittäisi niin virustorjunta on verrattavissa
esim. auton turvavöihin.
Jos kunnolla tömähtää, niistä ei ole mitään apua, mutta pienemmissä
ryttäyksissä ehkäisee vammat jopa kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 252593
- 951576
- 1211374
- 751150
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa361141Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo25961Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270931- 52922
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil216889- 34825